marokkaanse meiden overdrijven.

Gestart door anwar, 04/04/2002 om 04:00:22

naima (Gast)

#150

CiteerHallo,

Ik ben het in grote lijnen eens met de reacties wat betreft de Marokkaanse meisjes, het gaat echt de verkeerde kant op, ze hebben voor niemand respect meer, gaan met elke nationaliteit om etc. En de kleding dracht, vreselijk hiermee hebben ze de Nederlandse meisjes mee overtroffen en het ergste van alles, als jij ze erop aanspreekt als hun broeder, dan vallen ze je aan, want dan ben je ouderwets en je wilt de meisjes onderdrukken, dit om hun gedrag goed te praten en nog verder in de ..... te zaken. Ik vindt het echt triest hoor, en dan het praaten over die vrijheid, ze zouden geen vrijheid hebbeb een jongen zou als mogen en zei niet, nou ik begrijp wel waarom, als je ze los laat gaan ze als wilden te keer. Daarom heb ik besloten om een meisje uit marokko te trouwen, die zijn tenminste niet erg als deze, deze hier hebben hub marokkaanse cultuur veruilt voor de westerse.

anwar

#151
beste Mensen,


Nadoria begrijpt ons wel, Maar ze wil ons alleen gek maken, denk ik.

NOGMAALS,  MAROKKAANSE MEIDEN OVERDRIJVEN TEN OPZICHTE VAN ALLE ANDERE MEIDEN.

seloua

#152
Salaam,

Er zijn inderdaad marokkaanse meiden die overdrijven!Eerlijk gezegd kan ik zo een voorbeeld noemen van iemand die we allemaal wel kennen maar ik doe het maar niet.Een marokkaans meisje proeft een keer van de vrijheid en ze denkt meteen dat ze alles zou kunnen en mogen.Het is volgens mij wel zo dat als ze een keer van haar ouders de gelegenheid zou krijgen om halfnaakt te lopen,zouden ze dat gegarandeerd doen.Gelukkig zijn er ook marokkaanse meisjes die gewoon op een goede manier goed gekleed zijn.Het betekent dus niet dat ik ze allemaal over een kam scheer.Dat zeker niet,er zijn hamdoelilah nog steeds meisjes die weten wat respect betekent en die zich schamen voor ouders en natuurlijk voor Allah(swt).:))

anwar

#153
Beste seloua,


juist je begrijpt het precies.



de groeten,

Soraya (Gast)

#154
Hoi allemaal,

Zoals ik al eerder heb gezegd vind ik ook dat marokkaanse meisjes overdrijven. Maar dat komt ook omdat we misschien meer op ze letten. We zijn het niet gewend dat er een marokkaanse meisje in een discotheek zien en waarschijnlijk als je haar ziet dat je juist op haar gaat letten.

groetjes Soraya

aith_mhand_u-yihya

#155
De kans is groter dat Marokkaanse meisjes die van huis uit geen vrijheid kennen, juist ontspoord raken, omdat ze de vrijheid die ze dan een keer krijgen of aanpakken (hier bedoel ik "dingen stiekem doen") niet aankunnen. Ze kunnen dan hierin ver gaan en kunnen dus hierin overdrijven. Dit geldt ook voor de Marokkaanse jongens. Sterker nog dit geldt voor ieder mens!!!!!!!!!!
Ik zal een voorbeeld noemen, die trouwens zowel op jongens als meisjes slaat, van welke nationaliteit dan ook: een persoon die van huis uit heeft meegekregen dat hij geen alcohol mag drinken, kan als hij een keer de gelegenheid hiervoor krijgt gelijk te veel alcohol in een keer tot zich nemen. Hij kan dit doen, omdat er misschien geen ander gelegenheid komt dat hij alcohol kan nemen of die ander gelegenheid laat lang op zich wachten. Als resultaat is dat hij stomdronken wordt, zich misschien misdraagt en de volgende dag met een kater rondloopt. Een ander persoon die deze vrijheid van alcohol drinken wel kent, kan minder geneigd zijn om teveel alcohol in een keer te nemen, omdat deze persoon weet, dat er nog een andere gelegenheid zal zijn dat hij alcohol tot zich kan nemen.

Dit is geen argumentatie voor het drinken van alcohol (mensen moeten zelf de keuze maken of ze alcohol willen drinken of niet). Het is maar een voorbeeld, waar ik iets duidelijk probeer te maken.

Aagrib (Gast)

#156
Azul aith mhand u-yihya,

Dit kan bij mij echt niet in wat jij verteld, zoals ik je al verteld hebt, meisjes die te veel vrijheid hebben gebruiken dit als excuuses voor hun daden.

Wat ik uit jou verhaal ook opmaak is dus geef de meisjes en jongens maar de volledige vrijheid.

Dan zijn we helemaal ver weg, want dan word het een zooitje, alles heeft zijn grenzen, zo zijn er grenzen vanuit het geloof en cultuur zoals ook een land grenzen heeft. En de mens heeft ook grenzen, dus deze therorie wat jij aanhaalt zal alleen maar averechts werken, dus als een meisje rook, uitgaat, vriendjes heeft, opvalledde kleren draagt, dan wil jij dus dit met goedkeuring van de ouders.

God heeft ons gezegd, dat alles we monkaar zien, dat we die moeten bestrijden, niet stimuleren, en dat is precies wat jij bedoelt stimuleren van de monkaar, sorry hoor, daar heb ik geen enkle begrip voor.

Groetjes.

fosychar (Gast)

#157
Aagrib,

Het is nu wel duidelijk dat jij jouw motto "Marokkaanse meisjes overdrijven als ze vrijheid krijgen", als excuus gebruikt voor je standpunt om de meisjes maar kort te houden en hen te onderdrukken.

Geldt niet alleen voor jou, maar ook voor paar andere forumleden.

anwar

#158
Beste fosychar,


Laat Aagrib met rust, dat is toch zijn mening. Of voel je je ook eigen aangesproken.



sraam anwar,


fosychar (Gast)

#159
"Laat Aagrib met rust, dat is toch zijn mening."

Hoezo? Is een mening geven alleen voor de man weggelegd?

"Of voel je je ook eigen aangesproken."

Door de uitspraken die Aagrib en jij hier plaatsen, kan ik in mijn persoonlijke ontwikkeling geremd worden. Niet alleen ik, maar vele andere meiden. Er zijn meisjes die door dit gepraat, niet de mogelijkheid krijgen om te studeren, niet aan activiteiten deel mogen nemen, niet naar voorstellingen, evenementen, bioscoop en andere festiviteiten (zoals Amsawadh) kunnen gaan, geen carriere kunnen maken etc.

anwar

#160
Beste fosychar,


Nu overdrijf je weer. Sorry, dat ik het moet zeggen hoor. Maar dat is gewoon zo.

Hoezo geremd worden? Als je denkt dat je goed bezig bent. Dan ga je je eigen niet druk maken om onze reacties.

Er zijn meiden die ons gelijk geven, dus wat je zegt is gewoon onzin.


de groeten,

fosychar (Gast)

#161
"Nu overdrijf je weer. Sorry, dat ik het moet zeggen hoor. Maar dat is gewoon zo.

Hoezo geremd worden? Als je denkt dat je goed bezig bent. Dan ga je je eigen niet druk maken om onze reacties."

Less mijn bovenstaande tekst nog eens. Daar vind je het antwoord. Het gaat mij om de INHOUD van de uitspraken en niet om de PERSOON die het geplaatst heeft. Zulke uitspraken die jij hier plaatst, worden door vele Marokkanen geuit. Vele ouders houden hun dochter kort, omdat ze geloven in de stelling "Marokkaanse meisjes kunnen niet met vrijheid omgaan" en/of bang zijn voor de reputatie van hun dochters.


sarah_19

#162
na het lezen van al deze reacties vraag ik me af wat jullie in Europa doen.  Zelf ben ik half belgisch en half marokkaans, ik heb een bepaalde vrijheid en gedraag me goed, zover ik het zelf weet.  Ik vindt dat als je in Europa gaat wonen je je eigen cultuur mag meebrengen, maar je moet er niet in overdrijven.  Vinden jullie het dan heel normaal dat een vrouw een hele dag opgesloten zit en haar enige hobby het huishouden is...  sorry maar dat klopt niet, een vrouw is een mens, een mens is niet gemaakt om onderdanig te zijn, de vrouw dus ook niet.  
Al loopt een meid halfnaakt in een discotheek rond, so what als dat haar manier van kleden is, als ze zich zo goed voelt, laat haar doen.  Rookt ze, de meeste jongens roken ook, waarom de meisjes niet?  Loopt ze hand in hand met een nederlander op straat, so what, je bent toch naar Nederland gekomen, maakt het die jongen minderwaardig dat hij nederlander is soms?
Ik vind dit een vorm van discriminatie.  Ik ben geen grote voorstander van 'de emancipatie van de vrouw', maar ik vindt dat de meiden meer rechten mogen hebben in het marokkaans milieu.
wat ik me afvraag is, hoe zou de wereld zijn zou men de man in de vrouw haar plaats zetten.  Mijn gedacht: het zou uit de hand lopen!
groeten


Gert

#163
Ik ben bezig geweest deze discussie door te nemen. Ik wordt nogal 'onpasselijk' van sommige teksten. Ik heb al verschillende 'antwoorden' opgesteld en steeds weer kom ik uit op een resultaat wat ik niet waardig vind om ook te plaatsen. Vooralsnog wil ik alleen maar aangeven dat ik voor het merendeel achter de teksten van Fosychar sta.

Even wat 'zomaar, voor de vuist weg' reacties:
tekst:
--------------------------------------------------------------------------------
Aagrib - (Gepost op: 04/05/01 om 01:47:01)
Nadoria,
 (knip)
A)  Jongens en Meisjes moeten zich allebei houden aan de Islam, alleen gaat dit onderwerp over de ontspoorde Marokkaanse meisjes en niet over de Jongens, maar jij betrekt er steeds de jongens erbij en dan wordt het jongen tegen meisje verhaal.
B)  Waar ik me aan erger aan jou en andere meisjes, is dat ik het gevoel heb, dat jullie deze slechte meisjes beschermen, waarom bescherm ik als jongen de slechte jongens niet. Die veroordeel ik ook, het is niet goed wat ze doen.
(knip)  
C)  Je moet begrijpen, dat het pijn doet voor ons als Marokkanen als we onze zusters zo zien, 10 jaar terug had iedereen respect voor de Marokkaanse meisjes, zowel de Marokkanen als de Nederlanders, van de niet Marokkanen hoor je dan, o, wat zijn die Marokkaanse meisjes moeilijk te krijgen en dat soort dingen. Vandaag de dag wordt er openlijk over gepraat, van o van het weekend was ik bij een Marokkaanse meisje en dit en dat, en dat doet pijn, niet omdat we onze meisjes haten of ze geen vrijheid gunnen, maar omdat er zo over ze gepraat word.
(knip)
--------------------------------------------------------------------------------
reacties:
A) MOGEN zich allebei aan de Islam houden. Jongens horen blijkbaar niet graag over de dingen die ZIJ verkeerd doen, ze horen liever over dingen die de MEIDEN verkeerd doen (in hún ogen).
B) Meiden, 'goede' én 'slechte' hebben meer 'bescherming' nodig omdat hen bepaalde dingen zwaarder aangerekend worden. Misschien moeten zij 'onderling' de vrijheid hebben/krijgen om hún plaats in deze discussie te bepalen.
C) Jullie, Aagrib en gelijkdenkenden, zouden moeten begrijpen dat het voor andere mensen nét zo zeer pijn doet als er op gelijke wijze of zelfs in nog fellere bewoording over ALLE meiden (dus ook de niet-marokkaanse) 'gepraat' wordt.


tekst:
--------------------------------------------------------------------------------
Fosychar (Gepost op: 04/05/01 om 03:26:23)
Aagrib,
Als je werkelijk om de meisjes geeft, dan praat jij hier niet slecht over de Marokkaanse meisjes.
--------------------------------------------------------------------------------
reactie:
Als Aagrib, en andere gelijkdenkenden, om mensen geeft, praat hij niet slecht over WELKE MEIDEN dan ook. Dan leest hij de teksten van Fosychar nog eens door en probeert te begrijpen wat deze bedoelt......

Groeten, Gert.


Gert

#164

Sarah,

Daar gaat het om, om je eigen gevoel. Het is jouw leven, jou verantwoording, jou geloof, hoe je dat ook in wilt vullen. Je zult uiteindelijk zelf de 'eindverantwoording' dragen.

"Zelf ben ik half belgisch en half marokkaans, ik heb een bepaalde vrijheid en gedraag me goed, zover ik het zelf weet. "