Hoofdmenu

Abrid a rhidj

Gestart door amazigh_, 26/12/2012 om 20:08:07

Chatt in de wildernis

#135
Abel et Caïn


I

Race d'Abel, dors, bois et mange;
Dieu te sourit complaisamment.

Race d'Amazigh, dans la fange
Rampe et meurs misérablement.

Race d'Abel, ton sacrifice
Flatte le nez du Séraphin!

Race d'Amazigh, ton supplice
Aura-t-il jamais une fin?

Race d'Abel, vois tes semailles
Et ton bétail venir à bien;

Race d'Amazigh, tes entrailles
Hurlent la faim comme un vieux chien.

Race d'Abel, chauffe ton ventre
À ton foyer patriarcal;

Race d'Amazigh, dans ton antre
Tremble de froid, pauvre chacal!

Race d'Abel, aime et pullule!
Ton or fait aussi des petits.

Race d'Amazigh, coeur qui brûle,
Prends garde à ces grands appétits.

Race d'Abel, tu croîs et broutes
Comme les punaises des bois!

Race d'Amazigh, sur les routes
Traîne ta famille aux abois.

II

Ah! race d'Abel, ta charogne
Engraissera le sol fumant!

Race d'Amazigh, ta besogne
N'est pas faite suffisamment;

Race d'Abel, voici ta honte:
Le fer est vaincu par l'épieu!

Race d'Amazigh, au ciel monte,
Et sur la terre jette Dieu!


â€" Charles Baudelaire d Amar zi Fuddaere



Cain and Abel


I

Race of Abel, sleep, eat and drink;
God smiles on you complacently.

Race of Cain, crawl on your belly,
Die in the mire wretchedly.

Race of Abel, your sacrifice
Delights the nose of the Seraphim!

Race of Cain, will there ever be
An ending to your punishment?

Race of Abel, see your sowing
And your cattle thrive and flourish;

Race of Cain, your bowels
Howl with hunger like an old dog.

Race of Abel, warm your belly
At your patriarchal hearth;

Race of Cain, shiver with the cold
In your cavern, wretched jackal!

Race of Abel, love, pullulate!
Even your gold has progeny.

Race of Cain, with the burning heart,
Beware of those intense desires.

Race of Abel, you browse and grow
Like the insects of the forest!

Race of Cain, along the highways
Drag your destitute family.


II

Ah! race of Abel, your carcass
Will fertilize the steaming soil!

Race of Cain, your appointed task
Has not been adequately done;

Race of Abel, your disgrace is:
The sword is conquered by the pike!

Race of Cain, ascend to heaven,
And cast God down upon the earth!


â€" William Aggeler, The Flowers of Evil (Fresno, CA: Academy Library Guild, 1954)


http://fleursdumal.org/poem/190

3ich

Citaat van: The One op 10/04/2013 om 14:59:39
Typerend voor de mens is zijn schier onmetelijke hebzucht,na gemiddeld zeventig/tachtig levensjaren nog steeds verlangen naar het eeuwige leven,dat is waarachtig somber (leven).

Ik ga op een dag dood,maar ik zal voortleven in mijn kinderen met vrije geest,de Islam is de enige die een stille dood zal sterven.
Aweddi ye chatt.

Gemiddeld zeventig of tachtig jaar leven op deze aardbol heeft niemand je belooft. Jij bent zo standvastig in jou overtuiging. Niemand kan je daar van af halen. Een sombere instelling is dat men leeft zonder veroordeelt te worden op zijn of haar daden. Dat zou betekenen dat de mensheid vrij spel heb gekregen. Dat zou betekenen dat al die moordenaars/kinderverkrachters/oplichters vrij spel hebben gekregen? Zo kortzichtig ben je toch niet?

Ewa insha-Allah zullen jou kinderen en kleinkinderen wel op de weg van Allah belanden. Want durf te wedden dat jou ouders wel gelovige waren.

Ook van jou zou ik wel weten wat jou op deze gedachtes heb gebracht. Iets of iemand is er gebeurd in jou levens jaren waardoor je zo geworden bent....?

Chatt in de wildernis

Citaat van: 3ich op 16/04/2013 om 18:04:00
Aweddi ye chatt.
Wees eerlijk,Itchy... Wist je dat jouw 'Aweddi' een Amazigh verbastering is van het arabische 'ould/awlad'?

Citeer
Gemiddeld zeventig of tachtig jaar leven op deze aardbol heeft niemand je belooft.
Per land bestaat er zoiets als een 'life expectancy',de statistiek belooft jou een levensduur van GEMIDDELD 80,20 jaren,simpelweg omdat je in Nederland woont.
CiteerJij bent zo standvastig in jou overtuiging. Niemand kan je daar van af halen.
Vrijheid,trots en koppigheid zijn de algemene kenmerken van elke Amazigh;-)
CiteerEen sombere instelling is dat men leeft zonder veroordeelt te worden op zijn of haar daden. Dat zou betekenen dat de mensheid vrij spel heb gekregen. Dat zou betekenen dat al die moordenaars/kinderverkrachters/oplichters vrij spel hebben gekregen? Zo kortzichtig ben je toch niet?
Misdadigers worden opgesloten,soms eeuwig, is me ooit verteld,wel eens van een gevangenis gehoord? Bovendien heeft de homo sapiens de beschikking over een geweten,wanneer homo sapiens iets 'verkeerds' doet krijgt hij of zij last van haar geweten.
Citeer
Ewa insha-Allah zullen jou kinderen en kleinkinderen wel op de weg van Allah belanden.
De weg van Allah wordt al eeuwen door rassen van alle kleuren bewandeld,wat heeft de Islam al die volkeren gebracht? 

CiteerWant durf te wedden dat jou ouders wel gelovige waren.
Mijn moeder nog steeds,mijn vader was een big time munafiq,drinkin'whisky,chasin' womenfolk and preachin' God's word till thad ol dirty bastard died:-

Citeer
Ook van jou zou ik wel weten wat jou op deze gedachtes heb gebracht. Iets of iemand is er gebeurd in jou levens jaren waardoor je zo geworden bent....?
Ik denk dat ik te vroeg met sprookjes lezen ben begonnen,verder heb ik moedermelk tot m'n derde gekregen en een dieet met veel vis...

amazigh_

Citaat van: The One op 17/04/2013 om 11:54:44
Wees eerlijk,Itchy... Wist je dat jouw 'Aweddi' een Amazigh verbastering is van het arabische 'ould/awlad'?
Per land bestaat er zoiets als een 'life expectancy',de statistiek belooft jou een levensduur van GEMIDDELD 80,20 jaren,simpelweg omdat je in Nederland woont. Vrijheid,trots en koppigheid zijn de algemene kenmerken van elke Amazigh;-)  Misdadigers worden opgesloten,soms eeuwig, is me ooit verteld,wel eens van een gevangenis gehoord? Bovendien heeft de homo sapiens de beschikking over een geweten,wanneer homo sapiens iets 'verkeerds' doet krijgt hij of zij last van haar geweten.  De weg van Allah wordt al eeuwen door rassen van alle kleuren bewandeld,wat heeft de Islam al die volkeren gebracht? 
Mijn moeder nog steeds,mijn vader was een big time munafiq,drinkin'whisky,chasin' womenfolk and preachin' God's word till thad ol dirty bastard died:-
Ik denk dat ik te vroeg met sprookjes lezen ben begonnen,verder heb ik moedermelk tot m'n derde gekregen en een dieet met veel vis...

The One, deze wereld is voor de mensheid slechts een verblijfplaats, om de mensheid te beproeven. Niet elke Amazigh heeft jou zo genoemde kenmerken. "Speak for your self!". Allah heeft ons geschapen en zo ontneemt hij ons het leven. Dus die onderzoek kan van mij de put in. Hebben die onderzoekers een contract getekend met Mallak Almaut ? Of met Allah ? Vergeet dat zo snel mogelijk ahaha.

Jongen zal ik je wat vertellen over de gevangenis, die bewakers en deze politieagenten zogenaamd. Moeten zelf eerst op het rechte pad geslagen worden. En als die misdadigers eeuwig worden opgesloten, dan nog leven ze lux! Alsof ze in een hotel zijn. Dat noem ik geen straf. Maar als een Moslim voor zijn DEEN op komt, of ware uitspraken doet(mening) wordt diegene meteen opgepakt, dan is het meteen TBS. Dit is dus de ware gezicht van democratie......

Mensen hebben gewetens inderdaad om juiste keuzes te maken. Blijkbaar vat je deze nog niet.....
Het lijkt alsof wij niks bereikt hebben met de islam. Mecca geduld is van belang in onze geloof. Verblijd de geduldige! Wat wij niet krijgen nu in jou ogen, zal komen Inshallah. 'Inshallah zal je het zelf met je eigen ogen aanschouwen'.

Als jouw ouders moslims zijn. Moge Allah jouw moeder bijstaan. Wat betreft jouw vader, als hij een moslim is, dan heeft hij een zonde begaan, moge Allah hem dan vergeven inshallah. Aan elke moslim is het paradijs belooft..

"De slechtste moslim onder de moslims, is meer waard dan de beste ongelovige onder de ongelovige"

amazigh_

 The One doe me even een plezier en verander je naam in "The Last"......... ;-)

3ich

Citaat van: The One op 17/04/2013 om 11:54:44
Wees eerlijk,Itchy... Wist je dat jouw 'Aweddi' een Amazigh verbastering is van het arabische 'ould/awlad'?

Ik ben eerlijk. Ik ben van overtuigd dat Allah bestaat en er een paar uitverkorenen zijn. Zoals ice cube zegt: understand, god has a chosen few.
Dat ze allemaal Herbreeuwers zijn behalve de laatste een neef van hun is. Daar kan jij of ik niks aan veranderen.


Nee. Wist ik niet. Aweddi is ik-vorm en Aoulad is meervoud, toch?


CiteerPer land bestaat er zoiets als een 'life expectancy',de statistiek belooft jou een levensduur van GEMIDDELD 80,20 jaren,simpelweg omdat je in Nederland woont.
expectancy=verwachting een verwachting is geen zekerheid chatt. Wanneer begrijp je dat nou? Wist je dat mensen vroeger veel langer leefde en gezonder waren als nu? Wist je dat je elke dag chemicaliën eet. Moet je maar is voor de grap kijken welke ingrediënten zitten in je dagelijkse voeding. Die je bij de supermarkt haalt.

CiteerVrijheid,trots en koppigheid zijn de algemene kenmerken van elke Amazigh;-)
Vrijheid hier in NL is een illusie. Weet je wat vrijheid is in mij ogen. Ergens diep in de rqempoe leven van jou eigen grond. Geen 1 MFR kan jou wat zeggen of jou iets verplichten. Dat is voor mij vrijheid. En niet ergens hier in een flatje of in een rijtjeshuis wonen waar je maandelijkse kosten en verlplichtingen heb. Geen privacy heb. En de maatschappij zelfs kan achterhalen hoevaak je na de w.c. gaat.

http://www.youtube.com/watch?v=jUzioyJDDEA

CiteerMisdadigers worden opgesloten,soms eeuwig, is me ooit verteld,wel eens van een gevangenis gehoord? Bovendien heeft de homo sapiens de beschikking over een geweten,wanneer homo sapiens iets 'verkeerds' doet krijgt hij of zij last van haar geweten.
Die geweten is jou rou7 chatt. Die is dorstig en schreeuwt naar het goede. Diep in je ben je altijd zoekende naar Allah. Want daar gaat het na terug. En als jij teveel hecht aan materialisme of zware zondes heb gepleegt dan ben je, je rou7 kwijt. Ook wel bekend als "ontmenselijkt"   


CiteerMijn moeder nog steeds,mijn vader was een big time munafiq,drinkin'whisky,chasin' womenfolk and preachin' God's word till thad ol dirty bastard died:-)
Same story here. But my old man is still here. I dont care about him. No feelings for him.

CiteerIk denk dat ik te vroeg met sprookjes lezen ben begonnen,verder heb ik moedermelk tot m'n derde gekregen en een dieet met veel vis...
This world is not the end. Een sprookjesboek heeft een einde. Dit niet, dit gaat door. Het licht gaat niet uit wanneer je dood bent.

3ich

Citaat van: amazigh_ op 17/04/2013 om 16:33:14
The One doe me even een plezier en verander je naam in "The Last"......... ;-)
The One aka chatt. Is volgens mij een heel goed gezelschap. Waar je uren mee kan praten/filosiferen. Je moet niet elke anders denkende bestempelen als "slecht" Omdat je hij of zij zijn levensgeschiedenis niet kent. Iedereen heeft zijn of haar eigen ervaringen opgedaan in deze wereld a.d.h.v. word een mens gevormd en maakt een mens keuzens die niet altijd met mijn of jou overtuigingen gepaard gaan. Waar men eigenlijk blij mee zou moeten zijn. Want stel dat iedereen hetzelfde zou zijn en zou denken. Dan is de wereld te klein.

Ik heb met zoveel soorten mensen gepraat en verschillende overtuigingen ben daardoor gegroeidals mens. En ben tot de conclusie gekomen dat de basis bij iedereen hetzelfde is. Ongeacht of het een hij of zij is. Of dat ze uit noorden of zuiden komen. Om een lang verhaal kort te maken, oordeel niet. Laat oordelen aan Allah over. Je moet geen haat in je hart dragen of wrok hebben tegenover anders denkende. Sommige dingen zijn zoals ze zijn. En alles heeft een reden, alles heeft een proces gehad, totdat het geworden is zoals het is. De wereld is niet zo zwart/wit

amazigh_

Citaat van: 3ich op 18/04/2013 om 15:44:04
The One aka chatt. Is volgens mij een heel goed gezelschap. Waar je uren mee kan praten/filosiferen. Je moet niet elke anders denkende bestempelen als "slecht" Omdat je hij of zij zijn levensgeschiedenis niet kent. Iedereen heeft zijn of haar eigen ervaringen opgedaan in deze wereld a.d.h.v. word een mens gevormd en maakt een mens keuzens die niet altijd met mijn of jou overtuigingen gepaard gaan. Waar men eigenlijk blij mee zou moeten zijn. Want stel dat iedereen hetzelfde zou zijn en zou denken. Dan is de wereld te klein.

Ik heb met zoveel soorten mensen gepraat en verschillende overtuigingen ben daardoor gegroeidals mens. En ben tot de conclusie gekomen dat de basis bij iedereen hetzelfde is. Ongeacht of het een hij of zij is. Of dat ze uit noorden of zuiden komen. Om een lang verhaal kort te maken, oordeel niet. Laat oordelen aan Allah over. Je moet geen haat in je hart dragen of wrok hebben tegenover anders denkende. Sommige dingen zijn zoals ze zijn. En alles heeft een reden, alles heeft een proces gehad, totdat het geworden is zoals het is. De wereld is niet zo zwart/wit

Saffi dan noem ik hem voortaan Chatt (als Mister. The One dat toelaat), grappig doet me ook denken aan iemand in mijn omgeving die we Chatt noemen.

Klopt een wat je zegt awma 3ich. Alleen heb ik nergens geoordeeld, wie ben "IK" om te oordelen ? Oordelen/Vooroordelen zijn niet toegestaan in de Islam. Hij is een Amazigh, stiekem zie ik hem toch wel als een broeder. Zou helemaal mooi zijn geweest als hij een moslim was, maar helaas... iedereen maakt zijn/haar keuze.

In Qoran staat ook “Slechts de gelovigen zijn broeders van elkaar.” (Soerat al-Hoedjoeraat: 10).....

Het lijkt een beetje tegenstrijdig van mij, vind je ook niet 3ich anagh?

Toch gun ik hem het beste wat ik ook voor mezelf gun en andere. Door deze discussie ben ik hem niet gaan haten of afgunst tegen hem. Ik heb misschien wel lelijke uitspraken gezegd tegenover The One, dat is omdat hij onze profeet en god bespotte. Walakin ik heb veel van hem geleerd. Ik ben een eerlijk mens, en ik hou van eerlijkheid en oprecht...

@The One:
Je moet gewoon doen waar je zin in hebt "Em Chek am Nesh awma, Tarwa n izjen Thamouth".......

Chatt in de wildernis

#143
The One en Chatt sprintten na het lezen van de meest recente reacties allebei,in vol galop,een andere kant op. Hun beider gezichten waren onheilspellend,verwrongen tot maskers waarop afschuw en vertwijfeling om en omzichtbaar werden,beider ogen bloeddoorlopen...

Moedeloos met het hoofd schuddend,nog steeds hijgend en bekaf van het rennen,kwamen Chatt en The One elkaar later tegen.Stamelt de een tegen de ander: 'Weet je..,het heeft allemaal geen zin,het heeft geen betekenis'...Waarop de ander zegt:'Waarom nog naar Allah's hel,Amazigh.nl has become hill-billy hell!!'

Chatt in de wildernis

Citaat van: amazigh_ op 18/04/2013 om 19:40:49
Hij is een Amazigh, stiekem zie ik hem toch wel als een broeder.
Immi s dhenofra ya a dhawmat? Minc yerrin t nofedh zg ummagh?
Citeer
In Qoran staat ook “Slechts de gelovigen zijn broeders van elkaar.” (Soerat al-Hoedjoeraat: 10).....
Daar ben ik het niet mee eens a yamazigh ameziane inou. Bloedverwantschap uitsluitend bepaalt een eventuele broeder- of zusterschap,onder geen beding een onder dreiging van dood en verderf aangenomen geloof.

Citeer
Het lijkt een beetje tegenstrijdig van mij, vind je ook niet 3ich anagh?
Dit is tegenstrijdig,het is je naar vrijheid strevende Amazigh ziel die sporadisch in opstand komt tegen je OS:-)

Wie heersen wil zal broeders en zusters verdelen en en passant een nieuwe definitie van broeder- en zusterschap introduceren. Dit heeft meer weg van politiek dan religie...

3ich

Citaat van: amazigh_ op 18/04/2013 om 19:40:49
Saffi dan noem ik hem voortaan Chatt (als Mister. The One dat toelaat), grappig doet me ook denken aan iemand in mijn omgeving die we Chatt noemen.
Hoogst waarschijnlijk is het ook dezelfde persoon in deze kwestie. Aangezien jullie uit dezelfde plaats komen...  :D

Citaat van: amazigh_ op 18/04/2013 om 19:40:49
Klopt een wat je zegt awma 3ich. Alleen heb ik nergens geoordeeld, wie ben "IK" om te oordelen ? Oordelen/Vooroordelen zijn niet toegestaan in de Islam. Hij is een Amazigh, stiekem zie ik hem toch wel als een broeder. Zou helemaal mooi zijn geweest als hij een moslim was, maar helaas... iedereen maakt zijn/haar keuze.
Je heb misscien wel gelijk. Ik draaf een beetje door. Ik was vroeger zo. Ik had altijd mijn oordeel klaar. Ik dacht vaak zwart/wit. Totdat ik mezelf ging verdiepen in de islam en achter bepaalde dingen kwam die mijn wereldbeeld totaal veranderde.

CiteerHet lijkt een beetje tegenstrijdig van mij, vind je ook niet 3ich anagh?
Ligt er aan hoe je het interperteert. Chatt heeft al aangegeven dat hij niet mee eens is omdat er ook iets bestaat als bloedverwanten. Ongeacht overtuiging.

Echter moet men wel weten wie Allah bedoelt met de "ongelovige"

Lees deze surah goed en denk na of chatt ook daar bij hoort. Het heeft maar 6 ayaats maar de betekenis er van is diep.

Surah al kaafiroen: 1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

Allah bedoelt met deze surah uit mijn perspectief met de ongelovige, zoals bijv in de tijd van onze profeet vzmh de qoraish. Echter ook nu zijn er "ongelovige" onder ons. Dit zijn de djinn aanbidders. Shirk is de grootste zonden.


CiteerToch gun ik hem het beste wat ik ook voor mezelf gun en andere. Door deze discussie ben ik hem niet gaan haten of afgunst tegen hem. Ik heb misschien wel lelijke uitspraken gezegd tegenover The One, dat is omdat hij onze profeet en god bespotte. Walakin ik heb veel van hem geleerd. Ik ben een eerlijk mens, en ik hou van eerlijkheid en oprecht...
Om een individu beter te begrijpen en respect voor te hebben. Moet je inlevingsvermogen hebben. Daar ontbreekt het niet aan bij jou denk ik, daar niet van. Ik zie Chatt als een slachtoffer. Wist je dat veel mensen van zijn leeftijd de Islam met stokslagen op hun hoofd hebben geleerd. Vele werden onderdrukt vanuit huis en moskee. Dan heeft men geen fijne herinnering aan de Islam. Ze creeëren een soort van wrok in hun en zien de Islam als een bron van ellende, onderdrukking, onontwikkeling. Wist dat de Islam en de Koran veel werd misbruikt door gezaghebbers om te moorden of te plunderen of te onderdrukken. Wat eigenlijk nu nog zo is. Daarom zeg ik laat 1 ieder in zijn of haar waarde. Want de basis van elke mens is hetzelfde.

Deze zogenaamde bewuste Imazighen claimen dat de Islam van de Arabieren is. En zij zeggen dat de Islam onze identiteit heeft afgenomen. En alleen onderdrukking heeft gebracht.

3ich

Citaat van: 3ich op 19/04/2013 om 13:54:59
Allah bedoelt met deze surah uit mijn perspectief met de ongelovige, zoals bijv in de tijd van onze profeet vzmh de qoraish. Echter ook nu zijn er "ongelovige" onder ons. Dit zijn de djinn aanbidders. Shirk is de grootste zonden.

Hoofdstuk 34: ayaat 40 t/m 42

40. En de Dag waarop Hij hen allen tezamen zal verzamelen, zal Hij tot de engelen zeggen: "Plachten dezen u te aanbidden?"

41. Zij zullen antwoorden: "Glorie zij U! Gij zijt onze Vriend, niet zij. Neen, zij aanbaden de djinn; in hen geloofden de meesten hunner."

42. (God zal zeggen) "Heden hebt gij geen macht om elkander goed of kwaad te doen." En Wij zullen tot de onrechtvaardigen zeggen: "Ondergaat de straf van het Vuur die gij placht te verloochenen."


Dit is het onomstotelijke bewijs met wie Allah bedoelt met de "ongelovige"

Als je wil weten welke mensen de Djinn aanbidden. Dan kan ik je die ook aanwijzen. Allah heeft alles uitgelegd in zijn heilige geschrifte het ligt alleen aan de mens hoe die het interperteert de koran is diepgaand en is heel helder voor diegene die het willen begrijpen. En Allah weet het beste!

amazigh_

Citaat van: The One op 19/04/2013 om 11:58:44
Immi s dhenofra ya a dhawmat? Minc yerrin t nofedh zg ummagh?

Deen inou ayomma. Ifarqanagh AL-ISLAM........

Citaat van: The One op 19/04/2013 om 11:58:44
Daar ben ik het niet mee eens a yamazigh ameziane inou. Bloedverwantschap uitsluitend bepaalt een eventuele broeder- of zusterschap,onder geen beding een onder dreiging van dood en verderf aangenomen geloof.
Dit is tegenstrijdig,het is je naar vrijheid strevende Amazigh ziel die sporadisch in opstand komt tegen je OS:-)

Awma amaqran anagh. Ben deels met jou eens, biologisch gezien zijn wij allemaal broeders en zusters van elkaar. Maar helaas beste amazigh inou. Ik wil treden in voetsporen van mijn profeet Mohammed (vzmh). En Allah heeft in zijn boek gezegd dan alleen de moslims broeders en zusters van elkaar zijn.

Met jou heb ik hamdoulah geen problemen meer. Maar kijk ik bijvoorbeeld naar de zionisten, sjitten of de Obama volk. Dat zijn voor mij geen broeders! Die noem ik geen broeders, kijk wat ze doen met de mensen? Zij zijn de onderdrukking, wij moslims bestrijden de onderdrukking....

amazigh_

Citaat van: 3ich op 19/04/2013 om 13:54:59
Hoogst waarschijnlijk is het ook dezelfde persoon in deze kwestie. Aangezien jullie uit dezelfde plaats komen...  :D
Je heb misscien wel gelijk. Ik draaf een beetje door. Ik was vroeger zo. Ik had altijd mijn oordeel klaar. Ik dacht vaak zwart/wit. Totdat ik mezelf ging verdiepen in de islam en achter bepaalde dingen kwam die mijn wereldbeeld totaal veranderde.
Ligt er aan hoe je het interperteert. Chatt heeft al aangegeven dat hij niet mee eens is omdat er ook iets bestaat als bloedverwanten. Ongeacht overtuiging.

Echter moet men wel weten wie Allah bedoelt met de "ongelovige"

Lees deze surah goed en denk na of chatt ook daar bij hoort. Het heeft maar 6 ayaats maar de betekenis er van is diep.

Surah al kaafiroen: 1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

Allah bedoelt met deze surah uit mijn perspectief met de ongelovige, zoals bijv in de tijd van onze profeet vzmh de qoraish. Echter ook nu zijn er "ongelovige" onder ons. Dit zijn de djinn aanbidders. Shirk is de grootste zonden.

Om een individu beter te begrijpen en respect voor te hebben. Moet je inlevingsvermogen hebben. Daar ontbreekt het niet aan bij jou denk ik, daar niet van. Ik zie Chatt als een slachtoffer. Wist je dat veel mensen van zijn leeftijd de Islam met stokslagen op hun hoofd hebben geleerd. Vele werden onderdrukt vanuit huis en moskee. Dan heeft men geen fijne herinnering aan de Islam. Ze creeëren een soort van wrok in hun en zien de Islam als een bron van ellende, onderdrukking, onontwikkeling. Wist dat de Islam en de Koran veel werd misbruikt door gezaghebbers om te moorden of te plunderen of te onderdrukken. Wat eigenlijk nu nog zo is. Daarom zeg ik laat 1 ieder in zijn of haar waarde. Want de basis van elke mens is hetzelfde.

Deze zogenaamde bewuste Imazighen claimen dat de Islam van de Arabieren is. En zij zeggen dat de Islam onze identiteit heeft afgenomen. En alleen onderdrukking heeft gebracht.

Jij bent een held haha.....

Chatt in de wildernis

#149
Citaat van: amazigh_ op 20/04/2013 om 15:32:01
En Allah heeft in zijn boek gezegd dan alleen de moslims broeders en zusters van elkaar zijn.
Boeken worden geschreven door mensen,als men van jongs af aan geobsedeerd is door boeken ontwikkelt men na geruime tijd een soort van kwaliteitslabel. Men is bij wijze van spreken een drugsverslaafde die door zijn jarenlange ervaring en gebruik een zesde zintuig heeft voor het herkennen van de dope die de heftigste en langste 'rush' geeft.

De Koran lezen was voor mij ongeveer vergelijkbaar met zongedroogde kamelenuitwerpselen in een rijstevloeitje roken,het rookte wel,maar de high mankeerde! At the end of the day..,my head hurt and I smelled like Lawrence of Arabia:-)

Citeer
Dat zijn voor mij geen broeders!
Ik weet wie jouw 'broeders' zijn,het is geen toeval dat Mozes,Jezus en Mohamed allen schapenherder van beroep waren. Wat ik me echter afvraag is hoe ze de controle die ze over hun kuddes schapen uitoefenden op mensen hebben kunnen overbrengen?


Zo jong..,de les van vandaag is dat de stap van schaap naar mens niet onoverbrugbaar is,het zijn namelijk zoogdieren die naar believen te manipuleren zijn.