Hoofdmenu

Abrid a rhidj

Gestart door amazigh_, 26/12/2012 om 20:08:07

Chatt in de wildernis

Citaat van: amazigh_ op 29/06/2013 om 23:04:25
Ik bevestig mijn hoop op de komst van Imaam El Mehdi(de verlosser) en de komst van Jezus(3ailihi wa'sallaam).
Ik geloof met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat ze ruzie gaan krijgen:-)

Hey, vaderloze teringlijer! Ik ben de Mehdi van dat zooitje ongeregeld en ik was het eerst, dus ik ga ze verlossen!

I'll be damned! In de Bijbel, nieuwe testament dan,keer ik mijn andere wang toe, maar vergeet niet dat ik van oorsprong een jood ben, achterlijke saraceen! Ik is de zoon van God!Niemand anders dan mij komt de taak toe mijn kudde schapen te scheiden van de bokken en hen richting eeuwige jachtvelden te hoeden.

De Mehdi werd witheet van razernij en schopte Jezus (middels een hoge achterwaartse trap) vol in het gezicht. Jezus zakte als een zoutzak in elkaar terwijl God meewarig naar beneden keek en hem onmiddellijk een tweede Hemelvaart schonk. De Mehdi keek met een stralende lach hoopvol naar boven en God knikte vol walging en afkeer naar de pestkop die z'n zoon net knock-out had geslagen.


D'r is maar een verlossing,en die wordt verricht door een verloskundige,na een verlossing volgt doorgaans een teraardebestelling. Het mystery is dat er geen mystery is.

Het probleem is dat je het verband niet ziet, het grote geheel.


Zo kan ik je verklappen dat Itchy en Rebellious een en dezelfde persoon is die met zichzelf chat.






Citeer
@ Canardo & Wicked One! Ik ben Amazigh en ik geloof in de Islam, dat ken best samen. Want ik ben het !
Je bent geen van beide, je bent een ontwortelde,ontheemde,identiteitsloze vreemdeling in een vreemd land,je bent aangeschoten wild, een lid van de meest gehate bevolkingsgroep in Nederland, you're born dead... 

buɛluz

#196
Een taqqiya-plegende moslim-sektariër, die zich na 13 pagina's van wanhopig discussie voeren, uiteindelijk maar lafjes verschanst achter de Nederlandse kaffir-wetgeving voor vrijheid van meningsuiting.... Yes indeed, amazigh.nl has become "hill-billy hell"!


amazigh_

Citaat van: Wicked One op 30/06/2013 om 13:35:30
Ik geloof met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat ze ruzie gaan krijgen:-)

Neej! Gooi die gedachte maar in de prullenbak. Ze zullen 1 UMMA vormen.

Citaat van: Wicked One op 30/06/2013 om 13:35:30
Hey, vaderloze teringlijer! Ik ben de Mehdi van dat zooitje ongeregeld en ik was het eerst, dus ik ga ze verlossen!

I'll be damned! In de Bijbel, nieuwe testament dan,keer ik mijn andere wang toe, maar vergeet niet dat ik van oorsprong een jood ben, achterlijke saraceen! Ik is de zoon van God!Niemand anders dan mij komt de taak toe mijn kudde schapen te scheiden van de bokken en hen richting eeuwige jachtvelden te hoeden.

De Mehdi werd witheet van razernij en schopte Jezus (middels een hoge achterwaartse trap) vol in het gezicht. Jezus zakte als een zoutzak in elkaar terwijl God meewarig naar beneden keek en hem onmiddellijk een tweede Hemelvaart schonk. De Mehdi keek met een stralende lach hoopvol naar boven en God knikte vol walging en afkeer naar de pestkop die z'n zoon net knock-out had geslagen.


D'r is maar een verlossing,en die wordt verricht door een verloskundige,na een verlossing volgt doorgaans een teraardebestelling. Het mystery is dat er geen mystery is.

Het probleem is dat je het verband niet ziet, het grote geheel.


Wie wil jij verlossen HERSENLOZE EZEL, je kan amper dat zooitje IN JOU KLOTE HOOFD verhelpen, laat staan de moslimgemeenschap verlossen. Haha, jij bent nog een kind, of een volwassen maar met verstand van een kind.

Eh debiel, ik ga je wat opvoeding geven, ten eerste Jezus is geen zoon van Allah ? Jij leest de oude/nieuwe Testament. Daar zal ook toch wel iets staan over Adam en Eva ? Allah heeft Adam ook geschapen zonder vader of moeder ? leg mij dit uit waarom Adam geen zoon is van Allah, maar Jezus wel ? Indien jij geen antwoord hebt ben je bij deze GEOWNED!!!


Wat ik over Mehdi weet, is dat hij dezelfde naam als de Profeet Mohammed(vrede zijn met hem) heeft.  Aan zijn moeders kant stamt hij af van de Profeet Isaac en aan zijn vaders kant van Profeet Ismael. En de vader van Mehdi zal de zelfde naam hebben als de vader van de Profeet Mohammed(vrede zijn met hem).

Ik vind jou heel zielig mannetje. Ik heb geen zin in beledigingen of bespottingen tegen de Islam, of de profeten ? Wil je een discussie dan ga je op de INHOUD in! En kom met concrete bewijzen! Of met normale vragen/opmerkingen waar ik serieus een antwoord op kan geven, en niet met zulke inhoudsloze verhalen die nergens op slaan. Alleen ezels zoals jij erom kunnen lachen. Heb respect voor andermans geloof. Of zegt jou Amazigh geloof dit niet ?

Citaat van: Wicked One op 30/06/2013 om 13:35:30
Zo kan ik je verklappen dat Itchy en Rebellious een en dezelfde persoon is die met zichzelf chat.

Misschien ben jij ook wel Senior Canardo ?

Citaat van: Wicked One op 30/06/2013 om 13:35:30
Je bent geen van beide, je bent een ontwortelde,ontheemde,identiteitsloze vreemdeling in een vreemd land,je bent aangeschoten wild, een lid van de meest gehate bevolkingsgroep in Nederland, you're born dead...

GHURABAAAA(vreemdeling) Inderdaad een vreemdeling ben ik voor jou, de meeste gehaatte volk in Nederland en over de hele wereld. Omdat wij anders zijn, omdat wij Niemand anders dan alleen Allah erkennen en zijn Profeet Mohammed(vrede zijn met hem) volgen. Omdat wij baarden laten staan, Omdat wij enkelbroeken aantrekken, Omdat wij ons niet willen aanpassen ?? Allemaal daarom ?

Weetje blijf jij maar lekker hersenloos Amazigh roepen, wat heeft eigenlijk Amazigh voor jou gedaan, wat betekend Amazigh voor jou? Beantwoord die vragen maar eens.

3ich

Citaat van: Wicked One op 30/06/2013 om 13:35:30

Zo kan ik je verklappen dat Itchy en Rebellious een en dezelfde persoon is die met zichzelf chat.

Wuhahahahaa


Denk je dat echt? Schizofreen die je bent. Denk je dat ik mezelf zo zou verlagen?



Chatt in de wildernis

#199
Citaat van: amazigh_ op 01/07/2013 om 00:18:14
wat heeft eigenlijk Amazigh voor jou gedaan, wat betekend Amazigh voor jou? Beantwoord die vragen maar eens.

Menni d'edjid a d'saynou, jegh hed eqqec gi d'moath e?

Om je vraag te beantwoorden, mijn Amazigh afkomst heeft me een identiteit verschaft. Toen ik jong was vroeg ik me voortdurend af wie ik was? In den beginne ging ik met autochtone (christelijke) blanken om, ging met Turken om, ging met Indo's om, met Surinamers, met de eerste generatie Antillianen etc. etc., maar geleidelijk aan merkte ik dat ik niet zoals hen was. Zij waren anders, hadden een andere afkomst, een andere geschiedenis , een andere geur en kleur.

Kortom, ik voelde me altijd een vreemde eend in de bijt, als een schip zonder anker. Identiteit in deze tijden klinkt abstract, waardeloos, maar is zo waardevol dat het niet in waarde is uit te drukken. Identiteit behoedt een persoon af te drijven richting de afgrond, het is bij wijze van spreken het anker van een schip.

Amazighiteit is mijn identiteit, mijn anker in woelige tijden. Ik ben geen Nederlander, geen Marokkaan, geen autochtoon, geen allochtoon, geen blanke, geen bruine, geen zwarte, geen jood, geen christen, geen moslim, ik ben Amazigh.   

buɛluz

#200
Azul a Chatt!

Wist je dat in de 2e eeuw na Chr. de geromaniseerde Amazigh polemist Tertullian de theoretische basis heeft gelegd voor een Christelijke identiteit, door voor het eerst in de geschiedenis expliciet de heilige 3-eenheid te formuleren: Pater - Filius - Spiritus Sanctus? 18 eeuwen later maken Imazighen nog steeds gebruik van het concept van een heilige 3-eenheid om hun Amazighiteit te definieren (al dan niet in combinatie met handgebaar met 3 uitgestoken vingers), namelijk die van Akal - Awal - Afgan = Grond - Taal - Mensen.

Deze 3 woorden zullen voor ons Irifiyen misschien niet zo bekend in de oren klinken, dat komt omdat we vandaag de dag deze woorden net iets anders uitspreken. Bovendien is het woord Afgan bij ons in onbruik geraakt (hoewel ik dit woord in de enkelvoudsvorm heel af en toe nog tegenkom in het dialect van de Ait Tuzin). Afgan > afḵa (= mens/man); akal > caÈ" (= zand/grond); awal > awaÈ" (= spraak/taal).


Chatt in de wildernis

#201
Citaat van: buɛluz op 01/02/2015 om 01:35:06
Azul a Chatt!

Wist je dat in de 2e eeuw na Chr. de geromaniseerde Amazigh polemist Tertullian de theoretische basis heeft gelegd voor een Christelijke identiteit, door voor het eerst in de geschiedenis expliciet de heilige 3-eenheid te formuleren: Pater - Filius - Spiritus Sanctus?
In de naam van de vader en de zoon en de heilige geest. Amen. De vader en de zoon interesseerden me niet bijster veel, maar over die heilige geest wilde ik alles weten. Nee, ik had geen flauw idee dat de grondlegger van de Rooms-Katholieke geloofsbelijdenis een Amazigh was.
Citeer
18 eeuwen later maken Imazighen nog steeds gebruik van het concept van een heilige 3-eenheid om hun Amazighiteit te definieren (al dan niet in combinatie met handgebaar met 3 uitgestoken vingers), namelijk die van Akal - Awal - Afgan = Grond - Taal - Mensen.
Onze heilige drie-eenheid is helaas langzaam maar zeker verworden tot het Allah-Al Watan-Al Malik van de gearabiseerde en geïslamiseerde Amazigh.   

Chatt in de wildernis


Ooit stierf een ezel en besloot Allah dat de ezel in aanmerking kwam om naar de hemel te gaan. De ezel was natuurlijk in een opperbeste stemming en toog opgewekt naar de hemel. Eenmaal bij de poort van de hemel aangekomen klopte de ezel aan en de poortwachter deed open. Na het een en ander geverifieerd te hebben mocht de ezel naar binnen, maar na een paar stappen in de hemel maakte de ezel rechtsomkeert en rende in blinde paniek richting de uitgang.

De poortwachter hield de hevig geschrokken ezel tegen en vroeg wat er aan de hand was?

De ezel was doodsbang en zei heel zachtjes: er zitten hier moslims, ik wil hier zo snel mogelijk weg!

De poortwachter van de moslimhemel deed de poort open en de ezel liep opgelucht weg...:-)

Chatt in de wildernis

Citaat van: amazigh_ op 01/07/2013 om 00:18:14

En de vader van Mehdi zal de zelfde naam hebben als de vader van de Profeet Mohammed(vrede zijn met hem).

Nog iets wat ik nooit heb kunnen begrijpen;de vader van Mohamed heette Abdallah. Abdallah betekent letterlijk slaaf/dienaar van Allah, maar Abdallah stierf voor of net na de geboorte van Mohamed. Hoe kon zijn vader Abdallah heten terwijl het nog decennia zou duren eer Mohamed in een grot contact zou leggen met een Opperwezen genaamd Allah?