alhoceima de stad

Gestart door fouad (Gast), 12/03/2000 om 21:03:25

Fays

ik ga altijd met vliegtuig in de winter , maar in de zomer wel met de auto.
maar touahsheg ise3man nel hocima

tamezjant


maar touahsheg ise3man nel hocima
Citeer


vooral als jij bij die RMOYI woont,, lekker 'smorgens ESERMAN halen en met thee si ne3 ne3 mmmmmmmhhhhhhhhhhhh

Sabadilla

zullen we dan samen vliegen fays weet jij mischien een goedkope charter via malaga of Almeria. Dan kunnen we altijd de boot pakken naar melilla en dan met de taxi richting alhoceima. Ik ben ook op zoek, met kerst ga ik zoiezo insahallah

Fays

Citaat van: Sabadilla op 05/10/2004 om 22:10:36
zullen we dan samen vliegen fays weet jij mischien een goedkope charter via malaga of Almeria. Dan kunnen we altijd de boot pakken naar melilla en dan met de taxi richting alhoceima. Ik ben ook op zoek, met kerst ga ik zoiezo insahallah

sabadilla..........wie ben je eigenlijk mischien ken ik jou, als je tenminste uit al hoceima komt.

Fays

Citaat van: tamezjant op 05/10/2004 om 22:07:35

maar touahsheg ise3man nel hocima
Citeer


vooral als jij bij die RMOYI woont,, lekker 'smorgens ESERMAN halen en met thee si ne3 ne3 mmmmmmmhhhhhhhhhhhh

ik woon percies bij de brandweer van al hoceima, dus 2 minuten lopen naar RMOYI en dat doe ik altijd trouwens

Sabadilla

Citaat van: Fays op 06/10/2004 om 11:45:57


sabadilla..........wie ben je eigenlijk mischien ken ik jou, als je tenminste uit al hoceima komt.


Ja Fays ik ben van alhoceima. Hoezo ken je me mischien, heb je een idee wie ik ben????

imzourenlady

hoe kom je aan die naam sabadilla wat betekent het hij klinkt mooi

Sabadilla

#67
Citaat van: imzourenlady op 06/10/2004 om 17:33:16
hoe kom je aan die naam sabadilla wat betekent het hij klinkt mooi

Sabadilla is een plek in Alhoceima met uitzicht op de zee zie de foto onderaan. Mijn overgrootvader had vroeger veel grond in Sabadilla, we hebben daar nu nog steeds veel grond, echt een mooie plek met uitzicht op de zee. Vanuit Sabadilla kwamen de Spanjaarden Alhoceima voor het eerst binnen. Daar werd dus vroeger ook strijd gevoerd tussen de berbers en de spanjaarden en uit verhaaltjes van mijn opa lagen daar vroeger veel lijken van de spanjaarden te rotten in open lucht. Uiteindelijk kwamen toen de spanjaarden naar mijn overgrootvader toe en hebben bij hem gebedelt voor een lapje grond bij Sabadilla, waar nu die Spaanse begraafplaats staat. In ruil daarvoor kreeg mijn overgrootvader een lapje grond in de wijk bario haddou dat toen nog in handen was van de Spanjaarden, daar woon ik dus nu in Alhoceima.






imzourenlady

Citaat van: Sabadilla op 06/10/2004 om 18:06:10
Citaat van: imzourenlady op 06/10/2004 om 17:33:16
hoe kom je aan die naam sabadilla wat betekent het hij klinkt mooi

Sabadilla is een plek in Alhoceima met uitzicht op de zee zie de foto onderaan. Mijn overgrootvader had vroeger veel grond in Sabadilla, we hebben daar nu nog steeds veel grond, echt een mooie plek met uitzicht op de zee. Vanuit Sabadilla kwamen de Spanjaarden Alhoceima voor het eerst binnen. Daar werd dus vroeger ook strijd gevoerd tussen de berbers en de spanjaarden en uit verhaaltjes van mijn opa lagen daar vroeger veel lijken van de spanjaarden te rotten in open lucht. Uiteindelijk kwamen toen de spanjaarden naar mijn overgrootvader toe en hebben bij hem gebedelt voor een lapje grond bij Sabadilla, waar nu die Spaanse begraafplaats staat. In ruil daarvoor kreeg mijn overgrootvader een lapje grond in de wijk bario haddou dat toen nog in handen was van de Spanjaarden, daar woon ik dus nu in Alhoceima.






serieus??

zo zo een hele geschidenis verhaal erachter leuk joh !!! trouwens leuke foto


Sabadilla

#69
Hier zijn een paar fotos van de Spaanse begraafplaats bij Sabadilla.
Hier liggen de Spanjaarden, begraven die omkwamen tijdens de strijd met de berbers vroeger bij Sabadilla. Generaal Sanjurjo, die Alhoceima veroverd had noemde deze stad vroeger "Villa Sanjurjo". Hij ligt hier ook begraven in een massagraf waar die grote witte kruis is. Veel soldaten die omkwamen tijdens de strijd liggen in een massagraf of gewoon in naamloze graven met een zwarte kruis. Nog steeds zijn er Spanjaarden die begraven willen worden in Alhoceima omdat hun voorouders ook uit Alhoceima kwamen.








moulaymouhand

Citaat van: maroccyberheks op 12/06/2000 om 20:23:13

hallo,

ik raak bijzonder geeirriteerd oveer het feit dat jullie allemaal zo vol zijn over el hoceima.
ik ben er een aantal keer geweest en ik weet echt waar ik het over heb. de stranden zijn ontzettend vies en de geur die er constant hangt is echt om te kotsen. en de mensen zijn zekers niet vriendelijke en zekers niet tegen europese meisjes. en het eten is ook slecht. mijn zus heeft een paar keer daar voedselvergiftiging opgelopen. dus mooi is el-hoceima zekers niet en die dappere woorden dat jullie de berberse samenleving hebbeb gered(abdelkrim)is ook gebaseerd op het verleden dat onzettend onduidelijk is en als jullie goed in de geschiedenis haddan gedoken had je gezien dat de allaouien de stichters waren en die stam die komt uit genifra. de feiten moeten wel correct zijn.

Azul
Alhoceima is the place to be, ik kom zelf uit beni bouayach,ook een leuke stadje zo'n 30km van alhoceima.
alhoceima heeft mooie stranden, over het algemeen hele vriendelijke mensen, heerlijke middellandse zee klimaat,...
ik hoef dit voor mevrouw marocberheks niet te bewijzen, want:
1) als het goed is weet je het al omdat je er ''geweest bent''.
2) in het geval je er niet was ben je een leugenaar, dus je bent het niet waard.
beslamma

imzourenlady

#71
Citaat van: Sabadilla op 06/10/2004 om 18:59:29
Hier zijn een paar fotos van de Spaanse begraafplaats bij Sabadilla.
Hier liggen de Spanjaarden, begraven die omkwamen tijdens de strijd met de berbers vroeger bij Sabadilla. Generaal Sanjurjo, die Alhoceima veroverd had noemde deze stad vroeger "Villa Sanjurjo". Hij ligt hier ook begraven in een massagraf waar die grote witte kruis is. Veel soldaten die omkwamen tijdens de strijd liggen in een massagraf of gewoon in naamloze graven met een zwarte kruis. Nog steeds zijn er Spanjaarden die begraven willen worden in Alhoceima omdat hun voorouders ook uit Alhoceima kwamen.




leuk joh je bent een echte historicus dus...... wij weten (bijna) nix over onze vaderland maar jij weet zelfs die namen van die generaal er moeten veel mer mensen als jou zijn!!!!
perfect!! en trouwens leuk joh die foto's

sabadilla weet!!

Fays



de gevangenis van al hoceima, het wordt nu herbouwt

Fays

#73


de gat die zichtbaar is ,is ingezakt op een kleine meisje tijdens de aardbeving, gelukkig heeft zij het overleeft

tamezjant

Citaat van: Fays op 12/10/2004 om 21:49:54


de gat die zichtbaar is ,is ingezakt op een kleine meisje tijdens de aardbeving, gelukkig heeft zij het overleeft



allah akbar waar is dat precies?????