Het gaat de goede kant op met Marokko

Gestart door Ifri, 15/06/2011 om 21:18:22

Ifri

http://www.youtube.com/watch?v=mbG279Lam2w&feature=related

http://nieuws.aitwayagher.nl/istiqlal-partij-tegen-constitutionalisering-tamazight


Ik denk persoonlijk dat het de goede kant opgaat in Marokko

Wij moeten wallahi Allah bedanken dat we deze koning Mohammed 6 hebben die echt bezig is met ons land

Wallahi ik hou van de Koning Mohammed 6. Als ik zie wat hij allemaal gedaan heeft voor Marokko

Het gaat traag maar goed met Marokko

Te snelle verandering is niet goed. Wij willen geen Balkanisering.

Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ

Mana goed, het feit dat hij zijn erfenis verviervoudigt heeft tot 2 miljard â,¬ zegt al genoeg. Daar waar hij de touwtjes in handen heeft en zich verrijkt kampen mensen anno 2012 nog met een gebrek aan wegen en gezondheidszorg. Om maar te zwijgen over werkloosheid, maar ja ik ben ook werkloos dus tamokrist a mani ma itela

Amando

Je moet niet zo bang zijn, Arabische dictatoriale families schenken zichzelf de eeuwige stoel door jullie tegen elkaar uitspelen.

Muammar Gaddafi; 'zonder mij wordt het burgeroorlog'
Ali Abdullah Saleh; 'zonder mij wordt het burgeroorlog'
Hosni Mubarak; 'zonder mij wordt het burgeroorlog'
Ben Ali; 'zonder mij wordt het burgeroorlog'
Bashar al Assad; 'zonder mij wordt het burgeroorlog'
Mohamed al Alaouit; 'zonder mij wordt het burgeroorlog'

Ze hebben niks te bieden en zijn enkel geinteresseerd in het vasthouden van hun machtspositie. Volgens de Marokkaanse staatstelevisie gaat het inderdaad goed met Marokko. Volgens de burgers op youtube en zelfs wikileaks blijft Marokko een land in de handen van een maffia familie.

Zeg maar dat het goed gaat met Marokko aan de werklozen, de werknemers met hongerloon (door de stijgende inflatie wordt het nog erger), de politieke gevangenen die worden gemarteld, de journalisten en artiesten die vast zitten. Zeg het maar tegen de slachtoffers van de nep aanslagen van de DST.

Alleen een ezel zal beweren dat het goed gaat met Marokko . Een ezel heeft een baas nodig , een mens denkt voor zichzelf.












Amando

Weer vijf zelfverbrandingen ....de impasse tussen het koningshuis dat in weelde en rijkdom leeft samen met een kleine elite maar gros van bevolking in marokko zal in armoede moeten blijven , Marokko heeft geen solide industrie , voorheen was het landbouw en visserij waardoor de armoede onderbelicht bleef maar met de verstedelijking kan de koning de armoede niet wegmoffelen onder het tapijt der dictatuur.

En geschoolde armen die werkeloos zijn daar komen problemen van in de vorige eeuw kwam die ermee weg door ze paspoorten te geven en gammele roeibootjes alles wat niet verzoop in de middellandse zee kwam in europa aan zoals spanje en italie die een hoop ellende/armoede heeft weggenomen van de koning anders hing ze hoofd toen al ergens aan een palmboom in rabat.

Het probleem is nog veel grimmiger zelfs als de koning en zijn satansvazallen het land verlaten dan nog heeft marokko een probleem der zijn niet genoeg grondstoffen of industrie of export om dat volk te onderhouden (of drugsexport opvoeren) voorheen kwam aanzienlijk kapitaal van de emigranten maar die zijn nu ook met pensioen en de jongeren hebben in europa niet eens geld om een sjekkie te draaien en zijn totaal niet moederland bewust laat staan dat ze een eurocent naar marokko sturen.

Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ

haha wallah tsiwred over die sjekkie draaien. je hebt een heldere kijk op de realiteit; tamurt nagh am tsbadid asidhodh (alsof je een vod probeert recht te zetten)

maar je zegt het zelf: walo middelen om mensen aan het werk te zetten noch een menswaardig bestaan te garanderen.

A3mma

Wij Imazighen dienen ons te verenigen, en onze mentaliteit te veranderen. Wij kunnen makkelijk vanuit Europa een politiek bewind de grond uit stampen. Wij dienen onze land politiek gezien te veroveren, op de dieren die zich i3rabn noemen. Maar om dat te bereiken, dienen wij een stichting te openen. Als ik naar het forum kijk, dan zie ik genoeg slimme Amazigh mannen/vrouwen die hier geschikt voor zijn. Zijn er al stichtingen? Zo ja, dan dienen wij die te betreden. Zo niet, dan stichten wij er een.

Azul,