Hoofdmenu

Azul!?

Gestart door terifest, 27/11/2010 om 19:59:28

Ayurino

#45
Al salam 3aleikoum ya ikhwan wa kadalika ikhwat al muslimin wa muslimat

Al lougha 3arrabiya hiya lough afddal 3ala lougha amazighia !

Citaat van: 3ich op 28/09/2011 om 19:49:16
Yih ayaghyour yih.

Jij bent argaz, waarom heb je nieuwe nick naam jou google vertaling is zo makkelijk te zien dat je het bent. Door mensen als jij bereik je de gemiddelde Amazigh nooit bereiken. Omdat je te radicaal en extreem denkwijze heb. Kijk wat zij zegt en kijk welke draai jij daar aan geeft,

Ps: zij is geen tafersit maar terifest

Cek d aghyour aya ames3i ik ben niet "argaz"

Mijn nederlands is niet goed hiihih ik spreek amazigh !

Citaat van: terifest op 28/09/2011 om 21:10:46
Ik sluit me voledig aan bij 3ich en daarnaast snap ik niet waarom jij een nieuwe acount moet aanmaken.

Mdr! Nec wa djigh "argaz" attass sg wammi aqqayi di montada enni !

Iwa, "ahlan" is haram of nee? Hartelijk dank de miss-muslima voor je antwoord. :)

Citaat van: Asrem op 28/09/2011 om 23:07:03
Een groet is maar een groet,tegenwoordig krijg ik slechts een "hoi" te horen.
Maar als moslims onderling van verschillende volkeren vind ik de sallaam groet het beste.
Niet omdat het arabisch is,maar omdat die groet universieel is voor moslims onderling.

Illa kat qoul "salam" Allah ya3tilak al hassanat !

Salam Salam Salam Salam Salam Salam Salam Salam Salam Salam Salam Salam

= 12 hassanets chokran lakoum :)

Azul tuttley n thamazight d afoulki. Arrigh kem i-guld !


Asrem

assalaam,
Je kunt je suf azullen wat je wilt,maar het zal samen met de andere groeten,de sallaam groet nooit vervangen.
Van azie tot afrika,van europa tot amerika,moslims groeten met sallaam.
Hassanaat of niet, het is onze islamitische gewoonte.
ipv mensen afkraken voor hun gewoonten,kun je beter je tijd steken in het onderwijzen van je zelf,zeker gezien al die arabische woorden die jij zelfs in je tamazight gebruikt.

Ayurino

Citaat van: Asrem op 29/09/2011 om 01:08:09
assalaam,
Je kunt je suf azullen wat je wilt,maar het zal samen met de andere groeten,de sallaam groet nooit vervangen.
Van azie tot afrika,van europa tot amerika,moslims groeten met sallaam.
Hassanaat of niet, het is onze islamitische gewoonte.
ipv mensen afkraken voor hun gewoonten,kun je beter je tijd steken in het onderwijzen van je zelf,zeker gezien al die arabische woorden die jij zelfs in je tamazight gebruikt.

Waarom de Arabieren zeggen: "Ahlan" of "Marhba" manni dja al salam d inek? :)

Forum is haram? Thamazight is haram?

*-RiFFijn0s-*

Het woordje Azul is geen werkwoord, ondank dat sommigen het hebben over ‘Azullen’ . Ook heeft Azul geen religieuze betekenis, ondanks dat sommige het hebben over Azul in aanbiddende vorm. ‘Azul’ is geen Dajjal of vrijmetselaar en- of andere soortgelijke fenomenen. Het woordje Azul is niet gecreëerd door zionisten om verdeeldheid te zaaien onder de moslims. Het woordje Azul is niet meer, niet minder, niet zwaarder, niet lichter dan elk ander groet (Incl. Salam Waleikoum), je verwelkomd/groet er mensen mee. Dat het woordje Azul voor sommige heel zwaar op de maag valt, is een persoonlijke probleem en geen gemeenschappelijke probleem. Voor hulp moet  je bij een psychiater zijn en niet op fora.


Ayurino

3ad iju ghyur neghni azul yussid zi Israel roukha mdr!!!

Ahlan is haram of nee?

Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ

Azul i Imazighen i7amlen toetlayt ansen d tadelsa ansen


Ik vind de minachting voor onze taal, waarmee deze discussie begon, ronduit schokkend. Hoe je indoctrinerende arabiseringspolitiek kan verkiezen boven het Tamazight, is me een raadsel. Het lef om volkeren met eigen geschiedenis en tradities de les te spellen en dat op eigen bodem is een joke.

Het is die minachting die ervoor zorgde dat het Tamazight achterstand opliep en bijna verboden zou geweest zijn. Dat door gearabiseerde Imazighen die een illusionaire superioriteit toeschrijven aan een taal die noch eigen is aan onze streek, noch meer te bieden heeft dan een andere wereldtaal.

tanmirt of moet ik shokran zegge tsssssssss

Amsraraf

Azul,

Onwetendheid  maar vooral het ontbreek aan bewustzijn zijn de belangrijkste oorzaken  van de minachting en soms zelfs haat dat sommige imazighen hebben tegen hun eigen taal en cultuur.

Vaak krijgen naïeve imazighen van sluwe arabieren te horen dat ze moeten kiezen tussen  tamazight en islam!!!
Maar  arabieren.  turken,  iranier,  koerden,... etc die hoeven niet te kiezen tussen hun eigen cultuur en islam!!!
Het probleem van gelovige imazighen is dat zij geen poging doen om zelf de islam te leren kennen, vaak krijgen zij les  van Arabische ideologen die de islam bewust een  Arabische nationalistische dimensie geven omdat zij van hun buren (iraniers, turken, koerden ) weten dat islam alleen niet genoeg is om te domineren.
Ik vind het schokkend dat veel amazigh fundamentalisten Arabische nationalistische ideeën op nahouden denkend dat het islamitisch zijn. Waarom al die obsessie voor de Arabische taal? en waarom denken zij dat tamazight on-islamitisch is?! 
Gelukkig dat er wel imazighen zijn - al zijn die helaas een kleine minderheid - die zeer gelovig zijn en tegelijkertijd bewust zijn van hun amazigh identiteit.


* om maar bij de topic te blijven: Assalam alaykoum is geen islamitisch uitvinding maar gewoon van de jodendom overgenomen:  Sjalom aleechem