Bronnen zoals terra thazougharht

Gestart door Simo7, 31/12/2009 om 12:48:30

Simo7

Ik heb me eens laten vertellen, dat franse onderzoekers dat water hebben onderzocht.  Het schijnt dat het water zeer rijk is aan mineralen en zouten  en dat het  inderdaad geneeskrachtig is.  Vooral mensen die lijden aan tekort aan ijzer zouden dit water moeten drinken, het water bevat enorm veel ijzer.  Als je het water in een fles doet ziet het er helder uit, als je het vervolgens meeneemt naar huis en je bekijkt het flesje dan zie je dat het rood is geworden, kennelijk komt het water uit een zuurstof vrije omgeving, waardoor de ijzerdeeltjes blijven zoals ze zijn. Maar zodra het water naar boven komt dan zal het beginnen te roesten, vandaar die rode kleur.  Onwetende mensen, zeggen dat je het water daar moet drinken, en als je het water weg neemt van zijn omgeving het rood word...ze geloven dat het water krachten heeft en dat je het daar op die plek moet drinken.  Mensen die lijden aan bepaalde kwalen in de nieren en dergelijke, genezen vaak van hun ziekte nadat ze een weekje daar zijn gebleven en het water gebruiken.

Jammer dar rabat geen aandacht schenkt aan de voorzieningen...slechte wegen, slecht onderhoud.....terwijl er jaarlijk 10000 den bezoekers komen.


Wie van jullie kent nog meer van dit soort bronnen in Arif... ik hou wel van dit soort plekjes

Lezer

Het was is nu anders dan vroeger. Ik denk niet dat nu nog rood wordt. Vroeger was ook bruisend of dergelijks, maar nu niet meer.

Simo7

Citaat van: Lezer op 31/12/2009 om 13:39:15
Het was is nu anders dan vroeger. Ik denk niet dat nu nog rood wordt. Vroeger was ook bruisend of dergelijks, maar nu niet meer.



Jawel het is nog steeds zo, vorig jaar nog heb ik 5 liter meegenomen toen ik thuis aankwam was het rood....het is logisch...het water stroomt tussen gesteentes en kleilagen van diep onder de grond, het water is warm dat geeft aan dat het uit een geiser komt of zo beneden zit geen zuurstof dus het oxidatieprocess komt niet tot stand....  , en als boven de grond komt dan komt het in aanraking met zuurstof en begint dat het oxidatie processes. 

Probeer maar eens uit als iemand van jullie er ooit naartoe gaat.... je kunt daar een appartment huren etc...als je langer wilt blijven

Lezer

ah ok, misschien is dat afwisselend. (ze3ma, ik geef nooit dat ik in fout bent :D )

Simo7

Citaat van: Lezer op 01/01/2010 om 15:51:31
ah ok, misschien is dat afwisselend. (ze3ma, ik geef nooit dat ik in fout bent :D )
hahahaah  ewa...mischien heb jij het water meteen zuurstofvrij  afgesloten, of kwam er toevallig uit die bron eventje water waar het ijzergehalte is gedaalt dat kan ook.....


Haffa

Ben er van de zomer nog geweest.
Het is er echt prachtif, vooral bij de waterval en de rotsen.
Het klopt dat het water genezend is, maar vind het zelf niet echt lekker.

Er is nog een andere waterbron die fazwan heet.
Die ligt iets van 15 kilometer voorbij berkan.
Ben daar ook nog van de zomer geweest.
Dat water is warm en ze zeggen dat je het ook daar gelijk moet drinken.
Van dat water kun je wel 1 liter gelijk achter elkaar opdrinken.
Dit water reinigt je lichaam van binnen.
Het helpt heel goed tegen nierstenen.
Heel leuk om het te bezoeken vooral in de zomer, dan is het er altijd heel druk.

ilias0061

Hey Ik was vroeger toen ik nog een heeel klein was daar elke dag met mijn vader helaas ben ik hem nu kwijt en weet ik niet meer waar dat ligt weet iemand van jullie waar dat in de buurt zit?