marokkaanse meiden overdrijven.

Gestart door anwar, 04/04/2002 om 04:00:22

Berberin

#15
Als ik dit lees dan lijkt het wel alsof wij meiden niet meer weten wat we op deze aardschijf doen. Nou heren wees maar niet ongerust hoor het komt allemaal weer goed. Het komt inderdaad voor dat sommigen meiden als beesten tekeer gaan maar er komt een moment in hun leven dat ze toch zich zullen afvragen of het dat nou is wat ze willen en dan komt zo'n meid vanzelf wel weer tot inkeer. Voor een ieder in ons leven is er een onderzoeksfase en dat geldt ook voor de heren. Het is maar of je het overdrijven vindt. Niet iederen kan omgaan met de vrijheid die hij/zij heeft. Als je in een standaard marokaans gezin opgegeroeid bent en je komt in aanraking met de westerse maatschappij dan moet je ook maar hiermee om zien te gaan. Voor sommigen is het gewoon erg moeilijk. Thuis leef je een ander leven als dat je buiten in de westerse maatschappij doet. Niet iedereen kan daar zijn balans in vinden. Wat is er mis met de klederdracht van de meiden. Iedereen kan zich toch kleden hoe hij/zij wil. Als je als jonge griet rondhuppelt dan ben je meestal nog onzeker en wil je je zekerheid tonen door bijvoorbeeld je figuur te laten zien door provocerende kledij te dragen maar er komt een fase in je leven dat je dat helemaal niet belangrijk vindt wat anderen van je vinden en dan zul je de kleding dragen die je gewoon echt lekker vindt zitten.
Ik vind ook heren dat jullie niet gelijk een oordeel moeten hebben over het uiterlijk van de damens want dat is misschien wel wat jullie als eerste zien maar uiteindelijk gaat het wel om dat innerlijk want dat bijft het langst.
Soms kan een meid er heel uitdagend uitzien maar dat betekent nog niet dat het een lellebel is. Uiterlijk is maar schijn.
Je zou je veel meer moeten verdiepen in wat zo'n meid bezighoudt en hoe ze staat in dit leven. Ga eens een keer volwassen gesprek aan met een marokaans meisje. Ze zal je niet bijten en ze zal niet gelijk van je verwachten dat je met haar gaat trouwen!

mitalsi

#16
Azul,

Ik ben hellemaal mee eens Hammu.

Tannmirt,

Aagrib (Gast)

#17
Berberin,

Wat ik uit je verhaal kan opmaken is, je zegt ze zijn aan het uitproberen en later komen ze weer het goede pad op. Nou zal ik je wet vertellen, dit soort meisjes, die proberen die komen nooit terug op het rechte pad. Van het een komt het andere en uiteindelijk belanden ze op straat, ik zal maar niet verder gaan, je weet wel wat daar van komt.

Je zegt, dat je eens met zo een meisje moet gaan praten, nou dat heb ik eerder gedaan, weet je wat voor reactie je krijgt, woorom meisje wel en jongen niet, gaat je niets aan, je bent ouderwets etc. Hoe wou je met zo een meisje praten.

Je zegt ook, dat met de kleding niets mis is, heb je gezien wat voor kledig ze dragen, vooral in de zomer, ik schaam me ervoor.

Vroeger hoorde je niets over de Amazigh meisjes, iedereen had respect voor ze, je hoorde van de nederlanders, die marokkaanse meisjes zijn moeilijk te krijgen en nu, elke keer kommen ze met een verhaal, ik heb een marokkaanse meisje dit en dat en dat doet ons pijn als marokkaan zijnde, dat er zo over onze meisjes wordt gepraat!! Natuurlijk zijn niet alle marokkaanse meisjes zo, maar de meeste toch wel hoor.

Nou Berberin, ik hoop dat je niet boos op me bent en me begrijpt.

Amzaa.


:-(

anwar

#18
Beste Aagrib,

Ik ben helemaal mee eens. Want het begint meestal bij kleding, Dan horen ze van de nederlanse vriendinnen. He fatima "jij bent echt modern". Volgende stap is. Ik neem een marokkaanse vriendje. Volgende stap is mensen zijn allemaal hetzelfde. Ik neem met een nederlander of met een neger. Zo gaat het verder.

Zo zag ik een keer een mooie marokkaanse meid met een hoofddoek hand in hand met een neger.

Wallah ik kreeg een schok. Ik geen echt kapot. Wallah,

sraam anwar,

aith_mhand_u-yihya

#19
Ik vind het werkelijk triest hoe bepaalde mensen hier over de Marokkaanse meisjes denken. En ja, ik heb het goed gelezen. Ze hebben het niet over ALLE maar over VEEL en de MEESTE Marokkaanse meisjes. Of dat wat uitmaakt. Het komt er gewoon op neer dat deze mensen een lage dunk hebben van de Marokkaanse vrouwen (want veel en de meeste betekent nog altijd iedereen met uitzondering van..., kortom het gros). Voor deze mensen een tip (aangezien het toch vooral de mannen zijn die zonodig negatief commentaar moeten leveren): begin bij jezelf. Benader de Marokkaanse vrouwen met respect (en respect zul je dan ook van hen krijgen), beoordeel hen niet (te snel) en weet dat de Marokkaanse jongens een zeer lange weg te gaan hebben voordat ze zich met de Marokkaans meisjes kunnen meten (denk maar aan studie, omgaan met verantwoordelijkheid en respect voor de medemens).

Men schaamt zich voor de Marokkanse meisjes. De jongens die zich voor hen schamen moeten maar eens dit nagaan: misschien schamen de Marokkaanse meisjes zich kapot voor het gedrag van de Marokkaanse jongens. Even alle vooroordelen op een rij: herrieschoppers, het lastigvallen van vrouwen, vroegtijdige schoolverlaters, nietsnutten, rondhangend jeugd, gewelddadig, drugsdealers, pooiers, hoerenlopers, mannelijke hoeren (jazeker, zij verkopen ook hun lichaam).

Even voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat alle Marokkaanse jongens zo zijn, maar dit wordt wel over hen gezegd. Ik wil even hier alleen duidelijk maken dat de Marokkaanse jongens eerst maar naar hen zelf moeten kijken en aan hun reputatie moeten werken voordat ze hier negatief commentaar leveren op de Marokkaanse meisjes.

ithran

#20
aith mhand u-yahya.
Wat dacht je van geen enkel meisje benaderen totdat je gaat trouwen.
inderdaad er zijn veel slechte mannen,maar toen deze man gewoon zijn werk aan het doen was toen kwam daar ja wie kwam daar een vrouw ,met haar lichaam alleen nog maar bedekt door een rok en een topje ter grootte van een beha,en ja hoor van het een kwam het ander,en raad eens wie als eerste in dit hele gebeuren verantwoordelijk word gehouden ja ja de vrouw.
Laten we er niet omheen draaien een vrouw heeft van god vrijheid gekregen ,en wat wil zei ja ja democratie.
Dan gaan deze meisjes trouwen ,en dan willen ze gaan werken ,en dan krijgen zij kinderen   "schat we nemen een oppas,want ik moet aan mijn carriere denken",en wie is er verantwoordelijk voor het feit dat de kinderen allemaal hun eigen sleutelbos hebben ,en zelf uitmaken wanneer ze thuis komen ja   jaaaaaaaaa   de vrouw en niet de man.
waa kuulilmuminat yugthuthna min absarihin wa yahufuthna furudjihin wa laaa yubdina zinitahuna illa ma tahraha miha walyuthribuna bi ghumurihin 3ala djuyubihin.
ja de islam is voor sommige mensen moeilijk te begrijpen ,deze dames zijn het er niet mee eens met wat er in de koran staat ,maar dat durven ze niet toe te geven nee ze hebben een slim trucje overgenomen van de marokkaanse regering ze verstoppen zich achter de islam.

salaam u alaikum

ithran

#21
Even alle vooroordelen op een rij: herrieschoppers, het lastigvallen van vrouwen, vroegtijdige schoolverlaters, nietsnutten, rondhangend jeugd, gewelddadig, drugsdealers, pooiers, ****enlopers, mannelijke ****en (jazeker, zij verkopen ook hun lichaam).

ik snap niet wat schoolverlaters in dit rijtje doet,,,,,als we allemaal arts waren dan was de wereld vergaan.
ik heb nog nooit een marokkaan gezien die vrouwen met hun al hidjaab lastigvalt !!!!!!
zonder deze vrouwen waren er geen pooiers ,hoerenlopers, mannelijke hoeren.
nietsnutten is een groot woord.
herrieschoppers????????????????
rondhangende jeugd komt door de oversteek van marokko naar nederland.
ik begrijp uit deze zin van jou dat jij deze paar dingen die jij opnoemde erger vind dan die dames die democratisch wensen te leven.
nou ik dacht het niet.
salaam u alaikum.

fosychar (Gast)

#22
Ithran,




"ik heb nog nooit een marokkaan gezien die vrouwen met hun al hidjaab lastigvalt !!!!!!"


Jij niet, maar ikke wel. Ik heb het vaak genoeg gezien; niet alleen de ongetrouwde vrouwen met een hoofdoek worden lastiggevallen, maar ook de hoofdoekdragende getrouwde moeders met een kind aan hun hand, worden lastiggevallen. Ik hoor ook sommige hoofddoekdragende meisjes/vrouwen klagen over het lastigvallen van Marokkaanse mannen.

Een hoofddoek dragen, geeft geen garantie dat de vrouw niet meer lastiggevallen wordt.







fosychar (Gast)

#23
Ithran,


En ja, ik schaam me ook soms voor het gedrag van bepaalde Marokkaanse jongens. 1 ervan zijn de uitspraken (o.a die van jou) die hier op deze thread zijn geplaatst. Een ander is het telkens moeten aanhoren van meisjes dat ze constant lastiggevallen worden door Marokkaanse jongens. Waar ik me ook voor schaam is het moet aanhoren en aanschouwen dat de penitentiare inrichtingen vol zitten met Marokkaanse mannelijke gedetineerden.



Farid

#24
Asalaam aleikum broeders en zusters,

Als we nu allemaal de juiste weg zouden bewandelen zouden we die problemen niet tegenkomen, maar helaas kunnen we in deze huidige maatschappij er niet over spreken. We zouden ipv met onze vingers te wijzen naar onze vrouwen en mannen, eens goed nadenken hoe het probleem aan te pakken. Dit probleem is overal te zien in Europa, we zouden ons beter moeten opvoeden.
De opvoeding gebeurt allemaal bij onszelf en in je huis.

Je bent zelf bewaker van je geloof en het verspreiden ervan naar anderen. Onze geliefde profeet Mohammed (s.a.w., moge Allaah hem prijzen en vrede schenken) heeft immers gezegd:

"Het onderwijzen van een vrouw is het onderwijzen van een volk, van een natie."

Intelligente moeders en echtgenotes weten al lang dat de ontwikkeling van een evenwichtig, Godvrezend medemens binnen het gezin ligt. Als een vrouw de betekenis van de heilige Qor'aan inziet en de man daarbij het goede voorbeeld geeft, dan komt er harmonie binnen onze gezinnen. Degenen die leren de salaat (het islamitisch gebed) op tijd te doen, die zullen worden aangesproken door de liefde tot de heilige Qor'aan. Zij krijgen liefde voor het zoeken van kennis.

Wa salaam aleikum


Metalsia

#25
Azul allemaal!!

Hartelijk bedankt farid voor jou heerlijke reactie en alle anderen die zo'n mening hebben, Ik repecteer ieders mening maar bij sommige reacties heb ik niet eens de moeite genomen om ze te lezen( ze zijn zo voorspelbaar)!

Ik vraag me steeds af WAAROM !!!!!
ja ! Waarom zo negatief????????

Allah iouwenkoem,

Farid

#26
Als iedereen zich meer zou bezig houden met het geloof ipv met alle andere onbenulligheden.Dan zou men hier veel wijsheid in vinden die we kunnen gebruiken om ons te organiseren en te evolueren als mens. Dan zouden onze broeders en zusters in harmonie leven. Ik weet dat het niet gemakkelijk is, maar wat had je dan verwacht, je krijgt niet iets zonder niets te doen.


anwar

#27
Beste vriend aith mhand u-yihya,



Men schaamt zich voor de Marokkanse meisjes. De jongens die zich voor hen schamen moeten maar eens dit nagaan: misschien schamen de Marokkaanse meisjes zich kapot voor het gedrag van de Marokkaanse jongens. Even alle vooroordelen op een rij: herrieschoppers, het lastigvallen van vrouwen, vroegtijdige schoolverlaters, nietsnutten, rondhangend jeugd, gewelddadig, drugsdealers, pooiers, ****enlopers, mannelijke ****en (jazeker, zij verkopen ook hun lichaam).

dit was jouw reactie.


Volgens mij begrijpen je deze onderwerp nog steeds niet. Het gaat nu over marokkaanse meiden. Tuurlijk hebben ook de marokkaanse jongens negatieve punten. Wij proberen de marokkaanse meiden ook niet zwart te maken. Maar het onderwerp gaat erover. Dus moet je je eigen aan het onderwerp aanpassen. Want jouw onderwerp gaat over marokkaanse criminelen en niet over normale jongens. Maar we praten wel over gewone marokkaanse meiden. Ik hoop het dat je het begrijpt en niet boos op mij wordt.

En trouwens ithran ik ben helemaal me je eens.

sraam anwar,

Youssef

#28
Allah Oulakhbar :o

fosychar (Gast)

#29
Anwar,

Natuurlijk gaat dit onderwerp over Marokkaanse meiden, maar een onderwerp die niet eens geplaatst had moeten worden. Dat er zulke meisjes bestaan, zal ik zeker niet ontken, maar ik vind het onterecht om te spreken van de meeste Marokkaanse meisjes. Er zijn op dit forum wel meerdere threads geplaatst waarin de Marokkaanse meisje/vrouw in een slecht daglicht wordt geplaatst. Ik zie het nut er niet in om zulke threads te openen en "discussies"te houden hoe slecht de Marokkaanse meisjes wel zijn. Het is onterecht, omdat de meeste meisjes niet op het slechte pad begeven. Zulke onderwerpen zorgen alleen voor een groter kloof tussen de meisjes en de jongens. Wat heb je eraan om hier je Marokkaanse zusters aan te vallen en over hen slecht te spreken. Hoe denk je dat de Marokkaanse meisjes over jou en je medestanders gaan denken? Ik verzeker je, niet veel goeds.