marokkaanse meiden overdrijven.

Gestart door anwar, 04/04/2002 om 04:00:22

*****


Citaat van: anwar op 04/06/2002 om 01:24:02
Ik ga vooral kapot als een marokkaanse meid hand in hand met nederlander op straat loopt. Ik zie het als vernedering voor de marokkaanse gemeenschap.  


Zijn Nederlanders untermenschen?

Dora

vernedering???..wat een belachelijk woord!!!

rasoul sws heeft ons aangeraden om buiten de gemeenschap te trouwen...daarom trouwde hij met vrouwen uit allerlei stammen om de stammen dichter bij elkaar te brengen...

*****

Nou, ik volg zijn advies hoor!

IIAwaryagherII

#318
Citaat van: lopende_lach op 16/01/2005 om 17:25:53
vernedering???..wat een belachelijk woord!!!

rasoul sws heeft ons aangeraden om buiten de gemeenschap te trouwen...daarom trouwde hij met vrouwen uit allerlei stammen om de stammen dichter bij elkaar te brengen...
Tsja respect voor die man hoor.
Wij mannen zouden eigenlijk ook uit iedere stam een vrouw moeten huwen, en de vrouw moet niet zeuren en trouw blijven want dat deden de vrouwen van de profeet ook.
Toch LL ?

Dora


Citeer
Tsja respect voor die man hoor.
Wij mannen zouden eigenlijk ook uit iedere stam een vrouw moeten huwen, en de vrouw moet niet zeuren en trouw blijven want dat deden de vrouwen van de profeet ook.
Toch LL ?
Citeer

het verschil zit m in de persoon...al zou jij de helft van zijn persoon willen zijn..dan zou je falen..daarnaast hebben de vrouwen hedendaags toch iets meer nodig dan in zijn tijd...nu is het geen kwestie meer van..ik trouw met jou om je te onderhouden...want dat kunnen we zelf wel...

IIAwaryagherII

#320
Citaat van: lopende_lach op 16/01/2005 om 17:47:37

Citeer
Tsja respect voor die man hoor.
Wij mannen zouden eigenlijk ook uit iedere stam een vrouw moeten huwen, en de vrouw moet niet zeuren en trouw blijven want dat deden de vrouwen van de profeet ook.
Toch LL ?
Citeer

het verschil zit m in de persoon...al zou jij de helft van zijn persoon willen zijn..dan zou je falen..daarnaast hebben de vrouwen hedendaags toch iets meer nodig dan in zijn tijd...nu is het geen kwestie meer van..ik trouw met jou om je te onderhouden...want dat kunnen we zelf wel...
Onzin je zei der net nog dat omdat de profeet uit andere stammen huwde wij zijn voorbeeld zouden moeten volgen.
Het feit dat hij dat gedaan heeft, heeft ook zo zijn redenen vanwege die vijandschap die toen heersde.
Maar als jij zo kort door de bocht beweert dat wij dan zijn voorbeeld moeten volgen moeten wij ook die voorbeeld volgen die ik aangaf.
Polygamie namelijk, wel makkelijk om de shoppen, maar zo werkt het niet.
Spiegel je je zelf af aan de profeet zou je ook met zijn andere daden akoord moeten gaan ;)

Dora

Citeer
Onzin je je zei der net nog dat omdat de profeet uit andere stammen huwde wij zijn voorbeeld zouden moeten volgen.
Het feit dat hij dat gedaah heeft, heeft ook zo zijn redenen vanwege die vijandschap die toen heersde.
Maar als jij zo kort door de bocht beweert dat wij dan zijn voorbeeld moetsen volgen moeten wij ook die voorbeeld volgen die ik aangaf.
Polygamie namelijk, wel makkelijk om de shoppen, maar zo werkt het niet.
Spiegel je je zelf af aan de profeet zou je ook met zijn andere daden akoord moeten gaan ;)
Citeer

jij leest niet..ik zei dat rasoul sws ons dat heeft aangeraden..net zoals hij ons heeft aangeraden om goed voor onze ouders te zijn, om niet boos te worden, om niet te vloeken enz enz enz enz...maar aan jou de keus of je het volgt of niet. ik heb niet beweerd dat omdat de profeet sws meerdere vrouwen huwde en uit andere stammen dat jij dat perse ook moet gaan doen..zijn sahaba hebben dat ook niet gedaan..ondanks dat het trouwe dienaren waren...

mijn punt is dat het geen vernedering is als je van "buitenaf" trouwt...zoals iemand hiervoor beweerde...

IIAwaryagherII

Citaat van: lopende_lach op 16/01/2005 om 17:56:39
Citeer
Onzin je je zei der net nog dat omdat de profeet uit andere stammen huwde wij zijn voorbeeld zouden moeten volgen.
Het feit dat hij dat gedaah heeft, heeft ook zo zijn redenen vanwege die vijandschap die toen heersde.
Maar als jij zo kort door de bocht beweert dat wij dan zijn voorbeeld moetsen volgen moeten wij ook die voorbeeld volgen die ik aangaf.
Polygamie namelijk, wel makkelijk om de shoppen, maar zo werkt het niet.
Spiegel je je zelf af aan de profeet zou je ook met zijn andere daden akoord moeten gaan ;)
Citeer

jij leest niet..ik zei dat rasoul sws ons dat heeft aangeraden..net zoals hij ons heeft aangeraden om goed voor onze ouders te zijn, om niet boos te worden, om niet te vloeken enz enz enz enz...maar aan jou de keus of je het volgt of niet. ik heb niet beweerd dat omdat de profeet sws meerdere vrouwen huwde en uit andere stammen dat jij dat perse ook moet gaan doen..zijn sahaba hebben dat ook niet gedaan..ondanks dat het trouwe dienaren waren...

mijn punt is dat het geen vernedering is als je van "buitenaf" trouwt...zoals iemand hiervoor beweerde...
Nee ik heb het wel goed gelezen en idd, er is sprake van een aanbeveling.
Maar dat zou je ook moeten zien uit de ogen van een toenmalige persoon die in die omstandigheden leefde.
Dus is het welliswaar een verrijking aan de ene kant maar aan de andere kant werd het huwen met andere stammen als een soort strategie gezien voor expantie van het arabisch islamitische ras.
Tenminste tot die interpetatie kwam ik gezien die vijandige omgeving waarin men toen verkeerde.
En nu dat de islam wijd verspreid is, zou in mn optiek ook dit niet meer van toepassing zijn en slechts zoals vele andere gewoonten tijd en plaats gebonden waren.
Dat van vernedering is cultureel en heeft weinig met de islam te maken en daarom vond ik om de profeet meteen als voorbeeld bij te nemen een beetje voorbarig, vandaar ;)

*****

Nu is er ook veel vijandschap overal.

Onderdrukten der aarde, vermengt u! (en laat u niet meer uitspelen tegen anderskleurigen, andersgelovigen, andersculturigen).

Geen gezeik, iedereen lichtbruin.

IIAwaryagherII

Citaat van: m7 op 16/01/2005 om 18:07:09
Nu is er ook veel vijandschap overal.

Onderdrukten der aarde, vermengt u! (en laat u niet meer uitspelen tegen anderskleurigen, andersgelovigen, andersculturigen).

Geen gezeik, iedereen lichtbruin.
niemand houd je tegen veel succes :)

*****

Ja, ik kan toch niet in mijn eentje alles vermengen?Beetje meehelpen allemaal.

Dora

vele gedachtegoed dat men verspreid is gebaseerd op cultuur..maar zij verspreiden het alsof het vanuit het geloof komt. dus het is wel degelijk belangrijk dat je men duidelijk maakt dat juist vanuit het geloof meer respect en toenadering wordt gezocht van verschillede rassen.

wat betreft de strategie van de profeet dat is juist. het was inderdaad om de islam tot andere stammen te "introduceren"en vijanden tot vrienden te maken. maar wat is daar verkeerd aan?. tegenwoordig zie ik ook niet veel begrip, respect en liefde tussen verschillende gemeenschappen....

IIAwaryagherII

Citaat van: m7 op 16/01/2005 om 18:10:41
Ja, ik kan toch niet in mijn eentje alles vermengen?Beetje meehelpen allemaal.

Nee dank je een onderdrukte volkje moet zich juist verenigen en niet verspreiden.
Veel succes in je eentje, wie weet want veelal hebben enkelingen een geschiedenis geschreven.

Dora

Citaat van: m7 op 16/01/2005 om 18:10:41
Ja, ik kan toch niet in mijn eentje alles vermengen?Beetje meehelpen allemaal.


geloof me schat..je bent niet de eerste en zeker niet de laatste...

ik moet je teleurstellen..want de liefde van een arifie heeft me knock out geslagen...

misschien in het volgende leven...:)

*****