ER MOET EEN FILM KOMEN OVER ABDEL KRIM EN AMEZIANE

Gestart door Ifri, 11/04/2011 om 23:26:21

Ifri

JULLIE LEZEN HET GOED

IK WORDT DAAR ECHT BOOS OM

WAAROM IS IEDEREEN ZO PASSIEF

WAAROM IS IEDEREEN ZO STIL

WAAROM IS IEDEREEN ZO BEZIG MET DUNYA DUNYA

BESTE BROEDERS EN ZUSTERS KOM OP VOOR JULLIE RECHTEN

AMAZIGH =====> IS DAPPERHEID


AMAZIGH =====> IS SOLDAAT


JIHAD FI SABILILAH


Er moet een film komen over Abdel Krim El Khatabi zoals Braveheart en Spartacus

Ik ben er zeker van dat deze film een kaskraker zal zijn mits het goed voorbereid wordt

Er moet een duidelijke film komen over Abdel Krim en over Ameziane twee van de grootste MUJAHIDEEN
Dus waar  blijven de Imazighen, bezig met huizen bouwen en hun voorouders vergeten?



SAMADIE

als ik het me goed herinner heb ik een paar jaar geleden iets gelezen over een filmproject over abdelkrim. maar sindsdien ook niks meer van gehoord.

Amando

Elk volk heeft zo zijn verhalen, maar het helpt wel een beetje als Hollywood interesse zou tonen. De oorlog in de rif is relatief onbekend dus dat gaat moeilijker. Als mensen denken aan die tijdsperiode dan denken ze aan Lawrence of Arabia, WO1, ottomaanse rijk etc.

Amdawkel


abrid

Ik heb me ooit laten vertellen dat de maker van Omar Mokhtar (vrijheidstrijder in Libië die Mohammed n Abdelkrim als voorbeeld gebruikte) eigenlijk een film over Mohammed n Abdelkrim wou maken. Echter de Marokkaanse autoriteiten hebben hier een stokje voor gestoken. Dit omdat de strijd van Mohammed n Abdelkrim indertijd is tegengewerkt door de toen heersende sultan.

Ifri

Citaat van: abrid op 14/04/2011 om 12:31:46
Ik heb me ooit laten vertellen dat de maker van Omar Mokhtar (vrijheidstrijder in Libië die Mohammed n Abdelkrim als voorbeeld gebruikte) eigenlijk een film over Mohammed n Abdelkrim wou maken. Echter de Marokkaanse autoriteiten hebben hier een stokje voor gestoken. Dit omdat de strijd van Mohammed n Abdelkrim indertijd is tegengewerkt door de toen heersende sultan.

Zo zie je maar, is dit niet schandalig?

Asrem

Citaat van: Amdawkel op 13/04/2011 om 23:40:56
legionnaire, alleen praat hij hier arabisch
Eigenlijk zou men toen meteen met een berg spandoeken de bioscopen belagen.
Hadden ze waarschijnlijk de media gehaald en wist iedereen hoe schandalig het is dat een amazigh alweer als arabier word neergezet.