Hoofdmenu

Abrid a rhidj

Gestart door amazigh_, 26/12/2012 om 20:08:07

3ich

#120
Citaat van: Vuthghmas op 06/04/2013 om 02:02:47
Ma daghrad ma ? Wat een onredelijk ventje ben je toch. En sinds wanneer mag ik niet van wij Imazighen spreken ?  Wij Imazighen bestaan, avuyazan. Dat is een realiteit. papegaaitje heeft ook weer eens een woordje geleerd, hoor : groepsdenken.

Gappie, chill hem. laat je niet de kast opjagen door mij. Je moet niet altijd van je afbijten. Ik weet dat jij mij niet kan uitstaan vanaf het begin dat ik hier al kwam en dat is best wel wat jaartjes terug.

Citaat van: Vuthghmas op 06/04/2013 om 02:02:47
Dat ik jueneth rook  zijn mijn eigen zaken, jonge. Gaat jou geen sodemieter aan wat ik doe. Jueneth roken is mijn way of life. De 1 verzamelt postzegels, de ander zit op voetbal en ik rook jueneth.
Jij heb gelijk is jou zaak, ajjar.


3ich


Chatt in de wildernis

Citaat van: 3ich op 05/04/2013 om 22:03:42
Hier moest ik stiekem wel om lachen!
Men dient enige terughoudendheid te betrachten..,maar wat denk jij Itchy? Zou hij de postzegels likken en aanstonds erop plakken of maakt Hij  gebruik van zo'n afsluitbaar bakje met een vochtig oranje sponsje?






amazigh_

Citaat van: Vuthghmas op 05/04/2013 om 04:05:09
Dan is er nog iets dat me dwarszit. Ik weet niet wie precies, 3ich of amazigh die het niet afkunnen
zonder het stigmatiseren van drugsverslaafden. 'Darwin was een junk en een alcoholist.'
riep iemand. Ik weet niet of je het weet maar junken zijn ook mensen.

Haha, ik was degene die dat zei. Ik doelde op iets anders. Mensen zijn mensen inderdaad, ongeacht wat de ene of andere doet. Iedereen doet zijn ding.

amazigh_

Citaat van: The One op 01/04/2013 om 23:48:14
Fout,jongeman!

Welk belang heeft Allah bij het scheiden van het 'centrale verzamelpunt der gebeden' voor zijn o zo geliefde 'ahl al kitab'? Hier komt het eerder door Inco geënsceneerde 'mensenwerk' in Goddelijke Geschriften om de hoek kijken,Mohamed had als enige belang bij het veranderen van de L'Qibla.

Dit hierboven is het spreekwoordelijke topje van de ijsberg,het probleem is echter dat men de Koran en Hadith dient te bestuderen en beredeneren met een 'blanco' geest,objectief en vrij van beperkingen. Wanneer de Islam eenmaal in de geest van een slachtoffer is geworteld wordt vrij denken vrijwel onmogelijk gemaakt,je verstandelijke vermogens worden beperkt tot hetgeen is toegestaan door je primitieve doch hoogst effectieve OS,made in Arabia :-)

Staat in de Quran. en de Quran is het woord van Allah. Daarom is het voor mij duidelijk dat Allah de Qibla heeft veranderd.

Citaat van: The One op 01/04/2013 om 23:48:14
Ik weet dat jij niet vrij kan denken,spreken,schrijven en absoluut uit den boze is schilderen Amazigh_ inou,dat vervloekte OS heeft je in haar macht,zowel mentaal als fysiek,maar op een dag zal de ban breken!

Ik heb er zelf voor gekozen arghi ccath inou, niemand heeft mij in zijn macht, behalve Allah die mijn leven alleen kan ontnemen, en ik terug keer naar mijn Heer.

amazigh_

Citaat van: The One op 05/04/2013 om 15:51:52
Hij heeft tig profeten neergezonden,evenzovele boeken,je wordt bedreigd met hel en verdoemenis en nog durf je bovenstaande neer te pennen!

Jouw soort wordt in de Koran een 'munafiq' genoemd,hen wordt een veel strengere straf in het vooruitzicht gesteld dan een reguliere 'ongelovige',maar dat kan jou niks bommen,je wacht geduldig op een aangetekende brief van Allah.


Dat hij niet bidt wil niet zeggen dat hij meteen een 'munafiq' is. Inderdaad van elke moslim wordt verwacht dat hij/zij bidt. Maar voordat je eraan begint moet je dat wel je hele leven lang doen. Voor elke individuele moslim pakt dat anders uit. Het zou pas erg zijn als 3ish zei dat hij wel bidt, terwijl dat niet zo is. Dan ben is iemand pas in mijn ogen een 'munafiq'

buɛluz

#126
Citaat van: amazigh_ op 07/04/2013 om 14:03:00

Dat hij niet bidt wil niet zeggen dat hij meteen een 'munafiq' is. Inderdaad van elke moslim wordt verwacht dat hij/zij bidt. Maar voordat je eraan begint moet je dat wel je hele leven lang doen. Voor elke individuele moslim pakt dat anders uit. Het zou pas erg zijn als 3ish zei dat hij wel bidt, terwijl dat niet zo is. Dan ben is iemand pas in mijn ogen een 'munafiq'

De dubbelzinnige / hypocriete / munafiq* houding die 3ich erop na houdt mbt. het 5 x daags bidritueel - het ritueel dat volgens 3ich eigen religieuze opvattingen tot een van de hoekstenen zou moeten behoren waarop z'n Sunni geloofsleer is gebouwd - doet Senor Canardo sterk denken aan een uitspraak die doorgaans wordt toegeschreven aan de rooms-katholieke Amazigh kerkvader Augustinus.... waarschijnlijk in z'n jongere jaren:


..."Please God, make me good, but not just yet"....



De bekering van Sint Augustinus






*Doorhalen wat niet van toepassing is.




3ich

Citaat van: The One op 07/04/2013 om 01:49:49
Men dient enige terughoudendheid te betrachten..,

Indd bescheidenheid siert de mens.

Citaat van: The One op 07/04/2013 om 01:49:49
maar wat denk jij Itchy? Zou hij de postzegels likken en aanstonds erop plakken of maakt Hij  gebruik van zo'n afsluitbaar bakje met een vochtig oranje sponsje?
Weet je wat ik echt denk?

Ik ben van overtuigd dat Allah bestaat en dat hij de enigste is die mijn verantwoording waard is over hetgeen waarom ik nog niet bid. Ik aanbid hem met mijn innerlijke. Ik houd van Allah, hij heeft mij veel antwoorden gegeven. Hij heeft mij wakker gemaakt, bewust gemaakt.

Jij ervaart de islam als een last, ik niet, ik ervaar de islam, als een bron van informatie, als een verlichting. Het geeft me hoop dat er meer is dan deze verotte wereld. Ik vrees ook Allah. Omdat ik weet dat dit maar de wereld is. Het echte/optimale leven is in het hiernamaals.

Weet je wat ik ook denk? De eerste mens Adam die rechtstreeks door Allah geschapen is. Hij heeft dus niet het proces door gebracht wat jij en ik hebben gemaakt in onze moeder der baarmoeder. (of geloof je daar ook niet. En denk je dat een ooievaar je in de wieg heb gelegd?) En alsnog wist iblies hem te verleiden. Laat staan wat er honderden/duizenden/miljoenen generaties na hem gebeurd. Hoe makkelijk moet het dan voor de shayateen zijn om ons te verleiden?


3ich

Citaat van: amazigh_ op 07/04/2013 om 14:03:00

Dat hij niet bidt wil niet zeggen dat hij meteen een 'munafiq' is. Inderdaad van elke moslim wordt verwacht dat hij/zij bidt. Maar voordat je eraan begint moet je dat wel je hele leven lang doen. Voor elke individuele moslim pakt dat anders uit. Het zou pas erg zijn als 3ish zei dat hij wel bidt, terwijl dat niet zo is. Dan ben is iemand pas in mijn ogen een 'munafiq'
Suhkran awma i3izen. Iwdan oedexcen vu amnoec!

amazigh_

Citaat van: 3ich op 08/04/2013 om 12:45:32
Suhkran awma i3izen. Iwdan oedexcen vu amnoec!

Bla jmil, ayomma. Nicaan awar eni ettenith. Ittawin n iwdan enny ghad daghrenn, walakin attas ccin rwext....... (zi sint xa tesneth enith haha ;) ....) Je weet zelf xD

3ich

#130
Citaat van: Señor Canardo el Herético op 07/04/2013 om 17:47:31
De dubbelzinnige / hypocriete / munafiq* houding die 3ich erop na houdt mbt. het 5 x daags bidritueel - het ritueel dat volgens 3ich eigen religieuze opvattingen tot een van de hoekstenen zou moeten behoren waarop z'n Sunni geloofsleer is gebouwd - doet Senor Canardo sterk denken aan een uitspraak die doorgaans wordt toegeschreven aan de rooms-katholieke Amazigh kerkvader Augustinus.... waarschijnlijk in z'n jongere jaren:


..."Please God, make me good, but not just yet"....



De bekering van Sint Augustinus






*Doorhalen wat niet van toepassing is.
Inco, wat moet ik nou hier op zeggen? Iets zit jou blijkbaar niet lekker. Je heb geen vrede in je, iets vreet aan je. Gooi het er maar uit hoor?!

Ik weet dat jij koppig bent en dat je daardoor het bos niet meer door de bomen kan zien.

Allah, heeft niet uitdrukkelijk vermeld over het 5x daags per dag bidden. Allah spreekt wel over dagdelen dat men de shalat dient verrichten en dat men het shalat dient te onderhouden. Hoe zou jij dat dan interpenteren  zonder een objectieve blik en neutrale geest? En zodoende in praktijk brengen? Geef jou visie is dan...

De koran spreekt ook vaak als antwoord tegen de laatste profeet muhammed vzmh. Dan is het toch logisch dat je dan zijn bidrituelen overneemt? Want dat is hetgeen waar jij in feite geen vrede mee heb?

Ik heb jou al eerder deze ayaat voor geschoteld. Echter heb je het niet kunnen verteren. En zit je nu met maagzuur, wat je gewoon aan jouzelf te danken heb!

Hoofdstuk 3 Ayaat 7:


7. Hij is het, Die u het Boek heeft nedergezonden; er zijn verzen in, die onoverdrachtelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die zinnebeeldig zijn. Maar degenen in wier hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg. En niemand kent de juiste uitleg dan Allah en degenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in; het geheel is van onze Heer"; en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben.

Ps: Ik wacht nog op jou antwoorden bij deze topic: http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=13836.msg276686#new


3ich

Citaat van: amazigh_ op 08/04/2013 om 12:53:29
Ittawin n iwdan enny ghad daghrenn

In de vorm zoals die van de Dajjal: Die ziet alleen met zijn uiterlijke en niet met zijn innerlijke.

Insha-Allah zal Allah ze leiden en hun innerlijke oog openen.




Chatt in de wildernis

#132
Citaat van: 3ich op 08/04/2013 om 12:42:06
Weet je wat ik echt denk?
Ja,dat weet ik grotendeels. Ik heb duizenden gesprekken gevoerd met Mohammedanen van alle nationaliteiten,daaruit concludeerde ik dat zij hun 'mening' en 'zienswijzen' ontlenen aan hetzelfde boek. Een onderwijzer uit de bovenbouw van het lager onderwijs in de Rif heb ik een keer voorgehouden dat de Koran een vroege voorloper was van een memorycard,hij was geimplanteerd en op zijn beurt implanteerde hij het geheugenkaartje bij zijn leerlingen.

Dus..,cru gezegd kan ik stellen dat ik weet wat jij denkt,jouw 'denken' is een kopie van een kopie van een kopie van een kopie van een kopie van een kopie,totdat we ergens in Arabie in de buurt van het origineel komen. Bedenk namelijk dat er voor elke kopie ooit een origineel heeft bestaan.

Het ergst is dat de Koran zelf een kopie is,overigens net zoals de bijbel een kopie is van de Hebreeuwse Bijbel.

Itchy,you ain't no original,you're xeroxed,man! Just like your holy book (that technically spoken ain't yours) was xeroxed,MFR!


Citeer
Ik ben van overtuigd dat Allah bestaat en dat hij de enigste is die mijn verantwoording waard is over hetgeen waarom ik nog niet bid.
Ah..,'only God can judge me',thar is ay Tupac sayin',man!

Citeer
Ik aanbid hem met mijn innerlijke. Ik houd van Allah, hij heeft mij veel antwoorden gegeven. Hij heeft mij wakker gemaakt, bewust gemaakt.
The sad truth is that you never been awake,you're still unaware that yo ass is kept in a comatose state.

Citeer
Jij ervaart de islam als een last, ik niet, ik ervaar de islam, als een bron van informatie, als een verlichting. Het geeft me hoop dat er meer is dan deze verotte wereld. Ik vrees ook Allah. Omdat ik weet dat dit maar de wereld is. Het echte/optimale leven is in het hiernamaals.
De mensheid in haar geheel heeft last van de Islam! Welke (nuttige) info bedoel je? Persoonlijk heb ik nooit iets nuttigs uit de Koran weten te distilleren,behalve 'gij zult niet doden'etc,maar daar had ik Mozes en zijn Boeken niet voor nodig. De mens kan zelf prima bepalen wat goed en slecht is,denk bijvoorbeeld aan Confucius...

Citeer
Hoe makkelijk moet het dan voor de shayateen zijn om ons te verleiden?
De enige shayateen die ik ik tot dusverre ben tegengekomen in mijn leven waren van het menselijk ras.

3ich

#133
Citaat van: The One op 08/04/2013 om 15:06:09
Dus..,cru gezegd kan ik stellen dat ik weet wat jij denkt,jouw 'denken' is een kopie van een kopie van een kopie van een kopie van een kopie van een kopie,totdat we ergens in Arabie in de buurt van het origineel komen. Bedenk namelijk dat er voor elke kopie ooit een origineel heeft bestaan.
Allah heeft het ook over jou soort gehad. Dit is wat jij in feite zegt: Hoofdstuk 68: ayaat 15. Wanneer Onze woorden aan hem worden voorgedragen, zegt hij: "Fabelen der oudeu."

Citaat van: The One op 08/04/2013 om 15:06:09
Het ergst is dat de Koran zelf een kopie is,overigens net zoals de bijbel een kopie is van de Hebreeuwse Bijbel.

Feiten zijn: 4 boeken. De eerste Psalmen, aan Profeet David/Daoud. Tweede Taourat/Thora, aan Profeet Mousa/Mozes. Derde Evangelie aan, Isa/Jezus. Vierde de Koran, aan Profeet Muhamed vzmh allen. Alleen elke profeet/boodschapper kwam voor zijn eigen volk, alleen de laatste profeet Muhamed vzmh kwam voor de hele mensheid en Djinns.

Citaat van: The One op 08/04/2013 om 15:06:09
Itchy,you ain't no original,you're xeroxed,man! Just like your holy book (that technically spoken ain't yours) was xeroxed,MFR!

De koran is niet uitgeput. Topwetenschappers vinden nog steeds wonderen er in. And dont call me MFR, but you can call me your Highness, understand?!

Citaat van: The One op 08/04/2013 om 15:06:09
Ah..,'only God can judge me',thar is ay Tupac sayin',man!

Tupac was ook een slachtoffer van het ongelovige volk. Hij heeft ook zijn ziel verkocht aan de duivel. Totdat hij er achter kwam en tegen hun was werd ie gepopt.

Citaat van: The One op 08/04/2013 om 15:06:09
The sad truth is that you never been awake,you're still unaware that yo ass is kept in a comatose state.
De mensheid in haar geheel heeft last van de Islam! Welke (nuttige) info bedoel je? Persoonlijk heb ik nooit iets nuttigs uit de Koran weten te distilleren,behalve 'gij zult niet doden'etc,maar daar had ik Mozes en zijn Boeken niet voor nodig. De mens kan zelf prima bepalen wat goed en slecht is,denk bijvoorbeeld aan Confucius...
De enige shayateen die ik ik tot dusverre ben tegengekomen in mijn leven waren van het menselijk ras.
Meskin, aqa siwrad ruxa. Meneer spreekt namens de mensheid nu.

Je heb toch het juk der religieën van je afgezworen? Het lijkt wel alsof je praat dat je stof van je heb afgeveegd. Maar, nog heb je geen rust in je. Alsnog heb je er geen vrede mee. Die haat zit zo diep dat je denkt dat religie een crime is tegen de mensheid is. Wuhahahahahahahhaa

Ik vind ook dat jij best een sombere instelling heb. Want ik mag er van uit gaan dat je denkt: wanneer je dood bent het licht dan ook uit gaat?

Profeet Mozes vzmh zijn volk werd ook misleid door een menselijke shayateen. Hij heeft hun een gouden koe laten aanbidden toen Mozes vzmh een paar dagen te laten was. Dat verhaal ken jij niet volgens mij?



Dan weten we nu ook waar de film nominaties der lagen landen hun inspiratie vandaan hebben gehaald. Ik denk als Nasrdin Dchar hier destijds van op de hoogte was geweest dat ie dan niet zo trots en volluit zou roepen ik ben een MOSLIM en ik heb een fucking GOUDEN KALF in mijn hand!

Speech Nasrdin Dchar bij Gouden Kalveren: http://www.youtube.com/watch?v=qKsbx7B5f5g

Chatt in de wildernis

Citaat van: 3ich op 09/04/2013 om 12:19:40
Want ik mag er van uit gaan dat je denkt: wanneer je dood bent het licht dan ook uit gaat?
Typerend voor de mens is zijn schier onmetelijke hebzucht,na gemiddeld zeventig/tachtig levensjaren nog steeds verlangen naar het eeuwige leven,dat is waarachtig somber (leven).

Ik ga op een dag dood,maar ik zal voortleven in mijn kinderen met vrije geest,de Islam is de enige die een stille dood zal sterven.