Hoofdmenu

De moderne man een mietje?

Gestart door Hassan (Gast), 02/04/2003 om 11:54:48

Hassan (Gast)


Wij mannen krijgen het steeds moeilijker (ja, toch). Behalve dat we werken moeten moeten we ook steeds meer in het huishouden helpen (althans dat verwacht je vrouw), plus met de opvoeding van de kinderen. Wij moeten ook onze gevoelens uiten, en koken (of op minstens een pizza per telefoon bestellen) kunnen.

Gaan we de goeie kant op? Zijn we niet te zacht geworden? Mietjes?
Laten we weer een echte man worden!

DIHYA

#1
Vrouwen krijgen het ook steeds moeilijker. Ze blijven het huishouden doen, maar gaan bovendien ook buitenshuis werken, ze moeten er goed uitzien,...

Zoveel doen de mannen niet in het huishouden hoor. Ik ken veel vrouwen die full-time buitenshuis werken en die het huishouden helemaal zelf doen. Hun man ruimt met moeite de tafel op!

De weinige mannen die wel meehelpen, doen toch ook niet zoveel. De vrouw doet nog altijd het meeste werk in huis.

DIHYA

#2
Dus een man die zijn gevoelens kenbaar maakt, is een mietje?

Hassan (Gast)

#3

Zeker, een man moet gesloten zijn, toch.

Vrouwen zeggen wel dat ze een man willen die zijn gevoelens uit, maar dat willen ze eigenlijke niet.
En mannen willen het helemaal niet. Als je je gevoelens uit zullen je vrienden gek opkijken :o
Wij vinden het maar niks.


DIHYA

#4

Dus een echte man is iemand die doet wat zijn vrienden willen en een mietje is iemand die doet wat zijn vrouw wil? :o

Hassan (Gast)

#5
Hahahaha, inderdaad. Een mietje luistert braaf naar zijn vrouw, en stoere bink doet wat zijn vrienden willen!

Maar ik denk dat het dieper zit dan dat. Wat van de moderne man verwacht wordt is onnatturlijk, dat hoort niet zo te zijn, het was altijd duidelijk dat een man zijn gevoelens niet moest tonen enzovoort, en nu moet het opeens wel.
Is toch helemaal nergens voor nodig. Waarom zouden we dat doen?

DIHYA

#6

Wie zegt dat wat vroeger gewoonlijk was natuurlijk is?

Said

#7
er wordt gezegd dat vrouwen een man willen die zoals hun vriendinnen is!!!!

eentje met wie een vrouw alles kan bespreken en met wie ze lekker kan kletsen. en een die ook zijn emoties kan uiten.

naar mijns inziens is dit onterecht. mannen en vrouwen vullen mekaar aan. het is niet nodig dat een man vrouwelijke (wat je vrouwelijk noemt dan) eigenschappen hoeft te bezitten om een goede man voor een vrouw te zijn.
af en toe is het handig om een sterke rug in huis te hebben.


Hassan (Gast)

#8

Precies Said!

En Dihya, wat vroeger gewoonlijk was is inderdaad veel natuurlijker. Toen gedroegen mannen zich zoals ze zich het pretigst voelden. Nu moeten we politiek correct zijn, verwachten vrouwen dat we allemaal onze gevoelens uiten, en dat doen we alleen om jullie een plezier te doen ;)

8) 8) 8)

Dus de Oer-Man moet er weer uit ;D

iman (Gast)

#9
"IS HET NIET TWEE ZIELEN EEN GEDACHTE"


;);););););)

Thamrabet

#10
Wat nou, mannen die het maar moeilijker krijgen!
Marokkanse mannen hebben het juist makkelijker, van de vrouw wordt verwacht dat ze en een voorbeeldige echtgenote en moeder is. Hoe modern wij ook willen zijn, de man zal nooit zijn kinderen in bad doen, een schone luier geven of voeden. Hieronder zie je hoe hoe mijn dag eruit zit:
6.30 uur opstaan wassen en bieden
7.00 kind en man wekken en ontbijt klaar maken
zorgen dat je kind gegeten heeft (is 1 en half jaar) en gekleed is
8.00 haasten om op tijd de deur uit, kind naar de oppas, man naar 't station en zelf onderweg naar mijn werk (4dagen)
Van 9 tot 5 werken
18.00 thuis met een kind dat graag nog even wil spelen terwijl je nog zoveel moet doen, zoals o.a. het ritueel wassen en bieden en natuurlijk koken. De eerste die thuis komt zorgt voor 't eten en negen van de tien gevallen ben ik de klos.
Man komt pas om 19.00 uur thuis en dan staat het eten bijna op tafel. Meneer schuift gewoon aan! Ja, en dan de afwas.. jullie raden het al, ook dat gebeurt door mevrouw.
20.00 kind in bad daarna even spelen en in bed
21.00 koffie en dan eindelijk ...even lekker op de bank ploffen.
En wat heeft meneer aan de huishouding gedaan?

Nou, ik moet er wel even bij melden dat hij nu langer moet reizen en veel zwaarder werk heeft. Vroeger heeft hij, toen hij in de buurt werkte veel aan de huishouding gedaan maar dat is omdat hij dat zelf wilde.
Zelf denk ik dat mannen het een stuk makkelijker hebben dan vrouwen. Van vrouwen wordt verwacht dat zij toch een baan hebben, voor de kinderen en het huishouden zorgen. Om dat te realiseren moet je op elkaar zijn afgestemd en gesteund worden door je man en directe omgeving.

Ben benieuwd naar de reacties!

Beslama
 

Thamrabet

#11

Mannen die ook het huishouden doen en koken zijn NIET te zacht en zijn zeker GEEN mietjes.

Onze vaders hebben in het verleden zonder onze moeders moeten redden in Nederland. In die tijd moesten ze ook het huishouden doen en koken. Zij werden toch ook niet gezien als te zacht en mietjes, omdat ze zelfs moetsten koken en huishouden doen, terwijl ze nog een vrouw moesten onderhouden in Marokko?

Sa3ieD

#12
mannen mannen mannen mannen, en de vrouwen dan, meisjes(vrouwen) van deze tijd zijn ook niet bepaald zelfstandig, dus het zijn niet alleen de mannen.

groetjes

Thamrabet

#13
...en toch denk ik dat meisjes/vrouwen zich veel sneller verantwoordelijk voelen voor veel zaken  dan jongens/mannen. Het komt vast doordat  meisjes heel jong wordt aangeleerd om het huishouden te doen terwijl ze daarnaast gewoon naar school moeten. Daareentegen hoeven jongens zich alleen maar om hun studie te bekommeren.
Ik ben in iedergeval wel blij dat ik heel vroeg heb geleerd hoe ik me moet redden, zowel in huis als daarbuiten.;D

fosychar (Gast)

#14
mannen mannen mannen mannen, en de vrouwen dan, meisjes(vrouwen) van deze tijd zijn ook niet bepaald zelfstandig, dus het zijn niet alleen de mannen.


Kun je wat duidelijker zijn, Sa3ied? Kun jij je uitspraak hierboven beargumenteren?

In mijn ogen zijn de vrouwen altijd zelfstandig geweest:

*nemen meestal de taak van de opvoeding van hun kinderen op.
*laten bijna nooit hun kinderen in de steek.
*weten zich goed te redden zonder ouders of partner
*zijn in staat om hun kinderen zonder partner op te voeden en daarnaast te werken (zie ik een man niet zo gauw doen)
*weten wat verantwoordelijkheid is (soms ontbreekt dit bij de man)