De betekenis van het woord Israël

Gestart door Hadou, 23/03/2010 om 17:49:23


Machmoed

Inuit,
Je weet toch allang dat het begint bij ontkenning. Het is een feit dat de injiel en de Thora niet aan Jezus of Moses zijn gegeven. Daar gaat de goddelijkheid van de Qoran.
Wil je mij laten zien waar ik het tegendeel beweerd heb of me versproken heb over Satan etc?
In de qoran staat die jij zo goed kent. Zeg alles komt van Allah vandaan, het goed en het slechte.
Jij bent niet bijster intelligent als je nog niet eens weet dat alles maar dan ook alles van God afkomstig is. Hij heeft toch het goede en het slechte geschapen (hij is toch de schepper). Ik bedoel wie heeft Sheitaan gemaakt? Hij toch en ook de eigenschappen die Sheitaan bezit of geloof je werkelijk dat God niet wist dat Sheitaan dit zou gaan doen (niet buigen voor Adam)?
Wie ontkent hier nu de almacht van God?
Wat ashel7ie zegt is waar. Tawaaf werd ongeveer 200 jaar voor christus uitgevoerd door priesteressen (5 in aantal) en waren schaars gekleed. Ze draaiden 7 keer rond het hoofd/geslachtdeel van Aphrodite/ishtar. Je kent Herodotes vast wel…hij wordt ook wel de vader van de geschiedenis genoemd. Deze man was in hidjaaz 200 voor christus en heeft erover geschreven. Hier komt het vandaan. De zwarte steen in ka’ba is exact deze steen en volgens Herodotes noemden de Arabieren deze Al chobar (of al akbar). Het is een overblijfsel van het polytheïsme. Is het zuiver om tot een gebouw te bidden dat vol zat met afgodsbeelden zoals de profeet met zijn metgezellen deed (6 jaar lang)?
Waarom zijn hadieth eigenlijk genoteerd/verzonnen? Volgt gij een ander rechter dan wat ik je heb neergezonden? Sharia en hadieth gaan in tegen de qoran op sommige punten. Zou dit de reden zijn waarom moslims over het geheel genomen achtergesteld zijn?…omdat ze zijn afgeweken van de ware leer?…is dit ook de reden waarom islamitische landen de grootste groep analfabeten hebben betreffende beschaafde wereld?
Hoe dan ook, ik zie niet dat de moslim betere normen en waarden heeft, integendeel. Ik zie niet dat Allah de moslims heeft begunstigd heeft, in tegendeel…vele moslims willen leven in kafir landen. Dus wat nou winnaars in dit leven en in het hiernamaals. Misschien in het hiernamaals, maar op aarde is al heel lang duidelijk dat religie beperkend werkt of opium voor het volk. De reden dat je gelooft dat je niet zonder kan is omdat je verslaafd bent….niet meer, niet minder. bedankt!

agezzaa_iakien

Citaat van: Machmoed op 25/03/2010 om 16:44:58

Waarom zijn hadieth eigenlijk genoteerd/verzonnen? Volgt gij een ander rechter dan wat ik je heb neergezonden? Sharia en hadieth gaan in tegen de qoran op sommige punten. Zou dit de reden zijn waarom moslims over het geheel genomen achtergesteld zijn?…omdat ze zijn afgeweken van de ware leer?…is dit ook de reden waarom islamitische landen de grootste groep analfabeten hebben betreffende beschaafde wereld?
Hoe dan ook, ik zie niet dat de moslim betere normen en waarden heeft, integendeel. Ik zie niet dat Allah de moslims heeft begunstigd heeft, in tegendeel…vele moslims willen leven in kafir landen. Dus wat nou winnaars in dit leven en in het hiernamaals. Misschien in het hiernamaals, maar op aarde is al heel lang duidelijk dat religie beperkend werkt of opium voor het volk. De reden dat je gelooft dat je niet zonder kan is omdat je verslaafd bent….niet meer, niet minder. bedankt!

Voor het geval je het niet wist, het stond al 1400 jaar geleden in de koran dat de ongelovigen over alle kennis zullen beschikken.

3ich

Citaat van: Machmoed op 24/03/2010 om 13:15:03

Toen een joods iemand mij vertelde over het zuivere judaisme (er zijn blijkbaar varianten) dat de duivel/Satan geen aparte kracht is maar in dienst is van God geschapen voor dat doel, toen begon ik pas na te denken en ging ik de religies vergelijken etc. Judaisme is wat dat betreft realistischer maar Jahweh is waardeloos als de liefdevolle God van de christenen. Hij is dus niet het zelfde (karakter) en Allah zit een beetje in het midden van deze godheden.


Kifesh?

Lees jij jezelf wel is terug? Of kladder je maar wat neer in de hoop dat iemand gaat happen? Vele dingen die je beweert kan k niet plaatsen in mijn gedachtegang.

Machmoed

3ich,
Ik begrijp je vraag niet en weet ook niet wat je hier mee wilt vertellen. Hoezo lees ik mezelf wel terug. Wat is nu je vraag of punt? Wil je me vertellen dat joden hun eigen religie niet goed hebben begrepen?

Dat je het niet kan plaatsen zegt niets over het geschrevene. Ik zit je hier niet in de mailng te nemen, mocht je dat denken. Stel nu je vraag en waar ik tegenstrijdig ben geweest en je zal zien dat het van alle kanten klopt. Bovendien stelde iemand: ja die theorien ken ik ook.......alles is toch theorie als het gaat om religie..dus daar hoeven we het niet over te hebben. Het gaat er om welke theorie het aannemelijkst is en gestaafd is met bewijzen. Het moet redelijk zijn...rede!

Machmoed

Voor het geval je het niet wist, het stond al 1400 jaar geleden in de koran dat de ongelovigen over alle kennis zullen beschikken.

Er is geen enkele geleerde die het eens zal zijn met je. Er bestaat geen qoran dat 1400 oud is.... De Mushaf van Uthman bestaat niet en heeft naar alle waarschijnlijkheid nooit bestaan. De oudste qoran fragmenten zijn in bezit van de Engelsen, amerikanen, turken en in Tasjkent ergens in Oekraine volgens mij. Al deze qoranfragmenten dateren van begin 8e tot medio 9e eeuw. Wel is er een korangraf gevonden in sana in Jemen. Deze qoranfragmenten laten juist zien dat de qoran niet overal hetzelfde was. Allah was HUWA (net als in de bijbel HIJ) en je ziet gewoon dat Allah vervolgens (in latere fragmenten) ingevuld is waar HUWA stond. Ook hele zinnen zijn toegevoegd en er zijn plaatsen waar juist iets weggelaten is. Lees ook Die Dunkeln anfange (het donkere begin).

Alle kennis is een illusie...niemand kan alle kennis vergaren of over beschikken. Heeft God hier zich alweer vergist?

Machmoed

Kan iemand uitleggen hoe dit soort dingen kunnen voorkomen in de qoran.....Allah heeft beloofd dat het makkelijk en goed te begrijpen is (kitabun moebien).

2:21
Allah created the mankind; they should worship Him.
Contradiction: 3:97, 35:15 say Allah does not need mankind and the jinns; He is free of all want.


2:29
Allah created the earth (first) then He perfected the seven firmaments (heavens); He has the perfect knowledge of all things. (This verse indicates that Allah started creation by creating earth, and then He made heaven into seven heavens. This is how building usually starts, with the lower floors first and then the top floorsâ€"ibn Kathir).
Contradiction: 79:27‑30 says Allah created the heavens first.

2:34
All the angels bowed to Adam, except Iblis. He was haughty and a disbeliever.
Contradiction: 16:49 says every creature in the heavens and in earth prostrates to Allah.

2:35
Allah forbade Adam and his wife to approach the tree of knowledge. (Allah spoke directly to Adamâ€"ibn Kathir.)
Contradiction: 42:51 says Allah never speaks directly to a human; He speaks either from behind a veil or through a messenger.


2:37
Adam learned the words of inspiration from Allah. Adam was the first Muslim.
Contradiction: 2:131 says Abraham was the first Muslim.
Contradiction: 6:14 says Muhammad was the first Muslim.
Contradiction: 7:143 says Moses was the first Muslim.
Contradiction: 26:51 says some Egyptians were the first Muslims.


2:38
Allah ordered Adam and his wife to descend on earth, and to preach on people whatever message they received from Allah.
Contradiction: In verse 20:123, before sending Adam on earth, Allah told him humans on earth would be enemies of one another. This means there were already people on earth when Adam descended on it. So Adam was not the first human created by Allah.


2:47
Allah blesses the Children of Israel more than other believers; He has preferred them above all beings.
Contradiction: 3:33‑34 says Allah preferred Adam, Noah, the house of Abraham, and the house of Imran above all beings.


2:50
Allah parted the sea (Red sea); saved the Children of Israel (i.e., Moses’ people), and drowned Pharaoh in front of the eyes of the Children of Israel.
Contradiction: 10:90 says Pharaoh submitted to Islam.
Contradiction: 10:92 says Allah saved Pharaoh.

enekele voorbeelden van honderden tegenstrijdigheden. Maar wees niet bedroefd, de bijbel kent wel 5000 tegenstrijdigheden en fouten.

Inuit

#37
Machmoed, als er werkelijk zoveel contradicties en onzekerheden zouden bestaan over de ontstaansgeschiedenis van de islaam en de totstandkoming van de quraan, dan was menig orientalist daar prat op gegaan. Tot op de dag van vandaag is er niet een theorie die de ontstaansgeschiedenis van de islaam en totstandkoming van de quraan in twijfel trekt die nog overeind staat. De enige manier hoe dergelijke orientalisten leuke theorieen kunnen construeren is wanneer ze de islamitische geschiedschrijving afkomstig van moslims zelf volledig buiten beschouwing laten, anders heben ze namelijk geen poot om op te staan. Bij orientalisten zie je dan ook duidelijk een tweedeling; sommigen hebben overduidelijk een andere agenda dan wetenschap bedrijven, deze figuren (enkele voorbeelden zijn Crone, Luxenberg, Puin) zijn er op verzot om aan te tonen dat de geschiedenis van de islaam en de totstandkoming van de quraan anders is gelopen dan de moslim claimen. En hierbij gaat men zover, dat men het vaak niet zo nauw meer neemt met de waarheid. Het enige wat jij constant doet is theorieen van dergelijke figuren, die reeds lang en breed uit onderuit zijn gehaald (en vaak niet eens heel serieus worden genomen door menig wetenschapper) opnieuw afspelen, om enerzijds zodoende de indruk te wekken dat je weet waar je over praat en ander zijds een beeld te schetsen alsof de geschiedenis van de islaam en quraan een gevalletje houtje-touwtje is.

3ich

Citaat van: Machmoed op 26/03/2010 om 08:45:20
3ich,
Ik begrijp je vraag niet en weet ook niet wat je hier mee wilt vertellen.  Wat is nu je vraag of punt?

En Allah zit in het midden tussen al deze goden ???


3ich

Citaat van: Machmoed op 24/03/2010 om 13:15:03
Wel grappig dat je lucifer aanhaalt.

Lucifer is juist het goede. Lucifer is oorsprokelijk de heilige geest. Ergens in de geschiedenis heeft 1 iemand ooit geroepen dat het een gevallen engel moet zijn en sindsdien is het geïntegreerd in het christendom en islam. Wil je meer weten waar al deze onzin vandaan komt, lees dan secret teachings of all ages van palmer hall. Het boek bevat zoveel feiten en info. Het is dan ook eerder een studiebook. God komt van het woord goth en betekent geit. Vroeger….waarbij de abrahamitische religies een vervolg van is geloofden ze in stieren/geiten etc. Er zijn nog steeds veel beelden van over gebleven in musea. Gigantische stierenkoppen waren heilig etc. Wellicht dat hindoeisme nog een van de weinig overgebleven bewijs hiervan is waar koeien nog steeds heilig zijn.

De toppunt van Satanisme! Kind-offering






Machmoed

3ich,
Je haalt een aantal zaken door elkaar.
Allah zit wat betreft karakter een beetje tussen Jhwh en de God van het NT in. Dit is algemene kennis voor diegene die zich in de abrahamitische religies heeft verdiept.

satan: in judaisme is satan niet een aparte kracht als in het christendom en islam. Hij is geschapen door God juist voor dit doel om ons te testen. God heeft geen ruzie met Satan....dit komt voort uit het christendom door inspiratie van o.a. het manicheisme.

Dit kun je allemaal opzoeken. Je hoeft mij niet te geloven, maar zoek het aub op en zie voorjezelf. Satan of lucifer is de morgenster net als Jezus. De reden dat christenen geloven dat het een gevallen engel is (letterlijk) komt hierdoor:  In Jesaja 14:12 staat het volgende geschreven (wat tussen haakjes staat staat niet in de Bijbel):

O morgenster {= Lucifer}, zoon van de dageraad,
hoe diep ben je uit de hemel gevallen.
Overwinnaar van alle volken,
hoe smadelijk lig je daar geveld.

TheCFO

#41
Soms is negeren het beste, soms niet.

Citaat van: Machmoed op 26/03/2010 om 11:56:23
Allah zit wat betreft karakter een beetje tussen Jhwh en de God van het NT in. Dit is algemene kennis voor diegene die zich in de abrahamitische religies heeft verdiept.

Wat is dit nu weer voor hilarische en wederom pompeuze statement? Voor wat voor soort mens is dit soort karakterologisch onderscheid uberhaupt interessant? Filologen of zo?

Verdiept, noemt die dat.

Er viel eens een ruiter van zyn paard.
Sindsdien noemt een ieder die van het paard valt zich een ruiter



3ich

Citaat van: Machmoed op 26/03/2010 om 11:56:23
3ich,
Je haalt een aantal zaken door elkaar.
Allah zit wat betreft karakter een beetje tussen Jhwh en de God van het NT in. Dit is algemene kennis voor diegene die zich in de abrahamitische religies heeft verdiept.



K weet niet hoor maar Allah word aangegeven als de schepper in de koran en in de eerste testament word de schepper Ellah genoemd. K denk dat jij in de war bent?


Inuit

#43
Die machmoed zeg, ontpopt zich op vrijdagmiddag ook nog even tussen neus en lippen door als een ware goden profiler. Kun je niet wat meer vertellen over de profiel schetsen die je tot nu hebt gemaakt?


Zeg CFO, wat doet een goddeoos figuur als u in een topic dat bespeurt is met de collectieve waanzin die religie heet? :)

TheCFO

Citaat van: Inuit op 26/03/2010 om 13:13:32
Zeg CFO, wat doet een goddeoos figuur als u in topic dat bespeurt is met de collectieve waanzin die religie heet? :)
volledig verbaasd kan ook u, waarde viseter, toch niet zijn. Het is toch waarlijk niet de eerste keer dat ondergetekende heiden zijn goddeloze visie loslaat.

Vind monotheisme wel erg interessant zoals bekend mag zijn. Vaak met idd zeer kritische blik. Maar hoop wel altijd wat serieuzer te zijn dan een stukje Deo-profiling gebeuren om mijn status als wijsneus hiero te bevestigen.