Hoofdmenu

Azul!?

Gestart door terifest, 27/11/2010 om 19:59:28

terifest

Citaat van: terifest op 27/11/2010 om 20:31:13
Ik groet met geen van allen!
Maar dat had je wel geweten als je de reactie boven jouw reactie aandachtig hadt gelezen.




De dag dat jij voor god staat zul jij arabish kunnen spreken.
Of je het in je vorige leven hebt gekend of niet arabish zul je spreken.

Jouw reactie is niet van toepassing op de discussie, mommenteel.


Amdawkel

Citaat van: terifest op 27/11/2010 om 20:48:45

De dag dat jij voor god staat zul jij arabish kunnen spreken.
Of je het in je vorige leven hebt gekend of niet arabish zul je spreken.

Jouw reactie is niet van toepassing op de discussie, mommenteel.


Zoals ik al zei, arabisme zit zo diep geworteld in de islam, dit kan nooit van god zijn gekomen...

En zoals de grote Attaturk ooit zei: "islam is een dood lijk in ons midden"  Deze mensen begrepen dat, en daarom spreken zij ook geen Arabisch.

terifest

#17
Citaat van: Amdawkel op 27/11/2010 om 20:48:15
Dat jij het niet doet, wil niet zeggen dat iemand anders het wel doet.... Riffijnen en andere Imazighen gebruiken soms ahlan, daarom ging ik er vanuit dat jij dit ook zou gebruiken. Maar dat doet er niet toe, wat er wel toe doet is, waarom als deze mensen met ahlan groeten er niet een moslim woest schuimbekkend opstaat net als bij iemand die azul gebruikt?

Daar ben ik het eens met jouw!
Maar spreek dan niet voor mij.
Ahlan, azul, koerchi kif kif, één pot nat.

Voor zover ik weet is ahlan een arabish woordt, ik ken geen enkele riffijn die de benaming gebruikt. De riffijn die mij groet, groet mij met salaam.
Het is mij hier op de site opgevallen , dat er vrij veel  leden zijn die met Azul reageren.
Vandaar dat ik de topic opende. Tegenwoordig de riffijnen in marokko en de marokkaanse riffijnen in nederland gebruiken de term '' azul'' niet. Ik zie het alleen terug op diverse sites.

terifest

Citaat van: Amdawkel op 27/11/2010 om 20:55:51
Zoals ik al zei, arabisme zit zo diep geworteld in de islam, dit kan nooit van god zijn gekomen...

En zoals de grote Attaturk ooit zei: "islam is een dood lijk in ons midden"  Deze mensen begrepen dat, en daarom spreken zij ook geen Arabisch.

Ben jij een atheist?

terifest

Het was mij al opgevallen, jij ging niet in op de islamitshe termen mehlish, laf meshe mehlish.

Deze discussie was bedoeld voor de gelovigen onder ons.
Dat sommige culturelische punten tegen het geloof gaan ( islaam)

Amdawkel

Citaat van: terifest op 27/11/2010 om 20:57:08
Ben jij een atheist?
Ik geloof in ieder geval niet in islam.

terifest

Citaat van: Amdawkel op 27/11/2010 om 21:05:43
Ik geloof in ieder geval niet in islam.

Ik merkte het al aan jouw reacties.
Het was handig geweest als je dat in het begin had aangegeven.
De discussie is zinloos, ik vanuit een islamitsh oogpunt.

Het is een vrij rustige site er wordt niet veel gediscuseerd, valt mij op

Amdawkel

Citaat van: terifest op 27/11/2010 om 21:10:42
Ik merkte het al aan jouw reacties.
Het was handig geweest als je dat in het begin had aangegeven.
De discussie is zinloos, ik vanuit een islamitsh oogpunt.

Het is een vrij rustige site er wordt niet veel gediscuseerd, valt mij op
Er zijn maar een paar leden actief, de rest zijn windowshoppers ( kijken mee maar hebben geen account )

terifest

Citaat van: Amdawkel op 27/11/2010 om 21:12:25
Er zijn maar een paar leden actief, de rest zijn windowshoppers ( kijken mee maar hebben geen account )

Dat is jammer, hoe meer zielen hoe meer vreugde!
Ik heb nog niet hellemaal onder controlle maar dat komt nog wel, in de loop van de tijd.

Lezer

azul?
als je amazigh bent dan ja; Als je moslim bent dan  nee.
Maar ja... sommige vrouwen zijn ze3ma moslima's. Je ziet ze met vreemde mannen alles doen zonder respect voor hun families en religie, maar azul vinden ze wel absoluut niet islamitisch.
Wie zondigt s'avonds en s'nachts moet niet te krampzinnig doen over een woordje uit een niet arabische taal.

Azidane

#25
Citaat van: terifest op 27/11/2010 om 20:24:10
Wij allen zijn onwetend! Je bent onwetend geboren en je zal onwetend terug keren!
Mijn kennis in de islaam is groter dan mijn kennis in de achtergrond van mijn voorouders, elhamdoulilah want die waren ontwetend!

Mijn geliefde broeder hebben wij dan niet één van de mooiste gunsten ontvangen de Islam Dankzij Allah? Hopelijk zal je mij begrijpen.

De groet Azul stamt zoals ik reeds vernomen heb van onze voorouders die voorheen dwalenden waren en er gewoontes op na hielden die buiten de perken van onze geloof gaan.
De groet Azul heeft geen enkele nut in mijn ogen wij kregen Alhamdulilahi een groet van de Djannat de groet die wij later insha Allah aan elkaar in de Djannat zullen geven.


Je maakt het ingewikkelder dan het is. Als jij de rest van je leven dagelijks 5 keet bidt, 1 keer per jaar een maand vast, zakaat geef aan arme mensen en ooit een maandje Saudie meepakt, dan garandeer ik je na je dood een plekje in het paradijs. Uiteraard moet je je ook houden aan klassieke Amazigh (en ook Islam) normen en waarden, zoals niet stelen, eerlijk zijn, niet roddelen etc. Je zal echt niet richting hel gaan omdat je zo nu en dan een cd van Milouda opzet, of Azul zegt in plaats van het Joods-Arabische Shalom/Salaam.

Wat je ook niet moet vergeten is dat de Islam in eerste instantie is geschreven voor de ontspoorde Barbaarse Arabieren. Zo werden ze geteisterd door incest, pedofilie, en alcoholverslaving. Kennelijk waren ze ook zo achterlijk, dat de Rassoul ze moest uitleggen dat ze elkaar moesten begroeten. Voor Imazighen is de groet sectie overbodig, omdat wij al veel langer beschaafd waren. De Rassoul kon niet weten dat de Islam zich zo zou verspreiden.

Wij moeten al die hadieth boeken op de brandstapel gooien en enkel het woord van Allah volgen, net als hoe onze voorouders deden, in grote lijnen zijn dat de 5 zuilen en het grootste gedeelte van de koran.

Tannemirt! (afscheidsgroet van Imazighen)   

Ifri

Citaat van: terifest op 27/11/2010 om 20:48:45

De dag dat jij voor god staat zul jij arabish kunnen spreken.
Of je het in je vorige leven hebt gekend of niet arabish zul je spreken.

Jouw reactie is niet van toepassing op de discussie, mommenteel.



We gaan noch Arabisch noch Hebreeuws spreken als we voor Allah staan.

Dit zijn zaken waar Allah en Zijn Profeten ons niet over ingelicht hebben. 


http://www.islamqa.com/en/search2/arabic/AllWords/t,q,a



Bewijs: http://www.islamqa.com/en/ref/83262/arabic


Beste zuster, ik raad je aan niet te spreken uit onwetendheid, een van de zwaarste leugens die Arabieren, Gearabiseerden, en Arabofielen gebruiken is "We gaan Arabisch spreken in het Hiernamaals"

Dit staat nergens in de Koran noch in de Soennah.








terifest

#27
Citaat van: Ifri op 28/11/2010 om 10:00:42
We gaan noch Arabisch noch Hebreeuws spreken als we voor Allah staan.

Dit zijn zaken waar Allah en Zijn Profeten ons niet over ingelicht hebben. 


http://www.islamqa.com/en/search2/arabic/AllWords/t,q,a



Bewijs: http://www.islamqa.com/en/ref/83262/arabic


Beste zuster, ik raad je aan niet te spreken uit onwetendheid, een van de zwaarste leugens die Arabieren, Gearabiseerden, en Arabofielen gebruiken is "We gaan Arabisch spreken in het Hiernamaals"

Dit staat nergens in de Koran noch in de Soennah.



Dank je wel dan heb ik gerageerd in ontwetendheid.
Het is een zonde die ik bega, moge Allah mij daarvoor vergeven.
Ik heb altijd vernomen dat het dus wel het geval was, je hebt tegendeel bewezen.
Dank je voor het plaatsen van de bon!

Wa alaikom salaam


terifest

#28
Citaat van: Azidane op 28/11/2010 om 03:31:42
Je maakt het ingewikkelder dan het is. Als jij de rest van je leven dagelijks 5 keet bidt, 1 keer per jaar een maand vast, zakaat geef aan arme mensen en ooit een maandje Saudie meepakt, dan garandeer ik je na je dood een plekje in het paradijs. Uiteraard moet je je ook houden aan klassieke Amazigh (en ook Islam) normen en waarden, zoals niet stelen, eerlijk zijn, niet roddelen etc. Je zal echt niet richting hel gaan omdat je zo nu en dan een cd van Milouda opzet, of Azul zegt in plaats van het Joods-Arabische Shalom/Salaam.

Wat je ook niet moet vergeten is dat de Islam in eerste instantie is geschreven voor de ontspoorde Barbaarse Arabieren. Zo werden ze geteisterd door incest, pedofilie, en alcoholverslaving. Kennelijk waren ze ook zo achterlijk, dat de Rassoul ze moest uitleggen dat ze elkaar moesten begroeten. Voor Imazighen is de groet sectie overbodig, omdat wij al veel langer beschaafd waren. De Rassoul kon niet weten dat de Islam zich zo zou verspreiden.

Wij moeten al die hadieth boeken op de brandstapel gooien en enkel het woord van Allah volgen, net als hoe onze voorouders deden, in grote lijnen zijn dat de 5 zuilen en het grootste gedeelte van de koran.

Tannemirt! (afscheidsgroet van Imazighen)   

Ik ga hier niet eens op in.
Had eerst gekeken voor welke doelgroep het bedoeld is, alvorens je reageerd.
En inhoudelijk klopt jouw reactie ook niet, je spreekt de islaam tegen.
De islaam is bedoeld voor de gehele mensheid!


Wa alaikom salaam

terifest

#29
Citaat van: Lezer op 28/11/2010 om 01:32:32
azul?
als je amazigh bent dan ja; Als je moslim bent dan  nee.
Maar ja... sommige vrouwen zijn ze3ma moslima's. Je ziet ze met vreemde mannen alles doen zonder respect voor hun families en religie, maar azul vinden ze wel absoluut niet islamitisch.
Wie zondigt s'avonds en s'nachts moet niet te krampzinnig doen over een woordje uit een niet arabische taal.

Eens, dat noemen ze hypocriet
Is er hier op de site ook een hoekje met islamitshe onderwerpen?