Gaat koning van Marokko vanavond aftreden of ontslaat hij de premier?

Gestart door TamurtIno, 03/01/2010 om 13:00:42

TamurtIno

Marokkaanse koning gaat vanavond het volk spreken. Niemand weeft waarom. Koning spreekt het volk alleen op bijzondere gebeurtenissen. Dat hij nu het volk  wil spreken, is een verrassing voor degenen die zich bezig houden met de monarchie.  Dat hij vanavond iets bijzonders gaat zeggen, staat vast.

Gaat hij aftreden wegens zijn slechte gezondheid?

Sommigen zeggen dat hij de premier gaat ontslaan. De regering van Alfasi is alleen bezig met baantjes  voor eigen familie. Economie van Marokko wordt alleen erger en de vrijheid wordt minder.
Ik denk toch dat hij de hele kabinet en de premier zal ontslaan. In de afgelopen weken wou het kabinet niet eens naar de kamer komen. Ze wisten waarschijnlijk toen al dat ze ontslagen zijn.



TamurtIno

.

TamurtIno

Anderen zeggen dat hij vandaag west-Sahara onafhankelijkheid zal geven.

Word vanavond een nieuw Arabisch land geboren?

Lezer

Wat je hier plakt, kan je het best beschouwen als wat de koning zal zeggen :D Grappig zijn het je vermoedens :D

TamurtIno

Citaat van: Lezer op 03/01/2010 om 16:01:03
Wat je hier plakt, kan je het best beschouwen als wat de koning zal zeggen :D Grappig zijn het je vermoedens :D
Lezer, kan je lezen wat in zijn hoofd heeft. :)

Ik denk dat hij veel ministers naar huis zal sturen en.  Aftreden, doen Arabieren niet.



TamurtIno

Citaat van: 3ich op 03/01/2010 om 19:00:58
Bron of iets dergelijks?
Sorry, ik heb geen bron. iets dergelijks wel.
Het nieuws is op verschillende Marokkaanse media bekend. om 20:30 ( Marokkaanse tijd) gaat de koning het volk toespreken.

Het nieuws las ik op nadorcity en hespress.


Señor Canardo

Citaat van: TamurtIno op 03/01/2010 om 17:43:28
Aftreden, doen Arabieren niet.

Dit klopt niet. Dat doen zij sinds het Deptigate-schandaal namelijk wel, mits er voldoende maatschappelijke en politieke druk wordt uitgeoefend.

3ich

Citaat van: TamurtIno op 03/01/2010 om 19:12:23
Sorry, ik heb geen bron. iets dergelijks wel.
Het nieuws is op verschillende Marokkaanse media bekend. om 20:30 ( Marokkaanse tijd) gaat de koning het volk toespreken.

Het nieuws las ik op nadorcity en hespress.


Heel goed.

Heb je op nadorcity en hespress ook gelezen wat je hier boven beweert of word dat alleen maar gespeculeerd?

TamurtIno

Citaat van: 3ich op 03/01/2010 om 19:21:26
Heel goed.

Heb je op nadorcity en hespress ook gelezen wat je hier boven beweert of word dat alleen maar gespeculeerd?

In mijn bericht hierboven staat dat nog niemand weet wat hij gaat zeggen. Journalisten weten het ook niet.  Hierboven beweer ik niets. Ik stelde hierboven alleen vragen en ik weet het ook niet.

Er wordt alleen maar gespeculeerd. Misschien gaat hij vertellen dat hij gaat scheiden en trouwen met een nieuwe vrouw. Ik heb geen idee.

Lady_tamasint

Het is nu te zien op alle netten van marokko...alleen begrijp ik helaas geen arabisch...Kan iemand hier melden wat hij gezegd heeft....

djazak allah u gairan...

Lezer

Niets belangrijks voor de gewone mens. Het gaat om de regionalisering.

TamurtIno

Inderdaad niets belangrijks.  Hij wil het locale bestuur meer invloed geven dan tot nu toe.    Wat jammer nou... hij wil niet aftreden .

Chatt zie arif

Citaat van: TamurtIno op 03/01/2010 om 22:10:53
Inderdaad niets belangrijks.  Hij wil het locale bestuur meer invloed geven dan tot nu toe.    Wat jammer nou... hij wil niet aftreden .

Shit,de schrik sloeg me om het hart,even dacht ik dat hij een algehele mobilisatie zou aankondigen om ten strijde te trekken tegen Algerije.

Tamurtino als Chairman of the Joint Chiefs of Staff en Uzop als zijn waterdrager en nar...

Simo7

Citaat van: TamurtIno op 03/01/2010 om 22:10:53
Inderdaad niets belangrijks.  Hij wil het locale bestuur meer invloed geven dan tot nu toe.    Wat jammer nou... hij wil niet aftreden .

dat is opzicht goed nieuws....dat betekent in ieder geval dat de machts concentratie nu niet geheel meer in rabat ligt. er liggen dus nieuwe kansen voor Rif...