Hoofdmenu

Azul!?

Gestart door terifest, 27/11/2010 om 19:59:28

terifest

Kan iemand mij uitleggen waarom somige leden hier op de forum met '' azul'' groeten?
Dan heb ik het over de gelovigen onder ons!

Wa Alaikom Salaam,

terifest

Niemand die mij een antwoordt kan geven?

Amando

Groet jij nooit met 'hoi' of 'hallo' ? Zoja ben jij nog moslim?
Ik hoop dat je zelf inziet dat jouw vraag een beetje kinderachtig is.

terifest

Citaat van: Amando op 27/11/2010 om 20:09:31
Groet jij nooit met 'hoi' of 'hallo' ? Zoja ben jij nog moslim?
Ik hoop dat je zelf inziet dat jouw vraag een beetje kinderachtig is.


Ik ben een terifest, moslima.
Ik klamp mij niet vast aan mijn cultuur want dat gaat niet altijd samen met het geloof en dat geldt ook voor de benaming groeten''azul''
Je hoort te groeten met Wa Alaikom Salaam mits je een ongelovige bent, want dan snap ik dat. Ik groet zelden met hoi mits het een nederlander is!


Amando

Citaat van: terifest op 27/11/2010 om 20:13:12

Ik ben een terifest, moslima.
Ik klamp mij niet vast aan mijn cultuur want dat gaat niet altijd samen met het geloof en dat geldt ook voor de benaming groeten''azul''
Je hoort te groeten met Wa Alaikom Salaam mits je een ongelovige bent, want dan snap ik dat.



Jij bent dogmatisch bezig en klampt je krampachtig vast aan jouw zogenaamde islamitische identiteit terwijl ik gok dat je vrij weinig weet van wat die islamitische indentiteit nou daadwerkelijk inhoudt. Allah heeft ons geschapen als verschillende volken, met verschillende talen.

"We created you from a single (pair) of a male and a female,
And made you into nations and tribes, that ye may know each other''

Er zijn verschillende talen. Als je dat niet wil accepteren dan ben jij geen moslim.

terifest

Wij allen zijn onwetend! Je bent onwetend geboren en je zal onwetend terug keren!
Mijn kennis in de islaam is groter dan mijn kennis in de achtergrond van mijn voorouders, elhamdoulilah want die waren ontwetend!

Mijn geliefde broeder hebben wij dan niet één van de mooiste gunsten ontvangen de Islam Dankzij Allah? Hopelijk zal je mij begrijpen.

De groet Azul stamt zoals ik reeds vernomen heb van onze voorouders die voorheen dwalenden waren en er gewoontes op na hielden die buiten de perken van onze geloof gaan.
De groet Azul heeft geen enkele nut in mijn ogen wij kregen Alhamdulilahi een groet van de Djannat de groet die wij later insha Allah aan elkaar in de Djannat zullen geven.

Enkele ayaat en Ahadith over de groet Asalaamu 3alaikum,

"Hun manier van vragen daarin (Al-djennah) zal zijn: Sobhanek Allahoema en salaam (vrede, veilig van elke en iedere slechtheid) zal hun groeten daarin zijn en het afsluiten van hun vraag zal zijn: al-hamdoelillah rabil`alemien en dank is voor Allah, ar-rabbil alemien” (Surah yoenoes:10).
"Heeft het verhaal van ibrahiem`s geerde gasten jou bereikt (o,mohammed)? Toen zij bij hem kwamen en zeiden: “salaman” (vrede, antwoordde hij: salaam.” (Surah Adz-aariyaat: 24-25)


Al-Boecharie vertelde op gezag van Aboe Hurayra (Radia Allahu 3anhu)dat de profeet (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) zei:"Allah schiep Adam met een lengte van 60 el.Toen zei Hij tegen hem:"Ga en groet die groep engelen en luister naar hun antwoord.Dit zal jouw groet zijn en de groet van je nakomelingen'.Hij (Adam) zei: "As-Salamoe 'Alaikoem (vrede zij met jullie)" Zij (de engelen)antwoordden."Wa 'alaika Al-Salamoe wa Rahmatoellah" (Moge de vrede en Barmhartigheid van Allah met je zijn).Aldus voegden zij de zin,"wa Rahmatoellah"toe.De mensen die het paradijs binnengaan zullen dezelfde vorm hebben als Adam.Maar de omvang van de mensen zal met de dag minder worden.


Salaamgroet ontwaakt de liefde in onze harten

"Aboe Hoerairah (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegen zij met hem) zei: `Bij Allah in Wiens Handen mijn leven is, jullie zullen ad-Djennah niet binnengaan totdat jullie geloven (in al-Islaam) en jullie zullen niet geloven totdat jullie van elkaar houden. Zal ik jullie iets vertellen waardoor jullie van elkaar zullen houden? Verspreidt de salaam tussen jullie.” (moeslim).


En zo kunnen we wel doorgaan over de talloze dalil uit de Edele Quran en Soennah van onze geliefde profeet Mohammed Salla Allahu 3alaihi wa Sallam.

Zie het volgende artikel voor meer info:
Waarde van de Salaam groet (http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/salaam/1.htm)


Dan nu de vraag waar komt het toch vandaan ? Al deze drang naar erkenning, vele landgenoten van Marokko zullen weten dat voorheen enkele mensen die in de regering zaten het niet goed hebben aangepakt laten we de discriminatie niet vergeten, ik begrijp echter jullie woede maar weet beste broeder en zuster dat dit helemaal niets met de Islaam te maken heeft de Islaam is jegens al het onrecht onder andere tegen racisme en discriminatie:

O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot
volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de
godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is
Alwetend, Alkennend (Surah Hodjroraat 49 eya 13)

Kijk met name naar de onderstreepte stuk in deze Aya...

De profeet Salla Allahu 3alaihi wa Sallam zei: Er is geen onderscheid tussen ons de enige onderscheid is de Taqwa (godsvrees)..

"Een Arabier is niet hoger dan een zwarte slaaf in de Islaam" Wij zullen allen als gelijken terugkeren naar Allah (Hoorde ik aan het einde van de Engelse versie van Risallah)

Wa Allahu A3lam bihi mini Hoewa Al-Hakim wa Al-3aliem






Amdawkel

Citaat van: terifest op 27/11/2010 om 19:59:28
Kan iemand mij uitleggen waarom somige leden hier op de forum met '' azul'' groeten?
Dan heb ik het over de gelovigen onder ons!

Wa Alaikom Salaam,

Groet jij nooit met Ahlan of Marhaban? Zo ja, waarom mag dat wel ( een arabische groet )  en Azul niet?  


terifest

Citaat van: Amando op 27/11/2010 om 20:17:41
Jij bent dogmatisch bezig en klampt je krampachtig vast aan jouw zogenaamde islamitische identiteit terwijl ik gok dat je vrij weinig weet van wat die islamitische indentiteit nou daadwerkelijk inhoudt. Allah heeft ons geschapen als verschillende volken, met verschillende talen.

"We created you from a single (pair) of a male and a female,
And made you into nations and tribes, that ye may know each other''

Er zijn verschillende talen. Als je dat niet wil accepteren dan ben jij geen moslim.

Er zijn verschillende talen. Als je dat niet wil accepteren dan ben jij geen moslim.

Dat ontken ik niet! Dus zeg geen dingen die ik niet heb gezegdt '' voorwaar je bent een sterveling''. Nog jij, ik of welk ander beslist of ik een moslima ben.

Amdawkel

Citaat van: terifest op 27/11/2010 om 20:27:03
Er zijn verschillende talen. Als je dat niet wil accepteren dan ben jij geen moslim.

Dat ontken ik niet! Dus zeg geen dingen die ik niet heb gezegdt '' voorwaar je bent een sterveling''. Nog jij, ik of welk ander beslist of ik een moslima ben.
Maar het Arabisch komt uit de hemel en is door Allah gebruikt om met zijn geliefde profeet te communiceren, toch? En als wij allemaal sterven gaan we allemaal in het Paradijs arabisch praten... of niet?

Arabisme zit zo diep geworteld in de islam yoo, je wil niet weten...

Dr Yusuf al-Qaradawi
`scheiding tussen islam en Arabisme is als de scheiding tussen lichaam en geest,´



http://www.aljazeera.net/NR/exeres/5905E854-0B40-4FF1-8C73-D61493BF1706.htm

terifest

Citaat van: Amdawkel op 27/11/2010 om 20:25:08
Groet jij nooit met Ahlan of Marhaban? Zo ja, waarom mag dat wel ( een arabische groet )  en Azul niet?  



Ik groet met geen van allen!
Maar dat had je wel geweten als je de reactie boven jouw reactie aandachtig hadt gelezen.


Amando

Citaat van: terifest op 27/11/2010 om 20:24:10
Wij allen zijn onwetend! Je bent onwetend geboren en je zal onwetend terug keren!
Mijn kennis in de islaam is groter dan mijn kennis in de achtergrond van mijn voorouders, elhamdoulilah want die waren ontwetend!

Mijn geliefde broeder hebben wij dan niet één van de mooiste gunsten ontvangen de Islam Dankzij Allah? Hopelijk zal je mij begrijpen.

De groet Azul stamt zoals ik reeds vernomen heb van onze voorouders die voorheen dwalenden waren en er gewoontes op na hielden die buiten de perken van onze geloof gaan.
De groet Azul heeft geen enkele nut in mijn ogen wij kregen Alhamdulilahi een groet van de Djannat de groet die wij later insha Allah aan elkaar in de Djannat zullen geven.

Enkele ayaat en Ahadith over de groet Asalaamu 3alaikum,

"Hun manier van vragen daarin (Al-djennah) zal zijn: Sobhanek Allahoema en salaam (vrede, veilig van elke en iedere slechtheid) zal hun groeten daarin zijn en het afsluiten van hun vraag zal zijn: al-hamdoelillah rabil`alemien en dank is voor Allah, ar-rabbil alemien” (Surah yoenoes:10).
"Heeft het verhaal van ibrahiem`s geerde gasten jou bereikt (o,mohammed)? Toen zij bij hem kwamen en zeiden: “salaman” (vrede, antwoordde hij: salaam.” (Surah Adz-aariyaat: 24-25)


Al-Boecharie vertelde op gezag van Aboe Hurayra (Radia Allahu 3anhu)dat de profeet (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) zei:"Allah schiep Adam met een lengte van 60 el.Toen zei Hij tegen hem:"Ga en groet die groep engelen en luister naar hun antwoord.Dit zal jouw groet zijn en de groet van je nakomelingen'.Hij (Adam) zei: "As-Salamoe 'Alaikoem (vrede zij met jullie)" Zij (de engelen)antwoordden."Wa 'alaika Al-Salamoe wa Rahmatoellah" (Moge de vrede en Barmhartigheid van Allah met je zijn).Aldus voegden zij de zin,"wa Rahmatoellah"toe.De mensen die het paradijs binnengaan zullen dezelfde vorm hebben als Adam.Maar de omvang van de mensen zal met de dag minder worden.


Salaamgroet ontwaakt de liefde in onze harten

"Aboe Hoerairah (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegen zij met hem) zei: `Bij Allah in Wiens Handen mijn leven is, jullie zullen ad-Djennah niet binnengaan totdat jullie geloven (in al-Islaam) en jullie zullen niet geloven totdat jullie van elkaar houden. Zal ik jullie iets vertellen waardoor jullie van elkaar zullen houden? Verspreidt de salaam tussen jullie.” (moeslim).


En zo kunnen we wel doorgaan over de talloze dalil uit de Edele Quran en Soennah van onze geliefde profeet Mohammed Salla Allahu 3alaihi wa Sallam.

Zie het volgende artikel voor meer info:
Waarde van de Salaam groet (http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/salaam/1.htm)


Dan nu de vraag waar komt het toch vandaan ? Al deze drang naar erkenning, vele landgenoten van Marokko zullen weten dat voorheen enkele mensen die in de regering zaten het niet goed hebben aangepakt laten we de discriminatie niet vergeten, ik begrijp echter jullie woede maar weet beste broeder en zuster dat dit helemaal niets met de Islaam te maken heeft de Islaam is jegens al het onrecht onder andere tegen racisme en discriminatie:

O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot
volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de
godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is
Alwetend, Alkennend (Surah Hodjroraat 49 eya 13)

Kijk met name naar de onderstreepte stuk in deze Aya...

De profeet Salla Allahu 3alaihi wa Sallam zei: Er is geen onderscheid tussen ons de enige onderscheid is de Taqwa (godsvrees)..

"Een Arabier is niet hoger dan een zwarte slaaf in de Islaam" Wij zullen allen als gelijken terugkeren naar Allah (Hoorde ik aan het einde van de Engelse versie van Risallah)

Wa Allahu A3lam bihi mini Hoewa Al-Hakim wa Al-3aliem







Gezien deze lange copypaste zal ik waarschijnlijk wel gelijk hebben toen ik zei dat je vrij weinig van de islam afweet.
'Salam'  betekent vrede. Dat er sommige achterlijken zijn (hoop niet dat je daar bij hoort) die ons willen verbieden om met azul of hallo te groeten gaat juist tegen de  boodschap van vrede en heeft vrij weinig te maken met de islam. Jouw verdere veronderstellingen raken kant noch wal, want het groeten met 'hallo' of 'azul' wordt nergens verboden in de islam.

Ook is het een totale absurditeit an sich. Er zijn tientallen miljoenen moslims die Engels, Duits, Frans etc. praten. Dat is verder ook geen probleem.

Amdawkel

Citaat van: terifest op 27/11/2010 om 20:31:13
Ik groet met geen van allen!
Maar dat had je wel geweten als je de reactie boven jouw reactie aandachtig hadt gelezen.


Riffijnen in het algemeen groeten daarmee. Je moet een keer goed luisteren...

terifest

#12
Citaat van: Amando op 27/11/2010 om 20:32:46
Gezien deze lange copypaste zal ik waarschijnlijk wel gelijk hebben toen ik zei dat je vrij weinig van de islam afweet.
'Salam'  betekent vrede. Dat er sommige achterlijken zijn (hoop niet dat je daar bij hoort) die ons willen verbieden om met azul of hallo te groeten gaat juist tegen de  boodschap van vrede en heeft vrij weinig te maken met de islam. Jouw verdere veronderstellingen raken kant noch wal, want het groeten met 'hallo' of 'azul' wordt nergens verboden in de islam.

Ook is het een totale absurditeit an sich. Er zijn tientallen miljoenen moslims die Engels, Duits, Frans etc. praten. Dat is verder ook geen probleem.


Dat had ik jouw ook kunnen vertellen, daarvoor bestaat het internet, handig!
Dat jij die oordeel al geeft, geeft aan dat jij geen kennis hebt betreft de islaam.

Jij hebt de reactie niet aandachtig gelezen, je bent nu koppig bezig.
Als jij met azul wilt groeten dan is het jouw recht.
Maar het gaat tegenstrijdig met het geloof. Als mijn reactie niet voldoende is wil jij dan met een bron aankomen dat het niet tegen het geloof in gaat?

Reageer gewoon normaal en anders heb ik liever niet dat je reageert.
Het is een discussie! Alleen jij vat het persoonlijk op.

Geloof jij in de islaam?

terifest

Citaat van: Amdawkel op 27/11/2010 om 20:33:05
Riffijnen in het algemeen groeten daarmee. Je moet een keer goed luisteren...

Jij vroeg of ik de termen gebruik.
Ik antwoorde met nee, ik gebruik geen van de termen die jij opnoemde!
Dus de reactie '' je moet een keer goed luisteren'' is niet van toepassing!
Je spreekt jezelf tegen.
Nogmaals plaats geen reactie met woorden die ik niet heb vernoemd!

Amdawkel

Citaat van: terifest op 27/11/2010 om 20:42:26
Jij vroeg of ik de termen gebruik.
Ik antwoorde met nee, ik gebruik geen van de termen die jij opnoemde!
Dus de reactie '' je moet een keer goed luisteren'' is niet van toepassing!
Je spreekt jezelf tegen.
Nogmaals plaats geen reactie met woorden die ik niet heb vernoemd!

Dat jij het niet doet, wil niet zeggen dat iemand anders het wel doet.... Riffijnen en andere Imazighen gebruiken soms ahlan, daarom ging ik er vanuit dat jij dit ook zou gebruiken. Maar dat doet er niet toe, wat er wel toe doet is, waarom als deze mensen met ahlan groeten er niet een moslim woest schuimbekkend opstaat net als bij iemand die azul gebruikt?