Hoe ga je om met schoonouders die maar al te graag met je leven willen bemoeien?

Gestart door sjokran, 06/07/2004 om 17:14:12

miss.F.

Citaat van: Ariaz op 06/07/2004 om 23:31:54
Citaat van: sjokran op 06/07/2004 om 17:14:12
Hallo!


Hier zie je het verschil tussen een meisje van Marokko en een meijse van Europa, meisjes van Europa zien hun schoonmoeder als een bedreiging


Dit heeft niets te maken met het feit of je uit Marokko komt of hier in het Westen woont, feit blijf namelijk dat sommige schoonmoeders het idee hebben dat de echtgenote van hun zoon het niet goed genoeg doet (lees: zoals mammaie het doet) en zich dus overal mee bemoeien, erg is dat en vooral als de man een mams-kindje is en dus per defintie de kant van zijn moeder kiest. Je moet stevig in je schoenen staan om hier tegen te kunnen.

123Laatje

Citaat van: sjokran op 06/07/2004 om 17:14:12
Hallo!

Ik ben een marokkaanse meid en ben nu ongeveer 4 jaar getrouwd.
Vanaf dat we getrouwd zijn hebben mijn man en ik problemen over  waar we op vakantie gaan, geld, hoe ik met mijn om moet gaan en allerlei andere dingen. In principe zouden mijn man en ik hier wel uit kunnen komen,  alleen er is één probleem. De problemen komen vanuit mijn schoonfamilie en dan eigenlijk met name mijn schoonmoeder. Zonder dat ik het wil probeert zij mijn man te beïnvloeden.
Ze heeft al een keer geroepen dat ze mij niet als haar schoondochter accepteert.,Ik weet het allemaal niet meer. Hoe ga je hiermee om? .
Wie weet hier raad mee?? Het begint langzamerhand mijn huwelijk kapot te maken.


Wa' slm wr wb,

Is idd een vervelende situatie.

Maar ga vooral geen gekke dingen doen, beschouw je schoonmoeder als je eigen moeder of ze je nou accepteerd of niet. Behandel haar mt respect en wees altijd vriendelijk (nogmaals of ze nou aardig is ofniet) wees oprecht&eerlijk...

Je hbt misschien wel weinig aan mijn advies, maar dit is de enige manier om oprecht teblijven en bezorg je je man ook minder last!!

Uiteindelijk bn jij toch degene die er wint want Allah swt. ziet alles!!!


Sterkte meid,

Ma' slm Laatje



Dora

Citaat van: briseis op 19/07/2004 om 00:08:08

Lopende Lach, bij sommige schoonmoeders werkt dat niet

Ik vind dat schoonouders hun kind een prive leven moeten gunnen en zich niet met hun relatie horen te bemoeien.

a oui bien sure..maar verplaats je eens in de schoenen van zo'n vrouwke..waarschijnlijk is manlief alleen in de moskee te vinden vrouw blijft thuis...had eerst gezelschap van kinderen maar zijn nu ook het huis uit..wat doet ze dan..dan wil ze  bij haar zoon haar laatste jaren doorbrengen...haar goede recht natuurlijk.

af en toe een tripje met haar kan geen kwaad en zal de band tussen jullie alleen maar hechter maken....en wanneer je wat leuks met amnlief alleen wilt doen dan hoeft zij daar niet op de hoogte van te zijn..je hoeft toch geen toestemming te vragen??..

Mayssam

Even een opmerking over het verhaal van Ariaz over de ooh zo bekende probleem, schoonmoederprobleem!!. Ariaz, het is niet persoonlijk bedoeld. ik zie het probleem overal  om me heen.

Jij schrijft dat je liefde voor je vrouw gelijk ophoudt als zij je moeder niet accepteert. Maar Ariaz, als je daar goed over nadenkt is dat niet helemaal eerlijk. Jij hebt in eerste instantie van je vrouw gehouden, je trouwde mee, je koos voor een leven met haar en dan op eens komt het object "Schoonmoeder",  jou moeder, je huwelijk verpesten en je laat het gewoon toe. Waarom?? omdat je moeder de leefstyle of het uiterlijk van je vrouw haar niet bevalt?  omdat jullie vaak ruzie hebben? omdat jullie elkaar niet begrijpen? Allemaal huwelijksproblemen (huwelijk tussen jou en jou vrouw) waarmee de schoonmoeder NIETS, maar dan ook NIETS mee te maken heeft. Je moeder mag haar mening geven, maar ze hoort zich niet mee te bemoeien, wat er ook gebeurt in jullie huwelijk. Een getrouwde man is mans genoeg om zijn eigen problemen op te lossen, is dat niet zo dan? 

miss.F.

inderdaad mayssam, jij hebt helemaal gelijk. Helaas zijn er nog teveel van die Ariaz-gevallen die teveel naar mams luisteren en het liefst hun kop in het zand steken, vind ik zwak

Boureddi

bla bla bla...al die vrouwen hier die op nummer 1 willen staan en ervoor willen zorgen dat hun man niets meer met zijn familie te maken heeft. Wat willen de vrouwen tegenwoordig, hebben ze van hun nederlandse soortgenoten geleerd...HUN MAN VOOR ZICHZELF EN ERVOOR TE ZORGEN DAT ALLES MET DE OUDERS VAN DE VROUW GEBEURT...FEESTJES:EERST NAAR DE OUDERS VAN DE VROUW, EVEN EEN AVONDJE WEG: EERST DE OUDERS VAN DE VROUW...jullie vrouwen moeten begrijpen dat je eenmaal moet AANPASSEN aan de familie van de man en niet alleen maar naar jullie eigen leventje kijken...jullie zullen allemaal schoonmoeders worden en dan zul je hetzelfde doen wat jullie nu over jullie heen krijgen. De vrouwen van tegenwoordig moeten eens snappen wat ze zijn...de vrouwen vroeger moesten de hand van hun schoonmoeder kussen en nederig zijn..nu is het alleen maar grote bek opzetten, zet je diezelfde grote bek op tegen je ouders...?? Vrouwen vrouwen.....zelfzuchtige krengen en de Marokkaanse zijn de ergste heksen....

Ahraifi

Citaat van: miss.F. op 26/07/2004 om 14:37:16
inderdaad mayssam, jij hebt helemaal gelijk. Helaas zijn er nog teveel van die Ariaz-gevallen die teveel naar mams luisteren en het liefst hun kop in het zand steken, vind ik zwak
Je mams is degene die al die jaren je luiers heeft verwisseld en je te eten heeft gegeven totdat je volwassen bent geworden.Een beetje respect is op zijn plaats zou ik zeggen.De vrouw moet gewoon aanleren dat zij niet HET voorbeeld is voor alle vrouwen.Je moeder is zeer zeker in staat om je te adviseren wat goed en slecht voor je is,zij heeft namelijk niets anders gedaan toen je opgroeide.

Moeder is heilig.

mademoiselle

Citaat van: sjokran op 06/07/2004 om 17:14:12
Hallo!

Ik ben een marokkaanse meid en ben nu ongeveer 4 jaar getrouwd.
Vanaf dat we getrouwd zijn hebben mijn man en ik problemen over  waar we op vakantie gaan, geld, hoe ik met mijn om moet gaan en allerlei andere dingen. In principe zouden mijn man en ik hier wel uit kunnen komen,  alleen er is één probleem. De problemen komen vanuit mijn schoonfamilie en dan eigenlijk met name mijn schoonmoeder. Zonder dat ik het wil probeert zij mijn man te beïnvloeden.
Ze heeft al een keer geroepen dat ze mij niet als haar schoondochter accepteert.,Ik weet het allemaal niet meer. Hoe ga je hiermee om? .
Wie weet hier raad mee?? Het begint langzamerhand mijn huwelijk kapot te maken.



Ik kan goed begrijpen dat de irritaties steeds heviger worden als het niet botert tussen jou en jouw schoonmoeder. Het feit blijft dat wij als kinderen van... geen gelijkwaardige verhouding hebben ten opzichte van onze ouders. Er is altijd een bepaald respect wat je hen moet geven. In jouw geval geldt dit ook, hoe moeilijk het ook is.

MBTiza

respect moet wederzijds zijn, een schoonmoeder hoort zich niet zo te bemoeien met het leven van haar kids.

mademoiselle

Dat begrijp ik zeer zeker, maar als zoon of dochter is het wat moeilijker om je schoonvader of schoonmoeder bij de strot te pakken en hem of haar de waarheid te zeggen, dat bedoelde ik met respect. In dat opzicht sta je dan altijd zwakker. Tenminste als je wilt dat het niet escaleert, want ik denk dat je met een dergelijke schoonmoeder niet rustig aan een tafel dit kan bespreken, helemaal niet als haar man haar hier niet in steunt.

Dora

Citaat van: MBTiziAzza op 10/09/2004 om 16:09:31
respect moet wederzijds zijn, een schoonmoeder hoort zich niet zo te bemoeien met het leven van haar kids.

ik vind het wel wat hebben hoor..zou graag de mening van mijn schoonvader en moeder willen..zij hoeven niet het besluit voor mij te nemen maar om advies en raad kom ik graag bij schoonouders aankloppen...hoe meer je ze betrekt hoe closer de band...ook met je eigen man..elk man zou uit z'n dak gaan als hij ziet dat zijn vrouw en moeder goed met elkaar overweg kunnen...

Wasilla tarifest

wanneer ik ze heb zal ik myn mening geven, ik heb wel geleerd van myn ouders dat wanneer je getrouwd bent je schoonouders een plaats moet geven net als je eigen ouders

adia


adia


elidrissi

ja het is zo dat hij zijn ouders niet kan weg doen want het zijn nou eenmaal zijn ouders. en je kan er toch over praten met je man en je schoonouders. je kan het toch gewoon proberen. dat zou ik je aanraden.