Hoe ga je om met schoonouders die maar al te graag met je leven willen bemoeien?

Gestart door sjokran, 06/07/2004 om 17:14:12

Arrows

ARIAZ jij hebt makkelijk praten...er zijn bezorgde schoonmoeders(begrijpelijk) en schoonmoeders from hell!

En over die laatste dat zijn moeders die andermans leven willen manipuleren...dat alles naar hun eigen zin verloopt!maar dat is toch onmogelijk! als een vrouw in een heel ander milieu is opgegroeit is het nou eenmaal moeilijk aanpassen...maar geloof me elke vrouw doet haar best om zich aan te passen voor haar man en haar schoonfamilie...om geaccepteerd te worden!

ik zou helemaal door t lint gaan als een schoonmoeder mij gaat vertellen waar ik wel of niet op vakantie mag gaan en die elke dag bij mij thuis komt zeiken...en mn wandelingen met mn man verpest! je hebt privacy nodig en nader naar elkaar toe groeien als koppeltje maar met zo een schoonmoeder groei je uitelkaar! dus ik begijp niet dat mensen dat allemaal goed vinden!

als een schoonmoeder zo tegen mij zou doen dan stuur ik mijn mama op haar af om haar een lesje te leren!

ik leef helemaal met de topicstarter mee...heb echt medelijden met haar en ik hoop ook echt dat er een dag komt dat het goed zal gaan en dat dat gebemoei over zal zijn!

sjokran

Ze heeft nog drie andere zonen, maar hij is de oudste. En ja ze zal waarschijnlijk veel meegemaakt hebben met die autoritaire man van haar. Maar op dit moment heeft ze alles in de hand. Ik denk eerder dat dit een luxe probleem is, ze wil haar zoon en mij domineren.
Je kunt zeggen dat ik geduld moet hebben, maar waar leef ik eigenlijk voor? Om maar iedereen te behagen! Ze moet een keer leren ons los te laten, want dat is de kern van het probleem. Ze is zo erg bezitterig, zo bang om hem kwijt te raken. En ze denkt dat ze van onze leeftijd is. En eigenlijk is ze gewoon echt een bemoeial, ze weet het altijd beter. En denkt dat ze echt de baas over mij kan spelen, terwijl mijn ouders dat nu niet eens doen. Ik ben echt niet overdreven gericht op vrijheid, maar wil  een keer van mijn leven genieten, ben ik het huis uit, heb ik andere mensen die mij willen domineren. Ik laat dat gewoon niet toe. En het ergste is dat ze het dan maar op een andere manier probeert, ze belt mijn moeder op om over mij te klagen, met de gedachte dat mijn moeder mij de les gaat lezen. Mijn ouders trekken er niks van aan. Ik denk dat er echt iets mis met haar is. Ze zorgt er zelfs voor dat ik niet in comtact kan komen met familieleden van haar. Waarschijnlijk is ze bang dat die familie mij toch aardig gaan vinden. Het is echt een complex probleem.

someyay18

Citaat van: sjokran op 13/07/2004 om 21:35:31
Ze heeft nog drie andere zonen, maar hij is de oudste. En ja ze zal waarschijnlijk veel meegemaakt hebben met die autoritaire man van haar. Maar op dit moment heeft ze alles in de hand. Ik denk eerder dat dit een luxe probleem is, ze wil haar zoon en mij domineren.
Je kunt zeggen dat ik geduld moet hebben, maar waar leef ik eigenlijk voor? Om maar iedereen te behagen! Ze moet een keer leren ons los te laten, want dat is de kern van het probleem. Ze is zo erg bezitterig, zo bang om hem kwijt te raken. En ze denkt dat ze van onze leeftijd is. En eigenlijk is ze gewoon echt een bemoeial, ze weet het altijd beter. En denkt dat ze echt de baas over mij kan spelen, terwijl mijn ouders dat nu niet eens doen. Ik ben echt niet overdreven gericht op vrijheid, maar wil  een keer van mijn leven genieten, ben ik het huis uit, heb ik andere mensen die mij willen domineren. Ik laat dat gewoon niet toe. En het ergste is dat ze het dan maar op een andere manier probeert, ze belt mijn moeder op om over mij te klagen, met de gedachte dat mijn moeder mij de les gaat lezen. Mijn ouders trekken er niks van aan. Ik denk dat er echt iets mis met haar is. Ze zorgt er zelfs voor dat ik niet in comtact kan komen met familieleden van haar. Waarschijnlijk is ze bang dat die familie mij toch aardig gaan vinden. Het is echt een complex probleem.


Meid je moet tekeer gaan en als je man het er niet mee eens is scheiden.

Rwezna

Citaat van: Ariaz op 06/07/2004 om 23:31:54


Hier zie je het verschil tussen een meisje van Marokko en een meijse van Europa, meisjes van Europa zien hun schoonmoeder als een bedreiging



dit is niet waar
het kan kloppen dat meiden uit europa sneller opkomen voor zichzelf dan de meiden in marokko omdat er voor hun meestal eerder de mogelijkheid is om een zelfstandig leven te leiden dan voor de meiden in marokko, denk je dat de meiden uit marokko t normaal vinden om zo te worden bemoederd? ze houden t gewoon uit en dan zijn de mannnen natuurlijk tevreden, dat zij vanbinnen kapot gaat boeit ze niet.
Dat de meiden uit europa hun schoonmoeder als bedreiging zien is niet waar

Rwezna


waarom zijn die schoonmoeders toch zo? zo makkelijk hebben wij vrouwen t al niet dan ga je het elkaar toch niet moeilijk maken?

Samariaan

Citaat van: briseis op 13/07/2004 om 22:52:53

waarom zijn die schoonmoeders toch zo? zo makkelijk hebben wij vrouwen t al niet dan ga je het elkaar toch niet moeilijk maken?

jaloezie?

Rwezna

Citaat van: MohamedUK op 13/07/2004 om 22:56:48
Citaat van: briseis op 13/07/2004 om 22:52:53

waarom zijn die schoonmoeders toch zo? zo makkelijk hebben wij vrouwen t al niet dan ga je het elkaar toch niet moeilijk maken?

jaloezie?

waaruit concludeer jij dat?

Samariaan

Citaat van: briseis op 13/07/2004 om 23:37:52
Citaat van: MohamedUK op 13/07/2004 om 22:56:48
Citaat van: briseis op 13/07/2004 om 22:52:53

waarom zijn die schoonmoeders toch zo? zo makkelijk hebben wij vrouwen t al niet dan ga je het elkaar toch niet moeilijk maken?

jaloezie?

waaruit concludeer jij dat?

vaak is dat toch zo vrouwen onderling?

Rwezna

hierboven kun je toch duidelijk lezen dat ik vind dat vrouwen het elkaar niet moeilijker moeten maken dan het al is?

Samariaan

Citaat van: briseis op 14/07/2004 om 00:12:19

hierboven kun je toch duidelijk lezen dat ik vind dat vrouwen het elkaar niet moeilijker moeten maken dan het al is?

ja ja en je vroeg waarom maken die schoonmoeders het moeilijker voor elkaar dan het al is. En ik denk dat jaloezie misschien een van de factoren is.

Misschien is het een soort vicieuze cirkel, die schoonmoeders hebben een harde tijd gehad toen ze nog schoondochters waren dus ze denken dat hun jonge mooie naïve schoondochters er ook maar langs van moet krijgen.

Rwezna

[wacht even ik begreep je verkeerd

Rwezna

Citaat van: MohamedUK op 14/07/2004 om 00:16:53

Misschien is het een soort vicieuze cirkel, die schoonmoeders hebben een harde tijd gehad toen ze nog schoondochters waren dus ze denken dat hun jonge mooie naïve schoondochter er ook maar langs van moet krijgen.

ja en dat is doodzonde, ipv hen dat leed te besparen


Smurfi

Citaat van: sjokran op 06/07/2004 om 17:14:12
Hallo!

Ik ben een marokkaanse meid en ben nu ongeveer 4 jaar getrouwd.
Vanaf dat we getrouwd zijn hebben mijn man en ik problemen over  waar we op vakantie gaan, geld, hoe ik met mijn om moet gaan en allerlei andere dingen. In principe zouden mijn man en ik hier wel uit kunnen komen,  alleen er is één probleem. De problemen komen vanuit mijn schoonfamilie en dan eigenlijk met name mijn schoonmoeder. Zonder dat ik het wil probeert zij mijn man te beïnvloeden.
Ze heeft al een keer geroepen dat ze mij niet als haar schoondochter accepteert.,Ik weet het allemaal niet meer. Hoe ga je hiermee om? .
Wie weet hier raad mee?? Het begint langzamerhand mijn huwelijk kapot te maken.




Meid, je bent zeker niet de enigste die met een horror-schoonmoeder te kampen heeft.
Zo een als die van mij is er zeker geen tweede keer. Ik zou maar blij zijn als het maar bij bemoeien zou blijven... M;n s.moeder heeft zo veel uitgehaald dat ik haar het liefst nooit meer zou zien... Maar ja, het is en blijft de moeder van m'n man van wie ik zielsveel van hou.

Over vakantie gesproken, vroeger gingen we altijd met m'n schoonouders op vakantie naar marokko. Maar dat is echt gewoon niet vol te houden. Als ik op vakantie ga wil ik ontspannen en van m'n welverdiente rust genieten ipv beledigingen aan te moeten horen en op de tenen lopen .
Nu hebben we het zo afgesproken dat m'n man en ik in de zomer samen ergens op vakantie gaan en in het najaar gaat hij dan samen met z'n ouders (zonder mij).
Eindelijk is vakantie voor mij ook echt vakantie.

Dat al de bemoeinis daardoor komt omdat je man de oudste is heeft er denk ik niet zo veel mee te maken.
M'n man heeft nog 6 broers. Hij is de middelste geborene en diegene die bij z'n ouders voor alles opdraait. De anderen kijken nog niet eens uit naar hun ouders, die zijn het zo gewent dat m'n man alles doet dat ze het niet voor nodig vinden iets voor hun ouders te doen. Maar daar valt echt niks aan te veranderen...

Laat je je huwelijk niet kapot maken, daar zou je eeuwig spijt van hebben.
Voor me zelf heb ik er vrede mee gevonden door m'n s.moeder zo min mogelijk te zien, zo een keer per week (ze woont bij ons in de buurt).
Ik vind de slechte band met haar echt heel erg jammer, maar  ik heb m'n best gedaan om het te verbeteren en meer kan ik ook niet doen.

gr. Noura

Dora

nogmaals > je schoonmoeder is jouw 2e moeder en dien je dus ook zo te behandelen. als jouw moeder je iets vraagt dan zeg je ook geen nee...

zolang ze niet verlangt om in dezelfde slaapkamer te slapen vind ik dat je de vrouwke haar een tijd van haar leven moet gunnen. neem haar mee uit en geniet...


Rwezna


Lopende Lach, bij sommige schoonmoeders werkt dat niet

Ik vind dat schoonouders hun kind een prive leven moeten gunnen en zich niet met hun relatie horen te bemoeien.