Hoofdmenu

Amazigh Unie

Gestart door Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ, 13/09/2012 om 02:16:38

Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ

Azul

Amsh n twara di timora n Iromyn, tagn tamoent n tasebabt jar timora nsen, ma ra d nashin n zemar ang manaya jaratngh

Ik vroeg me dus af of een handelsblok tussen Amazigh regio's mogelijk is aangezien het Iromyn wel lukt.

We mogen niet vergeten dat grote verenigingen als het Algerijnse MCB (mouvement culturel berbère), er geen geheim van maken dat hun aspiraties in de ruime context van Tamazgha zijn bedoeld. De solidariteit onder Imazighen is groot en er zijn veel groeimogelijkheden te delen.

Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ

#1
In het geval Kabylië, is het heel geloofwaardig dat het autonomie nastreeft aangezien het al van bij het begin, economisch en cultureel een geheel vormt en altijd heeft voorzien in haar behoeften. Het Algerijnse regime wil Tamazight nog steeds niet officieel verklaren, dus is het niet meer dan normaal dat ze hun conclusies trekken.

Als we kijken naar Arif Amqran, dat economisch is verwaarloosd maar alsnog veel kapitaal trekt uit het buitenland, dan kan je wel stellen dat regionale autonomie aangeraden is. Oera di tamnadt n Sous yedrouss asnefloul (ontwikkeling) maynzi idrimen sekkanten mani nidhan.

Bevordering van het Tamazight en de cultuur staat daarenboven niet los van de ontwikkeling van de desbetreffende regio's, de nieuwe grondwet houdt 'in principe' ook een herfinanciering van de achtergestelde gebieden in.

Azul

Ifri

Ik zie niets in praktijk, niets,

De Imazighen zijn nog steeds slecht bezig