Vikingen in de Rif

Gestart door Mr Miyagi, 15/11/2013 om 21:57:28

buɛluz

#75
Citaat van: Vutγmas op 14/05/2014 om 00:47:42
Maar dat hij kosten wat het kost aan de macht wil blijven mag wel duidelijk zijn, regardless hoeveel doden dat ook mag kosten. Eigenlijk is het van de zotte als je het vergelijkt met leiders hier in Europa die bijvoorbeeld om een klein schandaaltje de eer aan zichzelf houden en zelf al gauw opstappen.

Je zou ook kunnen stellen dat het ook duidelijk mag zijn dat zijn tegenstanders hem koste wat het kost uit het zadel willen schieten, , regardless hoeveel doden.


Citaat van: Vutγmas op 14/05/2014 om 00:47:42
Met schoonlikken bedoel je misdaden begaan die minstens even erg zijn ? Me a copy dat, now ?

Met Assad's bebloede handen schoonlikken bedoel ik diens misdaden goedpraten


Citaat van: Vutγmas op 14/05/2014 om 00:47:42
I give Tanks and praises for sharin' dis wit di bredren.

Geen dank a uma.

Botermes

Citaat van: buƹluz op 14/05/2014 om 01:02:44
Je zou ook kunnen stellen dat het ook duidelijk mag zijn dat zijn tegenstanders hem koste wat het kost uit het zadel willen schieten, , regardless hoeveel doden.

Maar zeg nou eens eerlijk: Hoe lang is hij al aan de macht ? Waarom is dat toch zo in dat soort landen, dat niemand gewoon zijn ambtstermijn uitzit, en dan gewoon opflikkert als het volk niet te vrede is. Atijd is het leger betrokken. Wat moet er gebeuren om van dat systeem af te geraken ? Ik heb nooit interesse in wereldpolitiek gehad om dat ik het gevoel had dat ik niet wilde dat het invloed op me zou hebben. Indirect heeft het wel invloed maar ik bedoel geen invloed in de zin, dat ik me daar druk om ging maken. De laatste tijd ben ik naar de young turks gaan kijken, vind ik best wel leuk en ik kan me heel goed vinden in de mindset van dat programma.

Citeer
Met Assad's bebloede handen schoonlikken bedoel ik diens misdaden goedpraten

Je had het toch over zijn tegenstanders, die zie ik namelijk niet zo makkelijk zijn misdaden goedpraten.

buɛluz

#77
Citaat van: Vutγmas op 14/05/2014 om 01:21:56
Maar zeg nou eens eerlijk: Hoe lang is hij al aan de macht ? Waarom is dat toch zo in dat soort landen, dat niemand gewoon zijn ambtstermijn uitzit, en dan gewoon opflikkert als het volk niet te vrede is. Atijd is het leger betrokken. Wat moet er gebeuren om van dat systeem af te geraken ? Ik heb nooit interesse in wereldpolitiek gehad om dat ik het gevoel had dat ik niet wilde dat het invloed op me zou hebben. Indirect heeft het wel invloed maar ik bedoel geen invloed in de zin, dat ik me daar druk om ging maken. De laatste tijd ben ik naar de young turks gaan kijken, vind ik best wel leuk en ik kan me heel goed vinden in de mindset van dat programma.

Zij volgen in dat opzichte allen het voorbeeld van de Arabische profeet. Die bleef ook vastklampen aan zijn politieke macht tot zijn laatste adem (en liet de vroegste islamitische gemeenschap vervolgens in een chaos achter zonder duidelijk politiek testament).


Citaat van: Vutγmas op 14/05/2014 om 01:21:56
Je had het toch over zijn tegenstanders, die zie ik namelijk niet zo makkelijk zijn misdaden goedpraten.

Wel als hij een soenniet zou zijn geweest. Kijk maar naar Saddam Hussein.


Ps. In dit filmpje zie je hoe bebloede handen worden schoongelikt door el Qardawi

https://www.youtube.com/watch?v=440Giu9yMzI

Botermes

#78
Ik kon het maar hooguit 30 seconde volhouden, maar ik begrijp het punt dat je wilt maken.

buɛluz

#79
Het woord wat wij voor zilver gebruiken NUQAT zou bij gebrek aan beter eventueel ook een Indo-Europese afstamming kunnen hebben uit de Iraanse talen = NKRT > NQRT > NQR > NOQRE > NUQAR > NUQAá¹®. Het zou kunnen zijn dat Arabieren dit woord van de Perzen hebben overgenomen en de Imazighen op hun beurt weer van de Arabieren. Of wellicht dat NUQAR al eerder als leenwoord in onze taal is opgenomen via de Joden of Feniciers. Waarbij deze beide op hun beurt het weer van de Perzen hebben overgenomen. Het woord Ù†Ù,ره = NOQRE wordt vandaag de dag nog steeds gebruikt in de moderne Perzische taal om zilver mee aan te duiden.

Citeer
Silver in Iranian languages and Persian literature

Persian has 2 words for silver: sim and noqre. Sim comes from Middle Persian: asem used as noun and asemen as adjective ‗‘made of silver‘‘. It is used in all types of Middle Persian texts: Zoroastrian, Manichean and inscriptions. The oldest occurrence is in the inscription of Shapoor I in Vehshapoor, where the Sasanian king, pleased at seeing his statue, gives gold and silver to the man who had ordered and brought it. The Middle Persian asem was borrowed from Greek asemos, in older times ―uncoined‘‘, but ‗‘silver‘‘ at the time of borrowing.

Noqre is a loanword from Sogdian nakrte (n’krty), composed of a negative prefix na and the past participle of the verb ‗ar-‘ ‗to make‘, meaning ‗not made‘. Thus the Sogdian word looks like a loan translation of Greek. Persian has borrowed noqre from Sogdian as early as its literary works starts. It might have borrowed directly or by intermediary through Khwarezmian, which has naqre (nqrk) for silver. Noqre becomes a rival of sim, the older heritage of MP. In Persian literary works, poetry and prose, both words were used with three significations: metal, money and in similie (comparison with silver in color). Sim is found in one of Rudaki‘s qaside and also in some early prose. Noqre and sim both were used by Ferdowsi in Shahname and his contemporary Tarikh Beyhaqi,with the three above mentioned meanings. This rivalry continued through one thousand years of Persian literature, But with the passage of time, noqre takes more and more the place of sim. In Modern Persian sim is no longer used for expressing ‗silver‘; its time has expired. Its adjective simin is only used in proper name for women.

http://www2.filg.uj.edu.pl/ecis7/ecis7_abstracts.pdf

Botermes

#80
Fantastic ! We hebben willekeurig al zo veel woorden gedecodeerd. Het lijkt me beter om ze te zetten in een daar voor aan te maken topic. Ordelijkheid zal niet misstaan, toch? Dat is ook gebruiksvriendelijker voor de passieve leden en bezoekers... (maybe it's better they keep their mouth shut, anyway..)
Vooral de jeugd, I care most about..