Wie is hier ekzeney?

Gestart door king, 12/06/2003 om 18:40:34

Fatiha19

#105

CiteerIk kom uit Tastit, en ik woon hier in zeist. En hier in Zeist, zijn er Izenayyen vanuit alle hoeken en straten van Gzenaya, en iedereen die ik ken zegt Tizi ouasri, zowel hier als in Tizi-Ouasri zelf.

Bedankt ;)

mara

#106
hier zeggen ze allemaal tizi n'ousrieg

mara

hier zeggen ze allemaal tizi n'ousrieg en midar noemen ze hier midan :)

Ouali76

ik kom zelf uit tizi ousli. het is een prachtig dorp

terelie

azul allemaal
ik kom ook uit ajdir(ik stam  van hieharressen)en die ligt tussen aknoul en bourd
wat ik heel jammer vind is dat de wegen echt slecht zijn vooral vanaf aknoul wat tahra azoukhat (ain hamra )
betreft moeten de in wooners meer wat aan doen als ze zo blijven elkaar tegen werken verliezen  steeds meer bezoekers en vooral de kamers zijn echt niet te huren en sorij voor mij opmerking
en wat mij heel ergerd dat mensen steeds meer naar het zuidwest vertrekken (binnenland de grootstad )
en de armen achter laten aan hun lot

terelie

ben nog wat vergeten  amessadi of hoe je ook heet kom je ook uit de buurt van ajdir en ian hamra en woon je in den haag ?

najat_19

#111
....

douar_khababa

ik ben ook een pure agzenay uit douar khababa ook wel igebebben genoemd. ik heb overal familie zitten van kassita tot aan meknes. wie komt er nog meer uit igebebben of omgeving

Timessi_Sadu_Rum

Ik ben ook een tekzeneeyt. Ik kom uit de buurt van Douar Khababa

Thuggie

ewa mensen duiken hierso veel op normaal denk je welloee mensen in ifzaren genoeg gejaagd daarso..

Thuggie

ewa nog mooie meisjes uit igebabben hierso....???

umehdar

Hoi allemaal,
Ik ben een ekzeney, geboren in Tastite!!
Misschien leuk voor mensen uit Tastite om de site www.tastite.nl te bezoeken.

groetjes

Aqsil

Komt het woord Izenayen (plaats waar L-L komt) niet uit de oude Amazigh stam Izenayen?  Uit Izenayen stammen Irifia, Chaoui, Mizabia, Lakbayel, enz.

Dora

lakbayel?????...algerijnen nigh??

Aqsil

Citaat van: lopende_lach op 20/09/2004 om 20:09:31
lakbayel?????...algerijnen nigh??

In Algerije wonen veel soorten Imazighen waaronder lakbayel in Algerije.

Over stammen van Izenayen (niet de huidig stam in Taza) zie het boek van Ibn Khaldoen. Ibn Khaldoen zei dat Izenayen waren de machtigste stammen van Imazighen.
Koning Dihya behoorde ook tot een van de stammen van Izenayen.
Marinieden waren ook Izenayen. In algeriej waren veel dynasties die uit Izenayen afstammen zoals Zianieden.