Oud Amazigh.nl leden: where are they now?

Gestart door Botermes, 18/04/2019 om 02:24:19

Botermes

Azul,


Ik ben heel lang depressief geweest over waarom ik hier nou zowat de laatste ben, die nog weleens wat neer krabbelt. Heb ik dan echt iedereen verjaagd? No, that ain’t your fault, nigga listen, spreekt een imaginair alt-ego mij toe. My existence means very little to most people, I could die right now en kort daarnaa zal ik vergeten worden. Ik beloof jullie dat dit geen zeik-topic wordt maar meer hoe ik me afvraag wat er van alle zogeheten broeders en zusters terecht is gekomen.

De waarheid zoals ik me die voorstel is dat de meesten er geen flikker op vooruit gegaan zijn, te kappen met dit medium. Velen zullen ten prooie zijn gevallen aan de toxiciteit van social media. Ik begrijp jullie niet, man! Wij hadden hier iets van betekenis, something worth fighting for, man! Jullie hebben je ziel verkocht aan Facebook, Twitter en Instagram! Voor wat: een goedkope instant dopamine rush.

Het is heus niet dat jullie, misschien op een enkeling na, allemaal bij Silicon Valley of MIT zijn terecht gekomen. Ik zit trouwens in de WW- btw. Of je nou bij de elite van succesvolle zakenlui op de sociale ladder bent terechtgekomen of iemand die de eindjes maar net aan elkaar kan knopen, je blijft iets essentieels missen. Die Amazigh- connectie die je ware kleuren tot uiting laat komen. Een onbekend potentiaal dat voor je open ligt en je uitnodigt het te ontdekken. To know thyself. Het is geen ethno-nationalistisch hocus pocus geleuter. Je voorouders hebben aan één stuk door duizenden jaren Tamazight gesproken, dacht je echt dat je niets in je genen zou kunnen bezitten, dat daarin een bepaalde consistentie en overlevingsdrang de voorkeur laat genieten. Het klinkt als het ware bijna Darwiniaans. Dit zou bij wijze van spreken zomaar een bevinding uit de “Origin of Species” kunnen zijn, of elk ander boek dat een mijlpaal heeft betekend in de menselijke geschiedenis.

Laat eens wat van je horen, de bal ligt bij jou! Wie niet waagt, die niet wint of zwijg voor altijd in de leegte en duisternis van het eeuwige niets.

Massinissa2

Goede vraag! Misschien FaceBook & Whatsapp?
Het kan ook zijn dat amazigh.nl forum geen leden meer toelaat!
We krijgen duizenden spam's per week. Heeft iemand ideën om amazigh.nl op te krikken?

Botermes

#2
Ik weet niets van het beheren of beveiligen van een forum maar voor spam heb je toch van die zogeheten spamfilters. Althans, anders dan die van je mailbox, natuurlijk. Ik heb eerder een topic geopend over de onbeveiligde staat van deze site en daar mijn zorgen over geuit. Maar ja, het lijkt niet eens aantrekkelijk om deze site te hacken. Amazightimes, althans hun FB pagina is onlangs wel gehackt. Ja, ik ben nooit zo’n fan geweest van FB en ben er al jaren uitgeschreven.

Botermes

#3
Nu begin ik te begrijpen waarom Chatt zich zo verheven voelde en op me neerkeek. Het zit hem in de kleine details. Ik klink als een boerenkinkel omdat ik woorden van Franse origine zoals “etcetera” verkeerd uitspreek. Hij kent de nuances en waar je de klemtoon op dient te leggen terwijl ik dat soort kunstjes niet beheers. Wat hem vooral aan mij irriteerde is wat hij ervoer als het constant vragen stellen over alles en nog wat. Pas geleden heb ik nog wat gelezen over het leven van James Dean waarin iemand die hem persoonlijk gekend heeft, ook over datzelfde klaagde. Dat deed me denken aan toen ik een keer Chatt,volgens hem dan, had lastig gevallen met vragen stellen. Hij had daar wel een punt in de perceptie van een soort OG style of thinking. Ik kan me daar achteraf wel in vinden. Zo van: Just because you engage in a conversion with me, doesn’t mean your free to ask whatever you want, you savage! Iets in die trant.


Frans is een mooie taal en de Fransen hebben een hoge beschaving voortgebracht, als ik dat zo mag noemen. Voor zover het geschiedkundige maar ik heb in een periode als drugsrunner in West-Brabant Fransen meer gekend als klaplopers, moeilijk gasten, tuig etc etc. Je komt godverdomme helemaal uit Frankrijk gereden voor een tientje wiet en dan ga je nog schooien voor shagje waarmee je je jointje kunt draaien. OK, zo waren ze niet allemaal maar dat type had je er wel veel tussen zitten, een soort backpackers zonder backpack. Vandaar dat ik niet zo’n hoge pet had van alles wat Frans was.

Botermes

Nu herinner ik me het beter. Chatt beklaagde zich over dat ik iedereen over alles en nog wat liep te bevragen. Ik zag daar, eerlijk gezegd geen kwaad in. Een mogelijke conclusie is dat het niet zo makkelijk is antwoorden te krijgen door slechts te vragen, maar dat je daar echt zelf achter aan moet gaan.

Ghost

#5
Azul awma,

Ik ben niet lang actief op dit forum maar de Amazigh discussies lijken zich naar andere social media te hebben verplaatst. Like verslaving is makkelijke dopamine.

Verder denk ik dat de tweedeling van de Amazigh beweging uiteindelijk een gat in het midden laat. Als je door oudere threads scrollt zie je vaak dat de discussies vroeger of later op een tweespalt tussen de new born jihadis en vrije geesten uitliep. Het is logisch om te concluderen dat beide groepen zich nu meer in hun eigen straatjes bewegen waar de lange tenen niet in de weg zitten.

Volgens mij kunnen we inmiddels spreken van een slingshot effect, als je consolideert en de spanning opbouwt is dat een terugtrekkende beweging, de boel lijkt in te kakken. Maar recentelijk triggerde een zielige DENK politica (Nadia EL Ouh...nog iets) met opmerkelijk domme uitspraken over anhazi n arif de kruisboog. De bagger die zij en DENK op social media vanuit Riffijnse hoek over zich heen kregen was ongekend. Dit was voor het eerst dat de DENK/NIDA apologeten niet wegkwamen met de smoes, "niet zeuren, wij allemaal mushlim".

Keep up the fight.

Tanmirt