Verlos ons van de Fassi's & Fihri's!

Gestart door Señor Canardo, 14/01/2010 om 16:58:33

3ich

Citaat van: Zanatti op 18/01/2010 om 22:33:41
Je begrijpt ook niet veel, het waren hypotheses, misschien was hij moslim, of tegenstelling miss was hij jood. Alles kan, jij kent ze niet, je hedt vorig jr internet ontdekt, dit jaar nwo, en je denkt je draagt de waarheid.

Trouwens, een moslim die drinkt, wil niet zeggen dat hij geen moslim is. Neem is een kijkje in de barretjes, zit vol Marokkanen en ja die drinken ook, en ze geloven wel in Islam. Wie generaliseerd hier nou, jij of ik...idd moregn weer een dag
BlaBla!

Maak dat de kat maar wijs. K weet hoe de rollen draaien.


Zanatti

Citaat van: 3ich op 18/01/2010 om 22:13:50
Wuhahahahahahahahahahahahahahahahhahaaaaaaaa

K lig hier echt krom!

Het heeft niet lang geduurd of meneer begint alweer te generaliseren!

Die verdomde Ait Wayaghers ook. Ze komen ook overal voor!

Weet jij wat generaliseren betekent? Deze lap tekst van je zegt genoeg over je onkennis.
Het is de waarheid, je geliefde sultans hebben ait Wayagher-bloed.

Señor Canardo

#47
Citaat van: 3ich op 18/01/2010 om 22:31:40
http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=13154.0

K leg net wat uit. Je moet me niet verkeerd begrijpen hoor maar er zijn je veel voor geweest....zonder enig resultaat.

Dus moeten we dan daarom de handdoek in de ring gaan gooien? Of moeten we gaan kijken wat we de vorige keer verkeerd hebben gedaan en wat we kunnen doen om het voor de toekomst te verbeteren?

Nogmaals ik sta open voor suggesties.

3ich

Citaat van: Zanatti op 18/01/2010 om 22:36:00
Weet jij wat generaliseren betekent? Deze lap tekst van je zegt genoeg over je onkennis.
Het is de waarheid, je geliefde sultans hebben ait Wayagher-bloed.
Is goed. Shukran.

3ich

Citaat van: incognito op 18/01/2010 om 22:36:29
Dus moeten we dan de handdoek in de ring gaan gooien? Of moeten we gaan kijken wat we de vorige keer verkeerd deden hebben en wat we kunnen doen om het voor de toekomst te verbeteren?

Nogmaals ik sta op voor suggesties.
Je wil me uithoren en mij kennen.

De gedachte gang van Abdelkarim Elkhattabi begrijpt men niet. Zijn doel, zijn gevecht, was groter dan Arif het ging om Islamitische ideologie!

En wat hij heel goed begreep en ook duidelijke uitvoerde met positieve resultaten: Was éénheid! Wat 8eraf niet zo helemaal blijkt te zijn, JAMMER!!!!!


Chatt zie arif

Citaat van: 3ich op 18/01/2010 om 21:42:28

Hafid was een echte syntetische joodse één van de grondleggers van de vrij-metselarij in Marokko.


Synthetische Jood...? Ik wist dat er ashkenazi,mizrahi,sephardi joden waren,maar tot synthetische aan toe?

Was Moulay Hafid van nylon,polymeer of een andere synthetische stof?


Pfff...

Señor Canardo

#51
Citaat van: 3ich op 18/01/2010 om 22:42:24
Je wil me uithoren en mij kennen.

De gedachte gang van Abdelkarim Elkhattabi begrijpt men niet. Zijn doel, zijn gevecht, was groter dan Arif het ging om Islamitische ideologie!

En wat hij heel goed begreep en ook duidelijke uitvoerde met positieve resultaten: Was éénheid! Wat 8eraf niet zo helemaal blijkt te zijn, JAMMER!!!!!

Lees mijn 1e post in deze discussie nog eens goed door. Mijn strijd tegen de Fassi's en Fihri's is louter een politieke zaak... >




From the A'yan to Amir; The Abd Al-Karim of the Moroccan Rif; Fabio T. Lopez Lazaro; blz. 139

3ich

Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 18/01/2010 om 22:45:38
Synthetische Jood...? Ik wist dat er ashkenazi,mizrahi,sephardi joden waren,maar tot synthetische aan toe?

Was Moulay Hafid van nylon,polymeer of een andere synthetische stof?


Pfff...
Loop je leeg?

Als je goed gelezen had, dan had je gezien dat het een citatie was van de link die k heb geplaatst.

Dont blame me

Chatt zie arif

#53
Citaat van: incognito op 18/01/2010 om 22:27:55
Dus met al die kennis die jij hebt en jij weet best veel. Kun je niet 1 praktische oplossing bedenken die ik of jij of een andere amazigh.nl-lid zelf kan doen om onze politieke onvrede te uiten bij de Marokkaanse overheid?

Op een dag had ik een discussie met een groep dronken 'volks-vertegenwoordigers/bestelers',je weet dat na consumptie van grote hoeveelheden alcohol de remmingen wegvallen en mensen soms verbazend eerlijk worden.

Op mijn vraag wat er moest gebeuren om van Marokko een welvarend,democratisch en ontwikkelde samenleving te maken antwoordde een van hen als volgt: 'Dan moet Marokko van vier kanten in brand worden gestoken en in plaats van water moeten de rivieren bloed naar de zee afvoeren...'


Alleen bloed wast corruptie weg,rivieren vol...






Señor Canardo

#54
Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 18/01/2010 om 22:58:15
Op een dag had ik een discussie met een groep dronken 'volks-vertegenwoordigers/bestelers',je weet dat na consumptie van grote hoeveelheden alcohol de remmingen wegvallen en mensen soms verbazend eerlijk worden.

Op mijn vraag wat er moest gebeuren om van Marokko een welvarend,democratisch en ontwikkelde samenleving te maken antwoordde een van hen als volgt: 'Dan moet Marokko van vier kanten in brand worden gestoken en in plaats van water moeten de rivieren bloed naar de zee afvoeren...


Alleen bloed wast corruptie weg,rivieren vol...

Maar dat is niet echt een praktische oplossing. Heb jij misschien nog andere geniale / gekke oplossing om van dat kankergezwel af te komen dat zich el Fassi noemt? Iets wat we kunnen (uit)roeien met de riemen die we hebben?


Ps. En kom aub. niet aanzetten met operatief verwijderen en waar de bloedspetters je om je oren schieten.

Chatt zie arif

Citaat van: incognito op 18/01/2010 om 23:05:25

Maar dat is niet echt een praktische oplossing. Heb jij misschien nog andere geniale / gekke oplossing om van dat kankergezwel af te komen dat zich el Fassi noemt? 


Ps. En kom aub. niet aan met operatief verwijderen en waar de bloedspetters je om je oren schieten.

De vraag is eigenlijk of jij,Inco, bereid bent je paar litertjes mager bloed bij te dragen aan de rode rivier? Ik hoop van harte dat je een revolutie middels internet bewerkstelligt,maar vergeef je het me als ik zeer sceptisch blijf over je 'digitalized revolution attempt'?

Maar voel je vrij om een database ergens in Verweggistan te vullen met 000000000-tjes en 1111111-tjes,wie weet?

Señor Canardo

Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 18/01/2010 om 23:13:13
De vraag is eigenlijk of jij,Inco, bereid bent je paar litertjes mager bloed bij te dragen aan de rode rivier? Ik hoop van harte dat je een revolutie middels internet bewerkstelligt,maar vergeef je het me als ik zeer sceptisch blijf over je 'digitalized revolution attempt'?

Maar voel je vrij om een database ergens in Verweggistan te vullen met 000000000-tjes en 1111111-tjes,wie weet?

Ik zal doen wat in mijn macht is om een positieve bijdrage te leveren aan de emancipatie van de Irifien. Zowel in Marokko als hier in Nederland. En ik hoop echt dat er ook genoeg mensen zijn in deze discussie die bereid zijn om ook hun steentje - klein of groot - bij te dragen voor de Riffijnse zaak. 

Chatt zie arif

Citaat van: incognito op 18/01/2010 om 23:20:15
Ik zal doen wat in mijn macht is om een positieve bijdrage te leveren aan de emancipatie van de Irifien. Zowel in Marokko als hier in Nederland. En ik hoop echt dat er ook genoeg mensen zijn in deze discussie die bereid zijn om ook hun steentje - klein of groot - bij te dragen voor de Riffijnse zaak. 

Steentjes veroorzaken steenslag op je motorkap,we hebben kanonnen en kogels nodig om verandering van de wacht te bewerkstelligen!

Dus...,je houdt je bloed liever in je aderen,en niet in die enge rivier,jegh ?

Señor Canardo

#58
Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 18/01/2010 om 23:32:30
Steentjes veroorzaken steenslag op je motorkap,we hebben kanonnen en kogels nodig om verandering van de wacht te bewerkstelligen!

David heeft Goliath ook verslagen met zijn stenenslinger. Een welgemikte steen is het enige wat hij daarvoor nodig had.


Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 18/01/2010 om 23:32:30
Dus...,je houdt je bloed liever in je aderen,en niet in die enge rivier,jegh ?

Ik bewandel liever het pad van geweldloos verzet.

Chatt zie arif

#59


Het laatste stukje schuinsgedrukte tekst vond ik wel de moeite waard te vertalen,het typeert de verhoudingen tussen de Koning en de familie El Fassi, de meester en zijn knecht…



Op een dag waren de Koning en Abbas El Fassi senior op een informele manier in gesprek in de Koninklijke tuinen, ze wandelden aan de rand van een uitgraving die diende als leeuwenkuil. Om de leeuwenkuil bevond zich geen hek,en Allal El Fassi liep langs de rand van de afgrond. Plotseling drong er tot hem een panische gedachte door:’en als men mij een duw geeft’….Het lukt hem niet om zijn ongemak te verbergen.

Intelligent als hij was merkt de sultan het ,en bulderend van het lachen beveelt hij hem naar de andere kant…Wat een sfeer…



Well...,geweldloos verzet,jegh?  Het regime van onze caudillo luistert naar AM,terwijl jij uitzendt op FM...




ALLIANCE, n.  In (inter)national politics, the union of two thieves who
have their hands so deeply inserted in each other's pockets that they
cannot separately plunder a third.

                                                               
(Excuses,maar bovenstaande quote van Ambrose Bierce moest ik gewoon toevoegen. Ook heb ik me de vrijheid gepermitteerd enkele haakjes toe te voegen naar Chatt's smaak,MDR!!)

PS:a third/turd=3ma