Hoofdmenu

Matrix

Gestart door 3ich, 03/02/2010 om 13:07:26

Hadou

Citaat van: 3ich op 04/02/2010 om 23:57:51
Daar ben k niet zo overtuigd van. De hersenen die actief zijn blijven tot op bepaalde hoogte. Waar jij het over heb is toch meer een levenservaring dan een genetische bepaling.
Wat wil je doen met 100% hersengebruik?

3ich

Citaat van: Zanatti op 04/02/2010 om 23:59:44
ok jij gebruikt dus geen 100%, begrijpelijk

Blijf jij maar lekker denken dat je 100% van je bovenkamer gebruikt.

Dat zou je lichaam niet eens aan kunnen man. Dan zou je superkrachten bezitten. Nogmaals onze hersens is begrenseld.

Zanatti

#47
Citaat van: incognito op 04/02/2010 om 23:59:10
Ik zie het echt niet staan, of iets wat in de buurt komt...

citaat:''Ook is uit de klinische neurologie gebleken dat zelfs het verlies van veel minder dan 10% van de hersenen al enorme gevolgen heeft voor iemands functioneren.Men kan er bijvoorbeeld mentale beperkingen aan overhouden''

Wat begrijp je uit het citaat? simpel rekensommetje

Señor Canardo

Citaat van: Zanatti op 05/02/2010 om 00:03:06
citaat:''Ook is uit de klinische neurologie gebleken dat zelfs het verlies van veel minder dan 10% van de hersenen al enorme gevolgen heeft voor iemands functioneren''

Wat begrijp je uit het citaat? simpel rekensommetje

Hieruit begrijp ik dat een afname van een paar % aan hersencapaciteit enorme gevolgen kan hebben op het functioneren van mensen.

Er wordt met geen woord gerept over de totale hersencapaciteit van een mens. En volgens mij lees jij iets wat er niet staat.

Zanatti

#49
Citaat van: incognito op 05/02/2010 om 00:11:39
Hieruit begrijp ik dat een afname van een paar % aan hersencapaciteit enorme gevolgen kan hebben op het functioneren van mensen.

Er wordt met geen woord gerept over de totale hersencapaciteit van een mens. En volgens mij lees jij iets wat er niet staat.
Begrijpend lezen is idd een kunst.
Ik zal het je eens even uitleggen.

nogmaals citaat: .....verlies van veel minder dan 10% van de hersenen ....

Hierin staat dus.>>>minder dan 10% van 100% van de hersenen--------> dus minder dan 10% van alle hersenen, dus je gebruikt minimaal 90%, dan heb je zelfs een handicap.


Hadou


Señor Canardo

Citaat van: Zanatti op 05/02/2010 om 00:15:03
nogmaals: .....verlies van veel minder dan 10% van de hersenen ....

Begrijpend lezen is idd een kunst.
Ik zal het je eens even uitleggen.

Graag, want ik ben nog steeds niet overtuigd door jou.

Zanatti

Citaat van: incognito op 05/02/2010 om 00:17:56
Graag, want ik ben nog steeds niet overtuigd door jou.
nogmaals citaat: .....verlies van veel minder dan 10% van de hersenen ....

Hierin staat dus.>>>minder dan 10% van 100% van de hersenen--------> dus minder dan 10% van alle hersenen, dus je gebruikt minimaal 90%, dan heb je zelfs een handicap.


3ich


Señor Canardo

#54
Citaat van: Zanatti op 05/02/2010 om 00:22:37
nogmaals citaat: .....verlies van veel minder dan 10% van de hersenen ....

Hierin staat dus.>>>minder dan 10% van 100% van de hersenen--------> dus minder dan 10% van alle hersenen, dus je gebruikt minimaal 90%, dan heb je zelfs een handicap.

Begrijpend lezen is idd een kunst.

Hoe kom jij aan 100% en 90%? Het enige getal wat je te weten komt uit de tekst is 10% en deze 10% zegt niks over het totale capaciteit. Deze 10% zegt alleen iets over de afname wanneer je als mens niet meer kan functioneren.

Misschien gebruiken we wel 80% van onze hersenen. Weet jij veel. En 80% - 10% = 70% dan heb je een handicap.

Zanatti

Citaat van: incognito op 05/02/2010 om 00:27:16
Begrijpend lezen is idd een kunst.

Hoe kom jij aan 100% en 90%? Het enige getal wat je te weten komt uit de tekst is 10% en deze 10% zegt niks over het totale capaciteit.

Misschien gebruiken we wel 80% van onze hersenen. Weet jij veel. En 80% - 10% = 70% dan heb je een handicap.
ok niet van het punt afwijken, laten we zeggen 80%, nog steeds veel meer dan je 10% wat jij op begin d8.
Jij d8 dat einstein 30% van zn hersens gebruikt, en de rest veel minder natuurlijk, en dat heb ik ontkracht.

Señor Canardo

Citaat van: Zanatti op 05/02/2010 om 00:32:12
ok niet van het punt afwijken, laten we zeggen 80%, nog steeds veel meer dan je 10% wat jij op begin d8.
Jij d8 dat einstein 30% van zn hersens gebruikt, en de rest veel minder natuurlijk, en dat heb ik ontkracht.

Waarmee heb je wat ontkracht? Ik noemde 80% als voorbeeld gewoon zo uit de dikke duim, en dat betekent dat jij het nog steeds niet kan onderbouwen.

Zanatti

Citaat van: incognito op 05/02/2010 om 00:46:48
Waarmee heb je wat ontkracht? Ik noemde 80% als voorbeeld gewoon zo uit de dikke duim, en dat betekent dat jij het nog steeds niet kan onderbouwen.
Je geeft niet snel op, terwijl je al weet dat je tegen een verloren zaak vecht haha

Zanatti

citaat uit 2e bron:
"Ik heb altijd gedacht dat dit weinig is, maar enkele dagen geleden zag ik een programma van Derek Ogilvie (medium) en zijn hersenactiviteit werd gemeten tijdens een seance en dat bleek 99,8% te zijn. Mag ik dat zomaar aannemen?

Antwoord
Het idee dat we maar een klein deel van onze hersenen gebruiken is eigenlijk verkeerd. Bij ongeveer elke activiteit die we doen, zijn nagenoeg de gehele hersenen betrokken, alleen is het zo dat bepaalde delen essentiëler zijn voor het uitvoeren van specifieke taken. Zelfs tijdens de slaap zijn de gehele hersenen actief en ziet men dus elektrische activiteit in alle delen van de hersene"

Nog verder citeren: ....dat bleek 99,8% te zijn............Bij ongeveer elke activiteit die we doen, zijn nagenoeg de gehele hersenen betrokken..

Señor Canardo

#59
Citaat van: Zanatti op 05/02/2010 om 00:50:49
Je geeft niet snel op, terwijl je al weet dat je tegen een verloren zaak vecht haha

Als jij mij kan laten zien hoe je aan 80% komt of ieder ander getal dan geef ik mij gewonnen.