Hoofdmenu

Matrix

Gestart door 3ich, 03/02/2010 om 13:07:26

Señor Canardo

#165
Citaat van: TamurtIno op 24/02/2010 om 22:54:23
Klopt, ik ben nog steeds aan het lachen  jij ook?

Klik hier en het lachen zal je vergaan. :)

- http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=13803.msg262788#msg262788

3ich

Citaat van: incognito op 24/02/2010 om 22:59:54
Klik hier en het lachen zal je vergaan. :)
Dit is een mooie informatieve topic, tamurtino is er op uit om deze topic te verzieken en om ons de gelovige belachelijk te maken.

Gelieve niet op hem te reageren!

TamurtIno


TamurtIno

Citaat van: 3ich op 24/02/2010 om 23:02:43
Dit is een mooie informatieve topic, tamurtino is er op uit om deze topic te verzieken en om ons de gelovige belachelijk te maken.

Gelieve niet op hem te reageren!
Ik geef toe dat ik jullie heb gestoord tijdens jullie vergadering over Alians, matrix en Sinbad .

Simo7

Ik zal jou joodse hoogmoed eens wakker schudden

Citaat van: TamurtIno op 24/02/2010 om 15:54:16
Klopt, zonder westerse en Joodse wetenschappers zal die olie altijd onder de grond blijven.
http://en.wikipedia.org/wiki/Inventions_in_medieval_Islam  zie m.b.t. olie punte 1.5

Citeer
Zonder westerse wetenschappers was er geen wiskunde geweest.  Ik hoop dat je de theorie van Alkhawarizmi niet gaat noemen. Dat is 1 regeltje dat niet te vergelijken is met miljoenen boeken in wiskunde.

Vervolgens lees je het hele artikel door en je zult erkennen dat zonder de islam, de huidige westerse beschaving niet mogelijk was....  Waarschijnlijk liepen ze hier nog in dierenhuiden elkaar met knuppel de schedels in te slaan...en de pest zou (zonder de geneeskunde van de moslims)  hun ondergang geweest zijn.

joden verdraaien alle feiten.... jij ook

TamurtIno

#170
Citaat van: Simo7 op 25/02/2010 om 09:37:11
Ik zal jou joodse hoogmoed eens wakker schudden
http://en.wikipedia.org/wiki/Inventions_in_medieval_Islam  zie m.b.t. olie punte 1.5
Vervolgens lees je het hele artikel door en je zult erkennen dat zonder de islam, de huidige westerse beschaving niet mogelijk was....  Waarschijnlijk liepen ze hier nog in dierenhuiden elkaar met knuppel de schedels in te slaan...en de pest zou (zonder de geneeskunde van de moslims)  hun ondergang geweest zijn.

joden verdraaien alle feiten.... jij ook
Wikepedia is geen bron en ik lees niet eens wat er opstaat. Misschien is de tekst geschreven door een sjiek die nooit naar school is geweest.
Ik kwam veel moslims waaronder imams tegen die tegen mij zeggen dat de wetenschap van westerlingen staat allemaal in de koran. Moet ik deze imams als bron zien?
Hier is een artikel over een Algerijnse wetenschapper die aantoont dat Tamazight een Arabische dialect is.  Geloof je dat?  Het is geschreven door een moslim die ook nog een wetenschapper is.
http://www.hespress.com/?browser=view&EgyxpID=19004

Het is bekend dat moslims alles vervalsen wat ze tegenkomen. Hun onderwijs is van A tot Z vals. 
Ze beweren dat ze nul hebben bedacht, terwijl ze dat niet zo is.
Ze beweren dat 1, 2, 3,  Arabische cijfers zijn terwijl dat niet zo is.
Ze beweren dat Noord-Afrikkanen uit Jemen komen, terwijl dat niet zo is.
Ze beweren dat islam zonder zwaard is verspreid , terwijl dat niet zo is.
Ze beweren dat Imazighen nooit beschaving hadden en dat ze in de bos leefden, terwijl dat niet zo is.
Ze beweren dat Imazighen hun land aan de Arabieren hebben gegeven zonder strijd, terwijl dat niet zo is.
Ze beweren dat Mohamemd 6, Kaddafi en bijna alle Arabische leiders van de profeet afstammen, terwijl dat niet zo is.
Ze beweren zelfs dat Arabisch de officiële taal van het hiernamaals.  Islamitische bron is geen bron maar een leugen.
Ze beweren dat Tamazight van Arabisch afstamt, terwijl dat niet zo is.
Ze beweren dat Nederlands overvol met Arabische woorden, terwijl dat niet zo is.

Noem mij wat je denkt dat het door moslims is bedacht en heeft geleid tot deze beschaving van de westerlingen. met Gawarizi theorie kan je noch raketten, noch, GSM, noch televisie, noch iets anders maken. Het is mooi theorie voor kinderen op de basisschool.

ps. De term die me snel opvalt in die tekst van Wikipedia is Minaret.  Minaret is geen wetenschap of ontdekking. Een huis mooi maken is toch geen beschaving of ontdekking!!!. In de tijd van de profeet hadden ze geen minaret. Moslims hebben de toren van de kerk overgenomen en noemen het minaret. Christenen hebben dat waarschijnlijk ook van Joden overgenomen.  Vertel mij hoe kan een volk dat in de woestijn in tenten woont, ineens hoge torens gaat bouwen?!!! Dat hebben ze gezien bij andere volkeren en vooral bij de byzantijnen.



Simo7

Citaat van: TamurtIno op 25/02/2010 om 11:25:18
Wikepedia is geen bron en ik lees niet eens wat er opstaat. Misschien is de tekst geschreven door een sjiek die nooit naar school is geweest.
Ik kwam veel moslims waaronder imams tegen die tegen mij zeggen dat de wetenschap van westerlingen staat allemaal in de koran. Moet ik deze imams als bron zien?
Hier is een artikel over een Algerijnse wetenschapper die aantoont dat Tamazight een Arabische dialect is.  Geloof je dat?  Het is geschreven door een moslim die ook nog een wetenschapper is.
http://www.hespress.com/?browser=view&EgyxpID=19004

Het is bekend dat moslims alles vervalsen wat ze tegenkomen. Hun onderwijs is van A tot Z vals. 
Ze beweren dat ze nul hebben bedacht, terwijl ze dat niet zo is.
Ze beweren dat 1, 2, 3,  Arabische cijfers zijn terwijl dat niet zo is.
Ze beweren dat Noord-Afrikkanen uit Jemen komen, terwijl dat niet zo is.
Ze beweren dat islam zonder zwaard is verspreid , terwijl dat niet zo is.
Ze beweren dat Imazighen nooit beschaving hadden en dat ze in de bos leefden, terwijl dat niet zo is.
Ze beweren dat Imazighen hun land aan de Arabieren hebben gegeven zonder strijd, terwijl dat niet zo is.
Ze beweren dat Mohamemd 6, Kaddafi en bijna alle Arabische leiders van de profeet afstammen, terwijl dat niet zo is.
Ze beweren zelfs dat Arabisch de officiële taal van het hiernamaals.  Islamitische bron is geen bron maar een leugen.
Ze beweren dat Tamazight van Arabisch afstamt, terwijl dat niet zo is.
Ze beweren dat Nederlands overvol met Arabische woorden, terwijl dat niet zo is.

Noem mij wat je denkt dat het door moslims is bedacht en heeft geleid tot deze beschaving van de westerlingen. met Gawarizi theorie kan je noch raketten, noch, GSM, noch televisie, noch iets anders maken. Het is mooi theorie voor kinderen op de basisschool.

ps. De term die me snel opvalt in die tekst van Wikipedia is Minaret.  Minaret is geen wetenschap of ontdekking. Een huis mooi maken is toch geen beschaving of ontdekking!!!. In de tijd van de profeet hadden ze geen minaret. Moslims hebben de toren van de kerk overgenomen en noemen het minaret. Christenen hebben dat waarschijnlijk ook van Joden overgenomen.  Vertel mij hoe kan een volk dat in de woestijn in tenten woont, ineens hoge torens gaat bouwen?!!! Dat hebben ze gezien bij andere volkeren en vooral bij de byzantijnen.




Dwazen kun je eenmaal niet overtuigen...

Wikipedia is een bron, en al die gegevens die daar staan worden d.m.v. andere bronnen beargumenteerd, onderaan zie je een lijst van alle literatuur die men gebruikt heeft om datgene wat daar staat neer te zetten. Je kunt ook zelf de litteratuur raadplegen waaruit dit gehaald is.  Het is allemaal niets nieuws, de wetenschap erkend dit gewoon...alleen jij niet.

Je haalt twee dingen door elkaar een moslim is niet per definite arabier en een arabier is niet per definitie een  moslim, je hebt ook arabische joden, dat volk wat jij zo hoog acht...

Maar goed, ik wil niet de rol van incognito overnemen,  hij is hier beter in dan ik.... 

als jij maar gelukkig bent, moet je geloven wat je wil....het is jou leven...

TamurtIno

#172
Citaat van: Simo7 op 25/02/2010 om 14:07:59

Maar goed, ik wil niet de rol van incognito overnemen, 
Moet de grootste gek van deze site het van je overnemen!!!  ???
De gek moet het vaak hebben van kopie-pasten, uitschelden, persoonlijke aanval.

De feit is en blijft dat moslims nooit beschaving en wetenschap hebben gehad. Dit was voor mij een verrassing toen ik het van mijn professor heb gehoord. Ik vond hem een racist. Toen ik zelf opzoek ging naar de waarheid, kwam ik wel erachter dan er nooit een islamitische beschaving plaats heeft gevonden.
Hier en daar wat kennis van andere volkeren roven en schrijven onder je eigen naam. Dat is alles. Ongetwijfeld zijn er Iraniers die wat hebben ontdekt, maar dat is niet islamitisch. Dat is onderdeel van de Iraanse beschaving. Islam (Koran en Hadith) vertellen ons niets over wetenschap, kennis, etc.
Wat ik mis in die lijst van Wikipedia is de islamitische cola, dat is ook een islamitische ontdekking.

Simo7, niet boos worden.



Simo7

Citaat van: TamurtIno op 25/02/2010 om 14:18:14
Moet de grootste gek van deze site het van je overnemen!!!  ???
De gek moet het vaak hebben van kopie-pasten, uitschelden, persoonlijke aanval.

De feit is en blijft dat moslims nooit beschaving en wetenschap hebben gehad. Dit was voor mij een verrassing toen ik het van mijn professor heb gehoord. Ik vond hem een racist. Toen ik zelf opzoek ging naar de waarheid, kwam ik wel erachter dan er nooit een islamitische beschaving plaats heeft gevonden.
Hier en daar wat kennis van andere volkeren roven en schrijven onder je eigen naam. Dat is alles. Ongetwijfeld zijn er Iraniers die wat hebben ontdekt, maar dat is niet islamitisch. Dat is onderdeel van de Iraanse beschaving. Islam (Koran en Hadith) vertellen ons niets over wetenschap, kennis, etc.
Wat ik mis in die lijst van Wikipedia is de islamitische cola, dat is ook een islamitische ontdekking.

Simo7, niet boos worden.




ik word niet boos, als je inhoudelijk reageert...  gewoon geen onzin erbij halen, dan kan het best een intressante discussie worden.

Jij beweert iets, vervolgens doe jij zogenaamd onderzoek, en voila, je mening is klaar....  anderen die meer verstand ervan hebben doen het zelfde en komen tot de conclusie zoals die staat op wiki.

Dit zijn de referenties

Boyer, Carl B. (1991), A History of Mathematics (Second Edition ed.), John Wiley & Sons, Inc., ISBN 0471543977   
Gaudiosi, Monica M. (April 1988), "The Influence of the Islamic Law of Waqf on the Development of the Trust in England: The Case of Merton College", University of Pennsylvania Law Review 136 (4): 1231-1261   
Hudson, A. (2003), Equity and Trusts (3rd ed.), London : Cavendish Publishing, ISBN 1-85941-729-9   
Kennedy, Edward S. (1962), "Review: The Observatory in Islam and Its Place in the General History of the Observatory by Aydin Sayili", Isis 53 (2): 237-239   
Khaleefa, Omar (1999), "Who Is the Founder of Psychophysics and Experimental Psychology?", American Journal of Islamic Social Sciences 16 (2)   
McGrail, Sean (2004), Boats of the World , Oxford University Press, ISBN 0199271860   
Mott, Lawrence V. (May 1991), The Development of the Rudder, AD 100-1337: A Technological Tale , Thesis , Texas A&M University
Omar, Saleh Beshara (1977), Ibn al-Haytham's Optics: A Study of the Origins of Experimental Science , Minneapolis: Bibliotheca Islamica, ISBN 0-88297-015-1   
Rashed, Roshdi; Morelon, Régis (1996), Encyclopedia of the History of Arabic Science , Routledge , ISBN 0415124107   
Steffens, Bradley (2006), Ibn al-Haytham: First Scientist , Morgan Reynolds Publishing, ISBN 1599350246   


veel werk is verricht door gezaghebbende universiteiten....maar nogmaals je mag geloven wat je wilt...

Señor Canardo

#174
Ik wil best zo ver gaan om te stellen dat zonder de Arabische islamitische kennisoverdracht - met name in de Maghreb en Zuid-Europa - tijdens de Late Middeleeuwen, de daaropvolgende Renaissance (= herontdekking van de klassieke oudheid bronnen) in Europa in ieder geval een heel stuk later zou hebben plaatsgevonden... 

TamurtIno

#175
Je snapt wel dat ik niet alle die beweringen in wiki kan controleren op waarheid. Maar ik pak een willekeurige bewering :
·  Ethanol: Isolated by Arabic chemists.[13]

Ethanol was voor de islam bekend bij andere volkeren . De Iranier Arrazi heeft hem geïsoleerd. ...wacht eens even, die wiki beweert dat het geïsoleerd is door Arabisch wetenschappers. Wat niet waar is. Arazi is geen Arabier.  In een keer blijkt dat wiki liegt.

Het is dus onderdeel van de Perzische beschaving. De vraag is, is Arrazi degene die dat heeft geïsoleerd of deden Iraniers dat al eeuwen lang voor de komst van de islam.? Hoe komt het dat alle die wetenschappers uit Perzie komen?!!!
Het  feit is dat Omar ben Alkhattabi de Perzische wetenschap en kennis heeft verbrand en hun boeken heeft verboden. Toen Omar dood ging, verscheen de wetenschap  uit Perzie weer.

Wat is de rol van islam hier? Ik zie dat niet. Ik zie wel de rol van de islam in het bestrijden van de wetenschap door wetenschappelijke boeken door Omar te verbranden.  Of heeft Arazie zijn kennis in de Koran gevonden??




Simo7

Citaat van: TamurtIno op 25/02/2010 om 15:10:26
Je snapt wel dat ik niet alle die beweringen in wiki kan controleren op waarheid. Maar ik pak een willekeurige bewering :
·  Ethanol: Isolated by Arabic chemists.[13]

Ethanol was voor de islam bekend bij andere volkeren . De Iranier Arrazi heeft hem geïsoleerd. ...wacht eens even, die wiki beweert dat het geïsoleerd is door Arabisch wetenschappers. Wat niet waar is. Arazi is geen Arabier.  In een keer blijkt dat wiki liegt.

Het is dus onderdeel van de Perzische beschaving. De vraag is, is Arrazi degene die dat heeft geïsoleerd of deden Iraniers dat al eeuwen lang voor de komst van de islam.? Hoe komt het dat alle die wetenschappers uit Perzie komen?!!!
Het  feit is dat Omar ben Alkhattabi de Perzische wetenschap en kennis heeft verbrand en hun boeken heeft verboden. Toen Omar dood ging, verscheen de wetenschap  uit Perzie weer.

Wat is de rol van islam hier? Ik zie dat niet. Ik zie wel de rol van de islam in het bestrijden van de wetenschap door wetenschappelijke boeken door Omar te verbranden.  Of heeft Arazie zijn kennis in de Koran gevonden??





Hij heeft voluit :  Abu Bakr Mohammad Ibn Zakariya al-Razi    <-- duidelijk een moslim ,   ik heb het over islamitische uitvindingen en niet over arabische uitvindingen... 

Dat is net zoiets als Einstein is een amerikaan.....oh nee....hij is een duitser...oeps een jood.....

Señor Canardo

Citaat van: Simo7 op 25/02/2010 om 15:18:07
Dat is net zoiets als Einstein is een amerikaan.....oh nee....hij is een duitser...oeps een jood.....

[Indien ik het rijtje hierboven mag aanvullen] ....een Ashkenazische jood... zeer waarschijnlijk een afstammeling van de Khazaren... en dus van oorsrprong een Turkssprekende steppevolk uit Centraal-Azie.

TamurtIno

#178
Citaat van: Simo7 op 25/02/2010 om 15:18:07
Hij heeft voluit :  Abu Bakr Mohammad Ibn Zakariya al-Razi    <-- duidelijk een moslim ,   ik heb het over islamitische uitvindingen en niet over arabische uitvindingen... 

Dat is net zoiets als Einstein is een amerikaan.....oh nee....hij is een duitser...oeps een jood.....

Arazi is geboren in Perzie en niet in Arabie en was moslim. Je kunt Arazi niet vergelijken met Einstein die niet eens in God gelooft, maar wel tot het Joodse volk behoorde.  Ik hoop niet dat we weer gaan praten over Joden.

Je spreekt ook niet van christelijke beschaving, dus hoe zo islamitische beschaving of islamitische wetenschap. Wat heeft dit met islam te maken? Arazi heeft dat geleerd van zijn familie in Perzie. Islam zoals ik zei heeft wetenschap verboden.   Het staat in Arabische boeken dat Omar ben Alkahttab de wetenschap van Perziers heeft verbrand.

Simo7

Citaat van: incognito op 25/02/2010 om 15:26:23
[Indien ik het rijtje hierboven mag aanvullen] ....een Ashkenazische jood... zeer waarschijnlijk een afstammeling van de Khazaren... en dus van oorsrprong een Turkssprekende steppevolk uit Centraal-Azie.

ongetwijfeld, en als je verder doorzoekt....(volgens discovery) stammen alle volkeren uit Afrika... en zijn ze  vervolgens naar de rest van de wereld verhuisd.... omdat ze het voedsel achterna liepen