Hoofdmenu

Alcohol drinken

Gestart door Bagdadi, 03/02/2002 om 13:16:53

Bagdadi

Salaam,

Het valt mij op dat steeds meer Marokkanen alcohol drinken, nu zelfs dames.

Ik vraag me af wat maakt nou alcohol bijzonder van de ander drink. Ik bedoel wat is nou het verschil tussen een glas kola en een glas bier.

Volgens mij wordt alcohol gedroken zodat men aan de Nederlanders wordt laten zien dat erbij horen en dat ze geintegreerd zijn. of is dat niet zo ...?

Groeten;

Mohamed

DIHYA

#1
:( Ik vraag mij ook af wat ze in die stinkende alcohol zien, maar ik denk niet dat het te maken heeft met aan de Iromiyen te laten zien dat ze geïntegreerd zijn. Misschien in sommige gevallen.

Ik ken ook meisjes die drinken, maar ik vind dat even erg als mannen die drinken. Ik vind het even walgelijk.

Jonas

#2

een glaasje wijn prikkelt de bloedsomloop       (kakstemmetje) en andere zaken...

*lol*    *lol*


fosychar (Gast)

#3


Waarom vermeld jij "zelfs dames"?

Niet alleen in Nederland wordt alcohol gedronken, dus je stelling dat Marokkanen alcohol drinken om in de Nederlandse samenleving te integreren lijkt me heel sterk.






nadia

#4
JUIST, waarom nou weer ZELFS DAMES, ik drink niet
alhamdoelillah (ik weet niet of je het zo schrijft) tegenwoordig schijnt men te denken dat  mannen meer kunnen maken dan vrouwen, nou i dont think so jongens.

fosychar (Gast)

#5
Nadia, ik denk niet dat dit fenomeen van deze tijd is. De mannen hebben altijd gedacht dat zij superieur zijn aan de vrouw en dus vrijgesteld zijn van vele geboden en verboden.

Mohnsen

#6
Azul Ucma Fosychar en Nadia,

Wel vrijgesteld van verboden, en niet van geboden. Geboden islam heeft gelegaliseerd. Of begeef ik me op een terrein die voor de meeste Timgharin een onacceptabel gegeven is. We hebben niet over een fenomeen, maar over iets wat allang ingeburgerd is in onze traditie.
Mannen die drinken zijn ruimdenkend. Mannen die het als halaal zien, zijn conservatief ingesteld.

Nomad

#7
Mohcen neem gerust nog eens een glaasje...

Nomad

#8
moh n sen natuurlijk (sorry)

Said

#9
nee fosychar,

Het is niet waar dat:
"De mannen hebben altijd gedacht dat zij superieur zijn aan de vrouw en dus vrijgesteld zijn van vele geboden en verboden"

Dit is een feministische stelling!
moslims hebben altijd hun vrouwen met respect en achting behandeld. moslims geloven namelijk in een dag des oordeels en dat ze dan afrekening moeten afleggen over hun doen en laten. Het is in het licht van de islam niet logisch om vrouwenonderdrukkingen te verklaren. Mede omdat we bekend zijn met de term MOREEL handelen.

in de islam is de genoemde denkwijze vreemd. vrouw is nooit een tegenstander van de man geweest, zoals (geprobeerd door sommige feministen) om het algemeen ingang te doen vinden; man en vrouw zijn complementair en vullen mekaar aan! De een kan niet gelukkig zijn zonder dat de andere dat is.

vrouwenonderdrukkingen (als het niet meer is dan de vrouwenonderdrukking in het westen) heeft zijn intrede gedaan toen men op basis van cultuur begon te handelen en niet op basis van de religie.(ZOALS HET GEVAL VAN AFGhANISTAN)

en dus is stelling verkeerd en ook de implicatie (in de stelling) dat de mannen de islam zouden hebben gevormd is verkeerd: 3/4 van de shariat is ons overgeleverd door een vrouw: hadrat Aisja(radija Allahu Anh). Imam Malik, Imam shfi'i hebben hadith les gehad bij onder andere vrouwen. en deze twee genoemde imams zijn de leiders van twee gangbare rechtscholen.
imam abu hanifah (leider van de hanafi rechtschool) is genoemd naar zijn dochter hanifah. ze bood hem de oplossing voor het vraagstuk waarom ploygamie voor mannen is toegestaan en waarom een vrouw geen 4 mannen mag hebben, nl. identificatie van de biologische ouders van een in het huwelijk geboren kind. bij een vrouw met vier mannen kon je  toen niet weten wie de vader was. Hierop besloot de imam de naam van zijn dochter te nemen en noemde zich: abu hanifah, terwijl zijn echte naam was : nu3man bin thabit!!
in het boek " women and islam" van Aisha bewelwey kun je meer lezen over de vrouwen in de islam. bezoek anders haar website: www. bewelwey.com!

Zie hier de invloed van vrouwen op de drie genoemde rechtscholen. aan de hand van deze rechtscholen worden in de islamitische rechtbanken uitspraken gedaan en worden zaken gelegitimeerd en verboden (voor beide geslachten).
islam tolereert geen onrechtvaardigheid!!!

p.s. een vrouw kan geen vier mannen hebben, omdat dit duidelijk uit de koran blijkt. Deze wet van ALLAH bediscussieren heeft dus geen zin!

MET VRIENDELIJKE GROETEN VAN SAID!

just me

#10

Esalaam allen,

Bagdadi intergreren jek nou wat denk je van al die bierbuiken in Marokko waarom drinken die alcohol he, nou het is gewoon een ding "shitan" is bij zo'n iemand in overheersing en ja dan is het spijtig één keer proefen blijven zuipen.

Toch...... of niet!!!!!

fosychar (Gast)

#11
Said,

Verklaar de zin van Bagdadi:

Het valt mij op dat steeds meer Marokkanen alcohol drinken, nu zelfs dames.

 


Waarom vermeld hij nu "nu zelfs dames". Heb jij daar een verklaring voor? Ik wel. We leven in een cultuur waarin de man veel kan doen wat tegen de regels van de Islam indruist, denk maar bijvoorbeeld aan sex buiten het huwelijk en alcohol. De man "mag" dit doen, terwijl de vrouw er niet eens aan mag denken.

De man wordt op een voetstuk geplaatst en kan in vele ogen (bijna) niets fouts doen.

Je verwart twee dingen: Islam en moslims.Wat moslims doen hoeft geen Islam te zijn.


moslims hebben altijd hun vrouwen met respect en achting behandeld.

Weet je het wel zeker, Said??????
Zo ja dan vraag ik me af of jij onder de volgende zaken een teken van respect vindt:

*verkrachting
*aanranding
*mishandeling
*verstoting
*vreemdgaan
*geen recht op onderwijs
*verwaarlozing
*niet blij zijn met een dochter
*misbruiken
*opsluiting
*erfdeel afpakken
*trouwen zonder de goedkeuring van zijn vrouw

Of denk je dat moslims niet met de bovenstaande praktijken bezig (hebben) (ge)houden?


Maar ik zie dat we gigantisch afdwalen van het onderwerp.

Er schijnt een heel groot verschil te zijn tussen een glas cola en bier. Van bier kun je aangeschoten raken of zelfs dronken, alhoewel mij iemand ooit vertelde dat ze van cola "loskomt".


Nomad

#12
ik zou jullie bijna vragen om  alcohol te gaan drinken, mischien blijven jullie dan wel bij het onderwerp...

Alcohol maakt meer kapot dan lief is.
zo zijn er meerdere vergelijkbaar zaken (tabak, drugs, gokken, stelen, vreemdgaan........)
dit heeft niets met integratie of islam te maken, heeft ook niets met mesenrechten (VROUWEN en mannen rechten) te maken...

het is gewoon een slechte gewoonte.

Said

#13
beste fosychar,

Maar ik ben het daarmee met je eens. En ik begrijp het ook niet, want die redenering schijnt nu algemeen ingang te hebben gevonden bij veel onwetende mensen.

Er heerst inderdaad een opvatting dat als een man iets doet het minder erg is dan als een dame dat doet. Maar een fout is een fout en een zonde is even erg voor elke mens en dus voor ook voor mannen en vrouwen.

Het is een vooroordeel die geen steun van mij kan krijgen, en ook niet van de meeste moslims denk ik (uiteraard zeker geen steun van de islam)!

mischien dat bagdadi een visie had dat vrouwen wat "meer braaf" zijn in het nakomen van hun plichten tegenover de schepper en hunzelf; een visie die jij niet ondersteunt en die ook volgens mij in het algemeen niet waar is!(gewoon een suggestie)!

ik ga niet en kan niet ontkennen dat er allerlei toestanden in de huizen van moslims gebeuren die afschuw en verachting verdienen. Het punt is dat men dan handelt tegen de regels van de islam.

je hebt gelijk als je stelt dat we de islam en de moslims (en dus de theorie en de praktijk) in dit soort zaken moeten scheiden. Dan is "de moslims hebben altijd hun vrouwen met respect en achting behandelt" incorrect. ik bedoel dan de moslims die volgens het "boekje" leven; die mensen hebben een gelukkig leven!

met milde groeten

Tima (Gast)

#14
het is wat tegenwoordig!!! tfoe.. alcohol drinken nog wel! volgens mij doen ze dat alleen om er bij te horen, echt wel stoer, vooral zichzelf voor de gek houden!!!!!!:-(