Niqab in Arif dragen tegen intimidaties en ongewenst gedrag. Niet om islam

Gestart door Hadou, 04/10/2010 om 22:34:46

Hadou


Vrouwen links en rechts bedekken hun gezicht.
Vrouw midden niet.

wie kan uitleggen waarom die de vrouw aan de linkerkant  en de vrouw aan de rechterkant wel hun gezichten bedekken?  En waarom de vrouw in het midden niet?

Hadou

Citaat van: miss.F. op 06/10/2010 om 17:03:13
Ach gut, onze huis-antropoloog is weer bezig geweest en trakteert ons op zijn intellectuele uiteenzettingen en dit keer over de bedekking van de vrouw in Arif.

Mag ik je vragen, hoe je aan die gedachtenkronkel bent gekomen, namelijk dat vrouwen zich altijd al hebben bedekt uit angst voor eer-schade??
je klinkt niet zo vriendelijk.
Daag.

miss.F.

Citaat van: Hadou op 06/10/2010 om 17:10:40

Vrouwen links en rechts bedekken hun gezicht.
Vrouw midden niet.

wie kan uitleggen waarom die de vrouw aan de linkerkant  en de vrouw aan de rechterkant wel hun gezichten bedekken?  En waarom de vrouw in het midden niet?

1 manier om die vraag beantwoord te krijgen: stel die vraag aan die vrouwen zelf ipv zelf antwoorden te bedenken.

en wat maakt het ook uit, waarom maak je je daar zo druk om en wil je per se weten waarom de een gesluierd gaat en de ander niet?? (is overigens een retorische vraag)


Hadou

Citaat van: miss.F. op 06/10/2010 om 17:19:42
1 manier om die vraag beantwoord te krijgen: stel die vraag aan die vrouwen zelf ipv zelf antwoorden te bedenken.

en wat maakt het ook uit, waarom maak je je daar zo druk om en wil je per se weten waarom de een gesluierd gaat en de ander niet?? (is overigens een retorische vraag)
wat denk jij?

MBTiza

Citaat van: Hadou op 06/10/2010 om 17:10:40

Vrouwen links en rechts bedekken hun gezicht.
Vrouw midden niet.

wie kan uitleggen waarom die de vrouw aan de linkerkant  en de vrouw aan de rechterkant wel hun gezichten bedekken?  En waarom de vrouw in het midden niet?

Ik denk dat die vrouwen die bedekt zijn een lelijk gebit hebben en niet willen dat Hadou hen ziet.

Zijn wij nou zo slim of ben jij zo dom Hadou?

Hadou

Citaat van: ElGalloNegro op 06/10/2010 om 17:43:19
Ik denk dat die vrouwen die bedekt zijn een lelijk gebit hebben en niet willen dat Hadou hen ziet.

Zijn wij nou zo slim of ben jij zo dom Hadou?
Jij ziet het niet. En jij wilt het ook niet weten.

Ferhat

Citaat van: Hadou op 05/10/2010 om 23:42:36

verder heeft jouw tekst geen betrekking op mijn stelling / theorie. 


Je theorie klopt niet.
Waarom? Voor de burgoorlog kleden de Rifijnse vrouwen zich ook op die manier. en in steden waar het veilig was, hebben de vrouwen zich op die manier gekleed.
Rond 1900 was het zelfs hier in Nederland de regel dat vrouwen zich tot aan de enkels bedekken.
het heeft met kuisheid te maken.

Hadou

Citaat van: Ferhat op 06/10/2010 om 18:48:19
Je theorie klopt niet.
Waarom? Voor de burgoorlog kleden de Rifijnse vrouwen zich ook op die manier. en in steden waar het veilig was, hebben de vrouwen zich op die manier gekleed.
Rond 1900 was het zelfs hier in Nederland de regel dat vrouwen zich tot aan de enkels bedekken.
het heeft met kuisheid te maken.
Dank voor je reactie.


wa?

Citaat van: Amazigh/rebel op 05/10/2010 om 23:37:47
Dus de moslims begraafde baby's levend als ik jou zo hoor nou als je mij een bron kan geven die dat vermeld geef ik je â,¬500 van me eigen het zal je absoluut niet lukken.

Ik zag laatst iets over een tienermeisje dat levend begraven was, in turkije, door een moslimfamilie...
Is een tienermeisje minder waard dan een baby? Enfin, overal heb je zieke mensen, helaas ook bij moslims. Dit heeft niks met het geloof te maken, wel met de mensen die zich achter een geloof verschuilen en de boel verdraaien om slechte dingen te kunnen doen.  Dat komt in alle religies en culturen voor.