marokkaanse meiden overdrijven.

Gestart door anwar, 04/04/2002 om 04:00:22

Hatim

#105
Lieve Zusters en Broeders,

Nogmaals, ik reageer op de stelling, dus als ik negatief overkom, heeft het te maken met de stelling, als de stelling was van:  Succesvolle nette Maarokkaanse meiden zijn er ook"  dan had ik daar ook anders op gereageerd, ik weet hues wel dat die er zijn, (in mijn omgeving minder, maar goed ze zijn er)  de stelling gaat over "marokaanse meiden die overdrijven, bij het in praktijk brengen van hun vrijheid" En ik reageerd op dat stuk van de stelling, en ik deel met jullie de negatieve gedachten, die ik meegemaakt heb, en die mij aan het denken heb gezet, het is toch flauwekull om te zeggen dat mannen zoiets zeggen omdat hun eer aangetast is, ik zeg dit omdat  het pijn in mijn hart doet, en omdat ik van onze moslim vrouwen hou, als het me niets kon schelen, zou ik dan nog de tijd nemen om deze lange berrichten te typen??, en wat Fosy zegt, dat ze het normaal vind dat ik geen fatsoenlijk vrouw kan vinden, ik moet echt om je lachen, maar goed dat kun jij niet weten, Fosy benadrukt dat vrouwen van me afkeren als ze mijn verhaal zouden horen, moeten ze vooral doen, dat is dus wat je noemt, de problemen niet erkennen en blind door het leven te gaan.  De problemen zijn er en we moeten de feiten onder ogen zien, loop eens door amsterdam, en kijk eens goed om je heen, dan zie je genoeg ellende, dus als ik rekening hou met die ellende, dan keren nette meiden zich van me af, in dat geval!!!  ze hebben dus liever iemand die blind is voor dat soort dingen.

Weet je waar ik me aan stoor, dat meiden meteen in de tegen aanval gaan als we het hebben over het onderwerp, dames verdedig jezelf niet zo, omdat dit probleem zich echt voordoet heeft het gewoon geen zin  om in de verdediging te gaan, ik ga net zo min in de verdediging als je zou zeggen dat veel Marokkaanse jongeren crimineel zijn, deze stelling klopt ook, we weten allemaal dat er goede jongens tussen zitten die goed gestudeerd hebben etc..etc..etc....maar goed het feit dat criminaliteit onder Marokkanen groot is, moet erkend worden, en als jet het hebt erkend kun je kijken wat er mis is, maar om meteen die stelling te verdedigen, is verkeerd, en hetzelfde zie ik hier ook terug.  

Marokaanse meiden voelen zich aangevallen, als we het hebben, over een grote meerderheid, die de vrijheid die ze hebben misbruiken, ik vraag me dan af welke discussie is er dan nog mogelijk, als dames van plan waren in de verdediging te gaan en zich beledigd te voelen (uitgezonderd sister Tomatisch) dan hadden we beter deze hele stelling weg kunnen halen.

Het gaat hier niet om jullie  "nette meiden" het  gaat ook niet om "dat er wel of geen nette meiden aanwezig zijn"  het gaat hier om meiden die hun vrijdheid misbruiken, erken dit probleem dan kunnen we verder discusieren, hoe we moeten omgaan met deze dames. Als we maar steeds naar elkaar wijzen en elkaar onderuithalen (zie discussie tussen Hatim en Fosy  :)  dan bereiken we niets.

Even alles op een rijtje:

We weten allemaal dat:

- er ook nette meiden aanwezig zijn.
- we weten ook dat deze stelling niet gaat over de nette Marokkaanse meid
- We weten ook dat dit niet slaat op de mensen in deze forum

Oke die punten zijn nu bij iedereen bekend, zullen we nu verder gaan met de stelling.

Groetjes

Jasien

#106
Salamoe aleikoem warahmatoe-llah

Heel mooie beschrijven broeder Hatim.

Gewaardeerde broeders en zusters,
Willen we het probleem begrijpen.... en vervolgens proberen tot een oplossing zien te komen, dan is het verstandig om emoties en vooroordelen achterwege te laten.....die ons vaak jammer genoeg verblinden voor de realiteit.

En probeer a.u.b om op een mentale niveau te discussiëren.
Succes!!!
Moge Allah(swt)ons leiden en beschermen tegen het kwade, amien.

Jasien
8)

Hatim

#107
Broeders en zusters,

Ik heb dit van een goede vriend, van me, het staat op zijn website, en hij heeft het weer van een zeer nette meid:
Toen ik het las zag ik er raakvlakken in, die voorkomen in ons Marokkanen:


:( Ik begrijp het niet :(


:( Ik zweer het, ik begrijp de jongens van tegenwoordig niet.

Rondhangen op het station, doen of niks hun interesseert.

Beetje fluiten naar de meiden, lang of klein, dik of dun.

Als ze maar omkijkt, ja omkijkt naar hun.

:( Ik zweer het ik begrijp de meisjes van tegenwoordig niet.

'S morgens mooi opmaken, en doen of ze naar school toe gaan.

Om de hele dag, in een andere stad, op het station te staan.

Gebruikt te worden en daarna met een stempel door het leven te gaan.

:( Ik zweer het ik begrijp de ouders van tegenwoordig niet.

Vader gaat na het bidden, kijken op het station of hij iemand ziet.

Moeder gaat langs roddelaars nieuws halen over iemand anders verdriet.

:( Ik zweer het ik begrijp de Marokkanen van tegenwoordig niet.

Waarom elkaar kapot maken!!! en leven in verdriet.




Berberin

#108
Beste mensen,
Ja een ieder heeft hier natuurlijk zijn/haar mening over en daar gaat het natuurlijk ook om. Het valt mij wel op dat men elkaar steeds aanvalt wat volgens mij niet echt de bedoeling is. Een ieder ervaart deze stelling op zijn/haar manier en projecteert deze stelling op zijn/haar ervaringen.
Ik denk dat het aan het niveau van de meid ligt waarop deze stelling van toepassing is. Je hebt inderdaad jonge meiden die net om de hoek komen kijken en die "even" de weg kwijt zijn en als deze onschuldige meiden dan net in de vingers komen van een persoon die "snode" plannen met ze heeft, ja, dan gaat het mis. Dit betekent nog niet dat de dame in kwestie aan het overdrijven is, maar deze dame is gewoon even de weg kwijt.
Als ik zo een beetje om me heen kijk dan zie ik het niet zo zwart in. Tuurlijk zijn er meiden die alles onderzoeken en dan denk ik maar "onderzoek alles en behoud het goede"! Ik weet zeker dat er in ieder mens goedheid schuilt. We zijn allen met een doel in dit leven gezet.
Het feit dat wij Marokkaanse meiden overdreven overkomen is omdat heel veel gebruiken van de westerse maatschappij niet in onze cultuur voorkomen en als wij ons deze gebruiken gaan aanmeten dan komt het gelijk over alsof wij aan het overdrijven zijn maar dat vind ik dus van niet. Ook nieuwe dingen moet je ervaren en dit alles dient wel met beleid te worden gedaan. En aangezien wij niet zomaar doelloze wezens zijn die zomaar op deze planeet zijn neergekwakt denk ik dat het allemaal wel reuze meevalt en dat een ieder wel die een keer een zijweg neemt vanzelf tot inkeer komt.

Hatim

#109
Berberin

Laten we het hopen, we blijven wel positief.

In elke mens schuilt inderdaad een goedheid en een kwaadheid, en ze acteren afhankelijk van de balans van die twee. De een is meer geneigd bewust voor een bepaalde pad te kiezen, de ander kiest onbewust voor dat pad, op de laatste category is er nog hoop, dat ze spijt krijgen en weer de draad oppikken, maar de eerste category is verloren.  We moeten als ouders en aanstaande ouders, onze kinderen begrijpen, en hun iets meegeven, wat bij de eerste category niet meegegeven is, en we moet proberen er voor onze kinderen te zijn als ze ons nodig hebben, we moeten niet te soepel zijn maar ook niet te strak, we moeten een gouden middenweg vinden, en wie weet Zal Allah, onze kinderen alleen het goede pad laten zien, Inscha Allah.

fosychar (Gast)

#110
"Helaas zijn er meisjes die erg "overdrijven". Wat kunnen de oorzaken hiervan zijn en wat kunnen we hieraan doen?"

Als deze thread met deze zin begon, had ik serieus deze vragen proberen te beantwoorden.

Maar helaas werd deze thread met de volgende zin geopend:

"Is dat waar dat marokkaanse meisjes overdrijven als ze vrijheid krijgen?"


Een vraag waar al minachtend over de meisjes wordt gesproken:
de discussie of de Marokkaanse meisjes met vrijheid om kunnen gaan. Deze vraag "heeft" het over DE Marokkaanse meisjes (lees: alle) en niet over sommige meisjes.

Vervolgens zijn de reacties alles behalve positief. De meeste reacties hebben betrekking op alle meisjes die vrijheid genieten of de meerderheid van de Marokkaanse meisjes woonachtig in Nederland. Meisjes die vrijheid hebben genoten of nog steeds genieten, zijn slecht. Het gaat de slechte kant op met de Marokkaanse meisjes, want ze hebben geen respect, willen "modern" zijn....., de prostitutie wordt erbij gehaald, meisjes die s'avonds rondzwerven. Het zit er triest uit voor de jongens om hier een fatsoenlijke vrouw te vinden.

Dit zijn een paar reacties op de vraag:

"Is dat waar dat marokkaanse meisjes overdrijven als ze vrijheid krijgen?"

terwijl het antwoord had moeten zijn:

NEE, DAT IS NIET WAAR!!!!!!!
(hoe kom je in godsnaam tot zo'n vraag).

Dit is de realiteit, Hatim. Marokkaanse meisjes kunnen goed met de vrijheid omgaan; dat hebben ze al bewezen. Natuurlijk zijn er meisjes die niet met deze vrijheid om kunnen gaan, maar dit is een minderheid. De redenen dat bepaalde meisjes niet met de vrijheid om kunnen gaan zijn verschillend. De redenen kunnen de opvoeding, de geestelijke ontwikkeling of  andere omstandigheden zijn.


Ik probeer hier niemand onderuit te halen. Ik probeer alleen aan de mensen die hier heel erg negatief over de Marokkaanse meisjes praten, duidelijk te maken dat ze een vertekend beeld geven en absoluut niet met respect over de Marokkaanse meisjes praten.








Hatim

#111
Fosy ik respecteer jou mening, respecteer jij mijn mening, als we dat nou eens doen, dan hebben we al heel wat bereikt, ik ga mijn mening hier niet meer verdedigen omdat, het al bewezen is dat deze kort bij de waarheid zit, ik heb de reacties van andere Broeders en zusters mogen lezen, en ze erkennen het probleem, dan vind ik dat het onder de daandacht is gebracht, prima toch, kunnen we nu doorgaan met het zoeken naar oplossingen of moet ik mijn fingers hier slijten om jou te proberen te overtuigen dat je dit verwijt moet accepteren, omdat het nu eenmaal een feit is, wij jongens gaan toch vaak uit (op een nette manier)  we gaan naar (optredens en parties)  en wij zijn degene die dingen zien die niet door de beugel kunnen (van bedeide kanten), en dan kom jij met een onzinnge verdediging, maar goed, ik denk dat je echt meent wat je zegt, en dat je van nature zo opgesteld bent, ik zou zeggen ga zo door, want dames als jij, maken de discussie weer leefbaar.

verder moet je niet gaan muggziften over de nederlandse taal, als ik duidelijk aangeef dat ik niet de nette meid bedoel, dan is dat toch duidelijk taal, ga me niet pakken op een zin die ik in alle snelheid heb gtypt, de boodschap van mij is duidelijk.

Verder vraag ik me af wat jou mankeert, dat je zo gefixeerd bent, om je gelijk te halen hier, ik probeer geen gelijk te halen ik probeer hier een hot item discusseerbaar te maken, en om dit onder de aandacht te brengen, maar jij gaat in de verdediging, terwijl ik nu al 10000000000000 maal gezegd is dat het niet om de nette meid gaat, ik heb ook zusjes hoor, ik weet ok wel dat het nette meiden zijn, en ik ken ook vriendinnen van mijn zusjes die ook nette meiden zijn, als ik zeg dat ALLE  Marokkaanse meiden slecht zijn, dan heb ik dus ook over mijn bloedeigen zusjes, kom nou, ga me niet pakken op mijn zinsopbouw, ik wil hier een discussie voeren over iets wat iedereen weet, en wat iedereen erkend als een probleem, ik geef feiten weer die gebaseerd zijn op eigen ervaring, ga me dan niet zeggen dat zo of zus is. ik weet waar ik het over heb, en de meeste lezers hier ook, het is heus geen zeldzame verschijnsel waar we het over hebben. Het leeft, erken het probleem dan kunnen we een nieuw item plaatsen hoe we dit kunnen oplossen.

Wasalaam

anwar

#112
Beste broeders,zusters


Ik heb een paar weken geleden deze deze thread opgestart. En ja hoor het begon gelijk te vlammen hier. We kunnen heel moeilijk met mekaar discuseren blijkbaar. IEDER ZIJN MENING.

Marokkaanse meiden overdrijven!!!!!!!!!!!!

Nou nogmaals Ik heb het absoluut niet over alle marokkaanse meiden. En trouwens, ik denk dat meiden die deze site dagelijks bezoeken absoluut de hierboven thread niets mee te maken hebben.

En we proberen ze absoluut niet zwart te maken of dat we ze haten. Nee, juist omdat we veel van onze marokkaanse meiden houden. We maken alleen zorgen om die meiden.


Sraam anwar,

Hatim

#113
hahahaha anwar  wel een beetje laat he, die excuses  

Thesneketh  timissie, ouscha  throuhath  :)

vertaling voor niet berbers:

Je hebt het vuurtje aangestoken bent toen weggegaan  :)

Wij begrijpen precies wat je bedoelde,

anwar

#114
Beste hatim,


Nee vriend dat is absoluut niet de bedoeling, Dat maak je van.
Ik hoop dat je het niet meent.


sraam anwar,

Hatim

#115
Anwar....hahaha niet zo serieus het was een grap....

tuurlijk meen ik het niet....



fosychar (Gast)

#116
Hatim,

Ik hoef geen respect te tonen voor menigen waar men met minachtend over de marokkaanse meisjes praat.

Ik heb al eerder aangegeven wat ik probeer te verduidelijken, maar als jij dat ziet als mijn gelijk halen dan zijn we uitgepraat.

reema

#117
Sommige Marokkaanse meiden overdrijven inderdaad, maar ik vraag me dan af of je de fout bij hen of bij de ouders moet gaan zoeken. Als je je kinderen opvoedt zonder ooit met hen over godsdienst te spreken, dan kunnen de kinderen daar toch niets aan doen, zeker niet in een Europese maatschappij. Voor hen is die vrijheid en dat overdrijven dan normaal. Je hebt anderen die van kleinsaf met de islam zijn opgegroeid, maar daar heb je minder voor te vrezen, denk ik, omdat die in zekere mate wel weten dat er grenzen zijn die ze niet mogen overschrijden. Er zijn natuurlijk zoals altijd uitzonderingen,

Hatim

#118
Tja ouders.....(ik hoop dat ze ons vergeven)

Nachin

#119
Aagrib,

Je concludeert helemaal fout, ik gebruikte het woord erger om aan te geven dat de schade die jongens aanrichten is vele malen groter dan een hoer. Dus prostitutie is erg en de vernieler is erger. Je concludeert ook uit mijn woorden dat ik totaal niet om de Marokkaanse meisjes geef, dat zijn jou eigen woorden, daar bevind ik mee helemaal niet in en bovendien is je reactie daarop ronduit belachlijk. Wat heeft mijn nationaliteit te maken met wat ik van dit onderwerp vind? Je maakt van een vlieg een olifant en zo te zien spelen je emoties daarin een belangrijke rol.
Je probeert een beeld van mij te schetsen en ik kan je vertellen dat je helemaal naast zit, je mag nog een keer proberen, je kansen zijn bijna op.

Als je werkelijk om die meisjes geeft, wat ik blijkbaar in je ogen niet doe, waarom probeer je niet hier wat aan te doen? Waarom roep je hier dat de meeste Marokkaanse meisjes het slechte pad opgaan, terwijl je mening alleen op jou eigen ervaring gebaseerd is? Anderen hebben tegenovergestelde ervaringen en daarop baseren ze ook hun meningen.Wat heb je met je gejammer hier eigenlijk bereikt, niks. Ik ben meer geinteresserd in de oorzaken, want als wij daarover discussieren dan zijn wij een stapje verder. Ik heb in mijn eerder bericht aangeven wat de  mogelijke oorzaken kunnen zijn, blijkbaar ben je daar niet geinteresserd , wat ik overgens jammer vind.

Als wij alleen de foutieve stelling hier als discussiepunt hanteren dan zijn wij gauw uitgepraat. Iedereen is het mee eens dat er werkelijk dames zijn die overdrijven en het slechte pad bewandelen, en dit is een kleine minderheid die in mijn ogen slachtoffers zijn van verschillende oorzaken en mannen zijn daar een voorbeeld van. We moeten verder, en niet 10 keer dezelfde argumenten herhalen, daar zit niemand op te wachten.