WIE KOMT ER UIT BNI AMMART OF TARGUIST?

Gestart door krullennbol, 08/10/2010 om 23:48:15

krullennbol

ik ben benieuwd wie hier vandaan komt


Mo_ammart

BNI AMMART!!!!
En jij wwaar kom jij vandaan bni ammart of targuist

krullennbol


Amdawkel


krullennbol

ohja joh bedankt dat jij het beter weet

Amdawkel



Mo_ammart

We vallen onder de imazighen, we vallen onder alhoceima
wil je bronnen.??

yassin530

Citaat van: Mo_ammart op 22/11/2010 om 22:47:34
We vallen onder de imazighen, we vallen onder alhoceima
wil je bronnen.??

alsof wij ons moeten bewijzen(ik kom ook uit targuist)
hoofdkwartier van dhr elkhatabbi zat in targuist maar dat weet die konijn nog niet

Azidane

#10
Citaat van: yassin530 op 07/02/2011 om 19:22:08
alsof wij ons moeten bewijzen(ik kom ook uit targuist)
hoofdkwartier van dhr elkhatabbi zat in targuist maar dat weet die konijn nog niet

Het is alweer een jaar of 85 geleden dat dhr elkhatabbi voor het laatst in Targuist was, 3 a 4 generaties terug...

Ik ken de demografische samenstelling van toen niet, dat doet er verder ook niet, het gaat om vandaag. Kun je ons jou indruk vertellen over de samenstelling van Targuist anno 2011? Er wonen ongeveer 15000 mensen, we mogen aannemen dat de helft daarvan onder de 30 jaar oud is. Hoeveel % van deze <30 jarigen spreekt naar jouw mening nog Tmazight?   

abrid

Citaat van: Azidane op 08/02/2011 om 09:29:44
Het is alweer een jaar of 85 geleden dat dhr elkhatabbi voor het laatst in Targuist was, 3 a 4 generaties terug...

Ik ken de demografische samenstelling van toen niet, dat doet er verder ook niet, het gaat om vandaag. Kun je ons jou indruk vertellen over de samenstelling van Targuist anno 2011? Er wonen ongeveer 15000 mensen, we mogen aannemen dat de helft daarvan onder de 30 jaar oud is. Hoeveel % van deze <30 jarigen spreekt naar jouw mening nog Tmazight?   

De naam Targuist is een afgeleide van Targast (Mannelijkheid).

Ik ben er vorig jaar even geweest en de meesten verstaan het Tmazight n Arif wel maar veel ook niet. 

yassin530

in % kan ik je het niet vertellen broeder maar bij mij in de wijk bijna ieder1
ik kom er ook elk jaar en met de jongens uit de buurt praat ik gewoon onze thmazight

A3mma

Azul,

Ik kom ook uit Ait Ammart, uit ait masita om precies te zijn. Wij vallen officieel gezien onder de regio el huceima. Alhoewel onze dialect soms kan verschillen als dat van die ait-wayagher. Wij allen zijn Imazighen, ongeacht leefomgeving. En wij hebben ook gecontribueerd aan de verledenlijke evenementen.

Wa aleikoum salaam