Hoofdmenu

amnsi haha

Gestart door amazigh_, 16/04/2012 om 16:11:50

Hadou

Citaat van: amazigh_ op 28/04/2012 om 20:38:47

Ik heb geen boerenleven ervaren, maar ik als ik op vakantie ben in marokko dan help ik mn grootouders wel. Ik vind dat heel leuk om te doen.

Ik zat in de trein op weg naar school. Ik moest eraan denken en toen kwam ik op dit gedicht. Kijk alleen over tamara dichten is ook niks moet ook wat iets leuk zijn zoals iffadjahen. Dingen die ik mee maakt tijdens vakantie enzo. Alleen wat je zei over dat ik meer persoonlijk moet dichten ipv van een menigte of groep aan te spreken. Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zal er sowieso iets mee doen inshallah. Alé vind je ook niet?
Een beetje modern gedicht a la jouw leeftijd en het dagelijkse ervaringen zou mooi zijn.  kleinkinderen van de 1ste generatie Imazighen in Europa hebben toch andere emoties en andere kijk op het leven, identiteit , familiebanden enz.

Bades

Citaat van: Hadou op 29/04/2012 om 00:25:48
Een beetje modern gedicht a la jouw leeftijd en het dagelijkse ervaringen zou mooi zijn.  kleinkinderen van de 1ste generatie Imazighen in Europa hebben toch andere emoties en andere kijk op het leven, identiteit , familiebanden enz.


laat die jongen nou!

Marra tjebbed dayes! ari nnit mara texsed ategged ca!

Botermes

Citaat van: Hadou op 29/04/2012 om 00:25:48
Een beetje modern gedicht a la jouw leeftijd en het dagelijkse ervaringen zou mooi zijn.  kleinkinderen van de 1ste generatie Imazighen in Europa hebben toch andere emoties en andere kijk op het leven, identiteit , familiebanden enz.
Dit is de grootste onzin die je maar kunt bedenken.

Alle mensen hebben dezelfde emoties. Het heeft ook geen zin om de 3e generatie in het algemeen ter sprake te brengen. Het gaat om een persoon en die behandel je als individu, vooral als zijn daden alle stereotypen over zijn generatie juist weerspreken.

Het lijkt zelfs alsof je een beetje jaloers bent . Maar natuurlijk ga je dat ontkennen en dat hoeft ook al niet meer.

Deze jongen is (re)creatief bezig en dit is een playground. Nu hoeft hij nog niet serieus beoordeelt te worden, en al helemaal niet door jou.

Botermes

#18
Het is de grootste onzin die je maar kunt bedenken, Hadou.

Alle mensen hebben dezelfde emoties. Het heeft ook geen zin om de 3e generatie in het algemeen ter sprake te brengen. Het gaat om een persoon en die behandel je als individu, vooral als wat hij laat zien, de stereotypen over zijn generatie juist weerspreekt.

Het lijkt zelfs alsof je een beetje jaloers bent . Maar natuurlijk ga je dat ontkennen en dat hoeft ook al niet meer.

Deze jongen is (re)creatief bezig en dit is een playground. Nu hoeft hij nog niet serieus beoordeeld te worden, en al helemaal niet door jou.

Hadou

Citaat van: Vuthghmas op 29/04/2012 om 19:40:44
Dit is de grootste onzin die je maar kunt bedenken.

Alle mensen hebben dezelfde emoties. Het heeft ook geen zin om de 3e generatie in het algemeen ter sprake te brengen. Het gaat om een persoon en die behandel je als individu, vooral als zijn daden alle stereotypen over zijn generatie juist weerspreken.

Het lijkt zelfs alsof je een beetje jaloers bent . Maar natuurlijk ga je dat ontkennen en dat hoeft ook al niet meer.

Deze jongen is (re)creatief bezig en dit is een playground. Nu hoeft hij nog niet serieus beoordeelt te worden, en al helemaal niet door jou.
Dat is dus niet waar. Kleinkinderen van de 1ste generaties dragen minder verantwoordelijkheid over de familie.
De rest wat je hier boven schrijft klopt ook niet.

amazigh_


Als ik een gedicht schrijf, dan komt het puur uit MIJN levenservaringen. Of de emoties waarmee IK zit. Ik ben niet echt een directe persoon, in mijn gedichten is het zo dat ik inderdaad een groepje aanspreek. Of over een bepaalde menigte heb. Omdat ik gewoon dat groepje aan wil spreken. Als ik op ze af loop en dan praat dan word ik als een gek beschouwd of weet ik allemaal wat aha. Dus daarom spreek ik erover in mijn gedichten. Mijn tamazight is niet denderend. Spelling is niet goed (ik oefen er veel op nu) en misschien soms qua zinsopbouw of uitspraak kan ik ook mis hebben. Als je kijkt naar de generaties van nu, geloof mij in mijn de stad waar ik woon is er 1 op de zoveel jongeren van mijn leeftijd catagorie die echt goed tamazight beheerst. En de emoties tsja...? Iedereen is anders, toch? Ik heb veel liefde voor mijn amazighland. SINDS jongsaf aan al. Ik vind het gewoon zonde als mensen tamazight vergeten onze taal is prachtig onze cultuur en landschap en geschiedenis ook prachtig. Tegenwoordig is er  gewoon niemand om mee te praten, over tamazight. Dus daarom gedichten schrijven in het tamazight, ik kan nog veel leren en ik hoop ook veel te leren inshallah. Daarom zet ik ze ook op deze forum om mening te weten van andere, of ik wel goed bezig ben of niet. Je kan ook gewoon zeggen stop maar dan stop ik gewoon ?