Hoofdmenu

Abrid a rhidj

Gestart door amazigh_, 26/12/2012 om 20:08:07

Chatt in de wildernis

#45
Citaat van: Señor Canardo el Herético op 13/03/2013 om 18:02:28

Zowel Chatt als 3ich hebben bij het verkeerde eind.

Inco Heretico :-),escuchame!!

Ik heb het daadwerkeijk over Jeruzalem en de arabische benaming daarvoor is Al Quds. Jij denkt dat ik in de war was met l'Qibla,maar dat ben ik niet.

De bedevaart dient verricht te worden richting l'Qibla,de richting waar je gebeden heengaan is dezelfde richting die men dient te nemen om de hadj te volbrengen. Op mij komt het over als een soort van tribute die de verslagen volkeren dienen te bewijzen aan de glorieuze overwinnaars,de geschiedenisboeken staan er bol van.


Ik heb eerder wel opzettelijk geschreven dat Mina beklommen moest worden ipv Arafat,maar niemand die daarover valt...









buɛluz

#46
Citaat van: The One op 14/03/2013 om 15:11:15
Inco Heretico :-),escuchame!!

Ik heb het daadwerkeijk over Jeruzalem en de arabische benaming daarvoor is Al Quds. Jij denkt dat ik in de war was met l'Qibla,maar dat ben ik niet.

De bedevaart dient verricht te worden richting l'Qibla,de richting waar je gebeden heengaan is dezelfde richting die men dient te nemen om de hadj te volbrengen. Op mij komt het over als een soort van tribute die de verslagen volkeren dienen te bewijzen aan de glorieuze overwinnaars,de geschiedenisboeken staan er bol van.


Ik heb eerder wel opzettelijk geschreven dat Mina beklommen moest worden ipv Arafat,maar niemand die daarover valt...

Dat de er een verandering heeft plaatsgevonden in de qibla van Jeruzalem naar Mekka staat voor Senor Canardo vast.

Echter als Senor Canardo onze Chatt nu wel goed heeft begrepen beweert hij dat er tevens ook een verandering heeft plaatsgevonden in de hadj = bedevaart.

Maw. beweert onze Chatt dus ook dat de eerste moslims naar Jeruzalem - en dus niet naar Mekka - gingen voor hun bedevaart? Zo, ja waar baseert onze Chatt dit dan op?

3ich

Citaat van: The One op 14/03/2013 om 14:41:39

Zelfs de 'Alexander romance' over Alexander de Grote heeft z'n sporen in de Koran achtergelaten: Zul-Qarnain.


Nu is het echt bevestigd! Gij verkeert voorzeker in een openlijke dwaling!

Shame on you!!! Hoe durf jij om Dhul Qarnain als Alexander de grote te bestempelen.

Alexander was een pagan, heidene, een flikker, beeldenaanbidder, musrhrikeen! Hij zat vol hoogmoed, met zijn welbekende uitspraak: Do you have peanuts in your head!

Nee Dhul Qarnain was een boodschapper/profeet hij had een missie hier op aarde. En die heeft hij volbracht en heel duidelijk is dat beschreven in de koran. Hij leefde in de levensduur van Profeet Ibrahim vzmh allen.

Wat een onwetendheid heerst er hier op dit forum.

3ich

Citaat van: Señor Canardo el Herético op 14/03/2013 om 15:41:22

Dat de er een verandering heeft plaatsgevonden in de qibla van Jeruzalem naar Mekka staat voor Senor Canardo vast.

Nu is het mijn beurt. Kan jij met koranische bewijzen komen dat de qibla van Jeruzalem naar Mekka is verandert?


3ich

#49
Laat jullie niet gek maken en in een openlijke dwaling brengen door de media: Al Aqsa moskee.



En niet deze:




3ich

Citaat van: Señor Canardo el Herético op 13/03/2013 om 22:40:56
Is jouw god dan echt zo dom geweest dat hij ervoor gekozen heeft om zijn belangrijke heilige boodschap via ahadith te verspreiden en niet gewoon via zijn koran? Of boeit het jouw god domweg niet wat er met zijn heilige boodschap hier op Aarde gebeurt?

Hoofdstuk: 18 ayaat: 15

En wie is onrechtvaardiger, dan hij die een leugen over Allah verzint?"

Hoofdstuk 3 Ayaat 7:


7. Hij is het, Die u het Boek heeft nedergezonden; er zijn verzen in, die onoverdrachtelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die zinnebeeldig zijn. Maar degenen in wier hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg. En niemand kent de juiste uitleg dan Allah en degenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in; het geheel is van onze Heer"; en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben.

Allah u Akbar!!! Dit is mijn antwoord.

3ich

Citaat van: The One op 21/02/2013 om 12:49:49
Hmm,de weg richting bedevaart,ne?

Wisten jullie dat de eerste islamitische bedevaarten dienden plaats te vinden in Jeruzalem/Al-Quds?

Dan rijst meteen de vraag:waarom die verhuizing van bedevaartsoord Jeruzalem naar Mekka?
Nogmaals: Gij verkeert voorzeker in een openlijke dwaling!

Bewijs uit de koran. Die jou openlijke dwaling bevestigen!

Hoofdstuk 3: Ayaat: 95 - 96 - 97

Ù,ُÙ,,Ù' صَدَÙ,ÙŽ اÙ,,Ù,,Ù'هُ فَاتÙ'َبِعُواÙ' Ù...ِÙ,,Ù'ÙŽØ©ÙŽ إِبÙ'رَاهِيÙ...ÙŽ حَنِيفاً ÙˆÙŽÙ...َا كَانَ Ù...ِنَ اÙ,,Ù'Ù...ُشÙ'رِكِينَ  95 Zeg: "Allah heeft de waarheid gesproken; volgt daarom de godsdienst van Abraham, de oprechte, hij behoorde niet tot de afgodendienaren.
إِنÙ'ÙŽ Ø£ÙŽÙˆÙ'ÙŽÙ,,ÙŽ بَيÙ'تٍ وُضِعَ Ù,,ِÙ,,Ù†Ù'َاسِ Ù,,ÙŽÙ,,Ù'َذِي بِبَكÙ'ÙŽØ©ÙŽ Ù...ُبَارَكاً وَهُدًى Ù,,Ù'ِÙ,,Ù'عَاÙ,,ÙŽÙ...ِينَ  96 Voorzeker, het eerste huis dat voor de mensheid bestemd werd, is dat te Bekka (Mekka) vol van zegeningen en als richtsnoer voor alle werelden.
فِيهِ آيَاتٌ بَيÙ'ِـنَاتٌ Ù...Ù'ÙŽÙ,َاÙ...ُ إِبÙ'رَاهِيÙ...ÙŽ ÙˆÙŽÙ...ÙŽÙ† دَخَÙ,,َهُ كَانَ Ø¢Ù...ِناً ÙˆÙŽÙ,,ِÙ,,Ù'هِ عَÙ,,ÙŽÙ‰ اÙ,,Ù†Ù'َاسِ حِجÙ'ُ اÙ,,Ù'بَيÙ'تِ Ù...َنِ اسÙ'تَطَاعَ إِÙ,,ÙŽÙŠÙ'هِ سَبِيÙ,,اً ÙˆÙŽÙ...ÙŽÙ† كَفَرَ فَإِنÙ'ÙŽ اÙ,,Ù,,Ù‡ غَنِيÙ'ÙŒ عَنِ اÙ,,Ù'عَاÙ,,ÙŽÙ...ِينَ  97 Daarin zijn duidelijke tekenen: het is de plaats van Abraham en wie het binnengaat is in vrede. En de bedevaart naar het Huis is door Allah aan de mensen opgelegd die er een weg naartoe kunnen vinden. En wie niet gelooft, Allah is voorzeker Onafhankelijk van alle werelden.

Chatt in de wildernis

Citaat van: Señor Canardo el Herético op 14/03/2013 om 15:41:22
Dat de er een verandering heeft plaatsgevonden in de qibla van Jeruzalem naar Mekka staat voor Senor Canardo vast.

Echter als Senor Canardo onze Chatt nu wel goed heeft begrepen beweert hij dat er tevens ook een verandering heeft plaatsgevonden in de hadj = bedevaart.

Maw. beweert onze Chatt dus ook dat de eerste moslims naar Jeruzalem - en dus niet naar Mekka - gingen voor hun bedevaart? Zo, ja waar baseert onze Chatt dit dan op?

Kan jij je voorstellen dat men richting Jeruzalem/Al Aqsa moskee bidt,maar de bedevaart/hadj te Mekka dient te volbrengen of andersom? In mijn logica zijn l'Qibla en Hadj onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Ik weet niet of de eerste moslims daadwerkelijk de hadj te Jeruzalem hebben volbracht. Persoonlijk denk ik dat de hele hadjceremonie nog uitgewerkt moest worden.






Chatt in de wildernis

Citaat van: 3ich op 15/03/2013 om 11:39:26
Alexander was een pagan, heidene, een flikker, beeldenaanbidder, musrhrikeen!
Alexander de Grote was een man die niet bevat kan worden door jouw peanut,hou jij het maar bij die vreemde stemmen horende wees,herder,schizofreen,pedofiel,veelwijverij-bedrijvende analfabete boodschapper die ondanks z'n dertien vrouwen niet eens een gezond kind kon krijgen,maar hij kon wel hemelen bezoeken en communiceren met het SCHEPSEL dat ALLES schiep.


Soms vraag ik me af wie er meer belang had van elkaar,had Mo meer profijt bij Allah of Allah meer profijt van Mo? Met andere woorden: wie is hier de puppet en wie de puppetmaster?


3ich

Citaat van: The One op 16/03/2013 om 10:22:38
Alexander de Grote was een man die niet bevat kan worden door jouw peanut,hou jij het maar bij die vreemde stemmen horende wees,herder,schizofreen,pedofiel,veelwijverij-bedrijvende analfabete boodschapper die ondanks z'n dertien vrouwen niet eens een gezond kind kon krijgen,maar hij kon wel hemelen bezoeken en communiceren met het SCHEPSEL dat ALLES schiep.


Soms vraag ik me af wie er meer belang had van elkaar,had Mo meer profijt bij Allah of Allah meer profijt van Mo? Met andere woorden: wie is hier de puppet en wie de puppetmaster?
Reageer inhoudelijk dan. Kom met bewijs dan! Onderbouw jou beweringen dan! Je praat alleen blabla bullshit zonder enige onderbouwing. Als jij beweert dat Dhul Qarnain = Alexander de zemmer is. Dan moet het makkelijk zijn om het te onderbouwen toch? Met koranische bewijs! Want daar refeneer je naar. Waarschijnlijk weet je niet eens welke Surah Dhul Qarnain in staat laat staan wat zijn missie was?....

Je reageert vol haat tegenover de profeet Mohamed sallallahu salam. Puur omdat je onwetende bent. Je komt met allemaal beweringen die je volgens mij uit de pik van je grote voorbeeld alexander de zemmer heb gezogen!

Dus nu rest mij de vragen: 1 In welke surah staat Dhul Qarnain? 2 Waaruit kan jij begrijpen/weten dat Allah Dhul Qarnain als Alexander de pagan omschrijft? 3 Wat was zijn missie volgens de koran van Dhul Qarnain?

Allah is geen schepsel. Hij is een schepper! Een zelfonstaande niks kan aan hem vergeleken worden.

Maar, geduld ook jij zal de dood proeven en ook jou ziel zal terugkeren naar de schepper. Ook jij zal jou boek ontvangen. Dan kan je zeggen ja maar Alexander de zemmer was mijn voorbeeld. U profeet was slechts een vreemde stemmen horende wees,herder,schizofreen,pedofiel,veelwijverij-bedrijvende analfabete boodschapper die ondanks z'n dertien vrouwen niet eens een gezond kind kon krijgen.

Jij vereert de oude Griekse beschaving.

Hier een standbeeld van jou zemmer: Uit die pik heb je het zeker gezogen?

Het was 1 van zijn bekendste uitspraken "do you have peanuts in your head!"  In jou geval is dat wel zeker!

Ps: Allah sprak ook tegen Dhul Qarnain en Dhul Qarnain ook tegen Allah.

Chatt in de wildernis

Citaat van: 3ich op 16/03/2013 om 12:49:48

Allah is geen schepsel. Hij is een schepper! Een zelfonstaande niks kan aan hem vergeleken worden.
Goed,dat is idd niet erg weldoordacht geformuleerd,ik zal een nieuwe poging ondernemen.

Allah is het geesteskind van Mohamed,een schepsel/schepping behoort tastbaar te zijn maar Allah schijnt veel overeenkomsten te delen met de nieuwe kleren van de keizer :-)












buɛluz

Soerat el baqara

137. En indien zij geloven, zoals u heeft geloofd, dan zijn zij juist geleid, maar indien zij zich afwenden, dan zijn zij in verzet; Allah zal u zeker voldoende zijn tegen hen, want Hij is de Alhorende, de Alwetende.

138. Maakt Allah's kleur tot de uwe en wie is beter in kleur, dan Allah? Hem alleen aanbidden wij.

139. Zeg: "Twist u met ons omtrent Allah, terwijl Hij uw Heer en onze Heer is? En voor ons zijn onze werken en voor u uw werken. En Hem alleen zijn wij oprecht toegewijd.

140. Zegt u, dat Abraham en Ismaël en Izaäk en Jacob en de stammen Joden of Christenen waren? Zeg: "Weet u het beter of Allah?" En wie is onrechtvaardiger, dan hij, die een getuigenis verbergt, die hij van Allah heeft? En Allah is niet onbekend met hetgeen u doet.

141. Dit is een volk, dat is heengegaan: voor hen is, hetgeen zij verdienden en voor u is, hetgeen u verdient; en u zult niet worden ondervraagd over hetgeen zij deden.

142. De dwazen onder het volk zullen zeggen: "Wat heeft hen van hun Qiblah, die zij volgden, afgekeerd?" Zeg: "Aan Allah behoort het Oosten en het Westen. Hij leidt, wie Hij wil naar het rechte pad".

143. En zo hebben Wij u tot een verheven volk gemaakt, opdat u getuige zult zijn tegenover de mensen en de Gezant zij een getuige tegenover u. Wij bepaalden de Qiblah, die u volgdet slechts, opdat Wij hem, die de gezant van Allah volgt, onderscheiden van degene die hem de rug toekeert. En dit is inderdaad zeer moeilijk, behalve voor hen, die Allah heeft geleid. En Allah zal u uw geloof niet doen verliezen; voorzeker, Allah is Liefderijk en Genadevol jegens de mensen.

144. Waarlijk, Wij zien uw aangezicht zich naar de hemel wenden, daarom zullen Wij u tot beheerder maken van de Qiblah, die u behaagt. Wend daarom uw aangezicht naar de Heilige Moskee en waar u ook moogt zijn, wendt uw aangezicht daarheen. En voorzeker, zij wie het Boek is gegeven, weten, dat dit de Waarheid is van hun Heer; Allah is niet achteloos ten aanzien van wat zij doen.

145. Zelfs al bracht u elk teken aan degenen aan wie het Boek is gegeven, zouden zij nooit uw Qiblah volgen, noch kunt u hun Qiblah volgen, noch zijn er onder hen, die de Qiblah van anderen volgen. En indien u aan hun wens zult voldoen, nadat kennis tot u is gekomen, zult u zeker tot de onrechtvaardigen behoren.

146. Degenen aan wie Wij het Boek hebben gegeven erkennen dit, zoals zij hun zonen erkennen, maar voorzeker, sommigen hunner verbergen de Waarheid tegen beter weten in.

147. De Waarheid is van uw Heer, schaar u daarom niet onder hen die twijfelen.

148. Iedereen heeft een richting, waarheen hij zich wendt, wedijvert daarom met elkander in goede werken. Waar u ook bent, Allah zal u allen tezamen brengen. Voorzeker, Allah heeft macht over alle dingen.

149. Vanwaar u ook komt, wend uw aangezicht naar de Heilige Moskee, want dat is inderdaad de Waarheid van uw Heer. En Allah is niet achteloos ten aanzien van hetgeen u doet.

buɛluz

#57
Citaat van: 3ich op 15/03/2013 om 11:42:19
Nu is het mijn beurt. Kan jij met koranische bewijzen komen dat de qibla van Jeruzalem naar Mekka is verandert?

Senor Canardo wil allereerst toch even 3ich bedanken, aangezien het met z'n bovenstaande reactie, de 1e eerste keer is in deze gehele discussie tot nu toe, dat hij een 1e aanzet toont om z'n eigen individuele hersenen te gebruiken - al dan niet geheel volgens Socratische methode - ipv. steeds maar weer als een kuddedier rond te blaten hoe Chatt en Senor Canardo van het islamitisch collectief zijn "afgedwaald". Het herhalen van dit “verkeren in openlijke dwaling”  invalideert de argumenten van Senor Canardo en Chatt op geen enkele wijze. Hoe vaak 3ich dit ook van plan is luidkeels te herhalen.

Maar voor het verdere verloop van deze discussie moet Senor Canardo wel eerlijk toegeven dat 3ich hier inderdaad een goed punt aanstipt en de juiste vraag stelt. Met name omdat het volgens Senor Canardo ook de kern van deze discussie raakt. Senor Canardo heeft inderdaad de uitspraak gedaan dat het voor hem vasstaat dat de 1e qibla betrekking heeft op Jeruzalem = al Quds. Hierdoor is er de indruk gewekt dat het lijkt alsof hij dit tot een vaststaand gegeven beschouwd. En dus tot een of andere absolute waarheid heeft doen willen verheffen.

Dat is echter niet het geval. Senor Canardo komt daarom graag op zijn eerdergemaakte uitspraak. Want als Senor Canardo nu toch zo heel eerlijk mag zijn, staat het voor hem niet  100% vast dat de 1e qibla ondubbelzinng betrekking heeft op de stad al Quds. Het standpunt dat Senor Canardo hierbij inneemt is dat het volgens hem naar alle waarschijnlijkheid Jeruzalem geweest moet zijn aangezien de mirhab in de moskee Qiblatain ook gericht was op Jeruzalem en tevens vanwege de politieke machtsverhoudingen in Medina aan het begin van Mohammed’s religieus-politieke carriere in relatie tot wat er staat geschreven in de koran. Echter bij deze houdt Senor Canardo dus ook de mogelijkheid nog open dat het ook een andere stad zou kunnen zijn dan Jeruzalem. Hoewel dat hem minder aannemelijk lijkt. En Senor Canardo zal proberen jou ook uit te leggen waarom:

Een ding staat volgens volgens Senor Canardo wel vast en dat is dat jouw god net als bij jouw 5-keer-daags-bid-ritueel wederom onvolledig is in zijn eigen koran. Senor Canardo moet dan ook eerlijk aan 3ich toegeven dat er dan ook geen hard koranisch bewijs aan te dragen is die onomstotelijk laat zien dat de 1e qibla ook daadwerkelijk gericht was Jeruzalem was en dat die vervolgens . Maar er zijn volgens Senor Canardo wel degelijk aanwijzingen in de koran te vinden die de 1e qibla in de kant van Jeruzalem laat richten geheel in overeenstemming met de bidorientatie van de joden. Christenen hebben technisch gezien geen bidorientatie, zij kunnen als overal waar ze zijn ff snel een kruisje slaan. Als we de koran er op na slaan dan kunnen we de volgende relevante citaten lezen:

Zie vorige post --->

buɛluz

#58
Tafsir Senor Canardo el Herético

Van de aya (2:140) concludeert Senor Canardo dat deze openbaring te maken heeft met de onderlinge relatie tussen joden en moslims en in mindere mate met de relatie tussen moslims en christenen. Senor Canardo baseert dat op de opsomming van de stamvaders (Izaac, Jacob, Ismael) wat wijst op een relatie in bloedverwantschap. Joodse en arabische volkeren geloven namelijk ook echt dat ze afstammen van de profeet Abraham maw. in etnische zin. Of misschien zelfs ook in stammenverband en dus mbt. politieke processen. Terwijl de relatie moslims en christenen vooral religieuze en minder etnische raakvlakken kent. Waaronder dus een gedeelde verering van dezelfde profeten. En dezelfde Messias: Jezus, getuige de koran zelf. Maar Jezus wordt hier niet genoemd in het rijtje na Abraham.

De etnisch volkeren / religieuze groepen die hier dus vooral ter discussie staan zijn dus volgens Senor Canardo de joden en arabische moslims en dus in mindere mate de christenen. Hierbij spelen stamverhoudingen en / of politieke processen een belangrijke rol. Het volk dat is "heengegaan", is volgens Senor Canardo dan ook het joodse volk (2:141). En het volk dat diens plek inneemt is het islamitsch volk  (= volgelingen van politieke partij van Mohammed!). Senor Canardo wil hierbij benadrukken dat het islamitische volk in vroeg-Medinees periode niet synoniem stond aan wat kuddedieren zoals 3ich vandaag de dag zien als het collectieve "umma". Aangezien de Ahl el Kitab (joden en christenen en nog een paar andere vage gasten) toentertijd ook deel uit maakten van Mohammed’s mislukte umma-experiment.   

Want nadat de profeet gevlucht / uitgenodigd was naar Yathrib en zich in het openbaar van die stad - die dus vanaf dat moment simpelweg "de Stad" is gaan heten - met gezag ging bekleden en tooien - al dan niet in de nieuwe kleren van de keijzer. Gecodificeerd in een sociaal contract, wat de profeet is aangegaan met zijn Medinese umma, geschreven door hemzelf en gepromoot door zijn Helpers- of Ansari-partij. Deze codificatie bestond uit een grondwet met een aantal wetsartikelen / rules of the game. Maar al vrij snel na het verschijnen van dit wetboek kwam de menselijke auteur hiervan in botsing met sommige van de oorspronkelijke inwoners van Medina. Die "verrekte joden" gingen weer dwars liggen. Senor Canardo wil 3ich in het economische kader van het verschijnsel van bedevaartsoorden ook wijzen op de commerciële functies, die bedevaartsoorden en bedevaartsroutes vervulden. De joden waren een bevolkingsgroep, die economische belangen op het spel hadden staan bij een qibla gericht op Jeruzalem en niet op Mekka. Maar de joden waren tegelijkertijd ook een onderdeel van profeet's umma, die met de komst van de profeet naar Medina op basis van zijn eigen spelregels van het umma-experiment genoten deze joden dus ook constitutionele bescherming. Een bescherming, die Mohammed overigens met zijn eigen menselijke handen / dierlijke klauwen vorm heeft gegeven - of wellicht alleen opgeschreven op een kamelenhuid. 

De dwazen van het volk (2:142) zullen volgens Senor Canardo degenen kunnen zijn, die het gezag van de profeet (en zijn entourage uiteraard) binnen de nieuwe machtsverhouding in Medina betwistten. De dwazen zouden dus ook kunnen zijn degenen, die dwars door de kleren van de keijzer heen konden kijken. En dat hem lieten weten ook - al dan niet in de vorm van niet-100% halal poezie. Hoewel volgens Senor Canardo over smaak nou eenmaal niet valt te twisten, getuige de kinderlijke rijmschemaatjes van onze eigen amazigh_ hier op het forum. Maar goed, sommige politiek incorrecte gedichtjes en rijmpjes konden ook in de 7e eeuwse Medina verregaande gevolgen kunnen hebben voor de levens van joden. Binnen een paar jaar veranderde de situatie dramatisch tussen de joden en de profeet. De profeet voelde zich blijkbaar in zijn nieuwe politiek-religieuze functie zo aangetast in zijn islamitisch respect en eer - of misschien had hij wel iets te veel last van zijn ego of van zijn dierlijk instinct - dat de profeet zijn eigen handgeschreven grondwet - en tevens organisatorische umma-model voor toekomstige generaties moslims - even aan de kant werd geschoven en besloot om over te gaan tot drastische en zee bloederige maatregelen. En dit heeft ongetwijfeld in de historie zijn echo gehad op moslims. Al dan niet in de vorm van puriteins emulatie. Tot op de dag van vandaag in de islamitische wereld en ver daar buiten. En aangezien onze 3ich een zelfverklaard Soesie Soenni fanboy is van Bukhari, mag hij wel een keer opzoeken hoe de executie van zo'n extrajudiciaire maatregel er uit had kunnen zien. Ter visualisering voor het dramatisch effect:



En zoals het door Bukhari in zijn extra-koranische ahadith schriftelijk is overgedragen en waar 3ich dus enige waarde aan wil hechten als zijnde een goddelijke rechtsbron voor wellicht een religieuze legitimering voor bovenstaand dierlijk gedrag van islamitische kuddedieren:

...I came again and changed my voice as if I were a helper, and found Abu Rafi lying straight on his back, so I drove the sword into his belly and bent on it till I heard the sound of a bone break...

... 'Let us save ourselves, for Allah has killed Abu Rafi,' So I (along with my companions proceeded and) went to the Prophet and described the whole story to him. "He said, 'Stretch out your (broken) leg. I stretched it out and he rubbed it and it became allright as if I had never had any ailment whatsoever."...




3ich

#59
@ Canardo: Ik weet dat jij dit aandachtig lezen zal. Ik wil deze discussie tot een hoger niveau brengen. En aangezien jij zo iemand bent die: Als ie ergens in bijt niet meer loslaat.

Stel ik jou deze vragen. Waar wij zeker al een aantal jaren over praten hier op het forum. Nu is het tijd om alle knopen te door hakken en alle puzzel stukken als een compleet plaatje te maken. Ik beloof je dat je vingers bij zal aflikken, als je weet wat ik in petto heb. Deze informatie zal je wereldbeeld compleet veranderen en je zal de huidige tijd waar wij in leven beter zal begrijpen. Hoger niveau van bewustzijn.

Echter ga ik mezelf niet bloot geven. En alles voorschotelen als een 6 gangen menu.

1)Albert Pike(Free-mason/illuminati)
en zijn visie over de 3wereld oorlogen

2)Dhul Qarnain

3)Al Aqsa moskee

4)Al Quds/Jeruzalem

5)Qrusaders

6) The golden age/De gouden eeuw

Al deze dingen hebben iets met elkaar gemeen. Mesha, hoe kan je het grotere plaatje zien. Als je het bos niet meer door de bomen kan zien. En ja ook de Hadith die mutawatir (wat authentiek betekent) is speelt hier een cruciale rol in.

Nu kunnen we beginnen als je wilt. Met het analyseren van de 1ste en de 2e wereldoorlog. Want de Islamitische gemeenschap waren de grootste verliezers hier in. Wat velen tot de dag van vandaag niet weten.

Waarom is de Islamitische gemeenschap de grootste verliezers hierin? Wat hebben we precies verloren? Bij zowel de 1e als de 2e wereldoorlog?

Ps: Was nummer 6 vergeten.