marokkaanse meiden overdrijven.

Gestart door anwar, 04/04/2002 om 04:00:22

TOMATISCH

#90
Hallo
Ik wil me excuseren voor de zin Profiteer ervan, ik heb er over nagedacht en geloof dat ik verkeerd ben geweest over de zin van profiteren.  Maar wat ik bedoel, is als jullie mannen zoiets zien, dan denken jullie dat iedereen zo is, maar dat is niet zo.  Ik zelf heb echt helemaal geen respect voor slecht meisjes, want die maken ons de goeie meisjes ook kapot.

Mijn excusses voor mijn overdreven reactie

Beslammma ailikoem

Hatim

#91
Fosy..

Wat tomatisch zegt, mag jij interpreteren zoals jij wilt, ik zie wel in waarom iemand zoiets zegt, want er is geen enkele persoon die een andere iets slechts wenst, dus zal er heus wel een oorzaak achter zitten, en het is niet aan ons om de oorzaak achter deze zin van tomatisch te gaan zoeken, ik geloof er heilig in dat ze het niet zo meent zoals ze het geschreven heeft, punt uit.



jij zegt:

>prostitutie is niet alleen van deze tijd. Het >bestaat al heel lang en komt overal voor. Het is >dan niet vreemd dat er Marokkaanse meisjes zijn >die in nederland die prostitutie ingaan. Je >vertelt niets nieuws. Prostitutie is NIET >kenmerkend voor de Marokkaanse meisjes in >Nederland. Ik ken toevallig geen enkel >Marokkaanse meisje die in de prostitutie zit.

Wat wil je hiermee aantonen, dat het heel normaal is om een prostituee te zijn, en dat we niet moeten opkijken als Marokaanse meisjes in Nederland prostituees worden, is dit de reden waarom wij naar nederland zijn gekomen om  onze zusters lichaam te koop aanbieden, ga je mond spoelen, elke prostituee is er 1 teveel, en zeker als het een landgenoot is, we zijn hier gekomen, om de leven en op een eerlijke manier geld te verdienen, en als dat op die manier moet doen hadden we beter in Marokko moeten blijven. Ik vind het walgelijk, dat luxe een reden moet zijn om prostututie te bedrijven, want dat is wat er gaande is in Nederland, prostitutie omdat iemand honger heeft of geen dak onder zijn hoofd heeft  dat kan beargumenteerd worden, maar prostitutie omdat zo'n meisje een BMW wil rijden, jongen dit kun je niet goed praten.

>"Hoe moet ik hier in Nederland nog een >fatsoenlijk meisje vinden om mee te trouwen.

>Broeders het ziet er triest uit voor ons, dus >wees op je hoede, laat je niet naaien door zo'n >****."

>Deze uitspraak is een belediging voor alle >vrouwelijk forumbezoekers (en niet alleen voor >hen!!!!!). Hier ga ik niet verder meer op in.

Weer kan ik je melden dat het jou mening is om hier wel of niet op in te gaan, ik heb geen enkele vrouwelijke forumbezoekster aangevallen, ik geef mijn mening, en wat ik ervan vind, en wat ik gezegd heb is duidelijk, een nederlandse gezegde zegt: wie de schoen past trekt hem aan, ik vind het juist een belediging van jou om ervan uit te gaan dat all forum bezoeksters, zich beledigd moeten voelen, ik ben hier niet vanuit gegaan, maar jij wel, dus jij sugereert, iets, en dat knoop je dan aan mijn woorden, zodat het lijkt alsof ik iets tegen vrouwelijke forum leden heb.

Om jou de mond te snoeren, dagene wat ik gezegd heb is niet bedoeld voor de nette meid, onder de forumbezoekers.  Ik zeg dat hier de stelling geld  " Wie de schoen past trekt hem aan" Dus dames is dat iets wat je je aan moet trekken, dan is dat voor jou bedoeld, zo niet dan was het niet voor jou bedoeld.

de groeten

fosychar (Gast)

#92
"Ik zal zeggen MANNEN PROFITEER VAN DE MEISJES DIE ER ZELF OM VRAGEN, want ze zoeken er zelf achter"

Deze uitspraak valt absoluut niet goed te praten, hoe je het ook wendt of keert.

"prostitutie is niet alleen van deze tijd. Het bestaat al heel lang en komt overal voor. Het is dan niet vreemd dat er Marokkaanse meisjes zijn die in nederland die prostitutie ingaan. Je vertelt niets nieuws."

Ik heb eigenlijk al gezegd met wat ik hier bedoelde, namelijk:

"Prostitutie is NIET kenmerkend voor de Marokkaanse meisjes in Nederland."

In alle tijden en in alle bevolkingen komen prostitutie voor, dus ook in deze tijd onder de Marokkaanse meisjes in Nederland.

Ik vind het niet normaal dat vrouwen en mannen hun lichaam verkopen. Ik heb nergens vermeld dat ik prostitutie normaal vind, dus zeg niet dat ik met mijn bovenstaande citaten wil aantonen dat het normaal is.


"Hoe moet ik hier in Nederland nog een fatsoenlijk meisje vinden om mee te trouwen.

Broeders het ziet er triest uit voor ons, dus wees op je hoede, laat je niet naaien door zo'n ****."


Je vraagt hoe je hier nog een fatsoenlijk meisje moet vinden om mee te trouwen. Vervolgens zeg je dat het voor de jongens er triest uitziet (ik neem aan om met een Marokkaans meisje uit Nederland te trouwen).

Je zegt dus dat er in Nederland moeilijk(lees: geen) fatsoenlijk meisjes te vinden zijn maw er zijn geen fatsoenlijke meisjes in Nederland. Een groot deel van de vrouwelijke forumbezoekers zijn Marokkanen uit Nederland. Deze meisjes zijn dus ook niet fatsoenlijk in jouw ogen, dus vandaar mijn reacties:

"Deze uitspraak is een belediging voor alle vrouwelijk forumbezoekers (en niet alleen voor hen!!!!!).  Ik doel dan op de woorden dat jij hier geen fatsoenlijk meisje kan vinden. Hier ga ik niet verder meer op in."


Ik vind dat, omdat ik aanneem dat alle vrouwelijke forumbezoekers fatsoenlijk zijn.

Maar ik zal het voor je anders formuleren:

IK vind je uitspraak een belediging en ik denk dat meeste vrouwelijke forumbezoekers dat ook vinden.















Hatim

#93
"Ik zal zeggen MANNEN PROFITEER VAN DE MEISJES DIE ER ZELF OM VRAGEN, want ze zoeken er zelf achter"

Deze uitspraak valt absoluut niet goed te praten, hoe je het ook wendt of keert.

###
Ik weet niet of het niet goed te praten is, als  die meiden er zelf om vragen wie ben jij om te vinden dat je het wel dan niet moet goed praten.  En het zijn meestal jongens die in dezelfde benarde postie zitten als die meiden die daar gebruik van zullen maken. net zoals jij zegt dat prostitutie bestaat onder de Marokaanse meiden in NL en dat we er niet van moeten opkijken, zo kan ik die zin plaatsen in die context, kijk er niet van op, dat er meiden zijn die graag gebruikt willen worden, en jongens zijn die zo stom zijn om dat ook te doen, in deze context kan ik zeggen dat er niets verkeerd is aan die zin, want een net meisje, doet zoiets niet, en een nette jongen doet zoiets ook niet, dus waar hebben we het eigenlijk over???  

####

"prostitutie is niet alleen van deze tijd. Het bestaat al heel lang en komt overal voor. Het is dan niet vreemd dat er Marokkaanse meisjes zijn die in nederland die prostitutie ingaan. Je vertelt niets nieuws."

Ik heb eigenlijk al gezegd met wat ik hier bedoelde, namelijk:

"Prostitutie is NIET kenmerkend voor de Marokkaanse meisjes in Nederland."

In alle tijden en in alle bevolkingen komen prostitutie voor, dus ook in deze tijd onder de Marokkaanse meisjes in Nederland.

Ik vind het niet normaal dat vrouwen en mannen hun lichaam verkopen. Ik heb nergens vermeld dat ik prostutie normaal vind, dus zeg niet dat ik met mijn bovenstaande citaten wil aantonen dat het normaal is.

###

Ik vind het walgelijk, en je hoef mij niet te vertellen dat het niet voorkomt, maar als ik zoiets weet kijk ik ervan op, en dat zal ik blijven doen, omdat onze opvoeding nou eenmaal niet in die lijn ligt punt uit.  En als jij op een gemakkelijke manier reageert, van joh, trek het je niet aan het komt overal voor,  "no big deal" jeetje, bij mij kan het niet binnen in mijn hoofd. Een Marokkaanse meisje krijgt dit niet mee van haar ouders......punt uit.  Een nederlander vind het niet erg, een surinamer kijkt er ook niet van op, maar ik Riffi van Marokaanse afkomst kijk er van op, vind het walgelijk, en heb geen enkel respect voor zo'n meid. Dit is mijn standpunt en daar kun jij niets aan veranderen.

####

"Hoe moet ik hier in Nederland nog een fatsoenlijk meisje vinden om mee te trouwen.

Broeders het ziet er triest uit voor ons, dus wees op je hoede, laat je niet naaien door zo'n ****."


Je vraagt hoe je hier nog een fatsoenlijk meisje moet vinden om mee te trouwen. Vervolgens zeg je dat het voor de jongens er triest uitziet (ik neem aan om met een Marokkaans meisje uit Nederland te trouwen).

Je zegt dus dat er in Nederland moeilijk(lees: geen) fatsoenlijk meisjes te vinden zijn maw er zijn geen fatsoenlijke meisjes in Nederland. Een groot deel van de vrouwelijke forumbezoekers zijn Marokkanen uit Nederland. Deze meisjes zijn dus ook niet fatsoenlijk in jouw ogen, dus vandaar mijn reacties:

"Deze uitspraak is een belediging voor alle vrouwelijk forumbezoekers (en niet alleen voor hen!!!!!).  Ik doel dan op de woorden dat jij hier geen fatsoenlijk meisje kan vinden. Hier ga ik niet verder meer op in."


Ik vind dat, omdat ik aanneem dat alle vrouwelijke forumbezoekers fatsoenlijk zijn.

Maar ik zal je het voor je anders formuleren.

IK vind je uitspraak een belediging en ik denk de meeste vrouwelijke forumbezoekers ook.

###  

juist neem het mij maar kwalijk, je wilt deze discussie doorzetten je kent mijn achtergrond niet eens waarom ik ziets zeg, maar goed, daarom neem ik jou niet kwalijk dat jij ze reageert.  Maar als je mijn achtergrond kent, en hetzelfde hebt meegemaakt als wat ik heb meegemaakt, dan piep je wel anders, en dan zul je mij gelijk geven voor die reactie, de reactie is gebaseerd op feiten, en ik zeg dat niet omdat ik mijn zusters wil beledigen, ik ben een blije persoon als ik hoor dat het goed gaat met een zuster, of dat een net meisje een nette jongen trouwt, daar gaat mijn hart van trillen, ik hoop dan dat ik ook zoiemand tegenkom. Het is toch reeel, om me zorgen te maken, als bijna 60 % van de meiden die in mijn omgeving wonen verschillende relaties hebben gehad, en hun huidige man, niets verteld hebben, van wat ze allemaal hebben uitgespookt, en daar maak ik me druk om, en dat stuit mij tegen mijn borst, tuurlijk weet ik dat er nog nette meiden zijn, alleen zijn ze zeldzaam aan het worden. En wat ik gezegd heb is terrecht in mijn omgeving zit er niemand die ik wil trouwen, elke meid die ik daar ken is op een of ander manier betrokken bij schanalen, dus als ik  dit zeg:  

"Hoe moet ik hier in Nederland nog een fatsoenlijk meisje vinden om mee te trouwen.

Broeders het ziet er triest uit voor ons, dus wees op je hoede, laat je niet naaien door zo'n ****."


Dan doe ik dit niet om mijn zusters discridiet te brengen maar om, in mijn wanhoop, mijn hoofd vast te pakken en harduit te schreeuwen, waar dit naartoe gaat met deze wereld. En als jij denkt dat ik ongelijk heb, dan hoop ik dat de rest van de leden, hun mond opentrekken, en jou eens de echte realiteit onder ju neus wrijven, ik zuig dit niet uit mijn duim, dit is de keiharde waarheid, en als ik dit openlijk zeg, zien de meiden dit als een belediging, hoe kan dat als een belediging worden gezien, als het mij niets kon schelen zou ik niet eens gereageerd hebben, aangezien het mij stoort maak ik mezelfd druk erom, en wil dat het niet zo is zoals het is.

Dus dames, nogmaals, ik val niemand aan, die het niet verdiend, het is niet bedoeld voor de nette meiden, ik weerspiegel alleen de realiteit aan, mischien baseer jij je argumenten op discussies die hier gaande zijn, maar ik ben lid van meer forums dan deze, en daar zie je soms dingen die herkenbaar zijn in mijn omgeving en dan ziet het er niet rosekleurig uit voor ons mannen.

Dus vandaar de reactie, nogmaals een tereechte reachtie, en die een nette meid naast zich moet leggen, omdat die niet voor haar geld.

Groetjes


(excuses voor mijn spelfouten)

fosychar (Gast)

#94
Hatim,

Ik heb het over een uitspaak waarin een meisje jongens aanmoedigt om meisjes te gebruiken. Dit kun je nooit goedpraten; dat vind ik dan.

".  En als jij op een gemakkelijke manier reageert, van joh, trek het je niet aan het komt overal voor,  "no big deal"".

Dit heb ik nooi beweerd. Wat ik wil zeggen, is dat het overal gebeurt, dus ik begrijp niet dat jij dit zonodig hier bij deze topic moet vermelden. Beschuldig mij niet van uitspraken die ik nooit gezegd heb!



Geen enkel moeder vind het leuk om haar dochter in de prostitutie te zien gaan. Dan heb ik het niet alleen over de Riffijnse moeder, maar ook over de Nederlandse en Surinaamse moeder.

Niemand krijgt van zijn opvoeding mee dat het niet erg is om in de prostitutie te gaan, ook de Nederlandse en Surinaamse meisjes niet. Ik weet niet waar jij de informatie vandaan haalt dat Nederlanders en Surinamers het niet erg vinden dat meisjes de prostitutie ingaan, maar het is grote onzin.

Ik neem het je wel kwalijk, omdat jij alle Marokkaanse meisjes in Nederland als onfatsoenlijk bestempelt. Dat er in je omgeving onfatsoenlijke meisjes zijn, betekent dit niet dat alle Marokkaanse meisjes in Nederland onfatsoenlijk zijn. Dit moet je weten. Ik hoef je toch niet te vertellen dat je omgeving niet de hele Nederlandse samenleving weergeeft.

Als er bijna 60% van de vrouwen in je omgeving die niet eerlijk zijn tegenover hun huidige man, dan zijn er nog die 40% die wel eerlijk zijn. 40% is geen zeldzaamheid.

Hoop jij ooit met een fatsoenlijk meid te trouwen, dan moet jij je denkbeelden over vrouwen drastisch veranderen. Fatsoenlijke meisjes lopen hard weg van jongens met zulke denkbeelden als jou. Zij zitten niet te wachten op jongens waar ze telkens "de vrouw" moeten verdedigen.



Nachin

#95
Eindelijk heb ik bijna alles kunnen lezen, bijna alles want ik heb sommige reactie niet helemaal gelezen gezien hun zwakke argumentatie en bovendien zijn sommige teksten in hoofdletters getypt en dat stoort ontzettend.

Goed, om te beginnen wil ik eerst even de stelling corregeren, het had beter als volgt hier gestaan: sommige Marokkaanse meisjes overdrijven als ze meer vrijheid krijgen. Dus sommige meisjes, want dan spreek je over een beperkte aantal meisjes die zich anders gedragen dan wij eigenlijk gewend zijn of niet volgens onze normen een waarden, en niet over de Marokaanse meisjes in het algemeen, want deze laatste categorie gedraagt zich onopvallend en voldoet ruimschoots aan de verwachtingen van de maatschapij, ondanks dat ze meer vrijheid genieten, alleen ze zijn sterker dan de minderheid en gebruiken deze vrijheid om meer te presteren en naar de top te klimmen, daar kunnen wij alleen maar trots op zijn.

De vraag is nu: aan welke eisen dient een gedrag van een Marokaanse man/vrouw te voldoen? Het aantwoord is simpel: aan de eisen van onze geloof, de Islam. Alle faceten van onze leven wordt door de regels van de Islam geregeld en is op onze kledingsdracht ook van toepassing. Meisjes die zich doorzichtig kleden voldoen niet aan de voorschriften van de Islam en zullen door geloofsgenoten met argusogen bekijken worden. Dit geldt ook voor de mannen die zich misdragen door minder sterke meisjes te verleiden om in een andere wereld te stapen met alle gevolgen van dien.

Ik vind dat jongens vele malen erger zijn dan de bedoelde meisjes, waarom? Door de feiten die ik dagelijks mee maak. Meisjes hebben nooit in  mijn auto gebroken, dat hebben de Marokkaanse jongens gedaan, meisjes hebben de banden van boven de 200 auto’s niet leeg gestoken, dat hebben de jongens gedaan, wie heeft mijn auto bekrast? Juist, de Mar. Jongens, wie rijdt rondjes in de wijken? Wie zorgt voor de overlast in de beurten? Wie valt de meisjes en getrouwde vrouwen lastig? Wie..., wie... en wie...

Meisjes, als ze ontspoord zijn vallen ze alleen zich zelf lastig, de rest van hun omgeving heeft daar weinig last van. We moeten meer zorgen gaan maken over de oorzaak van het gedrag van sommige meisjes. Geen enkel meisje wil vrijwillig in de prostitutie belanden, meestal zit er een man achter. Marokkaanse jongens die jonge Marokkaanse meisjes bij de poorten van de scholen afwachten en hen met verleidelijke kadootjes de prostitutie insturen zijn de ergsten die bestreden moeten worden. Als de oorzaak wegvalt, dan is er ook geen gevolg. Als wij, mannen dus, ons correct gaan gedragen en onze zusters daadwerkelijk als zusters gaan zien dan voorzie ik geen problemen meer, althans niet in de huidige omvang.

De stelling heeft eigenlijk meer betrekking op de jongens dan op de meisjes, onze jongens misbruiken de vrijheid die ze hebben en gedragen zich als beesten, daarnaast veroorzaakt hun gedrag een negatieve indruk bij de rest van de bevolking en de gevolgen zijn zichtbaar voor onze Marokkaanse gemeenschap hier in dit land.

Het gaat goed met de Marokkaanse meisjes, daar hoef ik geen zorgen over te maken, dat sommigen verkeerde indruk achterlaten is voor mij een tijdelijke zwart wolkje die straks klaart, ik maak mij meer zorgen over de Marokkaanse jongens die toch steeds moeizamer de juiste weg in deze maatschapij vinden.

Zorg dat je dochter, je zus de juiste opvoeding krijgen en je bent verlost van alle ellende.

Numi

#96
Azul zusters en broeders,

Wat worden we hier vijandig zeg. Ik ben een dag weggeweest en ik mis blijkbaar heel veel.
Ewa hier komt dan mijn commentaar:

* Aagrib:
  Veel Marokkaanse jongens zijn en komen nog steeds terecht in de criminaliteit!!! En dat heb ik niet van de Telegraaf!! Dat is gewoon een feit, jammer genoeg, net zoals het een feit is dat veel Marokkaanse meiden het verkeerde pad op zijn!! Want ik heb nooit beweerd dat dat niet zo is! Dat veel Marokkaanse jongens in de criminaliteit zitten is gewoon een feit, of lees jij alleen de Telegraaf? Kijk je nooit naar documentaires en het journaal en doe je je ogen dicht of zo als je op straat loopt? Of je woont in een dorp, maar neem maaar van mij aan dat er genoeg criminele jongetjes in Nederland rondlopen! En dat komt onder andere door het vroegtijdig stoppen met school!! Zeg nou eerlijk op je zestiende stoppen met school, doe je niet omdat je als manager bij een groot bedrijf kan gaan werken of wel?

* Ithran:
  Er is niks mee als men vroegtijdig wil stoppen met school, maar de meesten stoppen niet zomaar rond hun zestiende/ achttiende met school! Als je wil dat ik het uitleg, zeg je het maar, maar ik ga ervan uit dat je weet wat ik bedoel!!

* Hatim:
  Ik vind het grote onzin, wat je zegt!! Er zijn genoeg meiden, die goed zijn! Alleen een klein percentage verpest het voor ons, blijkbaar!

* Tomatisch:
  Ik weet niet hoe jij opgevoed bent, maar die uitspraak van jou, slaat dus nergens op!!!! We weten dat wat die meiden doen niet goed is maar om nou de jongens te stimuleren te gaan profiteren van die meiden vind ik dus onzin!! Je stimuleert je broeders dus om zich met al haram bezig te gaan houden!!! Of was je je daar niet van bewust?

* Fosychar en Nachin:
  Jullie weten tenmisnte wat ik bedoel!!! Ik hoef er niks aan toe te voegen!! We moeten naar de oorzaak gaan kijken en met oplossingen komen! That's it!!!

groetjes van Fatima

Aagrib (Gast)

#97
Als eerste wil ik reageren op Nachin,

Ik vind jou hele verhaal een en al onzin, blijf a.u.b bij het onderwerp of ga je haat gevoelens ergens anders uiten. Dus wat ik uit jou verhaal kan opmaken is dat je een Marokkaanse jongen die je auto band lekt steekt erger vind dan een Marokkaanse meisje dat in de  is prostitutie zit. Nou dit is duidelijk.

Mijn waardering voor zuster TOMATISCH, eindelijk heeft er een goed meisje gereageerd, dit werd tijd!! Zuster TOMATISCH laat je niet door bepaalde Marokkaanse meisjes hier van je mening brengen, want die praten als goed wat slechte meisjes doen. Nou horen jullie het ook van jullie zuster.

Nu Nadoria,

Het is een leugen met een grote “L” dat de meeste Marokkanen crimineel zijn, je moet nu oppassen, want wij zeggen ook niet dat het met de grootse deel van de Marokkaanse meisjes slecht gaat of wil je het die kant opsturen? Je zegt het maar, jou doel is om wraak te nemen en zwart te maken, je zal er misschien niet vooruit willen komen maar je hebt feministische gevoelens zoals je vriendin Fosgy. Ik praat over feiten, wat betreft de criminaliteit onder Marokkaanse jongens, er is een wettenschappelijk onderzoek geweest met keiharde feiten, dat de statistieken niet kloppen van de criminaliteit cijfers onder Marokkaanse jongeren, wie ben jij om dit tegen te spreken?

Maar ikweet waar jij het op wil aansturen, je wilt gewoon dat we van dit onderwerp verdwalen, nou vergeet het maar.

Ik denk dat het probleem van deze Marokkaanse meisjes, die deze ontspoorde meisjes steunen is:

Deze meisjes hebben feministische treken, al durven ze er niet vooruit te komen, wat houd feminisme in, je bent tegen als wat met de man te maken heeft, ook zijn mening, dus ook al is een meisje zo vreselijk slecht een feminist zal dit nooit toegeven.

Ik moet wel echter vermelden, dat feminisme niet in de islam past, want daar is god de belangrijkste en niet de vrouw.

Het volgende probleem van deze meisjes, is ook dat ze zich vergelijken met de jongens, je hebt jongens die er op los leven en dus willen zij dat ook, omdat dit als gelijkheid wordt gezien. Ze leven in Nederland horen van het begrip gelijkheid en nemen dit zeer letterlijk en figuurlijk op, man en vrouw kunnen nooit gelijk zijn het zijn twee verschillende wezens. Zelfs de Nederlanders (die in jullie ogen gelijkheid hebben) zijn het hier over eens. De gelijkheid wordt echter verward met gelijkwaardig, dus je bent wel even waard, maar niet gelijk. Ik hoop niet dat ik in details moet treden om dit te verklaren elke persoon met gezond verstand zal dit wel zelf weten.

Ik hoop dat het goed komt met onze zusters.

Nachin

#98
Aagrib,

Juist, ik vind een criminele Marokaan die in mijn auto breekt of mijn autoband lek steekt erger, omdat deze meer schade aan andermans spullen richt, dan een prostituee. Een ontspoorde meisje benadeelt alleen zichzelf, terwijl een ontspoorde jongen steeds meer last veroorzaakt voor de hele maatschappij. Ik heb dit in mijn eerdere bericht toegelicht, en blijkbaar zag je alleen mijn “haatgevoelens” tussen de regels, het is je recht natuurlijk om dat te vinden, maar het hoeft niet te betekenen dat je gelijk hebt. Jij bent niet geinteresseerd in andermans mening, je leest niet goed wat geschreven is, en je bent uit waanhoop voortdurend op zoek naar verklaringen waarom deze meisjes zulke meningen hebben. Zolang zulke jongens als jij bestaan komen wij geen stap verder. Mijn ervaringen met meisjes zijn anders dan jou ervaringen, blijkbaar komen wij uit verschillende milieu’s.

Numi

#99
Aagrib,
ik weet niet wat er met jou en sommige andere dames en heren hier is, misschien is mijn Nederlands een beetje te moeilijk voor jullie,
maar voor de zoveelste keer:

* ik heb die dames of h-o-e-r-e-n nooit verdedigd!

* ik wil helemaal niet van dit onderwerp afdwalen (in plaats van verdwalen)

* en er zijn wel degelijk jongens die de criminaliteit ingaan en dat probeer jij nu te ontkennen, of het nu 1 crimineel is, of 10% van de Marokkanen, elke crimineel is teveel (trouwens ongeacht de nationaliteit), net zoals elke h-o-e-r teveel is op deze wereld!!!!

* en jouw uitspraak dat het met feminisme te maken heeft slaat ook nergens op, want het heeft niets met feminisme te maken als je een h-o-e-r-t-j-e bent of wat dan ook, of als je rookt, drinkt!!!

* en trouwens ik ben geen feministe!!!

* en wat je zegt over dat wat de man doet minder erg is dan wat de vrouw doet slaat helemaal nergens op!! we zijn allemaal mensen en zijn allemaal verplicht volgens de islam te leven en de islam zegt niet dat fouten die door mannen worden gemaakt minder zullen bestraft en die van vrouwen zwaarder!!!!

* ik weet man en vrouw zijn niet hetzelfde! maar ze hebben wel dezelfde verplichtingen!!! net zoals een man niet naar de disco hoort te gaan, mag een vrouw dat ook niet!!! net zoals een man geen alcohol mag nuttigen mag een vrouw dat ook niet! net zoals een vrouw niet mag stelen mag een man dat ook niet!! net zoals een man zijn lichaam mag verkopen mag een vrouw dat ook niet! net zoals een vrouw zich islamitisch moet kleden moet een man dat ook!! en zo kan wel verder doorgaan!!

* of wil je me vertellen dat bovenstaande wel door mannen en niet door vrouwen mag worden gedaan! als jij dat denkt aagrib, dan moet ik je snel een in het nederlands verteld boekje sturen over de regels in de islam!!!

* dus kom me niet vertellen dat wat mannen verkeerd doen gerechtvaardigd is, want dat is het absoluut niet!!

* trouwens mijn doel is echt niet wraak of mannen zwart maken!! ik probeer alleen duidelijk te maken dat en mannen en vrouwen die zich op het verkeerde pad begeven allebei fout zitten!!!

* maar ik weet ook en dat is niet alleen bij de berbers dat wanneer de vrouw iets verkeerds doet ze omdat ze de eer van de familie aantast door de familie wordt verstoot en erover haar geroddeld wordt!!! terwijl wanneer de man iets doet men de jongen helemaal niet verstoot!! dit is onrechtvaardig hoe je het went of keert, en of je het wil of niet dit is een van de redenen dat veel meiden in de prostutie zitten: de verstoting uit de familie! maar ook de jongens zelf zoals nachin vertelde zijn een oorzaak van de problemen van de meisjes!!

* en dat advies dat Tomatisch aan de heren gaf is gewoon niet goed te praten, het is en blijft haram, maar aagrib ik begrijp dat je haar een goede zuster noemt, want ze stimuleert jullie juist om nog meer om al haram te betreden en ze rechtvaardigt het nog ook? ewa als jullie daar trots op zijn, dan zijn jullie gewoon een stelletje hypocrieten!!
    
* en als laatste jullie beginnen wel steeds over de o zo slechte meiden, ewa de feiten kennen we al kom nu maar met de oplossingen, of wil jullie geen oplossingen?

En ik hoop inshallah dat het en goed zal komen met zowel onze moslimbroeders als onze moslimzusters,

Tkadi3kenew,

Fatima  

Aagrib (Gast)

#100
Nadoria,

Ik heb niet goed gepraat dat jongens slechte dingen mogen doen en vrouwen niet, je verdraait mijn woorden. Jongens en Meisjes moeten zich allebei houden aan de Islam, alleen gaat dit onderwerp over de ontspoorde Marokkaanse meisjes en niet over de Jongens, maar jij betrekt er steeds de jongens erbij en dan wordt het jongen tegen meisje verhaal.

Waar ik me aan erger aan jou en andere meisjes, is dat ik het gevoel heb, dat jullie deze slechte meisjes beschermen, waarom bescherm ik als jongen de slechte jongens niet. Die veroordeel ik ook, het is niet goed wat ze doen.

En laten we eerlijk zijn, sommige dingen worden de meisjes gewoon zwaarder gerekend, het is eenmaal zo, als een jongen 10 vriendinnen heeft gehad, dan hoor je er niemand over, maar het is anders als het een meisje is, dan is ze gelijk een………., je kan dit ongelijkheid noemen maar toch is het zo. Ik praat het niet goed van die jongen, die 10 vriendinnen heeft, maar ik wil alleen aangeven, hoe ernaar gekeken word, dit is helaas de realiteit en zo zijn er meer dingen die dieper gaan, ik zal maar niet verder gaan uit respect, dus in sommige opzichten heeft het helemaal geen zin om de jongen met de meisjes te vergelijken en te zeggen waarom hij wel en zei niet en dit is niet typische Marokkaans, maar in veel culturen gaat het hetzelfde aan toe.

Nachin, je geeft het nu volmondig toe, dat je een vernieler erger vindt dan een prostituee die haar lichaam verkoopt, notabene je Zuster, nou dan zijn wij uitgesproken. We zijn ZEER ZEKER van twee verschillende milieus.
En jij zegt ook, dat je geen last hebt van deze Meisjes, met andere woorden het kan je helemaal niet schelen hoe het met die Marokkaanse meisjes gaat van jou part vallen ze dood. Dus je geeft helemaal niet om je zusters, als je een Marokkaan bent tenminste want na jou verhaal gelezen te hebben, begin ik sterk te twijfelen, zelfs de meest verwesterde jongens praten niet zoals jou.

Dus Nadoria laten we oplossingen voordragen, dan het over en weer beschuldigen van elkaar, bereiken we niets mee.

Je moet begrijpen, dat het pijn doet voor ons als Marokkanen als we onze zusters zo zien, 10 jaar terug had iedereen respect voor de Marokkaanse meisjes, zowel de Marokkanen als de Nederlanders, van de niet Marokkanen hoor je dan, o, wat zijn die Marokkaanse meisjes moeilijk te krijgen en dat soort dingen. Vandaag de dag wordt er openlijk over gepraat, van o van het weekend was ik bij een Marokkaanse meisje en dit en dat, en dat doet pijn, niet omdat we onze meisjes haten of ze geen vrijheid gunnen, maar omdat er zo over ze gepraat word.

Sommige jongens die hier zeggen, ach laat die meisjes doen wat ze willen het is hun leven, die lachen in wezen deze meisjes uit, of willen er zelf van profiteren, want immers bij een Marokkaanse meisje die het pad van God volgt maken ze geen kans, nee ze maken kans bij deze meisjes die een afkeer tegen hun cultuur en geloof hebben, want deze zijn een gemakkelijke prooi voor ze, vergeet niet dat de man van oorsprong een jager is, hij zal altijd kijken naar de makkelijkste prooi. Dit klinkt misschien extreem, maar ik wilde alleen aangeven, dat zulke jongens die dit gedrag van deze meisjes steunen niet het goede willen voor de meisjes, maar ze uitlachen, vooral als iemand een band lek maken erger vind, dan een meisje die haar lichaam verkoopt, immers van die lekke band heeft hij last, maar met dat meisje kan hij het gezellig hebben.

Dus Nadoria waarom maak jij je druk, als jij een goed meisje bent, (wat ik aanneem want ik ga je niet bij voorbaat als slecht bestempelen) immers deze meisjes geven jullie een slechte naam zoals de criminele jongens ons jongens een slechte naam geven.

Ik keur ook het gedrag van sommige Marokkaanse jongens af, die als wilden tekeer gaan, deze jongens zijn ook een schande voor ons.

De groetjes zuster.

ithran

#101
BESTE NADORIA.

IK ZOU HET ERG OP PRIJS STELLEN ALS JE HET ZOU UITLEGGEN,WANT IK BEN OOK OP DIE LEEFTIJD GESTOPT MET SCHOOL,EN IK BEN REDELIJK GOED TERECHT GEKOMEN.

fosychar (Gast)

#102
Aagrib,

Als je werkelijk om de meisjes geeft, dan praat jij hier niet slecht over de Marokkaanse meisjes.

Er zijn inderdaad Marokkaanse meisjes die het slechte pad op zijn geraakt, dat ontkent niemand hier. Het gaat mij op de toon hoe hier over de Marokkaanse meisjes gepraat wordt. Er schuilt een verhaal achter het meisje die het slechte pad op is geraakt. Je kent de situatie van het meisje niet. Als je werkelijk om de Marokkaanse meisjes geeft, dan ging je zoeken waarom zulke meisjes het slechte pad op zijn geraakt. Je ging dan zoeken naar het verhaal erachter. Naderhand was je gaan zoeken naar oplossingen om deze "slechte" meisjes op het goede pad te krijgen. Waarschijnlijk zul je geen oplossingen vinden (maar je weet maar nooit), maar het is een blijk dat je om alle Marokkaanse meisjes geeft. Uit jouw reacties en een paar van anderen zie ik dit helemaal niet terug. Jullie hebben het over "die slechte meiden" waar jullie geen enkel respect voor hebben. Verder hebben jullie over de "nette" Marokkaanse meisjes die een zeldzaamheid vormen in Nederland. Kortom, jij en die anderen zijn hier gewoon bezig om de Marokkaanse meisjes zwart te maken.

Jullie blijk voor jullie "liefde"  voor de Marokkaanse meiden (sorry, kan het even niet anders verwoorden), is de pijn die bij jullie opkomt als er negatief over de Marokkaanse meiden wordt gepraat. Ik denk dat hier geen sprake is van "liefde" voor de Marokkaanse meiden, maar sprake van eer. Doordat er negatief over de Marokkaanse meisjes wordt gepraat, wordt de eer van de Marokkaanse gemeenschap aangetast.

Jij begrijpt niet waarom we deze meisjes beschermen. 1 van de reden dat jij dit niet begrijpt, is dat jij onder slechte meisjes andere dingen verstaat dan ik. Jij vindt meisjes die s'avonds over straat lopen slecht (jij spreekt zelfs over rondzwerven--->getuigt van geen respect), ik vind dat niet. Jij vindt rokende meisjes slecht, ikke niet. Roken is een slecht gewoonte, maar roken maakt een persoon niet slecht.

De reden dat ik me druk maak over deze thread, is dat de Marokkaanse meisjes hier weer in een slecht daglicht wordt geplaatst. Ik en ik denk vele andere meisjes hebben constant moeten aanhoren hoe slecht de Marokkaanse meisjes zijn. We krijgen zelfs te horen dat vrouwen duivels zijn, om het vrouw zijn. We moeten ons schikken in ons (nood)lot: we zijn vrouw, dus duivels, dus niet te vertrouwen, dus moet we opgesloten, mishandeld en vernederd worden  en moeten we vooral dom blijven. Voor vele misschien extreem, maar er zijn mensen die dit werkelijk denken, zowel mannen als vrouwen.

Aagrib, omdat de man op een voetstuk wordt geplaats, betekent dit niet dat ik het maar moeten aanvaarden. Omdat een zoon door sommige nog steeds belangrijker wordt gevonden dan een dochter, betekent dit niet dat we het maar moeten aanvaarden.

In het woordenboek staat het volgende over Feminisme vermeld:

het streven naar gelijke rechten voor en gelijkwaardige behandeling van vrouwen en mannen, met name op economisch, juridisch en maatschappelijk terrein.


Mijn conclusie: Feminisme gaat heel goed samen met de Islam.

TOMATISCH

#103
Dank je Aagrib

Eindelijk een jongen die me begrijpt.
De meest jongens die het niets eens met me zijn, niet eerlijk tegenover zichzelf.  Marokanen denken allemaal hetzelfde geloof me.
En aagrib ik blijf bij mijn mening niemand kan er iets aandoen.
IK ben IK en ik bijf ik.

dikke groetjes aan allemaal.

Jasien

#104
Salamoe aleikoem warahmatoe-llah
En toen was het stil.........