spreekt er iemand ook shelha ipv riffia!

Gestart door asmahan, 01/06/2003 om 09:26:08

asmahan

hey ik ben van toulal van het zuiden van marokko,sinds 1800 is er in meknes een soortgelijke  stad dus met hetzelfde dialect en dezelfde gewoonten. Is er ook iemand  shelh(a)?
Graag jullie reacties

TIKSBILLA

#1
..ja,ja je bent niet de enige ik praat ook selha en woon in Ouarzazate en niet in Meknes!:o
Ik ben er trots op dat ik een teselchiet bent want die heb je heel weinig in Nederland! van mijn vriendenkring ben ik de enige teselchiet de rest zijn allemaal rawafa!! he beslamma ;)

Tasoussiet

#2
Hallo,

Welkom a iselhien neh op RIF WEB. Ik ben een Tasoussiet uit Agadir.
Ik merk op dat Tiksbilla, Asmahan en Techsmit uit Ouerzazate komen, maar dat betekent niet dat ik jullie niet begrijp.
Heti arkaun tfemh. Meni ahdi tuskem? Zoaubed.

Aunki haun rbi.

Tasoussiet.

asmahan

#3
bedankt tiksbilla en tassousit!
Ja ik weet dat we in de minderheid zijn maar het doet me toch goed te weten dat er zijn!!
Weet je ik denk dat  er in nederland wat meer ichelhin zijn dan hier in belgie. Zoals er ook meer swasa zijn bij jullie als bij ons maar het essentielle is ,og altijd het feit dat we marokkanen zijn. Of niet soms? Er zijn veel  mensen die het verschil niet weten tussen een shelh en een riffi.

rebel

#4
esmahan emdouker azul!
een vraag aan jou!
voel jij je op de eerste plaats marokaan of amazigh?
ik voel me namelijk eerst amazigh en dan pas marokaan!
beslama

Tiksbilla

#5
Hoi tasoussiet, wat begrijp je niet als ik vragen mag a iliess'n agadir?
Begrijp je niet waar Ouarzazate ligt??
Groetjes van mij

Tasoussiet

#6
Tiksbilla,

Ik ben niet op zoek naar mensen uit OUERZAZATE. Die zijn er genoeg. Ik wil in contact komen met originele Isoussien uit AGADIR. JIJ bent geen SOUSSIA.
Er is een verschil tussen mensen uit Ouerzazate en SOUSSE. Zie jij je zelf als Soussia? Misschien weet jij niet niet eens wat het verschil is en waar SOUSSE en Agadir liggen. Mensen zoals jij zorgen voor verwarring bij mensen uit ARIF.
Dus kom mij niet vertellen waar OUERZAZATE ligt.Mensen uit OUERZAZATE noemen zich zelf graag ISOUSSIEN. De naam Isoussien is alleen weggelegd voor de originele Isoussien uit Agadir en omgeving dus niet voor mensen uit Atlas en OUERZAZATE. Jammer, he? Trouwens, je begrijpt mijn mailtje helemaal verkeerd. Ik begrijp jullie Shelha WEL!!! Goed lezen in het vervolg!!!

Mazzel!!!!

Tasoussiet.


rachida

#7
hoi shelouh (souwasa)
ik ben ook een shelha, maar uit de atlas, weten jullie wel. het oosten des lands.
Ik vraag mij af of er ook SHELOUH iut de ATLAS zijn.
die zijn pas in de minderheid, want souasa zie je nog wel eens. WAAR ZIJN JULLIE STREEKGENOTEN????????????.groeten uit ejbel elatlas..........doei....

Fedwa

#8
Jeetje, wat een multi-culti all of a sudden...

Mensen van hart welkom aan boord bij Rif-couscous webline. I am your entertainer for the day: Miss Fedwa....

Pfff...ik verveel me eecht te pletter... :D

Groet Fedwa

Inez

#9
Hi Asmahan

Je hebt gelijk, hier in België zijn er niet veel Souassa.  In Frankrijk daar zijn ze echt met veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel *lol*!!

Groetjes

Ilyas

#10
Welkom met onze broeders uit het zuit in jullie site rifwep.
Wij houden van jullie.
En doe groeten aan ieder Amazigh uit het zuid die zich geen Arabier voelt.

Rachid22

#11
azul flaoun!!!

ik weet niet wat ik moet schrijven, dit is namelijk mijn eerst bericht op deze site.
Ik zou zeggen : ik ben trots dat ik achelhi(agadir) ben.

Rachid

masinisa

#12
azul manzaken tagmat ed labas dark

rachida

#13
Salaam alaikoem

Mijn ouders zijn sloeh dus dat maakt mij natuurlijk ook selhia.Ik ben niet opgegroeid met selha dus ik spreek het niet en begrijp het ook niet.Maar mijn familie in marokko spreekt het wel.Opzich vind ik het wel jammer maar ja je kan de tijd niet veranderen,toch?ik ben opgegroeid met het arabisch dus arabisch spreek ik wel.En trouwens hoe komt het dat sommige meisjes/jongens helemaal geen marokkaans kunnen praten.Waloe geen arabisch,berbers,niets hoe kan dat???????????????

sluhagirl

#14
Hey hallo ik ben ook sluh en den er erg trots op en ik kom uit omgeving ouarzazate of boumalne reageer dan snel of laat en berichtje achter op mijn discussie