Laat je stem horen voor Aminatou!

Gestart door Señor Canardo, 08/12/2009 om 13:54:12

Amdawkel

Citaat van: incognito op 08/03/2010 om 20:23:20
De vraag die aan onze racistische Ashel7iej wil stellen:

Zaten er ook Isahraouien in die Arabische-fasistische jury uit Oujda?
Nee, die houden zich bezig met andere dingen, zoals een stuk land van jou en mij stelen en deze als "arabisch"  bestempelen .. Wat nog 20 keer erger is dan een stomme playback show

Señor Canardo

#391
Citaat van: Ashel7iej op 08/03/2010 om 20:25:39
Nee, die houden zich bezig met andere dingen, zoals een stuk land van jou en mij stelen en deze als "arabisch"  bestempelen .. Wat nog 20 keer erger is dan een stomme playback show

I rest my case...;)


Ps. De Sahara is van de Isahraouien en niet van jou of van mij. Net als de Rif voor de Riffijnen is en de Atlas voor de Ichel7iyen....

Amdawkel

Citaat van: incognito op 08/03/2010 om 20:27:44
I rest my case...;)


Ps. De Sahara is van de Isahraouien en niet van jou of van mij.
De Sahara behoort tot de Imazghen, niet tot een stel nomaden die claimen uit Yemen te komen

I rest my case...

Amazigh/rebel

Citaat van: incognito op 08/03/2010 om 20:27:44
I rest my case...;)


Ps. De Sahara is van de Isahraouien en niet van jou of van mij.
Maar dan horen de verarabiserende mensen in marokko ook hun stuk land te hebben, en dan horen jbella ook hun land te hebben beiden zijn verarabiseerde imazighen. En ik dach dat we gaan kijken naar wie het meeste recht heeft en in het geval sahraoui en amazigh hebben imazighen gewoon het recht op die sahara.

Amazigh/rebel

Citaat van: incognito op 08/03/2010 om 17:57:32

Voor dezelfde reden waarom jij en al die andere haters graag mensen met een bepaalde etnische achtergrond (ondanks de sterke culturele diversiteit) graag op 1 hoop willen gooien zodat het logisch klinkt in die simplistische doch haatvolle belevingswereld, die sommigen mensen op na houden. 


Weet onze 15-jarige VMBO leerling wel wat de geografische dimensies zijn van Tamazgha? Of klinkt dat woord gewoon leuk in zn jonge oortjes....


Ps. Jouw vragen en de manier waarop je die vragen stelt komen naar mijn mening aardig overeen met de vraagstelling van een amazigh.nl-lid die zijn maandje straf hoort uit te zitten....
Ik ben geen racist ik haat ze ook niet. Van mij mogen ze in die sahara blijven wonen alleen ben ik geinterseerd op wiens naam dat stuk land komt. Ik vind mensen die een arabische natie willen stichten op een gebied dat oorspronkelijk niet van hun is gewoon kolonialisme en dit is zwaar onterecht.

Wat zijn de geografische dimensies van tamazgha pr incognito.

Ik hou het inhoudelijk dus op je derde reactie reageer ik niet.

Señor Canardo

#395
Citaat van: Ashel7iej op 08/03/2010 om 20:30:34
De Sahara behoort tot de Imazghen, niet tot een stel nomaden die claimen uit Yemen te komen

Die haat jegens de "Arabier" zit blijkbaar diep bij jou. Misschien moet je eerst naar je eigen omgeving kijken voordat je met het vingertje gaat wijzen naar de Isahraouien. Last time I checked waren de Ichel7iyen uit de Atlasgebergte een van de meest verarabiseerde Imazighen en tevens ook een van de passiefste Imazighen van vandaag....


Ps. En bovendien kun jij niet omheen dat jij bijna evenveel Amazigh-DNA hebt in je lichaam als die "stel nomaden die claimen uit Yemen te komen". Scratch an Arab, find a Berber weet je nog...

Señor Canardo

#396
Citaat van: Amazigh/rebel op 08/03/2010 om 23:10:47
Ik ben geen racist ik haat ze ook niet. Van mij mogen ze in die sahara blijven wonen alleen ben ik geinterseerd op wiens naam dat stuk land komt. Ik vind mensen die een arabische natie willen stichten op een gebied dat oorspronkelijk niet van hun is gewoon kolonialisme en dit is zwaar onterecht.

Ewa waarom hoor ik jou nooit klagen over de Arabische overheersing van de Rif. Waarom hoor ik jou niet klagen als jouw eigen Riffijnse broeder Ali Lmrabet die vanwege zijn mening over de Sahara de gevangenis in moest? Of Chakib el Khayari die vandaag de dag al meer dan een jaar onterecht vastzit? Of wil je je Arabofobie alleen maar uiten op de Isahraouien, omdat zij niet in staat zijn om jou van een weerwoord te voorzien? 

Citaat van: Amazigh/rebel op 08/03/2010 om 23:10:47
Wat zijn de geografische dimensies van tamazgha pr incognito.

Jij hebt blijkbaar je mond vol van Tamazgha, dus jij mag het mij zeggen... Als je kan tenminste....


Citaat van: Amazigh/rebel op 08/03/2010 om 23:10:47
Ik hou het inhoudelijk dus op je derde reactie reageer ik niet.

Als jij je VMBO hebt afgemaakt kun jij zo aan de slag in de politiek. Met jouw slangekronkel om de feitjes heen zou je niet onderdoen voor een PvdA-politicus....;)

Señor Canardo

#397
En omdat het vandaag Internationale Vrouwendag is wil ik bij deze de gelegendheid grijpen om Aminatou Haidar weer in het zonnetje te zetten. En of je het nu eens bent met haar politieke ideen, haar geweldloze strijd en de manier hoe zij de media bespeelt of niet. 1 ding staat wel vast en dat is dat zij over girlpower beschikt en haar mannetje durft te staan....>




Gevangen Aminatu ereburger

De Italiaanse gemeente Sesto Fiorentino heeft een zusterstad in het Saharaanse plaatsje Mahbes. Vorig jaar heeft Zahra Ramdán, (foto) bestuurslid van de Nationale Unie van Saharaanse vrouwen, in Sesto Fiorentino een plaquette onthuld ter gelegenheid van het 25-jarige verbond. Afgelopen week heeft de gemeenteraad van Sesto Fiorentino met algemene stemmen besloten om Aminatu Haidar het ereburgerschap aan te bieden om uitdrukking te geven aan solidariteit met de Saharaanse die op vreedzame wijze het recht van haar volk op mensenrechten en zelfbeschikking verdedigd.

Aminatou Haidar is nu thuis in het door Marokko bezette Westelijke Sahara. Nadat zij in New York een prijs had opgehaald mocht zij van de hysterische Marokkaanse autoriteiten haar land niet meer in, wat pas veranderde na grote internationale druk. Maar nu is haar leven veranderd. Haar huis staat onder constante bewaking. Zij wordt voortdurend gevolgd waar zij ook gaat. Buitenlandse journalisten en sympathisanten worden tegengehouden, familie die haar wil bezoeken wordt lastig gevallen, bedreigd en soms mishandeld, familie en vrienden worden regelmatig wegens contacten met Aminatu opgepakt en vastgehouden.
Aminatu Haidar heeft een slechte gezondheid omdat ze lijdt aan bloedarmoede en een maagzweer. Ze komt de gevolgen van haar hongerstaking langzaam te boven. Tijdens haar verblijf in Spanje heeft ze goede medische verzorging gekregen en ze wil kunnen terugkeren om die behandeling af te maken omdat ze denkt dat ze geen goede verzorging kan krijgen in Marokko en de bezette Westelijke Sahara. Maar veel bewegingsvrijheid heeft zij als Saharaanse niet, ook al zit ze niet in de gevangenis.

16 januari 2010

Van Kaas

http://vankaas.blogspot.com/2010/01/aminatu-ereburger.html


Ps. Update 27-1-10:

* Aminatu is ondertussen naar Spanje gereist. In een gesprek met de krant “La Provincia” verklaarde ze dat de toestand in haar land verslechterd.

* Op Amazigh.nl, een uitstekende nederlandstalige Berbersite, staat een uitgebreide Riffijnse discussie over de hongerstaking van Aminatu en de Westelijke Sahara. 


Pps. Zo te lezen is mijn discussie op dit forum niet onopgemerkt gebleven, mijn dank gaat uit naar de Kaaskop...:)

Amdawkel

Citaat van: incognito op 09/03/2010 om 00:40:06
Die haat jegens de "Arabier" zit blijkbaar diep bij jou. Misschien moet je eerst naar je eigen omgeving kijken voordat je met het vingertje gaat wijzen naar de Isahraouien. Last time I checked waren de Ichel7iyen uit de Atlasgebergte een van de meest verarabiseerde Imazighen en tevens ook een van de passiefste Imazighen van vandaag....


Ps. En bovendien kun jij niet omheen dat jij bijna evenveel Amazigh-DNA hebt in je lichaam als die "stel nomaden die claimen uit Yemen te komen". Scratch an Arab, find a Berber weet je nog...
Ik haat geen "Arabieren"Ik zeg het gewoon zoals het is. Arabieren hebben niks te eisen in Noord Afrika..
Het verschil ligt em niet in DNA maar in denkwijze en ideologie, zij zien zichzelf niet als Imazghen, maar als Arabieren, en iemand die claimt uit het MO te komen heeft niks te eisen..


Señor Canardo

#399
Citaat van: Ashel7iej op 09/03/2010 om 15:42:33
Ik haat geen "Arabieren"Ik zeg het gewoon zoals het is. Arabieren hebben niks te eisen in Noord Afrika..
Het verschil ligt em niet in DNA maar in denkwijze en ideologie, zij zien zichzelf niet als Imazghen, maar als Arabieren, en iemand die claimt uit het MO te komen heeft niks te eisen..

Hoe weet jij nou hoe Isahraouien zichzelf zien? Heb je het ze ooit gevraagd? Of ga jij automatisch vanuit dat alle verarabiseerde Imazighen die een Arabische dialect spreken zich ook gelijk verbonden voelen met het Midden-Oosten?


Ps. Een groot gedeelte van de Imazighen in Nederland zien zichzelf ook niet meer als Amazigh, maar meer als Nederlander, moeten we deze groep dus volgens jou ook gaan uitsluiten?


Pps. Je noemt jezelf geen racist, maar je wilt wel alle Arabofonen monddood maken. Jij lijdt zondermeer aan het Arabofobie-syndroom....

Señor Canardo

Ik hoop niet dat ik je heb afgeschrikt met mijn opmerkingen en vragen a y'Ashel7iej...

Amdawkel

Citaat van: incognito op 09/03/2010 om 15:49:56
Hoe weet jij nou hoe Isahraouien zichzelf zien? Heb je het ze ooit gevraagd? Of ga jij automatisch vanuit dat alle verarabiseerde Imazighen die een Arabische dialect spreken zich ook gelijk verbonden voelen met het Midden-Oosten?


Ps. Een groot gedeelte van de Imazighen in Nederland zien zichzelf ook niet meer als Amazigh, maar meer als Nederlander, moeten we deze groep dus volgens jou ook gaan uitsluiten?


Pps. Je noemt jezelf geen racist, maar je wilt wel alle Arabofonen monddood maken. Jij lijdt zondermeer aan het Arabofobie-syndroom....
Als Is7rawietn een ARABISCHE staat willen stichten, zegt dit genoeg over wat ze van zichzelf vinden ... Nee, ik ken genoeg jbala en andere verarabiseerden die zich als een amazigh voelen,

Arabofonen? Iemand die zichzelf ziet als een arabier, iemand die claimt uit Oman of Yemen of waar dan ook vandaan te komen, heeft niks te eisen in Noord Afrika....

Amdawkel

Citaat van: incognito op 09/03/2010 om 16:47:28
Ik hoop niet dat ik je heb afgeschrikt met mijn opmerkingen en vragen a y'Ashel7iej...
Nee hoor inco, alleen zit ik niet elke minuut van de dag achter de pc

Señor Canardo

#403
Citaat van: Ashel7iej op 09/03/2010 om 17:41:27
Als Is7rawietn een ARABISCHE staat willen stichten, zegt dit genoeg over wat ze van zichzelf vinden ... Nee, ik ken genoeg jbala en andere verarabiseerden die zich als een amazigh voelen,

Arabofonen? Iemand die zichzelf ziet als een arabier, iemand die claimt uit Oman of Yemen of waar dan ook vandaan te komen, heeft niks te eisen in Noord Afrika....

Waarom tolereer je Jbella wel, maar Isahraouien niet? Beide bevolkingsgroepen spreken ondanks hun Amazigh-roots een Arabische dialect en leggen daardoor een claim op de Arabische cultuur die uit het Midden-Oosten komt. Bovendien ken ik ook genoeg Jbella die een neerbuigende houding aannemen tav de Irifien. Jongens uit Tetouan die tegen mij zeggen dat ik hen dankbaar moet zijn voor alles wat hun "Arabische" voorouders ons hebben geleerd zoals het islamitisch geloof. Indien je echt fel gekant bent tegen het "Arabische" aspect van de Isahraouien dan verwacht ik op zijn minst dat jij je harde lijn ook doortrekt op alle Arabofonen en niet alleen op de Isahraouien.... 

En dat geldt ook voor mensen zoals een Hadou die in deze discussie nadrukkelijk het Koninkrijk van Marokko (المملكة المغربية) loopt te propageren, wat eigenlijk ook niets meer is dan een ARABISCHE staat....


Ps. Maw. gelijke monniken, gelijke kappen.... of ben jij meer het type van de een bevoordelen tov van de ander?

Señor Canardo

#404
Het feit dat jij nooit de moeite hebt genomen om een keer met een Ase7raoui in discussie te gaan of te vragen naar zijn mening, terwijl je wel jouw Soussie mening al klaar hebt staan, zegt al genoeg over jouw kortzichtige en haatvolle wereldbeeld.... Dus daarom speciaal voor onze Ashel7iej een citaat van Sanssouci. Naar mijn weten de enige Ase7raoui op amazigh.nl....>

Citaat van: Sanssouci op 12/01/2010 om 18:38:18
You have to know that sahrawi love theirs Rif brothers because, all of them are victims of the Makhzen.
What you want is to make hate between them, but you are loosing your time.
Best wishes to all