je dorp of je stad op de kaart zien waar 't staat?

Gestart door masin2003, 03/01/2004 om 12:48:50

masin2003

Azul xawem allemaal

voor diegene die nieuwsgierig zijn waar hun dorpje op de kaart staat gelocaliseerd, zet hier de naam van dat bepaalde dorpje* en ik zal er hier een url plaatsen van de kaart waar dat dorpje staat gelocaliseerd :)

* = jullie zullen versteld staan dat zelfs piepkliene dorpjes in de bergen terug te vinden zijn en je kan zien waar het ligt. ik heb zelfs de peipkleine dorpje van me vader in ayt touzine terug gevonden hahah het is echt ongelooflijk

iwa ik zou zeggen geef me de naam van dat dorpje en ik zal hier de url van de kaart waar het staat gelocaliseerd plaatsen. (maar wel erbij vertellen vlakbij welke grote dorp of stad jullie dorpje bevindt)

ps; trouwens jullie kunnen het ook zelf proberen zie Amazigh startkabel

kijk onder het vakje: Geographie / kaarten / Maps

Ad wenni netta

masin2003

Azul

iwa? niemand die zijn dorpje wil zien waar die gelocaliseerd is?!

Nou, dan begin ik bij mij

het dorpje van me vader ;D :

Amiezar noordmarokkaans gezien..

Amiezar mediteraans gezien..

Amiezar Afrikaans gezien..

hahah het is echt ongelooflijk dat het toch te traceren valt, want zelfs dichtbije inwoners van andere dorpen kennen het niet (het is volgens mij één van de hoog gelegen dorpjes van Ayth touzine)

ps: het staat op de kaart als Amiezar, maar daar wordt het gewoon Myizza genoemd

A.messadi

#2
Niet alle dorpen staan der bij, de dorp van mij ouders vandaan komen Ain Hamra, staat er bijvoorbeeld niet bij!

almanzah

#3
ik vind encarta van MSN   veel beter,  je kan hier alle plaatsnamen zien:

je hoeft dus alleen  op zoom in te klikken :D

http://encarta.msn.com/encnet/features/mapcenter/map.aspx

Timoucha

#4
Nooit gedacht dat ik driouch nog zou terug vinden op een kaart hahahaha

Debouz

#5
Dit wil ik ook met jullie delen

http://www.calle.com/world/morocco/index.html

mbra jmier

masin2003

#6

Citeerik vind encarta van MSN   veel beter,  je kan hier alle plaatsnamen zien:

je hoeft dus alleen  op zoom in te klikken :D

http://encarta.msn.com/encnet/features/mapcenter/map.aspx


Azul almanzah

jouw kaart is ook een goeie maar daar kan je niet de kleine dorpjes terug vinden. ik bedoel echt gehuchten waarvan je denkt je zal ze nooit terug vinden op de kaart, kwam ik ze tegen ;D

masin2003

#7

CiteerNiet alle dorpen staan der bij, de dorp van mij ouders vandaan komen Ain Hamra, staat er bijvoorbeeld niet bij!

Azul

als je het niet direct kan vinden begin bij de grote dorp of stad die dichtbij zit en verder klicken op die dorpjes tot je vindt wat je zoekt

masin2003

CiteerNooit gedacht dat ik driouch nog zou terug vinden op een kaart hahahaha

hahah iwa safie driouch is groot hoor, als je iets naar beneden scrolt op de driouch pagina dan zie je ook kleine dorpjes in de buurt en telkens als je op een dorp klickt verchijnen weer andere dorpjes die in de buurt liggen. bij wijze van spreken wandel je eigenlijk tussen die dorpjes :)

masin2003

#9

CiteerDit wil ik ook met jullie delen

http://www.calle.com/world/morocco/index.html

mbra jmier

Azul debouz

hahah dat is dezelfde kaart die ik bedoelde man

Timoucha

#10

Citeerhahah iwa safie driouch is groot hoor, als je iets naar beneden scrolt op de driouch pagina dan zie je ook kleine dorpjes in de buurt en telkens als je op een dorp klickt verchijnen weer andere dorpjes die in de buurt liggen. bij wijze van spreken wandel je eigenlijk tussen die dorpjes :)


Driouch is wel groot, maar veel onbewoond gebied. Kale vlaktes... maar wel driouch!

masin2003

CiteerDriouch is wel groot, maar veel onbewoond gebied. Kale vlaktes... maar wel driouch!

ja maar dat is kenmerkend voor mtalsa gebied, dat is zeg maar meer een grote plateau vlakte aan de voet van de Rifgebergte.

maar ken jij geen dorp die vlakbij driouch ligt en die jij graag wil weten waar die ligt op de kaart?
Mauri De Riffijn, kan 't zo voor je fiksen  hoor ;)

Timoucha

#12

Citeerja maar dat is kenmerkend voor mtalsa gebied, dat is zeg maar meer een grote plateau vlakte aan de voet van de Rifgebergte.

maar ken jij geen dorp die vlakbij driouch ligt en die jij graag wil weten waar die ligt op de kaart?
Mauri De Riffijn, kan 't zo voor je fiksen  hoor ;)

Nou er is zo'n dorpje, of eigenlijk ik weet niet of het een dorpje is.... een gebied tussen Midar en Driouch, heet Bouferkouch(ik weet niet zeker of je het zo spelt) kan ik dat niet ergens terug vinden?

masin2003

#13

CiteerNou er is zo'n dorpje, of eigenlijk ik weet niet of het een dorpje is.... een gebied tussen Midar en Driouch, heet Bouferkouch(ik weet niet zeker of je het zo spelt) kan ik dat niet ergens terug vinden?

ok dan ga ik het even voor je zoeken. ;D
laterz, ik ben even uitgelogd

Timoucha

#14

Citeerok dan ga ik het even voor je zoeken. ;D
laterz, ik ben even uitgelogd

Ik denk niet dat je het gaat vinden.... dat is net een speld in een hooi berg. Maar bijvoorbaat bedankt.....