Veel kinderen, wapen tegen arabisering

Gestart door Ifri, 15/03/2011 om 08:57:11

Ifri

Wat vinden jullie mensen?

Stel een man krijgt 10 kinderen die allen in het Berbers zijn opgevoed wat denken jullie is dit geen sterke wapen tegen de Arabieren?


.zw.n

Citaat van: Ifri op 15/03/2011 om 08:57:11
Wat vinden jullie mensen?

Stel een man krijgt 10 kinderen die allen in het Berbers zijn opgevoed wat denken jullie is dit geen sterke wapen tegen de Arabieren?


De boeren in Arif gebruiken deze wapen al eeuwen.  Het probleem blijft staan bij Iriffiyen die niet meer in Arif wonen zoals bijvoorbeeld wij.
De vraag is, vindt jij dat Iriffiyen in Holanda ook deze wapen moeten gebruiken tegen het holandesering van hun kinderen? Of moeten wij het karwei alleen aan Iriffiyen die in Marokko wonen waar Darija wordt gesproken?

Botermes

#2
In Arif  baarden ze meer kinderen om een sterkere familie te krijgen tov andere families en stammen in de eerste plaats. Ze leefden als ´alleen de sterksten overleven.´
Je hebt gezien wat veel kinderen baren in Nederland heeft gebracht. Juist daardoor zwerven er zo veel Marokkaanse kinderen  nog s´avonds laat op straat, krijgen ze nauwelijks aandacht van hun ouders.
Riffijnen moeten eens leren inzien dat een kind nemen een hele verantwoordelijkheid is en niet iets dat er gewoon bijhoort. Waarom zwerven  er zo veel Marokkaanse kinderen op straat ? Omdat er thuis zo weinig ruimte en aandacht voor ze is.
Gelukkig is er een dalende lijn in gezinsomvang want veel nieuwe gezinnen willen niet meer zo veel kinderen als uit de gezinnen waar uit zij zelf gekomen zijn.

abrid

Citaat van: Alasian op 15/03/2011 om 12:19:57
In Arif  baarden ze meer kinderen om een sterkere familie te krijgen tov andere families en stammen in de eerste plaats. Ze leefden als ´alleen de sterksten overleven.´
Je hebt gezien wat veel kinderen baren in Nederland heeft gebracht. Juist daardoor zwerven er zo veel Marokkaanse kinderen  nog s´avonds laat op straat, krijgen ze nauwelijks aandacht van hun ouders.
Riffijnen moeten eens leren inzien dat een kind nemen een hele verantwoordelijkheid is en niet iets dat er gewoon bijhoort. Waarom zwerven  er zo veel Marokkaanse kinderen op straat ? Omdat er thuis zo weinig ruimte en aandacht voor ze is.
Gelukkig is er een dalende lijn in gezinsomvang want veel nieuwe gezinnen willen niet meer zo veel kinderen als uit de gezinnen waar uit zij zelf gekomen zijn.

Klopt, macht was een reden om veel kinderen te krijgen. De hoop was dan wel dat het stamhoudertjes moesten worden dus jongens. Sommige mannen scheidden zelfs van hun vrouwen omdat ze alleen meisjes kregen (alleen wisten ze niet dat het aan hun lag). Schande! Een andere reden er was geen anti conceptie behalve de zaken die op de vrouwenmarkten plaatsvonden (details: zie The Ayth Waryagher van D. Hart).

Maar Allasian ik ben het helemaal met je eens over de situatie hier in Europa. Kinderen maken (als je het kan) is makkelijk maar ze goed opvoeden is een tweede.


3ich

Citaat van: Ifri op 15/03/2011 om 08:57:11
Wat vinden jullie mensen?

Stel een man krijgt 10 kinderen die allen in het Berbers zijn opgevoed wat denken jullie is dit geen sterke wapen tegen de Arabieren?


Een man?


Ik vind dit geen zuivere intentie om kinderen te krijgen (beginnen).

Men moet er van bewust zijn en leven. Het belangrijkste is dat we op de eerste plaats mens zijn. Extreem zijn is nergens goed voor. In elke opzicht niet.

Ik denk dat de Arabieren niet onze grootste vijanden zijn. (die hebben overigens andere dingen aan hun hoofd)

.zw.n

#5
Ik lees hier te veel verwesterd gedachtegoed.

Feit blijft dat in Arif meer kinderen baarden dan hier om religieuze, culturele en sociale reden.
Feit blijft dat kinderen in Nederland weinig tijd van hen ouders krijgen omdat hun mama’s buitens het huis werken: geld is belangrijk dan kinderen baren.
Feit blijft dat de zwervende kinderen komen zowel uit kleine als grote gezinnen.

Veel Iriffiyen scheiden zelfs van hun vrouwen omdat ze geen kinderen krijgen of ze trouwen met meerder vrouwen om veel kinderen te krijgen. Kinderen betekent voor hen een gegarandeerd  pension. Het betekent ook dat hun erfenis met name grond niet in de handen van vreemden terecht komt, vandaar is het belangrijk om minimaal een jongen te krijgen i.p.v. alleen meisjes. Veel ouders advieseerden vroeger hun dochters om hun erfenis (grond) aan hun broers te geven.

Botermes

#6
Citaat van: .zw.n op 16/03/2011 om 09:34:29
Ik lees hier te veel verwesterd gedachtegoed.
Irritant hé ? Ik leef met je mee. Heb je wel eens spijt dat je naar NL gekomen bent ? Tja, welvaart is ook niet alles, hé.
Citeer
Feit blijft dat in Arif meer kinderen baarden dan hier om religieuze, culturele en sociale reden.
je kunt er een bredere visie op hebben maar  stamvetes waren dagelijkse realiteit in Arif, en aangezien numerieke overwichten daarbij meestal van doorslaggevend belang konden zijn, is het logisch dat als voornaamste reden op te geven voor het meer krijgen van kinderen. Meer kinderen = grotere familie =  meer kans op overleving = minder kans op onderschatting = meer respect. Al die andere factoren zijn van een ondergeschikt belang.
Citeer
Feit blijft dat kinderen in Nederland weinig tijd van hen ouders krijgen omdat hun mama’s buitens het huis werken: geld is belangrijk dan kinderen baren.
Er zijn dingen waar jij moeilijk over mee kunt praten aangezien jij hier in NL niet bent geboren en of opgegroeid. Het gaat hier niet alleen maar om het baren maar ook om het opvoeden, een taak voor beiden ouders, en juist daarin laten Marokkaanse vaders het vaak afweten omdat ze vinden dat ze als kostwinners al genoeg voor de kinderen doen. Dus geven ze behalve de corrigerende tikken verder vrij weinig aandacht aan hun kinderen. Volgens hen hadden wij het zo veel beter dan zij in hun eigen jeugd gehad hebben.
Er is al heel wat verbetering bij de 2e en 3e generatie vaders te zien. Mijn vader hoefde ik vroeger niet te vragen of hij bij voetbal mee ging rijden als we uit moesten spelen. Dan zegt hij "Qa udji ixassay ra39ar adetsawathagh da i7amman/imaksawan a thchamma". Kinderen noemde hij ook wel eens 'imaksawan', oftwel : herders. Dat hij contributie voor mij betaalde vond hij al meer dan genoeg.
Ik mocht blij zijn want heel veel Marokkaanse kinderen mochten van hun vaders geen lid worden van een sport vereniging. Simpelweg omdat die daar geen geld aan wilden besteden.
CiteerFeit blijft dat de zwervende kinderen komen zowel uit kleine als grote gezinnen.
Een feit blijft dat heel veel van die zwervende kinderen nou net toevallig Marokkanen zijn,die dan ook meestal uit grote gezinnen komen. Waarom dat dan ?
Citeer
Veel Iriffiyen scheiden zelfs van hun vrouwen omdat ze geen kinderen krijgen of ze trouwen met meerder vrouwen om veel kinderen te krijgen. Kinderen betekent voor hen een gegarandeerd  pension. Het betekent ook dat hun erfenis met name grond niet in de handen van vreemden terecht komt, vandaar is het belangrijk om minimaal een jongen te krijgen i.p.v. alleen meisjes. Veel ouders advieseerden vroeger hun dochters om hun erfenis (grond) aan hun broers te geven.
Tegenwoordig weten mensen in Marokko dat meer kinderen juist een garantie is voor alleen maar meer ellende.

.zw.n

#7
Citaat van: Alasian op 16/03/2011 om 21:19:22
Irritant hé ? Ik leef met je mee. Heb je wel eens spijt dat je naar NL gekomen bent ? Tja, welvaart is ook niet alles, hé.  
Wederom een verwesterd gedachtegoed: Imazighen geloven in RMEKTAB (lot). Ik geloof dat mijn aanwezigheid in dit land een reden heeft.Waarom zou ik spijt ervan hebben dan?.   

Citaat van: Alasian op 16/03/2011 om 21:19:22
je kunt er een bredere visie op hebben maar  stamvetes waren dagelijkse realiteit in Arif, en aangezien numerieke overwichten daarbij meestal van doorslaggevend belang konden zijn, is het logisch dat als voornaamste reden op te geven voor het meer krijgen van kinderen. Meer kinderen = grotere familie =  meer kans op overleving = minder kans op onderschatting = meer respect. Al die andere factoren zijn van een ondergeschikt belang.
Wederom een verwesterd gedachtegoed: Als je over een periode praat waar Iriffiyen in stammensysteem leven dan dien jij dit onderwerp in context van stammensysteem benaderen: Elke individu die bij een bepaalde stam behoord, wordt door de stam beschermd ongeacht of die kinderen heeft of niet want zijn broers, neven, oom’s…enz en de regels van de stam beschermen hem van elke bedreiging

Citaat van: Alasian op 16/03/2011 om 21:19:22
Er zijn dingen waar jij moeilijk over mee kunt praten aangezien jij hier in NL niet bent geboren en of opgegroeid. Het gaat hier niet alleen maar om het baren maar ook om het opvoeden, een taak voor beiden ouders, en juist daarin laten Marokkaanse vaders het vaak afweten omdat ze vinden dat ze als kostwinners al genoeg voor de kinderen doen. Dus geven ze behalve de corrigerende tikken verder vrij weinig aandacht aan hun kinderen. Volgens hen hadden wij het zo veel beter dan zij in hun eigen jeugd gehad hebben.
Er is al heel wat verbetering bij de 2e en 3e generatie vaders te zien. Mijn vader hoefde ik vroeger niet te vragen of hij bij voetbal mee ging rijden als we uit moesten spelen. Dan zegt hij "Qa udji ixassay ra39ar adetsawathagh da i7amman/imaksawan a thchamma". Kinderen noemde hij ook wel eens 'imaksawan', oftwel : herders. Dat hij contributie voor mij betaalde vond hij al meer dan genoeg.
Ik mocht blij zijn want heel veel Marokkaanse kinderen mochten van hun vaders geen lid worden van een sport vereniging. Simpelweg omdat die daar geen geld aan wilden besteden.

Voetbal is niet voor alle kinderen goed. Sterker nog, voor sommige kinderen is het af te raden. Zo te zien weet je vader weinig over de opvoeding of je hebt de woorden van je vader niet goed begrepen. Materiele gezien heb jij waarschijnlijk beter jeugd dan je vader gehad, maar emotionele gezien betwijfel ik het. Het is niet voor niets dat de Marokkaanse jeugd in Nederland veel probleemgedrag vertonnen.     


Citaat van: Alasian op 16/03/2011 om 21:19:22
Een feit blijft dat heel veel van die zwervende kinderen nou net toevallig Marokkanen zijn,die dan ook meestal uit grote gezinnen komen. Waarom dat dan ?
Kom met cijfers dat de meeste Marokkaanse probleemkinderen uit groot gezinnen komen, dan kunnen hierover verder praten. Ik constateer juist dat kinderen die uit kleine gezinnen komen vaak probleemgedrag vertonnen.



Citaat van: Alasian op 16/03/2011 om 21:19:22
Tegenwoordig weten mensen in Marokko dat meer kinderen juist een garantie is voor alleen maar meer ellende.
Tegenwoordig kunnen veel mensen in Marokko met name in steden niet eens trouwen (gebrek aan financieel) laat staan kinderen krijgen. Daarnaast zijn de rijken en de middeleklas in de steden behoorlijk verwesterd, dus niet gearabiseerd waardoor ze weinig kinderen krijgen dan hun voorouders.
Wat betreft in het plattenland waar geen stamvetes werkt de Amazighe baarmoeder nog steeds goed. Rarara, hoe is dat mogelijk? 


Amando

'Holandisering van kinderen'

Kifash holandisering? Wij (zeker de 2e en inmiddels 3e generatie) zijn gewoon Nederlanders.

Sommigen doen hier alsof Nederlanders een enge ziekte hebben. En dan wel de mond vol hebben over 'de arabieren die ons niet respecteren'.

Ik krijg soms het idee dat ik hier op een slechte aftreksel van stormfront.org ben terecht gekomen.

Mannetjes met een minderwaardigheidscomplex die absurde dingen uitkramen. Kap nou eens met dat zwart/wit denken en wees een open mens ipv een omgekeerde wilders met het dogmatische karakter van een salafi.

.zw.n

Citaat van: Amando op 17/03/2011 om 22:49:59
'Holandisering van kinderen'

Kifash holandisering? Wij (zeker de 2e en inmiddels 3e generatie) zijn gewoon Nederlanders.

Sommigen doen hier alsof Nederlanders een enge ziekte hebben. En dan wel de mond vol hebben over 'de arabieren die ons niet respecteren'.

Ik krijg soms het idee dat ik hier op een slechte aftreksel van stormfront.org ben terecht gekomen.

Mannetjes met een minderwaardigheidscomplex die absurde dingen uitkramen. Kap nou eens met dat zwart/wit denken en wees een open mens ipv een omgekeerde wilders met het dogmatische karakter van een salafi.

Tazz, minderwaardigheidscomplex: wat is dat?
2e of 3e generatie: je bent een Marokkaan en je zal nooit een Nederlander worden zolang dat de Hollanders je  als een Marokkaan blijven zien en benaderen.  Wilders beweging heeft de ware gezicht van deze samenleving laten zien. Hoe noemt Wilders de 2e en 3e generatie  Marokkanen?
De 10e generatie van joden dachten dat ze ook Nederlanders zijn totdat  de NSB’ers duidelijk lieten zien dat ze een eng ziekte hebben. Hoe is dat mogelijk?
Zigeuners wonen al eeuwen in Europa, maar ze worden nog steeds als buitenstaanders beschouwd. Hoe is dat mogelijk?
… enz
Wie heeft de mond vol over  'de arabieren die ons niet respecteren'?. Het is een valse beschuldiging en typische stormfront.org mentaliteit.

Amando

#10
Dit begint bijna triest te worden. Ik zal je uit je droom helpen. Racisten heb je in elk land. Je noemt de NSB, maar niet het verzet? Wie waren dat dan? Ik dacht Nederlanders, maar misschien marsmannetjes volgens u. Je gelooft of wil geloven dat alle Nederlanders NSB'er/racisten zijn om jouw eigen falen goed te praten. Ironisch genoeg maakt jou dat tot de grootste racist.

Vertel me, waarom zouden 'de Hollanders' (lekker generaliserend weer maar goed jouw hersenhelften kennen kennelijk geen nuance) jou accepteren? Wat heb jij te bieden? Daarbij een volgende breinbreker; Als jij er stellig van overtuigd bent dat je nooit geaccepteerd zal worden, WAT DOE JE HIER? Zoek een plek waar je wel wordt geaccepteerd ipv je hele leven zitten janken in een hoekje.

Ik zie de 2e en 3e generatie zich ontplooien zowel qua karakter en qua leven zijn ze 100% Nederlander. Ze voelen zich helemaal niet thuis in Marokko.

Je hebt altijd uitzonderingen, maar van wat ik heb meegemaakt hebben de meeste broeders die zich negatief uiten jegens de hand die hen heeft gevoed (Nederland) psychische problemen.

Racisten moeten we altijd veroordelen, maar jij als racist staat niet in het recht om een NL racist te veroordelen, dat maakt je een hypocriet figuur die een karikatuur maakt van zichzelf.

Tannemirt!   




.zw.n

Citaat van: Amando op 18/03/2011 om 11:36:44
Dit begint bijna triest te worden. Ik zal je uit je droom helpen. Racisten heb je in elk land. Je noemt de NSB, maar niet het verzet? Wie waren dat dan? Ik dacht Nederlanders, maar misschien marsmannetjes volgens u. Je gelooft of wil geloven dat alle Nederlanders NSB'er/racisten zijn om jouw eigen falen goed te praten. Ironisch genoeg maakt jou dat tot de grootste racist.

Inderdaad, het is triest geworden toen jij besloot een bericht te plaatsen die op persoon gericht is i.p.v. de inhoud. Het past wil bij stormfront.org stijl. Waarschijnlijk heb ik een gevoelig snaar bij je geraakt.
Ik noem de NSB’ers omdat joden juist van die groep last hebben gehad. Dus, niet van alle Nederlanders. Hoe kwam eraan dat ik geloof of wil geloven dat alle Nederlanders racisten zijn? Je legt eerst woorden in mijn mond om vervolgens me als een racist te bestempelen. Dit wederom een stormfront.org stijl. 

Citaat van: Amando op 18/03/2011 om 11:36:44
Vertel me, waarom zouden 'de Hollanders' (lekker generaliserend weer maar goed jouw hersenhelften kennen kennelijk geen nuance) jou accepteren?
   




Omdat ik besta.
Citaat van: Amando op 18/03/2011 om 11:36:44
Wat heb jij te bieden?   




Mijn aanwezigheid.
Citaat van: Amando op 18/03/2011 om 11:36:44
Daarbij een volgende breinbreker; Als jij er stellig van overtuigd bent dat je nooit geaccepteerd zal worden, WAT DOE JE HIER?   




Uitdagingen aan te gaan
Citaat van: Amando op 18/03/2011 om 11:36:44
Zoek een plek waar je wel wordt geaccepteerd ipv je hele leven zitten janken in een hoekje.

   




Je weet niets over me, maar jij gaat ervan uit dat ik mijn hele leven zit hier te janken. Jij denkt dat het goed voor me zal zijn als ik het land zal verlaten. Maak je geen zorgen, ik heb weinig direct last van de Holanders en ze hoeven me ook niet te accepteren zolang ik mezelf heb geaccepteerd. Het wordt tijd dat je ook jezelf gaat accepteren.     


Citaat van: Amando op 18/03/2011 om 11:36:44


Ik zie de 2e en 3e generatie zich ontplooien zowel qua karakter en qua leven zijn ze 100% Nederlander. Ze voelen zich helemaal niet thuis in Marokko.

Je hebt altijd uitzonderingen, maar van wat ik heb meegemaakt hebben de meeste broeders die zich negatief uiten jegens de hand die hen heeft gevoed (Nederland) psychische problemen.

Racisten moeten we altijd veroordelen, maar jij als racist staat niet in het recht om een NL racist te veroordelen, dat maakt je een hypocriet figuur die een karikatuur maakt van zichzelf.

Tannemirt!   




Waarschijnlijk zie je wat je graag wil zien. Met joden ging het toen ook goed tot…..
Het heeft geen nut om racisten te veroordelen. De Wilders Hollanders zijn mars, maak je borst nat zal ik je zeggen.

Botermes

#12
Citaat van: .zw.n op 17/03/2011 om 10:22:22
Wederom een verwesterd gedachtegoed: Imazighen geloven in RMEKTAB (lot). Ik geloof dat mijn aanwezigheid in dit land een reden heeft.Waarom zou ik spijt ervan hebben dan?
Jouw komst naar dit land heeft een reden, ja. Een weloverwogen keuze van je die je niet met het lot kunt camoufleren. Dat ik in Nederland geboren en opgegroeid ben en daardoor westerse elementen in mijn denkwijze heb zitten, die je mij zo zwaar aanrekent, zijn het lot. Ik ben niet verwesterd, ik ben gedeeltelijk westers maar ook heel Riffijns en dat weet jij. Een combinatie die jij met jouw consvervatief Oosters gedachtengoed verafschuwt en jou tegelijkertijd ook angst inboezemt. Omdat je bang bent voor iets dat je liever niet wilt begrijpen.   
Citeer
Wederom een verwesterd gedachtegoed: Als je over een periode praat waar Iriffiyen in stammensysteem leven dan dien jij dit onderwerp in context van stammensysteem benaderen: Elke individu die bij een bepaalde stam behoord, wordt door de stam beschermd ongeacht of die kinderen heeft of niet want zijn broers, neven, oom’s…enz en de regels van de stam beschermen hem van elke bedreiging
Je zegt het al zelf : broers, ooms en neven. Zoals bij elke rechtsvorm kon je veiligheid nooit helemaal gewaarborgd worden en het is niet mijn intentie om te doen overkomen alsof het altijd bloedvergieten was want de meeste tijd zullen ze wel in relatieve rust, vrede en harmonie met elkaar geleefd hebben.
Bedenk wel dat ten tijde van de uitheemse invasies zoals de Romeinse, het Amazighse grondgebied heel dunbevolkt was waar door ze makelijker in toom te houden waren. Dus dat men meer kinderen ging baren om zo meer weerstand te kunnen leveren tegen invasies van buitenaf lijkt mij niet minder dan logisch. En zo moet het ook zo gegaan zijn bij elk ander volk op Aarde.
Citeer
Voetbal is niet voor alle kinderen goed. Sterker nog, voor sommige kinderen is het af te raden. Zo te zien weet je vader weinig over de opvoeding of je hebt de woorden van je vader niet goed begrepen. Materiele gezien heb jij waarschijnlijk beter jeugd dan je vader gehad, maar emotionele gezien betwijfel ik het. Het is niet voor niets dat de Marokkaanse jeugd in Nederland veel probleemgedrag vertonnen.
Y mixf nessawar zag ithyadan ? Waar hebben we het al sinds eergisteren over ? Namelijk dat ze aandacht te kort kwamen. Toen gaf je de schuld aan de westerse leefstijl waar in vrouwen zijn gaan werken maar eerste generatie moeders hebben niet gewerkt en dit probleemgedrag bestond toen ook al. Dus het moet ergens anders aan liggen.   
Citeer
Kom met cijfers dat de meeste Marokkaanse probleemkinderen uit groot gezinnen komen, dan kunnen hierover verder praten. Ik constateer juist dat kinderen die uit kleine gezinnen komen vaak probleemgedrag vertonnen.
Haha kom jij maar met cijfers dat juist kinderen uit kleine gezinnen nog sávonds op straat zwerven.

Citeer
Tegenwoordig kunnen veel mensen in Marokko met name in steden niet eens trouwen (gebrek aan financieel) laat staan kinderen krijgen. Daarnaast zijn de rijken en de middeleklas in de steden behoorlijk verwesterd, dus niet gearabiseerd waardoor ze weinig kinderen krijgen dan hun voorouders.
Wat betreft in het plattenland waar geen stamvetes werkt de Amazighe baarmoeder nog steeds goed. Rarara, hoe is dat mogelijk? 
Alsof die baarmoeder een opzichzelfstaand apparaat is, hoe walgelijk kun je zijn ? Maar dat even terzijde.. Tegenwoordig weten nieuwe gezinnen op het platteland ook wat anticonceptie is en zijn ze ook op een meer verantwoorde manier kinderen gaan nemen.

Ifri

In m'n buurt is er een Temsaman-familie met 14 kinderen.


De meesten zijn allen zwaar crimineel, junky's, gevangenen, gestoorden, een andere helft hamdoulilah heeft de traditie verder gezet



Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ

Azul


Het enige wapen tegen arabisering is het nageslacht warm maken voor de taal van hun voorouders, het Tamazight. Iwdhen rokha sawarn taholandit nigh tafransist ag tharwa nsen oera ma sramdanasn tmazight.

Opgroeiende kinderen kan je trots laten zijn op wie ze zijn door hen te informeren over onze glorierijke amzroey, taal en gewoontes.


Tanmirt nwam