Wie is hier ekzeney?

Gestart door king, 12/06/2003 om 18:40:34

Dora

bedoel je nou dat onze voor voor voor voor grootouders uit algerije komen..of dat de 1qzeneen toevallig een naam hebben dat lijkt op die van hen...

Aqsil

Citaat van: lopende_lach op 20/09/2004 om 20:23:52
bedoel je nou dat onze voor voor voor voor grootouders uit algerije komen..of dat de 1qzeneen toevallig een naam hebben dat lijkt op die van hen...
Ibn Khaldoen schreef over Izenayen. "Hun stammen vind je in het noord van Tunesië, Algerije en Marokko. maar ook in Sahara.  Ze hebben ontelbaar stammen. En ieder stam van hen is verdeel in klein stammen. Ze waren in hun tijd machtig en ze zijn de beroemdste onder alle Amazigh groeperingen "

Je kent het zien als de huidige stammetje van Rif.  Ibn Khaldoen schreef  8 pagina over Izinayen. Zoek in de Arabische google naar "Zenaten, Ibn Khaldoen”.

E3ber_Tastite

Citaat van: umehdar op 19/09/2004 om 19:50:06
Hoi allemaal,
Ik ben een ekzeney, geboren in Tastite!!
Misschien leuk voor mensen uit Tastite om de site www.tastite.nl te bezoeken.

groetjes

Hey welkom jongen, ik ben ook een dorpgenoot van je.

mara

Citaat van: douar_khababa op 16/09/2004 om 10:04:37
ik ben ook een pure agzenay uit douar khababa ook wel igebebben genoemd. ik heb overal familie zitten van kassita tot aan meknes. wie komt er nog meer uit igebebben of omgeving
ik hoorde dat ze weer terug zijn (uit meknes) ivm de nieuwe infrastructuur :)

najat_haryouli

He thuggie ik kan je geen persoonlijk bericht sturen want mijn pc doet raar maar voeg me maar op msn toe oke
Mijn msn is najat_haryouli@hotmail.com

E3ber_Tastite

Citaat van: mara op 21/09/2004 om 12:46:18
Citaat van: douar_khababa op 16/09/2004 om 10:04:37
ik ben ook een pure agzenay uit douar khababa ook wel igebebben genoemd. ik heb overal familie zitten van kassita tot aan meknes. wie komt er nog meer uit igebebben of omgeving
ik hoorde dat ze weer terug zijn (uit meknes) ivm de nieuwe infrastructuur :)

Welke nieuwe infrastructuur?

mara

elektriciteit in de meeste djorrath...

E3ber_Tastite

Citaat van: mara op 23/09/2004 om 15:06:39
elektriciteit in de meeste djorrath...

Dat is al jaren geleden dat er electriciteit is, wij hebben daar electriciteit al sinds 1994

mara

Niet overal, er zijn djorrath die sinds '98 en '99 pas elektriciteit hebben, sommige hebben nog steeds niks, mensen zijn pas sinds die jaren teruggekomen uit het binnenland...

E3ber_Tastite

Citaat van: mara op 23/09/2004 om 15:13:33
Niet overal, er zijn djorrath die sinds '98 en '99 pas elektriciteit hebben, sommige hebben nog steeds niks, mensen zijn pas sinds die jaren teruggekomen uit het binnenland...

Ja dat klopt, maar dat electriciteit is nog steeds waardeloos hoor, vooral tijdens de zomer. En die wegen zijn ook waardeloos, maar veel mensen zijn wel teruggekeerd vanwege de electriciteit

mara

Over de wegen (of beter gezegd: dat weggetje) moeten we het helemaal niet hebben...

E3ber_Tastite

Citaat van: mara op 23/09/2004 om 15:19:27
Over de wegen (of beter gezegd: dat weggetje) moeten we het helemaal niet hebben...

Waar kom jij vandaan?

silence_maroc

ik kom uit sidi ali bourakbah maar oorspronkelijk uit el er3akob

Dora

Citaat van: silence_maroc op 03/11/2004 om 13:45:23
ik kom uit sidi ali bourakbah maar oorspronkelijk uit el er3akob

dag buurman...

silence_maroc

hey buurvrouw alles goed  (lopende lach)