Hoofdmenu

Abrid a rhidj

Gestart door amazigh_, 26/12/2012 om 20:08:07

3ich

Citaat van: Señor Canardo el Herético op 26/03/2013 om 23:44:05

Als 3ich de evolutie theorie zou hebben bestudeerd zou hij te weten zijn gekomen dat volgens deze theorie de mensen en chimpansee geëvolueerd zijn van een gemeenschappelijke voorouder.

Echter dat 3ich verre familie is van een chimpansee kan zelfs hij met zijn rotsvaste geloof niet ontkennen. En daar heb je echt geen "geloof" voor nodig om dat uit te vogelen. Enkel en alleen een DNA-test volstaat.

Ik krijg een deja vu: http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=16684.msg273632#msg273632

amazigh_

Citaat van: Señor Canardo el Herético op 26/03/2013 om 20:04:18
Voor nu even, blijf maar vooral lachen om de online afwezigheid van Senor Canardo...

Maar als wanneer Senor Canardo dalijk komt. Wedje maken dat het lachen onze rijmende amazigh_ snel zal vergaan? (= retorische vraag)

Owh dus je bent nog hahaha.
Oeeh wat ben ik bang. Ik wed dat jij straks niet meer zult lachen als ik met bewijs komt dat een moslim 5x per dag moet bidden van zijn heer.

amazigh_

Citaat van: Señor Canardo el Herético op 26/03/2013 om 20:05:03
Hoe ver was onze amazigh_ ook alweer gekomen met z'n zoektocht, die hij speciaal voor Senor Canardo wilde ondernemen naar de 5 afzonderlijke gebeden in de koran?

Al plaats van bestemming bereikt of nog steeds in transito / dubio? (= retorische inhoudelijke vraag)

Ik heb jou bewijzen genoeg gegeven, maar ik weet niet wat jij wilt horen ? Broeder 3ish is ook met bewijzen gekomen. Ik snap jou niet man. Je bent dom, of je gedraagt je dom. Of je wilt mij gewoon gek maken.

amazigh_

Citaat van: Señor Canardo el Herético op 26/03/2013 om 22:22:54

      Hoewel Senor Canardo met zijn Amazigh-slavernij-argument kan aantonen hoe negatief de koran en de hadith kan zijn voor ons Imazighen specifiek en in het algemeen voor de mensheid, is dat eigenlijk een andere discussie, dan de discussie waarin Senor Canardo nu met 3ich verzeild is geraakt.

      Want alle ad hominem argumenten daargelaten -  inclusief 3ich' kuddedier-uitspraak mbt. "het verkeren in openlijke dwaling" - heeft 3ich tot nu toe opvallend weinig inhoudelijk gereageerd op de tafsir van Senor Canardo. Echter Senor Canardo wil nog steeds graag weten in hoeverre hij jouw vraag heeft weten te beantwoorden voor je. De vraag die 3ich aan Senor Canardo stelde luidde als volgt: "
Kan jij met koranische bewijzen komen dat de qibla van Jeruzalem naar Mekka is verandert?"

Senor Canardo heeft geprobeerd zijn antwoord uit te leggen in zijn eigen tafsir. In deze uitleg komt het in het kort op neer dat volgens hem in de koran (2:140-143) impliciet wordt verwezen naar een politieke breuk tussen een joodse bevolkingsgroep en jouw profeet. Als gevolg van deze breuk werd het politiek aanzien van jouw profeet aangetast en daarmee ook zijn eigen menselijke ego. En blijkbaar flink ook, aangezien 3ich z'n god zelfs van bovenaf moest ingrijpen. Dit dus allemaal om het (politiek) ego van de profeet te strelen (2:144).

Dit ingrijpen bestond uit een goddelijke openbaring - exclusief ontvangen door de profeet van 3ich uiteraard -  met daarin een nieuwe instructie van hogerhand. Eentje die verregaande politieke (en economische!) gevolgen zou hebben voor een bepaalde bevolkingsgroep in Medina. En laat dat nou net toevalligerwijs diegene zijn met wie de profeet (politiek) in de clinch lag. Deze qibla-wijziging ziet Senor Canardo dan ook als een soort van religieuze schijnoplossing, die de profeet uit zijn 3baya-mouw heeft weten te schudden, om zo zijn eigen politieke sores in het 7e eeuwse Medinees politiek arena naar zijn hand te zetten.

Met behulp van de nieuwe qibla kon jouw profeet letterlijk en figuurlijk 180 graden draaien in de andere richting van zijn politieke tegenstanders. En al zijn islamitische kuddedieren destijds (en tevens ook latere generaties: zie tafsir gegeven door amazigh_) zouden zonder aarzelen volgen. Maw. jouw profeet begon dus met een umma waartoe ook de joden uit Medina behoorden, maar eindigde later in een Heimat voor Mekkaanse asielzoekers. Vandaar dus ook: van Jeruzalem, naar Mekka.

Dit sluit volgens Senor Canardo onder meer ook aan bij hetgeen wat onze Chatt al eerder zei over het betalen van een tribute door verslagen volkeren aan hun glorieuze overwinnaars. Het tribute betalen bestaat in deze context volgens Senor Canardo dus niet uit het overdragen van de religieuze fakkel van jodendom op islam, maar heeft vooral betrekking op de politieke machtsverhoudingen in het 7e eeuwse Medina en de (bloed-)offers die de joodse bevolkingsgroepen daarvoor hadden moeten opbrengen.





Ps. Als het voor onze 3ich vanwege zijn hardnekkige islamitische kuddedier-reflexen, te lastig is om dit soort zaken met Senor Canardo te bespreken, wil Senor Canardo het met onderstaande meerkeuze-vraag op een andere en toegankelijkere manier proberen:

Welke van de 2 reconstructies van de desbetreffende ayaat ligt dichter bij de werkelijkheid volgens 3ich?

  • De tafsir, die Senor Canardo met zijn eigen hersenen en eigen input tot stand heeft weten te brengen.




Pps. Wat betreft 3ich uitnodiging om met Senor Canardo van gedachten te wisselen over de rollen, die moslims hebben gespeeld bij de 1e en 2e Wereldoorlog, stelt hij voor dat 3ich het beste een nieuwe topic hiervoor aan kan maken. En dan kan Senor Canardo vervolgens kijken of hij daar een zinvolle bijdrage aan kan leveren.





[/list][/list]

Jij blijft gewoon aan de gang gaan ey. Jij bent hier hersenloos, met je zelf gemaakte tafsier. Tafsier van Al-Yaqeen is van Abou Ismail, die ik persoonlijk ken, hij heeft mij daar naartoe verwezen. Dus ga nou niet oordelen. Want wat jij nu doet is een beetje de waarheid ontkennen.

Dat jij je voorouders apen noemt prima. Wij zijn geschapen door Allah van klei/zand. Darwin was een dronkaard en een junk, die wist niet waar hij het overhad met zijn gekke hoofd. Hij was gewoon aangeschoten ze zeggen wel eens "De grens tussen gekheid en geniaal is slechts een dunne lijn" haha bij deze gekke Darwin was dat zeker.

Als jij gelooft in de evolutie theorie en de wetenschap van nu, dan zal jij vast wel weten wat de mensen later zullen worden? Kan jij mij dat vertellen ?

Chatt in de wildernis

Citaat van: 3ich op 27/03/2013 om 12:37:04
Want jij bent niet met koranische bewijs gekomen dat de Qibla verandert is van Al Quds naar Mekka?!

Inco heeft in reactie nummer zesentachtig surat 2:140-144 aangehaald voor zijn stelling dat L'Qiba is verplaatst van Jeruzalem/Al Quds naar Mekka.Welk bewijs wens je nog meer,het staat immers zwart op wit in je ooit eigengemaakte Koran?

Waarom altijd dat gevlucht voor onvolkomenheden in de Islamitische leer en de overduidelijk menselijke trekken in 'Goddelijke geschriften'? Wanneer men de Koran objectief uitvoerig bestudeert kan men niet anders dan concluderen dat het in feite een eenzijdig 'U vraagt en Ik/Wij draai' gelegenheid betreft.

'Ik' staat in dit geval voor Allah en 'Wij' voor Allah wanneer hij in het gezelschap van engelen verkeert is me verzekerd door Amazigh_


Chatt in de wildernis

#95
Citaat van: 3ich op 22/03/2013 om 13:31:01

Mocht de Amazigh identiteit in strijd zijn met Pan-Arabisme/Wahabisme dan ben ik 1 van jullie....

Wat zou het Pan-Arabisme en Wahabisme zonder de Koran zijn? Pan-Arabisme en Islamisering gaan hand in hand,zijn met elkaar verweven zoals Das Kapital van Marx en het Communisme,het Zionisme met Herzl,de Nazi met Mein Kampf etc.

Alles werkt volgens een plan,een ideologie,een duidelijk omlijnde gedachte,cru gezegd een soortement 'handleiding propaganda en massahypnose' voor het volk.


Itchy? You gotta face the facts! You're in the hands of a very violent and dangerous,worl'-wide operatin' sect! They messed up ya mind for good,you bitch ass MFR cain't seem ta think straight! Get yo self tagether,there ain't no such thangs as invisible angels and motha Mary,MFR! Sooner ar later y'all bitch sand negro's is gonna learn to worship DRONES in da sky,tha's wha's gonna happen!

buɛluz

#96
Citaat van: The One op 27/03/2013 om 23:52:56
Wat zou het Pan-Arabisme en Wahabisme zonder de Koran zijn? Pan-Arabisme en Islamisering gaan hand in hand,zijn met elkaar verweven zoals Das Kapital van Marx en het Communisme,het Zionisme met Herzl,de Nazi met Mein Kampf etc.

Alles werkt volgens een plan,een ideologie,een duidelijk omlijnde gedachte,cru gezegd een soortement 'handleiding propaganda en massahypnose' voor het volk.

Hoewel jouw uitspraak dat pan-Arabisme en islamisering hand in hand gaat met islamisering voor een heel groot deel klopt, aangezien de wahabitische fundamentalisten hedendaagse mainstream islam hebben gekaapt en overgenomen. Main Stream Islam = Soenni variant (= +- 75% tot 90%). Echter hierbij wil Senor Canardo wel een kanttekening plaatsen dat het niet altijd zo hoeft te zijn met Islamisering - in de brede zin van het woord islam:

Als we gaan kijken in het geval van het Perzisch volk bijvoorbeeld zien we een geval waarbij Islamisering - in de sjiitische variant - absoluut niet hand in hand gaat met de Pan-Arabische ideologie. Eerder het tegenovergestelde.

Een ander voorbeeld wat dichter bij ons Imazighen. In het geval van de Nefusa Imazighen in Libie zien we ook een geval van Islamisering - in de ibaditische variant - die ook absoluut niet hand in hand gaat met de Pan-Arabische ideologie, zoals we die vandaag de dag kennen. 



Citaat van: The One op 27/03/2013 om 23:52:56
Itchy? You gotta face the facts! You're in the hands of a very violent and dangerous,worl'-wide operatin' sect SECTS! They messed up ya mind for good,you bitch ass MFR cain't seem ta think straight! Get yo self tagether,there ain't no such thangs as invisible angels and motha Mary,MFR! Sooner ar later y'all bitch sand negro's is gonna learn to worship DRONES in da sky,tha's wha's gonna happen!

Hey Chatt, aangezien "Itchy" nogal last heeft van dejavu's in deze discussie, is het misschien niet leuker om hem voortaan "Glitchy" te noemen? ;D

Chatt in de wildernis

#97
Citaat van: Señor Canardo el Herético op 29/03/2013 om 11:49:01

Als we gaan kijken in het geval van het Perzisch volk bijvoorbeeld zien we een geval waarbij Islamisering - in de sjiitische variant - absoluut niet hand in hand gaat met de Pan-Arabische ideologie. Eerder het tegenovergestelde.
Dat is grotendeels te verklaren door het schisma Sunna/Shia dat plaats heeft gevonden in een pril stadium van de Islam.

Citeer
Een ander voorbeeld wat dichter bij ons Imazighen. In het geval van de Nefusa Imazighen in Libie zien we ook een geval van Islamisering - in de ibaditische variant - die ook absoluut niet hand in hand gaat met de Pan-Arabische ideologie, zoals we die vandaag de dag kennen.
Hebben de Nefusa arabische namen?
Spreken zij arabisch?
Wordt hen Arabisch onderwezen?
Zijn de Nefusa besneden?
Consumeren zij uitsluitend halal geslacht vee?
Bidden zij richting Mekka?
Rekenen zij zich tot de Umma?

Moet ik verder gaan of valt het kwartje?

Citeer
Hey Chatt, aangezien "Itchy" nogal last heeft van dejavu's in deze discussie, is het misschien niet leuker om hem voortaan "Glitchy" te noemen? ;D

Naw,cain't do that,I like that ugly streetcat way too much:-) Besides..,callin' im Glitchy would make this MFR as sure as tha clock tick go BAL-LIS-TIC,all ur ya knows muzlims doon appreciate jewish soundin' names bein' stuck on em,they is ay peculiar folks...

3ich

Citaat van: The One op 27/03/2013 om 23:04:20
Inco heeft in reactie nummer zesentachtig surat 2:140-144 aangehaald voor zijn stelling dat L'Qiba is verplaatst van Jeruzalem/Al Quds naar Mekka.Welk bewijs wens je nog meer,het staat immers zwart op wit in je ooit eigengemaakte Koran?

Waarom altijd dat gevlucht voor onvolkomenheden in de Islamitische leer en de overduidelijk menselijke trekken in 'Goddelijke geschriften'? Wanneer men de Koran objectief uitvoerig bestudeert kan men niet anders dan concluderen dat het in feite een eenzijdig 'U vraagt en Ik/Wij draai' gelegenheid betreft.

'Ik' staat in dit geval voor Allah en 'Wij' voor Allah wanneer hij in het gezelschap van engelen verkeert is me verzekerd door Amazigh_
Waarom negeer jij mijn vragen?

Inco heeft zijn eigen tafsir gegeven. Dat is voor mij niet legitiem om aan te nemen als 'de waarheid'

Dat is het hem dus je ziet alleen wat je wil zien. Het staat niet zwart/wit. En nee de koran kent geen afwijkingen noch is het zelf gemaakt. Dat heb topwetenschappers ook al bewezen. Er staat informatie en theorieën in die 1400 jaar onmogelijk waren om het te kunnen ontdekken. Kijk maar hier: http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=13836.240

Ik vlucht niet. Ik reageer inhoudelijk en op elke post mbt dit onderwerp. Jij bent diegene die vlucht! Jij bent diegene die mijn vragen bewust ontwijkt.

3ich

Citaat van: The One op 27/03/2013 om 23:52:56
Wat zou het Pan-Arabisme en Wahabisme zonder de Koran zijn? Pan-Arabisme en Islamisering gaan hand in hand,zijn met elkaar verweven zoals Das Kapital van Marx en het Communisme,het Zionisme met Herzl,de Nazi met Mein Kampf etc.

Alles werkt volgens een plan,een ideologie,een duidelijk omlijnde gedachte,cru gezegd een soortement 'handleiding propaganda en massahypnose' voor het volk.


Itchy? You gotta face the facts! You're in the hands of a very violent and dangerous,worl'-wide operatin' sect! They messed up ya mind for good,you bitch ass MFR cain't seem ta think straight! Get yo self tagether,there ain't no such thangs as invisible angels and motha Mary,MFR! Sooner ar later y'all bitch sand negro's is gonna learn to worship DRONES in da sky,tha's wha's gonna happen!
En dat is dus het punt. Preices daarom heb jij je afkeer jegens de Islam en de koran. En vele andere met jou hoor.

Echter moet je wel weten dat, dat niet Islam is. Pan-Arabisme/Wahabisme zijn de kuffars. Dat wil jij maar niet begrijpen!

Weet je wie mijn held is? Weet je wie wist wat de echte islam is? Abelkarim Elkattabi! Deze man had de gave, de capaciteit. En deze man heeft een boodschap achter gelaten, maar, helaas, een aantal generaties verder zijn we die helemaal vergeten. Dat was een bewuste Amazigh. En diegene die hem hebben verooroordeeld en verbannen. Dat zijn degene die de koran voor politieke doeleinden gebruiken. Dat zijn de Pan-Arabisten! Ken jou eigen geschiedenis,

3ich

Citaat van: The One op 29/03/2013 om 15:17:58
Naw,cain't do that,I like that ugly streetcat way too much:-) Besides..,callin' im Glitchy would make this MFR as sure as tha clock tick go BAL-LIS-TIC,all ur ya knows muzlims doon appreciate jewish soundin' names bein' stuck on em,they is ay peculiar folks...

Scratchy? Krijg spontaan een deja-vu :) Klotejong die je er ook bent! :P


buɛluz

#101
Citaat van: The One op 29/03/2013 om 15:17:58
Dat is grotendeels te verklaren door het schisma Sunna/Shia dat plaats heeft gevonden in een pril stadium van de Islam.
Het plaatsvinden van het "Sunni/Shia schisma in een pril stadium van de islam" verklaart volgens Senor Canardo slechts ten dele de islamisering (= langdurig proces) van het Perzisch volk. Met name als men in het achterhoofd houdt dat het Perzische volk tot en met de 15e eeuw overwegend Soenni was. Pas na 1502 na Chr. onder het politiek regeerschap van shah Ismail I wordt gebroken met deze soennitsche traditie en een gedwongen sjiitische (her-)islamisering wordt doorgevoerd. Dit is dus ver na het prille stadium van de islam.


...Ismail consolidated his rule over the country and launched a thorough and at times brutal campaign to convert the majority Sunni population to Twelver Shiism and thus transform the religious landscape of Iran. His methods of converting Iran included: imposing Shiism as the state and mandatory religion for the whole nation and much forcible conversions of Iranian Sufi Sunnis to Shiism.....



Citaat van: The One op 29/03/2013 om 15:17:58
Hebben de Nefusa arabische namen?
Spreken zij arabisch?
Wordt hen Arabisch onderwezen?
Zijn de Nefusa besneden?
Consumeren zij uitsluitend halal geslacht vee?
Bidden zij richting Mekka?
Rekenen zij zich tot de Umma?

Moet ik verder gaan of valt het kwartje?

Senor Canardo begrijpt niet helemaal wat Chatt precies bedoelt. Misschien kan Chatt zich nader toelichten.







Ps. Indien Chatt bedoelt dat ook binnen het religieus domein van de Nefusa Imazighen het Arabisch-superioriteits-complex in terug komt, dan verwijst Senor Canardo naar artikel over 19e eeuwse Amazigh-ibaditische poëzie-teksten ondermeer uit de Nefusa regio.

...These texts are all the more interesting, because they helped improving our knowledge of the previously little known Berber lexicon in the domain of religion. Indeed, the poems collected by Serra contain several terms though not completely new, at least not well known, especially in their use in the domain of religion, for example, iser “prophet”, abrid “religion” (lit.“path”), ajellid “God”, ammuden “the Pillars (of Islam)”, etc...




3ich

Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden aan incognito en chatt. Dit omdat bij nader inzien hun toch wel gelijk hebben! De Qibla is indd verandert van Al Aqsa naar Masjid Al Haram. Ik geef het toe ik ben koppig geweest. :(

Ik heb die ayaats: surah Al Baqarah Ayaat 141 t/m 144 wel 20x gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat het indd verandert is. En aangezien in mij ogen toeval niet bestaat. Heeft een blogger op www.wijblijvenhier.nl geschreven over de verwarring van de Rotskoepel en de Al Aqsa moskee geschreven. Precies in deze dagen waar wij het over hadden. Voor mij was dit dan ook 1 van de tekenen dat ik fout zat.

Dus de eerste (gebeds) huis van Allah was Masjid Al Haram. Gebouwd door profeet Abraham vzmh. De eerste Qibla was Al Aqsa.

Ahiya vu-ixenfan, ayamchum! Oefid uor inem ruxa?

Verwar de Rotskoepel niet met Al Aqsa moskee!
Vanochtend lees ik in de Trouw het nieuws over de plannen van Qatar om een fonds op te richten om de Arabische en Islamitische identiteit van Jeruzalem te promoten. Moslims, Arabieren en Jeruzalem vormen de rode lijn door dit artikel  en derhalve wordt gekozen voor een foto die dit illustreert. Daar is niets mis mee, maar kies dan wel de juiste foto!



Op tv vernam ik het voorstel van de Emir en op Twitter zag ik later het Nederlandse nieuws over het onderwerp nog langskomen. Ik heb vaak de neiging het nieuwsartikel dan toch te bekijken. Niet omdat ik zo nieuwsgierig ben naar het inhoudelijke, daar ben ik meestal al van op de hoogte via buitenlandse media. Ik ben geïnteresseerd in ‘’hoe’’ de Nederlandse media omgaan met het nieuws. Ook dit keer dus met het bericht over de fonds en de beeldvorming van Jeruzalem.  U voelt het al aankomen?

Nee, inhoudelijk is er niets mis met het artikel, behalve de zoveelste fout die mensen (journalisten), ook veel Arabieren en moslims overigens, maken als Jeruzalem het onderwerp is. In dit geval gaat het mij dus enkel om de foto die als illustratie wordt geplaatst in het artikel. In de foto zien we de beroemde Rotskoepel, bekend van zijn gouden koepel. De Rotskoepel bevindt zich ook in Jeruzalem en maakt een belangrijk onderdeel uit van de Arabische en Islamitische geschiedenis. Maar onder aan de foto staat: De Al-Aqsamoskee in Jeruzalem. En dat is fout!

De Al-Aqsa moskee is de eerste gebedsrichting (Qiblah) voordat Mekkah de gebedsrichting voor moslims werd. Al-Aqsa moskee is de tweede moskee die ooit gebouwd is na de Al-Haram moskee in Mekka. De moskee bevindt zich verderop nabij de Klaagmuur waar veel joden het gebed voeren.

Je zou zeggen, a joh foutje, kan gebeuren. Maar de laatste jaren wordt deze fout nogal vaak gemaakt. De foto van de Rotskoepel vind je bijna in elk islamitisch huishouden, en bijna nooit de foto van De Al-Aqsa moskee zelf. Terwijl deze laatste toch echt net dat ene streepje extra verdient. Als je een willekeurige moslim de rotskoepel aanwijst en vraagt wat dat is, wordt zelden het juiste antwoord gegeven. ‘’Moskee El Aqsa toch?’’. NEEJ! Dat is de Rotskoepel! Als je in complottheorieën geloofd, zou je bijna denken dat hier wel een hele goeie marketingstrateeg achter moet zitten om mensen op de verkeerde been te zetten en die twee gebouwen met elkaar te verwarren. En het lijkt nog te lukken ook…

Maar goed.. cool down Khalil, ‘van foutjes leer je’ heb ik altijd meegekregen. Ik hoop hierbij dat Trouw de foto wijzigt of de juiste beschrijving onder de foto plaatst.

Alleen hierom al sta ik pal achter het promoten van de Arabisch en Islamitisch identiteit van Jeruzalem

http://www.wijblijvenhier.nl/18737/alleen-hierom-al-zeg-ik-ja-tegen-promoten-arabisch-en-islamitisch-identiteit-van-jeruzalem/

http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=19040.45

Botermes

Citaat van: 3ich op 25/03/2013 om 17:16:02
Ewa a Vu-teghna, michoran?

Ik stam niet af van de apen man, ik geloof niet in die evolutie theorie.

Wat weet jij nou van mij? Of waar ik wel of niet wil van weten?

De Amazigh cultuur is diep begraven, en ver achter ons. Ayaghyour! Wat maakt jou nou meer Amazigh dan mij? Wat heb jij in stand gehouden van de Amazigh cultuur?

Ik ervaar mijn afkomst niet als een last. Integendeel ik ben trots op mijn roots! Amazigh i rebda! Dat is ook wat ik mijn nagslacht zal bijbrengen insha-Allah.

Ondergeschikte positie? Ik ervaar het niet zo, het tamazight is als een officiële taal erkend. Dat is een grote doorbraak.

Begrijpend lezen is een vak op zich. De term Amazighiteit heeft geen defenitie. Grammaticaal is de term Amazighiteit niks een lege huls. Die alcoholist de seculiere Amazigh chatt kwam er mee, ik durf te wedden dat hij dat ter plekke verzonnen heeft.
Wie ben jij, stuk ongeschoold uitschot, om het bestaan van een woord te ontkennen ?
Dat je er met je  petty denkvermogen niet bij kan wil niet zeggen dat het niet bestaat.

De grammaticale betekenis van een woord komt pas om de hoek als het woord zich in een zin bevindt. Dat heeft dus niets met de definitie van het woord opzich te maken, pipo.

Voor Tamazight dient er gewerkt te worden. Het is niet zo dat je met erkenning alleen er al bent. Om te beginnen de mentaliteit van veel Imazighen, die Tamazight zo onderwaarderen, te veranderen.





Chatt in de wildernis

#104
Citaat van: 3ich op 31/03/2013 om 14:30:01
De Qibla is indd verandert van Al Aqsa naar Masjid Al Haram.
Wie heeft l'Qibla veranderd,was dat Allah of Mohamed?


Citaat van: 3ich op 31/03/2013 om 14:30:01
Alleen hierom al sta ik pal achter het promoten van de Arabische en Islamitische identiteit van Jeruzalem

De Arabische en Islamitische identiteit van Jeruzalem interesseert hoofdzakelijk Arabieren en Joden, hard-core bekeerlingen gaan zelfs zo ver het woord 'promoten' in de mond te nemen:-)

Ik ben een Amazigh die het juk der religiën van zich af heeft geworpen,ik weiger m'n voorhoofd,neus,handpalmen en tenen aan de grond te nagelen omdat een Arabier me dat opdraagt!