Wie is hier ekzeney?

Gestart door king, 12/06/2003 om 18:40:34

Bades


Simo7

waar ik vandaan kom heb ik een keer een munt gevonden met joodse ster, en hebreeuws......ik vroeg mijn vader hoe dat kan, hij zij dat in de buurt van ons geboorte dorp, een ruine is waar vroeger joden woonden, hij vertelde mij dat er regelmatig voorwerpen gevonden worden op die plek.... kan iemand dit bevestigen??  er schijnt daar een begraafplaats te zijn die bekend staat als  Andarr enoedayen....

ik ga deze zomer schat zoeken daar :)


Señor Canardo

Citaat van: Simo7 op 30/12/2009 om 16:04:26
waar ik vandaan kom heb ik een keer een munt gevonden met joodse ster, en hebreeuws......ik vroeg mijn vader hoe dat kan, hij zij dat in de buurt van ons geboorte dorp, een ruine is waar vroeger joden woonden, hij vertelde mij dat er regelmatig voorwerpen gevonden worden op die plek.... kan iemand dit bevestigen??  er schijnt daar een begraafplaats te zijn die bekend staat als  Andarr enoedayen....

ik ga deze zomer schat zoeken daar :)

Mocht je nog wat waardevols tegenkomen en je wilt graag weten hoeveel doekoe? ;) >

http://www.mpo.nl/taxaties.html

Simo7

Citaat van: incognito op 30/12/2009 om 16:14:02
Mocht je nog wat waardevols tegenkomen en je wilt graag weten hoeveel doekoe? ;) >

http://www.mpo.nl/taxaties.html


hahhaha....culturele dingen zijn voor mij onbetaalbaar....

Señor Canardo

Citaat van: Simo7 op 30/12/2009 om 16:16:04
hahhaha....culturele dingen zijn voor mij onbetaalbaar....

Achja, iedereen heeft zo zijn prijs.

Señor Canardo

#380
Laatst op tv gezien hoe sommige Egyptenaren jarenlang een behoorlijk bestaan hebben geleid als grafrovers. De verschillende gebieden met waardevolle spullen werd van vader op zoon geerfd. Bij 1 familie liepen er vanaf de slaapkamers thuis allerlei ondergrondse (zelf uitgegraven!) gangen naar de plekken met antieke spullen en elk familielid had zo zijn eigen gang die hij mocht uitbuiten.  

Simo7

Citaat van: incognito op 30/12/2009 om 16:25:45
Laatst op tv gezien hoe sommige Egyptenaren jarenlang een behoorlijk bestaan hebben geleid als grafrovers. De verschillende gebieden met waardevolle spullen werd van vader op zoon geerfd. Bij 1 familie liepen er vanaf de slaapkamers thuis allerlei ondergrondse (zelf uitgegraven!) gangen naar de plekken met antiek spullen en elk familielid had zo zijn eigen gang die hij mocht uitbuiten.  

alles wat ik vind, zal ik ooit weggeven aan een museum....als die er tenminste is..die amazigh cultuur in ere houd

Señor Canardo

Citaat van: Simo7 op 30/12/2009 om 16:32:35
alles wat ik vind, zal ik ooit weggeven aan een museum....als die er tenminste is..die amazigh cultuur in ere houd

Dat kan natuurlijk ook.

Simo7

Citaat van: incognito op 30/12/2009 om 16:25:45
Laatst op tv gezien hoe sommige Egyptenaren jarenlang een behoorlijk bestaan hebben geleid als grafrovers. De verschillende gebieden met waardevolle spullen werd van vader op zoon geerfd. Bij 1 familie liepen er vanaf de slaapkamers thuis allerlei ondergrondse (zelf uitgegraven!) gangen naar de plekken met antieke spullen en elk familielid had zo zijn eigen gang die hij mocht uitbuiten.  

tja....als de egyptenaren het  niet doen dan doen de britten het wel....de kostbaarste bezit van de egyptenaren kun je bezichtigen in London......en ze krijgen het nooit meer terug.  Je kent die gouden masker wel.....wat van puur goud is gemaakt....

dus ik geef die egyptenaren geen ongelijk....mits ze natuurlijk er voorzichtig mee omgaan

arriset

Citaat van: Simo7 op 30/12/2009 om 16:04:26
waar ik vandaan kom heb ik een keer een munt gevonden met joodse ster, en hebreeuws......ik vroeg mijn vader hoe dat kan, hij zij dat in de buurt van ons geboorte dorp, een ruine is waar vroeger joden woonden, hij vertelde mij dat er regelmatig voorwerpen gevonden worden op die plek.... kan iemand dit bevestigen??  er schijnt daar een begraafplaats te zijn die bekend staat als  Andarr enoedayen....

ik ga deze zomer schat zoeken daar :)
grafzuil grafmonument in Aknoel

http://tamazight.forumactif.com/histoire-f6/stele-funeraire-chez-les-igzenayen-t10.htm

Simo7



Taghzenacht

Salaam Dorpsgenoten,

Ik zal me zelf even voorstellen,
ben namelijk ook een taqzenacht.
Mijn ouders zijn beide geboren in Beni boujettou.
( als dat jullie wat zegt:P)

Ben wel benieuwd, wie er meer hetzelfde achtergrond heeft.

Ik hoot 't graag,

Groet.


pure ekzenay

#388
Citaat van: king op 12/06/2003 om 18:40:34
Welke mensen zijn van de stam gzenaya?
En komen uit o.a: Ajdir, Ain hamra, Ikarouen, Boured, Braad, Igabeben, Tizi ousli, Aknoul etc.?


Ik kom uit Ain hamra

pure ekzenay

Citaat van: A.messadi op 26/08/2003 om 13:43:29
Hier nog een ekzeney uit omgeving van Ain hamra.


Waar in ain hamra