Wie is hier ekzeney?

Gestart door king, 12/06/2003 om 18:40:34

king

Welke mensen zijn van de stam gzenaya?
En komen uit o.a: Ajdir, Ain hamra, Ikarouen, Boured, Braad, Igabeben, Tizi ousli, Aknoul etc.?

Tayzenayd

#1
Nou hier heb je er al een!

A.messadi

#2
Hier nog een ekzeney uit omgeving van Ain hamra.

Assamedh

#3

CiteerHier nog een ekzeney uit omgeving van Ain hamra.

Ik dacht dat het Tarra Tazzaqaxt heet, maar ja ik zie weer de verarabiesring van een Amazigh naam.

Assamedh Marra I sud ........

bakish

#4
ik ben ook half tazenayt wij zijn van igabeban.

Dora

#5
ben ook een teqzeneet.
ain hamra?????....ik zeg liever thera tazoukagt.

XsFRIDAsx

#6

CiteerWelke mensen zijn van de stam gzenaya?
En komen uit o.a: Ajdir, Ain hamra, Ikarouen, Boured, Braad, Igabeben, Tizi ousli, Aknoul etc.?

Ik ben ook een ekzeney mijn vader komt uit tastit en mijn moeder uit yesthazem dus ik ben 100% ekzeney

Hicham81

#7

CiteerIk ben ook een ekzeney mijn vader komt uit tastit en mijn moeder uit yesthazem dus ik ben 100% ekzeney


He madame

Komt je moeder uit yesthazem (achternaam Asmi of niet ? )
Ik kom daar gedeeltelijk ook vandaan :p
Maar oorspronkelijk uit yarouahdoud wie kent dat :) ligt tussen brarth en iqarou3en in :)

moslima

#8

CiteerWelke mensen zijn van de stam gzenaya?
En komen uit o.a: Ajdir, Ain hamra, Ikarouen, Boured, Braad, Igabeben, Tizi ousli, Aknoul etc.?

Yep..ik ook.. ik ben van de Igabeben..:)

yura

#9
Ik zelf kom uit tirzratine, een dorp tussen aknoul en tara tazougart.

XsFRIDAsx

#10
Citeer



He madame

Komt je moeder uit yesthazem (achternaam Asmi of niet ? )
Ik kom daar gedeeltelijk ook vandaan :p
Maar oorspronkelijk uit yarouahdoud wie kent dat :) ligt tussen brarth en iqarou3en in :)


Nee geen asmi

AFRA

#11
wie weet warvan het woord agzannay komt??

waarom zijn er niet veel mensen niettemin ze allemaal met grote gezinnen??

metalsa

#12
he mensen hier nog een neppe ekzeney

het zit namelijk zo. (mensen van ain hamra of thera tazegouegt weten er meer van)

lange geleden woonden er 3 broers in ain hamra waar van één een lefkih(imam) was. die woonden allemaal gelukkig samen en ging die lefkih ergens werken in de omgeving van ain-zohra. Deze lefkih(mijn overoverovergrootvader) is er toen getrouwd en bleef er ook wonen. en is nu opgegroeid tot een Douar(dorp) deze douar heet dan ook Douar Ouled Taleb Ahmed. dus ik ben eigenlijk een ekseney maar tegerlijkertijd ook een metalsie. diegen die uit ain-hamra komen weten het wel. zo niet weten jullie ouders het wel, want vroeger hadden we veel contact met si mohand amezian of zo iets.

laters

salamat7

#13

CiteerNee geen asmi mijn moeder aboulghazi

Assalaam ou 3alaikoum,

Ik ben ook tagzanaisht. Farida, die achternaam (aboulghazi) ken ik. Mag ik vragen hoe de ouders van jouw moeder heten? Wonen ze toevallig in Meknes??


karima

#14
Ik ben ook tekzeneeyt. Ik woon in Ifzaren.. Wie komt er nog meer uit Ifzaren?? (ligt vlakbij Igebeben)