Hoofdmenu

Gemengde huwelijken?

Gestart door Ifri, 20/08/2010 om 19:53:09

Botermes

Je hebt niks aan pure Riffijnen die geen Tamazight spreken. Geen Tamazight = geen Amazigh.
Ze kunnen wel een sympathie hebben voor hun afkomst maar daar mee is alles dan ook gezegd.

Ifri

Citaat van: allasian op 27/10/2010 om 12:21:56
Je hebt niks aan pure Riffijnen die geen Tamazight spreken. Geen Tamazight = geen Amazigh.
Ze kunnen wel een sympathie hebben voor hun afkomst maar daar mee is alles dan ook gezegd.


Klopt. Geef mij maar een Tarifesht uit de bergen. één die Thmazight spreekt en die met een Amazigh wil trouwen.

Niet zo één die niet aan haar roots denkt.

De meesten beseffen niets. Ze beseffen niet dat Miljoenen lieters Amazigh bloed werd gevloeid zodat wij hier zouden staan.


Tamazgha is een land dat werd bevloeid met het bloed van de Amazighstrijders. En ddan komt zone bimbo en zeggen "Ja ik trouw lekker met een Arabier want die zijn los" dan zeg ik "Rooh eh jedjiss nrefdhihedh"

wa?

Sorry Ifri, volgens mij heb je ook "issues".
Je "dumpt" iemand omdat ze het verkeerde antwoord geeft... Als die vraag echt zo belangrijk is, waarom stel je die dan niet vóór je een relatie aan gaat?
Je wordt zo boos op vrouwen die hun afkomst naar jouw mening niet genoeg/correct benadrukken. Sta je wel eens stil bij onwetendheid? Niet iedereen heeft dezelfde opvoeding genoten met daarin dezelfde overtuigingen als jij. Misschien kun je zo iemand op een vriendelijke wijze "bijschaven" en diegene stimuleren haar afkomst meer te waarderen, in plaats van de persoon meteen af te schrijven. Men vangt meer vliegen met stroop dan met een vat azijn. Zo agressief doen helpt niet, je stimuleert niemand, je komt alleen maar gefrustreerd en intolerant over.
Het is een deugd om trots op je afkomst te zijn, maar niemand wil echt primair op z'n afkomst worden beoordeeld in wat voor zaak dan ook. Een huwelijk is niet alleen een formele toestand om genen voort te zetten, het is ook een informeel verbond tussen twee mensen die van elkaar houden en elkaar waarderen om wie ze zijn. Ieder individu wenst als een individu gewaardeerd te worden. Je wilt dat je partner je lief heeft om jou, om wie je bent, niet om wat je bent.
Prima als je bepaalde eisen stelt aan je toekomstige partner (zoals afkomst), iedereen heeft eisen, maar blijf reëel en draaf er niet te ver in door.
Wees gewoon gelukkig met degene die ook gelukkig met jou kan zijn.

Amando

Citaat van: Ifri op 04/11/2010 om 18:44:12

Klopt. Geef mij maar een Tarifesht uit de bergen. één die Thmazight spreekt en die met een Amazigh wil trouwen.

Niet zo één die niet aan haar roots denkt.

De meesten beseffen niets. Ze beseffen niet dat Miljoenen lieters Amazigh bloed werd gevloeid zodat wij hier zouden staan.


Tamazgha is een land dat werd bevloeid met het bloed van de Amazighstrijders. En ddan komt zone bimbo en zeggen "Ja ik trouw lekker met een Arabier want die zijn los" dan zeg ik "Rooh eh jedjiss nrefdhihedh"

White power !


Botermes

Uts3af chi min dak iqaa, ayamrabad ino..xza chitan.

Chatt zie arif


abrid

Citaat van: Alasian op 05/01/2011 om 01:09:31
Uts3af chi min dak iqaa, ayamrabad ino..xza chitan.

Farid Thuzzarin heeft je taal gebruik wel beinvloed A Yamrabbed Inou ;)

Botermes

#23
Citaat van: abrid op 06/01/2011 om 10:40:09
Farid Thuzzarin heeft je taal gebruik wel beinvloed A Yamrabbed Inou ;)
Het is een herinnering aan een bepaalde komische scene van ongeveer 17 jaar geleden. Ter ere van Jamal Vietnam, een persoon die rond die tijd nog maar net in Nederland was. Dat soort mensen waren interessant, weet je wel, ze zijn anders, zo komen nog maar net uit Marokko en spreken alleen maar Thmazighth, kun je echt mee lachen,soms.
Hij en zo'n andere illegaal stappen op ons af, ze willen een sjekkie draaien. Ze zijn een jaar of 25. Wij zijn zo rond de 16 allemaal, ik en 2 kameraden van me.
Hij vraagt mij om sjek. Ik zeg ik rook niet, (ik ben een paar jaar later pas begonnen). Zegt hij :Yek a yamrabbed ino ? maar die 2 andere jongens wel maar ze willen niks geven en dan rent hij in eens keihard die jongen achter na, asd ikkes sjekk enni. En tijdens die achtervolging lachten wij ons echt te pletter...