Hoofdmenu

nadoria

Gestart door cinderella, 15/10/2003 om 12:41:39

Wasilla tarifest

#30

Citeerjongen (of meisje) wat voor taal spreek jij???


Nou, wat dacht je van tmazight (zo praten de mensen van nador)

hamza

#31
azul, melia,   ohh sorry voor jou is hallo
ik hoop dat je wat geleerd hebt van onze imazighen.

Tackerhast

Citeersallem moe3leykoum, azul,

Ik vind dit echt grappig, wanneer mensen elkaar verkeerd begrijpen. Of iets proberen uit te leggen, maar dan leggen ze het fout uit!!
Mensen probeer elkaar te begrijpen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Voor de buitenwereld zijn wij met zijn alle Iriffiën, maar binnen arrif zijn er weer aftakkelingen: ayt touzin, ayt wayiger, Ikker3ien, Ichebdanan, Igzeneyen etc.
Binnen elke stam kun je weer verder kijken
Ikker3ien: Ayt Bouyafar, Mazouza, ayt Bouyefrour, Ayt Sider, Ayt chichar

het mooie van een forum is dat je van elkaar kan leren!!

Fous thek fous
Iedereen legt het op zijn eigen manier uit, maar ik geef toe je hebt het goed uitgelegd. Dit zal ze zeker wel begrijpen.
Discussie is dan hierbij afgerond!!!!

Numi

#33

Citeerzeg wat kunnen mensen hier arrogant zijn!!!
kom je niet uit nador, reageer dan niet!

.... arrogant? omdat ze jou een handje helpen bij jouw zoektocht ... dat jij dat niet op prijs stelt .... dat is pas arrogantie a TARIFECT! a TAMAZIGHT!

.... dit forum is er voor iedereen ..... ikker3yen, imazighen, ihulandiyen, wat dan ook, dus ook voor mensen die niet uit Nador komen ....

by the way, ik ben ook een tamazight uit nador, toevallig uit een berg waar ikker3yen leven, dus als we gaan kijken naar jouw eisen, dan had ik zowiezo mogen reageren ....

Numi

#34
.... en nog iets, in Nador leven niet alleen ikker3yen,
Ait Said zijn vormen in de STAD Nador ook een grote meerderheid ....

Ilizi

Citeer.... en nog iets, in Nador leven niet alleen ikker3yen,
Ait Said zijn vormen in de STAD Nador ook een grote meerderheid ....
Azul
Dat is misschien waar, maar mijn vraag die ik wil stellen is en deze vraag wordt vaak hier in Nederland gesteld aan buitenlanders:
Zijn ayt Said geintegreerd of niet;)?

Tanemmirt.

Numi

#36

CiteerAzul
Dat is misschien waar, maar mijn vraag die ik wil ik stellen is en deze wordt vaak hier in Nederland gesteld aan buitenlanders:
Zijn ayt Said geintegreerd of niet;)?

Tanemmirt.

... hmmm of Ait Said binnen Nador geïntegreerd zijn?
nou ik denk dat ze zich wel hebben aangepast aan de nieuwe omgeving,
maar ook hun tmazight vervormt een beetje, het begint te lijken op het accent van de ikker3yen, hun eetgewoonten, leefgewoonten, verandert, dus of ze in Nador geïntegreerd zijn? Ja. ;) :P

Ilizi

#37

Citeer... hmmm of Ait Said binnen Nador geïntegreerd zijn?
nou ik denk dat ze zich wel hebben aangepast aan de nieuwe omgeving,
maar ook hun tmazight vervormt een beetje, het begint te lijken op het accent van de ikker3yen, hun eetgewoonten, leefgewoonten, verandert, dus of ze in Nador geïntegreerd zijn? Ja. ;) :P
Azul
Is er dan verschill tussen Ayt Said en Iqeraiyen en waar blijkt dat uit aub leg is mij uit hoe qua traditie, accent, eetgewoonten, leefgewoonten?

Tanemmirt.

Numi

CiteerAzul
Is er dan verschill tussen Ayt Said en Iqeraiyen en waar blijkt dat uit aub leg is mij uit hoe qua traditie, accent, eetgewoonten, leefgewoonten?

Tanemmirt.

... dat zal best,
een Amsterdammer is ook anders dan een Rotterdammer,
en dan hebben we het alleen over steden,
laat staan een hele stam ....
maar ja, als je wilt weten hoe ikker3yen (leefden)leven dan kun je een spaans boek gaan lezen, genaamd Het huis van de ikker3yen ..... schrijver weet ik ff niet ...

Ilizi

Citeer... dat zal best,
een Amsterdammer is ook anders dan een Rotterdammer,
en dan hebben we het alleen over steden,
laat staan een hele stam ....
maar ja, als je wilt weten hoe ikker3yen (leefden)leven dan kun je een spaans boek gaan lezen, genaamd Het huis van de ikker3yen ..... schrijver weet ik ff niet ...
Azul
Die heb ik ook thuis meskin die kan geen onderscheid maken tussen Ayt Said en Iqeraiyen. Hij heeft veel gezegd over Ayt Said en hij dacht dat ze Iqeraiyen zijn. In Ayt Said b.v was daar veel industrie en heeft het meskin allemaal naar Iqeraiyen genoemd en nog meer...
Tanemmirt.

Numi

#40

CiteerAzul
Die heb ik ook thuis meskin die kan geen onderscheid maken tussen Ayt Said en Iqeraiyen. Hij heeft veel gezegd over Ayt Said en hij dacht dat ze Iqeraiyen zijn. In Ayt Said b.v was daar veel industrie en heeft het meskin allemaal naar Iqeraiyen genoemd en nog meer...
Tanemmirt.


.... ach die arme Ait Said,
jeetje, hoe kon die sukkel dat toch schrijven .... hij had zich toch eerst goed moeten laten informeren door een Usoid die goed op de hoogte is van DE CULTUUR van Ait Said en Ikker3yen, dus eentje die DENKT op de hoogte te zijn van allebei ... :( ;)

masin2003

Citeermauri jij beny echt een moelijk mens weet jij dat??
heeft dat ooit iemand tegen jou gezegd????

ja... hahah 8)

cinderella

#42
nou lezers,
bedankt voor jullie mening stel ik heel erg op prijs, maar zou graag deze discussie willen beeindigen, want dit begint nu een beetje nergens op te lijken.

doeidoei (oftewel in jullie taal AZUL)
melia

Wasilla tarifest

#43

Citeernou lezers,
bedankt voor jullie mening stel ik heel erg op prijs, maar zou graag deze discussie willen beeindigen, want dit begint nu een beetje nergens op te lijken.

doeidoei (oftewel in jullie taal AZUL)
melia

AZUL is het zelfde als salam en dat is niet het zelfde als doei doei en ff voor de duidelykheid meid het is ook jou TAAL!!

SAMIROS

#44
ZEKER WETEN KOM IK UIT NADOR EIGENLIJK UIT BENI SAID MAAR IK WOON IN NADOR EN ALS JE WEER EEN KEER IN NADOR BENT KUNNEN WE WEL EEN KOPJE THEE SAMEN DRINKEN IN 'CLUB' DAT CAFE OP HET WATER.

MAIL ME MAAR EEN KEER samir_adoulli@hotmail.com