Oproep: eerste generatie migrantenvrouwen gezocht

Gestart door Thaziry, 17/02/2011 om 11:18:19

Thaziry

Ik ben op zoek naar Marokkaanse vrouwen die in de jaren ’60, ’70 en ’80 naar Nederland kwamen en die hun verhaal willen vertellen voor een project over de geschiedenis van de eerste generatie migrantenvrouwen:

Twee jaar geleden maakte  we een soortgelijke  documentaire over de geschiedenis van de eerste generatie Marokkaanse mannen in Nederland. Voor een fragment van deze documentaire verwijs ik je graag naar deze link: http://www.youtube.com/watch?v=lN9Z0iflFoI

Voor een nieuwe serie ben ik op zoek naar Marokkaanse vrouwen die hun levensverhaal willen vertellen. Het gaat om de eerste generatie die in de jaren ‘60, ‘70 of ’80 naar Nederland kwamen. Hun verhalen worden naast de verhalen van een groep Turkse vrouwen (die we reeds gevonden hebben) verwerkt in een zesdelige televisieserie. Daarnaast worden hun verhalen opgeslagen in het archief van Aletta (instituut voor vrouwengeschiedenis) en gebruikt voor voorlichtings- en lesmateriaal op scholen zodat hun geschiedenis voor altijd bewaard blijft! De  vrouwen worden uiteraard in hun moedertaal (berbers) geïnterviewd!

Ik wil je heel graag vragen of je vrouwen, moeders, grootmoeders of andere familieleden kent die je zou kunnen vragen mee te werken aan dit bijzondere project. Ik neem dan contact op voor een eerste kennismaking waarin ik de werkwijze uitgebreid zal toelichten en alle vragen zal beantwoorden.

Stuur me een bericht als je iemand kent!

Mijn dank is groot!