Hoe ga je om met schoonouders die maar al te graag met je leven willen bemoeien?

Gestart door sjokran, 06/07/2004 om 17:14:12

sjokran

Hallo!

Ik ben een marokkaanse meid en ben nu ongeveer 4 jaar getrouwd.
Vanaf dat we getrouwd zijn hebben mijn man en ik problemen over  waar we op vakantie gaan, geld, hoe ik met mijn om moet gaan en allerlei andere dingen. In principe zouden mijn man en ik hier wel uit kunnen komen,  alleen er is één probleem. De problemen komen vanuit mijn schoonfamilie en dan eigenlijk met name mijn schoonmoeder. Zonder dat ik het wil probeert zij mijn man te beïnvloeden.
Ze heeft al een keer geroepen dat ze mij niet als haar schoondochter accepteert.,Ik weet het allemaal niet meer. Hoe ga je hiermee om? .
Wie weet hier raad mee?? Het begint langzamerhand mijn huwelijk kapot te maken.

Wasilla tarifest

Het blyft zyn moeder, of ze nou lief voor jou is of niet. In de meeste gevallen kiezen jongens toch altyd voor hun moeder, die is immers onvervangbaar, maar ik begryp jou situatie ook wel. Waarom ga je niet een keer onder 4 ogen met je schoonmoeder praten? Ze heeft je immers ook geaccepteerd om met haar zoon te trouwen, dus zo erg kan ze je niet dwars willen liggen!

Ariaz

Citaat van: sjokran op 06/07/2004 om 17:14:12
Hallo!

Ik ben een marokkaanse meid en ben nu ongeveer 3 jaar getrouwd.
Vanaf dat we getrouwd zijn hebben mijn man en ik problemen over waar we gaan wonen, waar we op vakantie gaan, geld, hoe ik met mijn om moet gaan en allerlei andere dingen. In principe zouden mijn man en ik hier wel uit kunnen komen,  alleen er is één probleem. De problemen komen vanuit mijn schoonfamilie en dan eigenlijk met name mijn schoonmoeder. Zonder dat ik het wil probeert zij mijn man te beïnvloeden.
Ze heeft al een keer geroepen dat ze mij niet als haar schoondochter accepteert, omdat ik niet bij haar om de hoek wil wonen. Hier heb ik bewust voor gekozen omdat mijn schoonmoeder erg dominant is en ik weet ook hoe omdat ze de vrouw van haar broer commandeert, laat staan haar eigen schoondochter.
Als ik bij haar thuiskom, probeert ze al te domineren, een voorbeeld is dat ze een keer erg boos was geworden, omdat we op vakantie waren geweest naar een ander land dan Marokko. Ze heeft me gewaarschuwd dit niet meer te doen, omdat het een schande is voor de familie.
Nu wilt ze weer met ons op vakantie naar Marokko, ze heeft zich uitgenodigd om met ons op vakantie te gaan. Dit is voor mij verschrikkelijk. Maar hoe hou ik dit allemaal tegen. Mijn man zegt dat ik respect moet hebben voor mijn schoonmoeder en dat hij zijn moeder nooit zal afwijzen mee op vakantie te gaan.
Ik weet het allemaal niet meer. Hoe ga je hiermee om? Mijn schoonmoeder is geen vrouw waar je gewoon een beetje ja tegen kan zeggen en dan toch iets anders doen. Ze houdt ons in de gaten en belt mijn man een aantal keren in de week om op de hoogte te blijven. Bijvoorbeeld met een vakantie belt ze mijn man op om te vragen wanneer we op vakantie gaan, zodat ze die dag ook kan inplannen. Ik kan dan wel tegen haar liegen over de datum, maar ze zit zo op ons lip, dat je haar niet meer kan omzeilen. Ik kan in ieder geval niet haar gehoorzamen, want ik wil mijn eigen leven lijden. Ik heb wel wat beters te doen dan met mijn schoonmoeder op vakantie te gaan.
Het lijkt alsof er hier geen einde aan komt, in alles wil ze een vinger in de pap hebben en daarbij is ze bij mij op het verkeerde adres.
Wie weet hier raad mee?? Het begint langzamerhand mijn huwelijk kapot te maken.



Hier zie je het verschil tussen een meisje van Marokko en een meijse van Europa, meisjes van Europa zien hun schoonmoeder als een bedreiging


zusterik wil je iets zeggen, zet die europese mentaliteit uit je hoofd als je geen problemen wil, want indien je geen geduld uiteofent zal je zware problemen hebben,


een jongen zal nooit zijn vrouw kiezen voor zijn moeder

want Mohammed vzmh heeft gezegd het einde van de wereld zal zijn wanneer de man zijn vrouw verkiest boven zijn moeder, je moet weten zuster,


ik raad je aan zuster om geduld uit te oefenen, zijn moeder is je enkel aan het testen, 


en voor mij persoonlijk een meisje dat geen respect vertoont aan mijn moeder is niks waard, ik mag echt van haar houden , die liefde zal gewoon wegsmelten als sneeuw voor de zon,

een echte vrouw is een vrouw die haar schoonmoeder kan verdragen, da's voor mij een echte vrouw,


en nog iets zuster, wat ga je doen als je een einde maakt aan je huwelijk, dan ga je hertrouwen maar dan ga je mssn een ergere schoonmoeder tegenkomen,

alle schoonmoeders zijn zo, daar kan je niet aan ontsnappen


MBTiza

Ik ken een meisje waarvan de schoonmoeder ook zoooo irritant is, ook zij wil met hen op vakantie en gaat overal mee...ook als ze samen willen wandelen......echt aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaggggggg

MBTiza

Citaat van: Ariaz op 06/07/2004 om 23:31:54
Citaat van: sjokran op 06/07/2004 om 17:14:12
Hallo!

Ik ben een marokkaanse meid en ben nu ongeveer 3 jaar getrouwd.
Vanaf dat we getrouwd zijn hebben mijn man en ik problemen over waar we gaan wonen, waar we op vakantie gaan, geld, hoe ik met mijn om moet gaan en allerlei andere dingen. In principe zouden mijn man en ik hier wel uit kunnen komen,  alleen er is één probleem. De problemen komen vanuit mijn schoonfamilie en dan eigenlijk met name mijn schoonmoeder. Zonder dat ik het wil probeert zij mijn man te beïnvloeden.
Ze heeft al een keer geroepen dat ze mij niet als haar schoondochter accepteert, omdat ik niet bij haar om de hoek wil wonen. Hier heb ik bewust voor gekozen omdat mijn schoonmoeder erg dominant is en ik weet ook hoe omdat ze de vrouw van haar broer commandeert, laat staan haar eigen schoondochter.
Als ik bij haar thuiskom, probeert ze al te domineren, een voorbeeld is dat ze een keer erg boos was geworden, omdat we op vakantie waren geweest naar een ander land dan Marokko. Ze heeft me gewaarschuwd dit niet meer te doen, omdat het een schande is voor de familie.
Nu wilt ze weer met ons op vakantie naar Marokko, ze heeft zich uitgenodigd om met ons op vakantie te gaan. Dit is voor mij verschrikkelijk. Maar hoe hou ik dit allemaal tegen. Mijn man zegt dat ik respect moet hebben voor mijn schoonmoeder en dat hij zijn moeder nooit zal afwijzen mee op vakantie te gaan.
Ik weet het allemaal niet meer. Hoe ga je hiermee om? Mijn schoonmoeder is geen vrouw waar je gewoon een beetje ja tegen kan zeggen en dan toch iets anders doen. Ze houdt ons in de gaten en belt mijn man een aantal keren in de week om op de hoogte te blijven. Bijvoorbeeld met een vakantie belt ze mijn man op om te vragen wanneer we op vakantie gaan, zodat ze die dag ook kan inplannen. Ik kan dan wel tegen haar liegen over de datum, maar ze zit zo op ons lip, dat je haar niet meer kan omzeilen. Ik kan in ieder geval niet haar gehoorzamen, want ik wil mijn eigen leven lijden. Ik heb wel wat beters te doen dan met mijn schoonmoeder op vakantie te gaan.
Het lijkt alsof er hier geen einde aan komt, in alles wil ze een vinger in de pap hebben en daarbij is ze bij mij op het verkeerde adres.
Wie weet hier raad mee?? Het begint langzamerhand mijn huwelijk kapot te maken.



Hier zie je het verschil tussen een meisje van Marokko en een meijse van Europa, meisjes van Europa zien hun schoonmoeder als een bedreiging


zusterik wil je iets zeggen, zet die europese mentaliteit uit je hoofd als je geen problemen wil, want indien je geen geduld uiteofent zal je zware problemen hebben,


een jongen zal nooit zijn vrouw kiezen voor zijn moeder

want Mohammed vzmh heeft gezegd het einde van de wereld zal zijn wanneer de man zijn vrouw verkiest boven zijn moeder, je moet weten zuster,


ik raad je aan zuster om geduld uit te oefenen, zijn moeder is je enkel aan het testen, 


en voor mij persoonlijk een meisje dat geen respect vertoont aan mijn moeder is niks waard, ik mag echt van haar houden , die liefde zal gewoon wegsmelten als sneeuw voor de zon,

een echte vrouw is een vrouw die haar schoonmoeder kan verdragen, da's voor mij een echte vrouw,


en nog iets zuster, wat ga je doen als je een einde maakt aan je huwelijk, dan ga je hertrouwen maar dan ga je mssn een ergere schoonmoeder tegenkomen,

alle schoonmoeders zijn zo, daar kan je niet aan ontsnappen



niet alle schoonmoeders zijn zo, ziekelijke schoonmoeders zijn zo Ariaz, zij zijn gewoon ziekelijk en dictatoriaal ingesteld...zij willen het laatste woord hebben...maakt ja dat nou een man...tzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

sjokran

Ik kan best begrijpen dat ik respect moet heben voor mijn schoonmoeder en dat heb ik ook.Maar is er ook zoiets als wederzijds respect! Waarom moet ik me laten domineren door mijn schoonmoeder? Mijn ouders domineren me niet eens, die weten wel beter. En bovendien we wonen in Nederland, niemand hoeft mijn brood te kopen, ik red mezelf, ik ben getrouwd uit liefde en met bepaalde tradities en beleefdheid hou ik rekening, maar ik snap niet waarom mijn schoonmoeder zich opdringt om met ons op vakantie te gaan. Als ze een beetje na zou denken, zou ze ons met rust laten. Toen zij jong was had ze toch ook geen last van haar schoonouders, ze ging toen met haar eigen gezin op vakantie in andere steden van Marokko, terwijl ze haar schoonouders maar een keer in de twee jaar zag.
Ik zie hun wekelijks, kunnen ze ons dan niet in de vakantie met rust laten. Of een moeder nou op de eerste plaats komt of niet, ik laat me niet op de tweede plaats zetten. Die schoonmoeders zijn vroeger altijd gedomineerd door hun eigen man en nu willen ze zelf hun eigen schoondochter onder  controle krijgen. Mooi niet!!
Dat soort vrouwen zijn pas slechter dan europese dames.Ze  willen hun man onder controle hebben, hun zoon en helemaal hun schoondochter en anders stoken ze wel in het huwelijk! Wie is er dan slecht?

MBTiza

dat soort schoonmoeders zijn gewoon schaamteloos...ze zijn vaak de reden dat hun kinderen scheiden..aan de andere kant willen ze dat de schoonmoeder van hun dochters zich niet bemoeien met het leven van hun dochters...ze hanteren een dubbele moraal en die vent van jou moet dat gewoon snappen je bent met hem getrouwd en niet met zijn moeder, vroeger in de rif woonden men allemaal in een huis en had de schoonmoeder in kwestie veel te zeggen..dat is nu niet meer het geval!

Ad Yiri

Doet je denken he...

Als de vrouwen die dat nu overkomen er een les uit halen dan zullen onze kinderen daar later geen last van hebben.

Ik kan je helaas geen advies geven... alleen veel sterkte en geduld ermee.

Enne, als je een oplossing hebt gevonden deel die dan ook alsjeblieft met je zusters want ze kunnen het (vrees ik) zelf ook meemaken.

Yugurthen

Citaat van: sjokran op 06/07/2004 om 17:14:12
Hallo!

Ik ben een marokkaanse meid en ben nu ongeveer 3 jaar getrouwd.
Vanaf dat we getrouwd zijn hebben mijn man en ik problemen over waar we gaan wonen, waar we op vakantie gaan, geld, hoe ik met mijn om moet gaan en allerlei andere dingen. In principe zouden mijn man en ik hier wel uit kunnen komen,  alleen er is één probleem. De problemen komen vanuit mijn schoonfamilie en dan eigenlijk met name mijn schoonmoeder. Zonder dat ik het wil probeert zij mijn man te beïnvloeden.
Ze heeft al een keer geroepen dat ze mij niet als haar schoondochter accepteert, omdat ik niet bij haar om de hoek wil wonen. Hier heb ik bewust voor gekozen omdat mijn schoonmoeder erg dominant is en ik weet ook hoe omdat ze de vrouw van haar broer commandeert, laat staan haar eigen schoondochter.
Als ik bij haar thuiskom, probeert ze al te domineren, een voorbeeld is dat ze een keer erg boos was geworden, omdat we op vakantie waren geweest naar een ander land dan Marokko. Ze heeft me gewaarschuwd dit niet meer te doen, omdat het een schande is voor de familie.
Nu wilt ze weer met ons op vakantie naar Marokko, ze heeft zich uitgenodigd om met ons op vakantie te gaan. Dit is voor mij verschrikkelijk. Maar hoe hou ik dit allemaal tegen. Mijn man zegt dat ik respect moet hebben voor mijn schoonmoeder en dat hij zijn moeder nooit zal afwijzen mee op vakantie te gaan.
Ik weet het allemaal niet meer. Hoe ga je hiermee om? Mijn schoonmoeder is geen vrouw waar je gewoon een beetje ja tegen kan zeggen en dan toch iets anders doen. Ze houdt ons in de gaten en belt mijn man een aantal keren in de week om op de hoogte te blijven. Bijvoorbeeld met een vakantie belt ze mijn man op om te vragen wanneer we op vakantie gaan, zodat ze die dag ook kan inplannen. Ik kan dan wel tegen haar liegen over de datum, maar ze zit zo op ons lip, dat je haar niet meer kan omzeilen. Ik kan in ieder geval niet haar gehoorzamen, want ik wil mijn eigen leven lijden. Ik heb wel wat beters te doen dan met mijn schoonmoeder op vakantie te gaan.
Het lijkt alsof er hier geen einde aan komt, in alles wil ze een vinger in de pap hebben en daarbij is ze bij mij op het verkeerde adres.
Wie weet hier raad mee?? Het begint langzamerhand mijn huwelijk kapot te maken.






ik zou dan die schoondochter eens de les lezen kijk jij bent rijker den die schoonmoeder en zij woont in marokko zij kan daar weinig en als die vrouw graag de baas wilt spelen dan ga je nooit meer naar haar toe


terfsa

gewoon laten gaan en gewoon vriendelijk blijven. en houd in je achterhoofd dat ze toch niet meer zo lang te leven heeft.
heb respect voor haar en maak het haar naar de zin dan komt het allemaal wel goed.
of zing zo vaak mogelijk het liedje........... gooi je schoonmoeder uit het raam en een koelkast er achter aan oohladie joo oela die jee!!

imzourenlady

Citaat van: terfsa op 08/07/2004 om 17:56:54
gewoon laten gaan en gewoon vriendelijk blijven. en houd in je achterhoofd dat ze toch niet meer zo lang te leven heeft.
heb respect voor haar en maak het haar naar de zin dan komt het allemaal wel goed.
of zing zo vaak mogelijk het liedje........... gooi je schoonmoeder uit het raam en een koelkast er achter aan oohladie joo oela die jee!!

hahahahha die is goed!!!

Isefrawen

heb je al eens gehoord van een kettingzaag, een schop en een achtertuin?

werkt best constructief eigenlijk...

ameziane

Citaat van: sjokran op 06/07/2004 om 17:14:12
Hallo!

Ik ben een marokkaanse meid en ben nu ongeveer 4 jaar getrouwd.
Vanaf dat we getrouwd zijn hebben mijn man en ik problemen over  waar we op vakantie gaan, geld, hoe ik met mijn om moet gaan en allerlei andere dingen. In principe zouden mijn man en ik hier wel uit kunnen komen,  alleen er is één probleem. De problemen komen vanuit mijn schoonfamilie en dan eigenlijk met name mijn schoonmoeder. Zonder dat ik het wil probeert zij mijn man te beïnvloeden.
Ze heeft al een keer geroepen dat ze mij niet als haar schoondochter accepteert.,Ik weet het allemaal niet meer. Hoe ga je hiermee om? .
Wie weet hier raad mee?? Het begint langzamerhand mijn huwelijk kapot te maken.

Ik denk dat vele getrouwde vrouwen daarmee te maken hebben.Die bemoeienis van de schoonouders is gewoon niet goed te praten.Man en vrouw hebben recht op privacy, daar moet de schoonmoeder niet tussen komen.
En verder vind ik dat voor een man echtgenote en moeder elk haar positie inneemt, er mag geen sprake zijn van de keus voor de 1 boven de ander.

Dora

ik ken al heel wat situaties waarin de schoonmoeder de boosdoener is. zelfs zo erg dat het tot een scheiding komt. maar daar wil ik je niet mee bang maken.

ik denk dat het voor een meisje belangrijk is om geduld te hebben. met name voor ouderen. voor de jongen zal het alleen nog moeilijker zijn...tussen vrouw en moeder zitten...mag ik trouwens vragen of dat haar enige zoon is....want als dat zo is dan is haar gedrag ook begrijpelijk. mocht ze andere zoons hebben dan raad ik je aan om hun ook in beeld te krijgen. laat hen wat leuks met hun moeder doen..

almoehim, ondanks alles vind ik dat die vrouw respect en begrip verdient..met name als ze in haar jeugd niet veel heeft meegemaakt of met haar man..dan steunt ze op haar kinderen....en wist je dat dagjes uit mensen nader tot elkaar brengt..misschien moet je het postief zien :)...

sraam L_L