ALHOCEIMA is van de IBEQOYEN

Gestart door ATEBANDE, 23/10/2003 om 11:06:10

Eek!

Citaat van: allasian op 13/02/2006 om 01:15:54
Citaat van: Sabadilla op 11/02/2006 om 23:58:20Ook de Ihellachen en de Iffelayen hadden vroeger voor de Spanjaarden kwamen een groot deel van de stad in handen.
Is die Affelay dan van de Iffelayen ? Je weet wel die voetballer.

ja, zijn oma is de zus van mijn opa...

mootje10

hou je kk bek met je ibeqouen vriend wat heeft je pa je je wijs gemaakt gek en die sukkeltje die zei igzenayen die ken helemaaaal gaan opkrasse
aitwayagher hebbe t meest daar klaar dusse dan ken je gaan ouwehoere effe serieus waarom moeten mense liegen we zijn allemaal marokkanen en riffies ennneee...trouwes imzouren-westland[monster]4life

Wasilla tarifest

Citaat van: mootje10 op 30/05/2006 om 18:43:38
hou je kk bek met je ibeqouen vriend wat heeft je pa je je wijs gemaakt gek en die sukkeltje die zei igzenayen die ken helemaaaal gaan opkrasse
aitwayagher hebbe t meest daar klaar dusse dan ken je gaan ouwehoere effe serieus waarom moeten mense liegen we zijn allemaal marokkanen en riffies ennneee...trouwes imzouren-westland[monster]4life

wat kom je hier doen? als je hier alleen voor schelden komt dan kun jij beter opkrassen

mootje10


Don_Tmasint ®

Citaat van: mootje10 op 23/08/2006 om 23:28:29
wassila jou moeder

safi safi, lah in3er shitane, geen rusie hier aub.
we zijn hier om over tamazigh en tarifit te spreken. ok?


MBTiza

Citaat van: mootje10 op 23/08/2006 om 23:28:29
wassila jou moeder

jij bent zeker een broertje van karim mini?

Si_Y

#66
Al Hoceima is van de Iker3iyen, en verder geen discussie.


yadjis-ou-riffi

Citaat van: ait_touzini op 24/10/2003 om 12:55:53

Citeer


ja, maar hun parel is toch BEYA, Alhoceima, PARIENTINA (oudheid naam van ALhoveima).

Hoe bedoel je?
Al Hoceima is gesticht door de spanjaarden die daar een paar huisjes bouwden. daarna namen de Ibaqoyan het over. Daarom noemen de spanjaarden al hoceima , Beya.

het is trouwens villa (stadje in't spaans)

yadjis-ou-riffi

Citaat van: Si_Y op 24/08/2006 om 09:24:12
Al Hoceima is van de Iker3iyen, en verder geen discussie.



ga jij maar verder in nador zoeken vriend wat van iqer3iyen of ait touzin is ok
maar kom niet zeggen dat al-hoceima van shab nador is.

Don_Tmasint ®

Citaat van: yadjis-ou-riffi op 24/08/2006 om 14:27:00
Citaat van: Si_Y op 24/08/2006 om 09:24:12
Al Hoceima is van de Iker3iyen, en verder geen discussie.



ga jij maar verder in nador zoeken vriend wat van iqer3iyen of ait touzin is ok
maar kom niet zeggen dat al-hoceima van shab nador is.



:) kapot lachen, allez yejjis oe riffi  ! go go go !
hahahaha

yadjis-ou-riffi

Citaat van: Don_Tmasint op 24/08/2006 om 14:47:27
Citaat van: yadjis-ou-riffi op 24/08/2006 om 14:27:00
Citaat van: Si_Y op 24/08/2006 om 09:24:12
Al Hoceima is van de Iker3iyen, en verder geen discussie.



ga jij maar verder in nador zoeken vriend wat van iqer3iyen of ait touzin is ok
maar kom niet zeggen dat al-hoceima van shab nador is.




:) kapot lachen, allez yejjis oe riffi  ! go go go !
hahahaha

ja toch wij zitten hier al in knoop van hoe zit dat nou?  komt mister aqer3i ff praaten.
hé als je wilt praten en discuseren doe 't dan goed en netjes of blijf gewoon lezen en niet reageren.
helpt soms ook horen zien en zwijgen

wij zeggen toch ook niet dat nador of izghanghan van ait wayagher is of wel?


Abbeqouy

sjonge jonge wat een zinloze discussie zeg!

Die mensen die hier lopen te claimen dat alhoceima van hun stam is zijn net zo onwetend als de vroegere stamleden die elkaar afmaakten omdat ze van een andere stam waren........

Alhoceima is zoals eerder gezegd van alle riffijnen. Het toeval wil nou eenmaal dat het op het grondgebied van de ibbeqouyen ligt.

Want toen de spanjaarden en de fransen wilden aanvallen op ajdir wisten ze dat dat de kust voor ajdir goed beschermd was en ze wisten dan de rifijnse imzahden ze daar stonden op te wachten.... dus kozen ze voor het minder beschermd gebied en wat rotsiger gebied van de ibbeqouyen. Dit was puur tactisch omdat de rifijnen de spanjaarden daar niet verwachtten. Want als je logischerwijs zou kijken dan zou het veel logischer zijn om de stad van Alhoceima in de aith youssef ou ali regio te stichten gezien de groote van de kustlijn en de ligging in de baai en gezien het vlakke vallei. Maar dit gebeurde niet en ik ben van mening dat die invasie van 8 september 1925 de ligging van alhoceima bepaald heeft.

De dombos die lopen roepen dat alhoceima van die of van die is zijn maar dom als de spanjaarden weer binnenvallen dan ga je toch ook niet zeggen nee die streek is van die en van die daar steek ik geen poot voor uit .......... duuus


Bades

Citaat van: Dora op 05/02/2006 om 14:11:28
al hoceima is van de iqzenayen..

einde discussie
basta
punt
.

neej hoor!!!   was toch van aith temsaman? of hebben ze het kort geleden verplaatst?

zou best kunnen namelijk ???

Y.assine

Citaat van: mootje10 op 30/05/2006 om 18:43:38
hou je kk bek met je ibeqouen vriend wat heeft je pa je je wijs gemaakt gek en die sukkeltje die zei igzenayen die ken helemaaaal gaan opkrasse
aitwayagher hebbe t meest daar klaar dusse dan ken je gaan ouwehoere effe serieus waarom moeten mense liegen we zijn allemaal marokkanen en riffies ennneee...trouwes imzouren-westland[monster]4life

Zoals je nickname al verraadt, geloof ik echt dat jij 10 jaar oud bent.

Y.assine

En verder vind ik dit niet echt een zinloze discussie, niet voor mij althans. Ik heb er wel het een en ander van opgestoken!