Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

Amazigh.nl/forum  |  Maatschappij  |  Politiek  | 
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 » Print
Auteur Topic: Stem niet op de PvdA
Señor Canardo

« Antwoord #60 Gepost op: 27/02/2010 om 00:40:52 »

Voor de Imazighen die hun persoonlijke vrijheid hoog in het vaandel hebben... ixdham tuma3tic n SP...>`

AKTIE: Steun raadslid Van Braam omtrent de vingerafdrukken

STEUN ROLAND VAN BRAAM! MAIL ZIJN VRAGEN DOOR NAAR JOUW GEMEENTERAAD EN VRAAG HEN OM DEZELFDE VRAGEN TE STELLEN!

Naar aanleiding van de vragen die het Zaanse raadslid Van Braam (SP) aan B & W in zijn stad heeft gesteld, inzake de vingerafdrukken voor het paspoort, is er o.a. op NuJij.nl een spontane email-actie aan het ontstaan.

Het betreffende bericht heb ik ook doorgeplaatst naar Ekudos , Twitter en Zaplog.nl .

Ik heb hier, op Nujij en op Zaplog een oproep gedaan aan iedereen om de raadsleden van alle partijen, in elke gemeente, te vragen dezelfde soort vragen te stellen, en zo de bewustwording onder de bevolking over dit onderbelichte onderwerp te vergroten. Met het raadslid zelf heb ik contact gehad, en hij is zeer verguld met de extra aandacht voor het onderwerp.

Voor degenen die op Twitter zitten: vriendelijk verzoek om op onderstaand plaatje te klikken en te retweeten. The Revolution Will Be Twitterized.

Klik hier voor de tekst van de vragen van raadslid Van Braam. Check je gemeentegids of de site van je gemeente voor emailadressen van de politieke partijen.

21 Februari 2010

Johnito

http://johnito.blogspot.com/2010/02/aktie-steun-raadslid-van-braam-omtrent.html
Hadou

« Antwoord #61 Gepost op: 27/02/2010 om 02:03:20 »

Ok, nu wil ik de SP niet de hemel in gaan prijzen, maar ik moet zeggen dat ik altijd blij was dat een mede-Ossenaar bereid was om de stem van de gewone man te laten horen in Den Haag. En dat was wel de kwaliteit van Jan Marijnissen....>

Ontroerende boodschap. Jammer dat Marrijnissen niet meer het voortouw neemt in de politiek , door zijn gezondheid. Zijn plaatsvervangers zijn mijlen ver van zijn kwalitiet.

ps. woon jij in Oss of Arnhem?
Azjdhiedh

« Antwoord #62 Gepost op: 27/02/2010 om 02:37:26 »

www.nederlandsemoslimpartij.nl
NMP (Nederlandse Moslim Partij) is puur oppertunistisch met een uitermate incapabel persoon aan het hoofd.

www.islam-democraten.nl
De Islam Democraten heeft misschien wel een goede intentie maar de organisatie is nou niet echt professioneel te noemen, ondanks 4 jaar in de raad te hebben gezeten en zo de tijd te hebben gehad om een solide organisatie op te bouwen. Maarja het is nog altijd beter dan helemaal geen stem in de raad.

www.pvd-eenheid.nl
De PVD-eenheid is een afsplitsing van de Islam Democraten met een goede prater aan het hoofd maar ben niet overtuigd  van zijn intenties. Ik denk wel dat hij een goed weerwoord kan bieden aan een pvv in de haagse raad. 

De laatste 2 partijen doen enkel in den haag mee en de eerste partij in meerdere steden maar vanwege de persoon aan het hoofd zou ik mensen aanraden er niet op te stemmen. Een Den Haag met 1 zetel voor de Islam Democraten en 1 voor de PVD-eenheid zou wel goed zijn als afwisseling op het traditionele.

Hierboven staan idd de partijen die dus "iets" voor de moslims/Marokkanen zouden moeten betekenen. Maar het ontbreekt altijd aan de juiste bedoelingen of de kwaliteiten.

Daarom denk ik dat zulke partijen meer afbraak doen aan "ons" dan dat ze goed doen. Persoonlijk vind ik de SP beter dan de PvdA, maar de ik stem toch PvdA, omdat ik denk dat de SP toch te klein zal blijven om daadwerkelijk het verschil te kunnen maken.

Om dan kiezers weg te snoepen en te stemmen op partijen als de SP, Groenlinks of de D66, dat verzwakt alleen de linkse partijen in hun strijd tegen de rechtse partijen.

Dus ondanks dat ik de PvdA erg slecht vind de afgelopen jaren, zal ik toch op ze stemmen.
Hadou

« Antwoord #63 Gepost op: 27/02/2010 om 04:09:45 »

Hierboven staan idd de partijen die dus "iets" voor de moslims/Marokkanen zouden moeten betekenen. Maar het ontbreekt altijd aan de juiste bedoelingen of de kwaliteiten.
De meeste Marokkanen in NL zijn moslim,  maar niet iedere moslim in NL is Marokkaan.
Ik denk zelfs dat niet -Marokkaanse moslims in NL anders (negatief) over Marokkanen denken,dan wij in acht nemen.
Citaat
Daarom denk ik dat zulke partijen meer afbraak doen aan "ons" dan dat ze goed doen. Persoonlijk vind ik de SP beter dan de PvdA, maar de ik stem toch PvdA, omdat ik denk dat de SP toch te klein zal blijven om daadwerkelijk het verschil te kunnen maken.
In  iedere partij is er iets te vinden wat je aanspreekt. Vrome moslims zouden zich bijna tot SGP aansluiten.
Citaat
Om dan kiezers weg te snoepen en te stemmen op partijen als de SP, Groenlinks of de D66, dat verzwakt alleen de linkse partijen in hun strijd tegen de rechtse partijen.
Zo veel invloed heeft de Marokkaanse stem ook niet. Denk in aantallen en in procenten  in vergelijking met de autochtonen.
Citaat
Dus ondanks dat ik de PvdA erg slecht vind de afgelopen jaren, zal ik toch op ze stemmen.
Strategisch stemmen is fout. Je moet altijd je hart en verstand volgen.
Señor Canardo

« Antwoord #64 Gepost op: 27/02/2010 om 14:21:03 »

ps. woon jij in Oss of Arnhem?

Nec tirrigh menni idjen iwden...Wink

Ps. Ik wil je best vertellen waar ik woon, maar dan wil ik eerst van jou weten waarom jij dat graag wilt weten.
Hadou

« Antwoord #65 Gepost op: 27/02/2010 om 14:32:21 »

Nec tirrigh menni idjen iwden...Wink

Ps. Ik wil je best vertellen waar ik woon, maar dan wil ik eerst van jou weten waarom jij dat graag wilt weten.
gewoon.. je hoeft het niet te vertellen.
Ik ken Arnhem wel goed. Ik heb daar een opleiding gevolgd en ik heb daar 3 jaar gewerkt bij AKZO NOBEL.
In OSS ben ik nooit geweest.
Señor Canardo

« Antwoord #66 Gepost op: 27/02/2010 om 14:33:45 »

gewoon.. je hoeft het niet te vertellen.

Ok, dan niet.
Señor Canardo

« Antwoord #67 Gepost op: 27/02/2010 om 14:40:32 »

Ondanks het feit dat jij je realiseert dat de PvdA het aardig heeft verkloot voor de Imazighen, ben jij gewoon weer van plan om op deze partij te gaan stemmen. Jij bent ook hardleers!
Azjdhiedh

« Antwoord #68 Gepost op: 27/02/2010 om 16:51:57 »

Ik vind het geen kwestie van hardleers zijn, maar een kwestie van de schade zo beperkt mogelijk proberen te houden.

Wij Marokkanen/moslims, kampen met een zwaar imago probleem. De schuld hiervan ligt deels bij onszelf en deels bij de media en de andere mensen.

Ik zie geen enkele partij van wie ik kan zeggen, kijk dat is nou een goede eerlijke partij, maar het beste wat een Marokkaan/moslim in deze tijd kan doen is op de PvdA stemmen, om de opmars van die blonde circusattractie en zijn kornuiten te stoppen.
Señor Canardo

« Antwoord #69 Gepost op: 27/02/2010 om 16:57:15 »

Ik vind het geen kwestie van hardleers zijn, maar een kwestie van de schade zo beperkt mogelijk proberen te houden.

Wij Marokkanen/moslims, kampen met een zwaar imago probleem. De schuld hiervan ligt deels bij onszelf en deels bij de media en de andere mensen.

Ik zie geen enkele partij van wie ik kan zeggen, kijk dat is nou een goede eerlijke partij, maar het beste wat een Marokkaan/moslim in deze tijd kan doen is op de PvdA stemmen, om de opmars van die blonde circusattractie en zijn kornuiten te stoppen.

Dus je gaat nu de PvdA belonen voor het schaden van de belangen van de Imazighen in Nederland in de afgelopen paar jaar, met jouw stemrecht.

En dat vind je geen enkel probleem?

Ps. Juist dankzij het falend beleid van de overheden waar de PvdA deel aan heeft genomen, heeft "die blonde circusattractie en zijn kornuiten" een politieke opmars weten te maken in Nederland. Of denkt onze Azjdhiedh echt dat "die blonde circusattractie" daadwerkelijk op eigen houtje furore heeft gemaakt als politicus?
Señor Canardo

« Antwoord #70 Gepost op: 27/02/2010 om 18:10:33 »

D66 (werkende riffie) , SP (werkloze riffie)

Sorry hoor Amando, maar ik denk echt dat voor de Irifien (zowel werkzaam als werkloos) die de persoonlijke vrijheid (=identificatieplicht enzo) belangrijk vinden ook moeten weten dat D66 vóór de Wet op de uitgebreide identificatieplicht heeft gestemd.   
Azjdhiedh

« Antwoord #71 Gepost op: 27/02/2010 om 18:50:08 »

Ik zie de PvdA als de minst slechte partij voor ons op dit moment. Als je bijvoorbeeld kijkt naar een groenlinks, die de afgelopen jaren een beetje is gegroeid, begon zelfs Femke Halsema laatst te mekkeren over de hoofddoekjes, dat ze ze eigenlijk liever niet ziet.

Die b.c.a. heeft een achterban met een bord voor hun kop, helaas zien deze mensen dat zelf niet. Een mens moet onderscheid kunnen maken tussen fictie en realiteit.

Maar goed, we zullen zien hoe het zal eindigen.
Señor Canardo

« Antwoord #72 Gepost op: 27/02/2010 om 19:44:26 »

Ik zie de PvdA als de minst slechte partij voor ons op dit moment. Als je bijvoorbeeld kijkt naar een groenlinks, die de afgelopen jaren een beetje is gegroeid, begon zelfs Femke Halsema laatst te mekkeren over de hoofddoekjes, dat ze ze eigenlijk liever niet ziet.

Die b.c.a. heeft een achterban met een bord voor hun kop, helaas zien deze mensen dat zelf niet. Een mens moet onderscheid kunnen maken tussen fictie en realiteit.

Maar goed, we zullen zien hoe het zal eindigen.

Als het aan mij ligt, eindigt het in een keiharde nederlaag voor de PvdA...
Señor Canardo

« Antwoord #73 Gepost op: 27/02/2010 om 21:41:34 »

Voor de Rotterdammers...>

- http://www.amazightv.net/uitzending/1874_gemeenteraadsverkiezingen-3-maart-2010-overlast-op-straat.html

- http://www.amazightv.net/uitzending/1875_gemeenteraadsverkiezingen-3-maart-2010-boerka-en-hoofddoekjes.html
Señor Canardo

« Antwoord #74 Gepost op: 27/02/2010 om 22:04:28 »

Offtopic

Bestaan er ook naaste Letse ook Riffijnse digitale Robin Hoods, die bereid zijn om de hypocrisie van de Nederlandse of Marokkaanse politieke democratie te doorbreken?...>

Letse hackers stelen miljoenen belastingformulieren

In Letland is dankzij een groep hackers een groot schandaal aan het licht gekomen. De groep die zich het 'People’s Army of the Fourth Awakening' noemt, wist 7,5 miljoen belastingformulieren te stelen. Daaruit blijkt dat politici en andere publieke figuren hun eigen inkomen ten koste van de bevolking op een hoog peil houden. Letland wordt zwaar door de economische crisis getroffen, waardoor inmiddels een kwart van de bevolking werkloos is en veel ambtenaren de helft van hun salaris hebben ingeleverd.

Neo

Ondanks beloften van politici en topbestuurders dat ook zij zouden inleveren, blijkt daar helemaal niets waar van te zijn. Zo gaf de directeur van een Lets energiebedrijf zichzelf een bonus van 23.500 euro. En zo zijn er nog meer gegevens boven water gekomen dat door de staats gesteunde banken en bedrijven zich in het geheim verrijken. Eén van de groepsleden die zichzelf "Neo" noemt, publiceerde verschillende van de documenten, waarvan de authenticiteit inmiddels is bevestigd. Over een periode van drie maanden zou de groep de gegevens van zo'n duizend bedrijven hebben buitgemaakt.

Door het graaigedrag te onthullen, zien veel mensen de hackers inmiddels als een virtuele Robin Hood. President Valdis Zatlers riep op tot onmiddellijke actie om alle systemen te beveiligen. Ongeveer de helft van de 175 door de staat beheerde datasystemen zou over voldoende beveiliging beschikken. Volgens beveiligingsexperts is het lek het gevolg van slecht geprogrammeerde software en systeembeheer.

27 Februari 2010

http://www.security.nl/artikel/32564/1/Letse_hackers_stelen_miljoenen_belastingformulieren.html

Aanvullende info

- http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/8533641.stm
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 » Print 
Ga naar: