Aljazeera over Rif, strijd tegen dictators, Arabische natie etc.

Gestart door TamurtIno, 21/02/2010 om 18:43:52

TamurtIno

Het is een leuk gesprek en je leert er veel van.Voor degene die Arabisch begrijpt, zie link. Voor de anderen  heb ik een samenvatting gemaakt. Verschillende onderwerpen komen hier aan de orde. Hadou, Rebel, Incognito, 3iech krijgen kritische vragen en antwoorden op hun ideeën. ( niet van mij..)


Journalist:  Ik lees een brief voor van een Arabische leider  aan zijn volk

“Mijn volk,
Je noem mij een lafaard. Ben je ook geen lafaard? Jullie (mijn volk) zijn allemaal lafaards. Als ik voor Amerika buig, dan doe ik dat omdat ze mij hebben gemaakt. Maar jij mijn volk, waarom buig je voor mij? Je hebt mij niet gekozen en je durft niet eens te kiezen. Ik overleg niet met je over zaken die voor je belangrijk zijn. Je durft ook niet om dat te vragen. Waarom kom je niet in opstand tegen mij? Ik heb je jaren lang onderworpen. Je bent in al die jaren niet veranderd. Nog steeds roep je mij aan met mijn machtige namen. Ik en mijn familie hebben het rijkdom van je land geroofd. We zijn te rijk en je bent arm, ziek achterlijk. Je durft niet eens “genoeg” te roepen, terwijl ik je waarden, normen en identiteit bestrijd. Je durft niet van pijn te schreeuwen, wanneer ik mijn zwaard diep in je hart steek. Mijn volk, ik daag je uit.. Je durft niet, je bent een lafaard.“

Volk reageert op de brief van de koning:
“Je bent verantwoordelijk voor onze achterlijkheid. Als een gezin verloren gaat, wordt kritiek geuit op de vader en niet op kinderen. Jullie leiders houden niet van verse samenlevingen. Jullie bederven onze samenlevingen zodat jullie er van kunnen genieten. “

Het gesprek gaat tussen een Tunisier die zichzelf ziet als Arabier ( uiteraard berbers van afkomst), en Irakier die schijt heeft aan Arabische identiteit.

Ameziane.. vertaal maar …
http://www.youtube.com/watch?v=GGr-nufAVYA&feature=related


3ich

Nesh d'Amazigh zhie Arif, m.a.w. k heb niks te maken met die blablabullshit praatjes van deze mensen.

Fuck de midden-oosten, mijn prioriteiten liggen in Arif en niet in midden oosten.

Je houd je wel veel bezig met midden-oosten weet je zeker dat je niet op de verkeerde site bent terecht gekomen?

TamurtIno

#2
Citaat van: 3ich op 21/02/2010 om 19:07:01
Nesh d'Amazigh zhie Arif, m.a.w. k heb niks te maken met die blablabullshit praatjes van deze mensen.

Fuck de midden-oosten, mijn prioriteiten liggen in Arif en niet in midden oosten.

Je houd je wel veel bezig met midden-oosten weet je zeker dat je niet op de verkeerde site bent terecht gekomen?
Wat een achterlijk kortzichtige opmerking.
Ze hebben het ook over Rif. Ze hebben het over de opstand van Rifijnen in 1958. Ze hebben het over dictators die onze volkeren onderdrukken. Rifijnen lijden onder dezelfde dictators zoals die in Tunisie en Irak.

3ich

Citaat van: TamurtIno op 21/02/2010 om 19:14:56
Wat een achterlijk kortzichtige opmerking.
Ze hebben het ook over Rif. Ze hebben het over de opstand van Rifijnen in 1958. Ze hebben het over dictators die onze volkeren onderdrukken. Rifijnen lijden onder dezelfde dictators zoals die in Tunisie en Irak.


Ieder keer toon je aan dat je ongeschoold bent. In dit geval ben je niet de juist persoon voor dit soort onderwerpen. zwerven op straat is wat beter bij je past. Als je een onderwerp niet snapt of je niet interesseert, kan je dit negeren. Ik heb je nooit gedwongen om op mij te reageren. Sterker nog, ik heb liever dat je niet reageert, omdat ik weet dat dit soort onderwerpen voor je te moeilijk zijn.


Jij gelijk meneer de professor dokter anders.

Verder wil k je advisieseren dat je niet zoveel met midden-oosten en joden/zionisten en arabieren moet bezig houden. Doe wat voor je volk en zaai geen haat en maak geen onderscheid tussen je medemensen.

TamurtIno

#4
Citaat van: 3ich op 21/02/2010 om 19:19:52
Jij gelijk meneer de professor dokter anders.

Verder wil k je advisieseren dat je niet zoveel met midden-oosten en joden/zionisten en arabieren moet bezig houden. Doe wat voor je volk en zaai geen haat en maak geen onderscheid tussen je medemensen.
Deze topic gaat over discussie op Aljazeera en je opent de aanval op mij.  Eerst zei je dat Rif het enig wat je interesseert en andere volkeren je niet interesseren.  Dit was je reden om aanval te openen op de topic starter. Toen ik zei dat deze topic ook over Rif gaat, ben je niet meer de Rifnationalist die alleen in Rif gedesinteresseerd is.  Binnen 2 seconden ben je een wereldburger die ook in andere volkeren is geïnteresseerd en mij beschuldigt van discrimineren van andere mensen. Deze topic gaat niet over mijn mening. kan je geen bejaarden meer op straat vinden, die je gaat terroriseren?

Reageer aub op wat die mensen zeggen. Gaat dat je pet te boven, ga aub mensen op staat terroriseren. Hopelijk kom je een politieman tegen die je gaan opruimen van de straat en internet.

3ich

Citaat van: TamurtIno op 21/02/2010 om 19:29:45
Deze topic gaat over discussie op Aljazeera en je opent de aanval op mij.  Eerst zei je dat Rif het enig wat je interesseert en andere volkeren je niet interesseren.  Dit was je reden op aanval te openen op de starter van deze topic. Toen ik zei dat deze topic ook over Rif gaat, ben je niet meer de Rifnationalist die alleen in Rif gedesinteresseerd is.  Binnen 2 seconden ben je een wereldburger die ook in andere volkeren is geïnteresseerd en mij beschuldigt van discrimineren van andere mensen. Deze topic gaat niet over mijn mening. kan je geen bejaarden meer op straat vinden, die je gaat terroriseren?

Reageer aub op wat die mensen zeggen. Gaat dat je pet te boven, ga aub mensen op staat terroriseren. Hopelijk kom je een politieman tegen die je gaan opruimen van de straat en internet.
Kortom een hoop ellende.

Ps; ik zal ff aan de wijkagent vragen wie jij bent. Dan kijken we wel wat terorriseren is. Ok?