Tarqist is Arabische!

Gestart door Zian, 03/03/2004 om 22:22:29

Zian

In Tarqist sprak men tot 50 jaar geleden Tarifit. Tot mijn verbazing zei Iemand tegen me uit Tarqist dat ze Arabieren zijn en dat ze Arabische spreken!!

Weet iemand of iedereen in Tarqist Arabisch spreekt?

Ariaz

Je bent op je kop gevallen, Targuist is van Aith Wayagher dat was een hoofdkwartier van Abdelkrim Elkhatabi, de mensen van Targuist spreken perfect Tmazight, ik ben daar geweest en de kinderen daar spraken volledig Tmazight,


je moet je niet baseren op een persoon Zian want Targuist is een grote stad,

targistia

#2
Heyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

JAAAA en NEEEEE
In targuist zul je men aantreffen die zowel Arabisch als berbers praten. Voorbeelden zijn mijn ouders. Die komen allebei uit TARGUIST. Allebei daar geboren en opgegroeid. Hier komt ie. Mijn vader komt uit targuist en praat echt merendeels BERBERS. Alleen als je geen berbers verstaat praat hij ARABISCH tegen je. Mijn moeder komt ook uit targuist, maar die praat alleen maar ARABISCH en zo ook mijn hele familie van de kant van mijn moeder. Mijn moeder verstaat wel berbers, ja ze heeft het van mijn vader geleerd want mijn familie aan haar kant spreekt geen een woord berbers.

Kortom Als je uit targuist komt, kun je zowel berbers als arabisch spreken.

kussies TARGISTIA


Zian

#3

CiteerJe bent op je kop gevallen, Targuist is van Aith Wayagher dat was een hoofdkwartier van Abdelkrim Elkhatabi,

Heel Marokko was van Imazighen en daar blijft nu weinig over.
Er zijn plaatsten in Ayt Waryaghel, Ibakouyan die wel gearabiseerde zijn.

Men spreekt niet in heel Rif Tarifit. De ziekte Arabisme en Arabische taal verspreid zich steeds in Rif en over een eeuw zal Tamazight uit Rif verdwijnen.


allasian

CiteerHeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

JAAAA en NEEEEE
In targuist zul je men aantreffen die zowel Arabisch als berbers praten. Voorbeelden zijn mijn ouders. Die komen allebei uit TARGUIST. Allebei daar geboren en opgegroeid. Hier komt ie. Mijn vader komt uit targuist en praat echt merendeels BERBERS. Alleen als je geen berbers verstaat praat hij ARABISCH tegen je. Mijn moeder komt ook uit targuist, maar die praat alleen maar ARABISCH en zo ook mijn hele familie van de kant van mijn moeder. Mijn moeder verstaat wel berbers, ja ze heeft het van mijn vader geleerd want mijn familie aan haar kant spreekt geen een woord berbers.

Kortom Als je uit targuist komt, kun je zowel berbers als arabisch spreken.

kussies TARGISTIA
Maar blijkbaar maakt het niets uit als je geen tamazight kent.Mensen staan klaar om je in het arabisch toe te spreken.Maar wat als je nou geen arabisch kunt???
Arabisch domineert dat is de bottomline.En ik durf te wedden dat jouw arabisch beter is dan jouw tamazight.
kussies,

allasian

#5

CiteerEr zijn plaatsten in Ayt Waryaghel, Ibakouyan die wel gearabiseerde zijn.
Lieg niet zo man,niemand in aithwayegher is gearabiseerd,ben je gek??
In aithwaryagher raken zelfs echte arabieren veramazighiseerd.

LaTarguistia

#6
Ajema ino,
A mensen ik ben ook tarifesht, en ik ben een geboren Targuistia...!!! Ik ben heel trots op mijn Rifijnse Afkomst!
En inderdaad, de hoofdkwartier van onze held was inderdaad in Targuist!
Targuist is een mengelmoes van Jbella de Erouafa en Irrifien, maar de Irriefen overheersen daar en hier.
Beslama allemaal.

targuistia

#7
sorry hoor maar ik uit targuist en daar heb ik nog nooit iemand tamazigt horen praten ze praten daar een ander soort berbers maar de meesten praten gewoon arabische

tamania

iik kOm uiit Targuiist iik heb er nOg nOoiit iiemand berbers horen praten iik ga er elke jaar Op vakantiie  nOg nooiit iiemand berbers hOren praten

noemid

weles, nietes, weles, nietes


wat leuk! wie doet er mee?




azul azul