naamgeving

Gestart door imzourenlady, 09/06/2004 om 19:08:13

imzourenlady

salaam,

waar komt de namen nador,alhoceima vandaan??? ik weet dat tetouan vroeger itawin (ogen) was en imzouren imezoghen(oren)was weten jullie meer ????

alvast bedankt!!

Samariaan

#1

Citeersalaam,

waar komt de namen nador,alhoceima vandaan??? ik weet dat tetouan vroeger itawin (ogen) was en imzouren imezoghen(oren)was weten jullie meer ????

alvast bedankt!!

haha klopt imezoren dat daar had ik het een keer met iemand over, en klopt wij imzourennaren hebben ze hoor! ;D

imzourenlady

#2
salaam,

haah wel raar he??? en weet je meer over die andere steden?? lijkt me leuk om te weten!!

Tama

#3

Citeersalaam,

waar komt de namen nador,alhoceima vandaan??? ik weet dat tetouan vroeger itawin (ogen) was en imzouren imezoghen(oren)was weten jullie meer ????

alvast bedankt!!


imezoghn.imlady heeft echt humor maar laat me niet over mijn wel geliefde muilezels beginnen want die hebben ook van die grote oren ;-)

imzourenlady

#4

Citeerimezoghn.imlady heeft echt humor maar laat me niet over mijn wel geliefde muilezels beginnen want die hebben ook van die grote oren ;-)


salaam,

heb je lol meh???? ;)

Samariaan

#5

Citeersalaam,

haah wel raar he??? en weet je meer over die andere steden?? lijkt me leuk om te weten!!

ik weet niet de andere steden, maar mijn plek in de rif wel:

aith-u-Sammar - als in Sumad-al-fujth (de zon schijnt). De zon schijnt altijd direct op deze bergwand.

Aan de overkant van het dal ligt aith-u-Ma3u (als in schaduw), hier is altijd schaduw aangezien de zon van achter de berg opkomt.

imzourenlady

#6

Citeerik weet niet de andere steden, maar mijn plek in de rif wel:

aith-u-Sammar - als in Sumad-al-fujth (de zon schijnt). De zon schijnt altijd direct op deze bergwand.

Aan de overkant van het dal ligt aith-u-Ma3u (als in schaduw), hier is altijd schaduw aangezien de zon van achter de berg opkomt.


salaam,

dank je wel zie je het is gewoon echt leuk!!!!

ras

#7
ze zijn bedacht door spanjarden el nador el hoesima en de rest van de kleine dorpen zijn bedacht door ons samen .

imzourenlady

#8

Citeerze zijn bedacht door spanjarden el nador el hoesima en de rest van de kleine dorpen zijn bedacht door ons samen .


salaam,

weet jij dan wat ze betekene???

Dora

#9
oujda komt van oujth tha (waak hier)...

Samariaan

#10

Citeeroujda komt van oujth tha (waak hier)...

subhanalah die is echt goed! zou dan wel willen weten wie wat moest bewaken.

amazigh_roos

Citeersubhanalah die is echt goed! zou dan wel willen weten wie wat moest bewaken.

Ze bewaakten daar de Spanjaarden renden daardoor weg!!
Sindsdien heeft het die naam gekregen!

Urmaksen

#12
tanger, in de oudheid Tingis genoemd.

Tin= plaats
Ayis=paard


Urmaksen

azrou= steen
ifrane= grot
alhoceima (in het riffijns Azir)= lavendel
nador = kijk

Urmaksen

#14
anfa = de heuvel