Niqab in Arif dragen tegen intimidaties en ongewenst gedrag. Niet om islam

Gestart door Hadou, 04/10/2010 om 22:34:46

Asafu

Citaat van: 3ich op 05/10/2010 om 21:35:23
Dit doet mij denken aan de tijd van profeet mohamed vrede zij met hem. Dat zijn vrouw destijds (lella Khadisja) gesluierd op pad moest gaan, anders zou men haar vermoorden.

Dit was ook de reden dat de vrouwen een hijab moesten dragen?

Het is een vraag,

vrouw van profeet in Parijs yek :)

3ich

Een niqab is ook niet iets van ons (Amazigh)

Dit is een foto van een traditionele Amazigh kleding/sluier


3ich

Citaat van: Asafu op 05/10/2010 om 21:44:18
vrouw van profeet in Parijs yek :)

Je sarcasme ken k bij deze niet echt waarderen. Gaarne niet het onderwerp verpesten.


Asafu


Amazigh/rebel

Citaat van: 3ich op 05/10/2010 om 21:35:23
Dit doet mij denken aan de tijd van profeet mohamed vrede zij met hem. Dat zijn vrouw destijds (lella Khadisja) gesluierd op pad moest gaan, anders zou men haar vermoorden.

Dit was ook de reden dat de vrouwen een hijab moesten dragen?

Het is een vraag,
Dus als er geen onveiligheid was zouden de vrouwen van de profeet  onbedekt de straten over gaan is dat logisch ondanks wat de qoran zegt

Amazigh/rebel

Citaat van: Asafu op 05/10/2010 om 22:18:41
dan heb je een probleem in het hiernamaals
.
Citaat van: Asafu op 05/10/2010 om 21:44:18
vrouw van profeet in Parijs yek :)

Ik vind dit twee kinderachtige reacties en ik veeg er mij handen aan kennelijk is discuseren met jou onmogelijk

3ich

Citaat van: Amazigh/rebel op 05/10/2010 om 22:24:14
Dus als er geen onveiligheid was zouden de vrouwen van de profeet  onbedekt de straten over gaan is dat logisch ondanks wat de qoran zegt
Zo een reactie had k al verw8...

Dat is jou logica. Je moet geen retorische vragen stellen.

Amazigh/rebel

Citaat van: 3ich op 05/10/2010 om 22:41:50
Zo een reactie had k al verw8...

Dat is jou logica. Je moet geen retorische vragen stellen.
Nou antwoord er dan op? Jij ( en je andere companion)zeggen de hijaab werd gedragen zodat de vijanden de vrouwen niet zouden herkennen en vermoorden of zo. Ik stel jullie een vraag als er nou geen vijanden waren zouden de vrouwen van de profeet onbedekt over straat lopen?

Hadou

Citaat van: 3ich op 05/10/2010 om 21:35:23
Dit doet mij denken aan de tijd van profeet mohamed vrede zij met hem. Dat zijn vrouw destijds (lella Khadisja) gesluierd op pad moest gaan, anders zou men haar vermoorden.

Dit was ook de reden dat de vrouwen een hijab moesten dragen?

Het is een vraag,
Kijk ! iemand die het wel kan volgen. Dank u.

Een vrouw moest zich zo veel mogelijk bedekken uit vrees dat zij de dupe wordt van de agressie die tegenstanders van haar  familie te ontlopen.
En in Arif was er een periode dat veiligheid op straat niet te vinden was. Vrouwen konden enkel beschermd worden door hun familie. En zo bleef een traditie staan van ''hijaab'' die eigenlijk niet door Islam opgelegd was , maar door de mens.

Maroccaan

Je zou dit soort gefantaseerd en ziek makend schrijven eigenlijk moeten verbieden en de fantast voor een week moeten bannen.

Hadou

Citaat van: Amazigh/rebel op 05/10/2010 om 22:54:48
Ik stel jullie een vraag als er nou geen vijanden waren zouden de vrouwen van de profeet onbedekt over straat lopen?
Ja.
En belangrijk punt om te weten is dat de vrouw in Arabie helemaal niet gerespecteerd  werd. Baby-meisjes werden zelfs levend begraven, uit vrees dat ze later wel eens als prooi valt bij de vijand.

Amazigh/rebel

Citaat van: Hadou op 05/10/2010 om 23:24:03
Ja.
En belangrijk punt om te weten is dat de vrouw in Arabie helemaal niet gerespecteerd  werd. Baby-meisjes werden zelfs levend begraven, uit vrees dat ze later wel eens als prooi valt bij de vijand.
Jij weet denk ik weinig tot niets over de islam hadou ( met alle respect!)
Dus de moslims begraafde baby's levend als ik jou zo hoor nou als je mij een bron kan geven die dat vermeld geef ik je â,¬500 van me eigen het zal je absoluut niet lukken. Ik heb Jullie al verwezen naar surat noer vers 31 waarin de vrouwen hun schoonheid niet openlijk mogen tonen. De qoran vertelt ook dat de vrouwen een hijaab droegen om herkenbaar te zijn en niet kunnen worden lastig gevallen maar dat is niet de enige reden voor een hijaab

Amazigh/rebel

Citaat van: Maroccaan op 05/10/2010 om 23:22:20
Je zou dit soort gefantaseerd en ziek makend schrijven eigenlijk moeten verbieden en de fantast voor een week moeten bannen.
En over wie heb jij het?

Hadou

Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 05/10/2010 om 17:01:23

Op het platteland is het nog steeds gebruikelijk dat men een 'LOUISA' organiseert om de gewassen van het land te halen,dan is bijna iedere inwoner van de omliggende dorpen aanwezig om samen te werken. Een Louisa is een tijdelijk samenwerkingsverband om gezamenlijk elkaars land te bewerken of te oogsten. Dan trekken grote groepen inwoners van dorpen van de een naar het andere grondstuk om snel te oogsten.

Je bedoelt TAWIZA.
mijn tante heet Lwiza.

verder heeft jouw tekst geen betrekking op mijn stelling / theorie. 
Dus open een topic over.